Mikor posztolj a legtöbb lájkért?

2014. április 22. 09:29 - Árki Noémi

Mindennek megvan a maga ideje. A Facebookon is. Ha kíváncsi vagy, hogy mikor érdemes hirdetni az eladó telefonodat, mikor a legönbizalomnövelőbb profilképet váltani, és mikor oszd meg az utcátokban gazdátlanul kóborló kutyus képét, akkor olvass tovább!

Amit tudni kell: minden közösségi oldal tartalmai eltérő jellegűek, és más a közönségük is. Máskor ülsz le blogbejegyzést írni, és más helyzetekben görgeted végig a hírfolyamot. Bár a legtöbben 0/24-ben be vagyunk jelentkezve az okos telefonunkon, a nap egyes időszakaiban maximum az értesítéseket nézzük meg, amíg más időszakokban aktívan bekapcsolódunk az üzenőfal történéseibe. Mind különböző napirend szerint élünk, és vannak eltérések ezekben az időszakokban, mégis meg lehet találni azokat az órákat, amikor a lehető legtöbb ismerőshöz juthat el az üzenet.

Szóval mikor is posztoljak?

SocialMediaClock-300x298.png

Először is, a közösségimédia-jelenlétben három szintet különböztetünk meg: elköteleződő, csak látogató, és kapcsolatot létesítő felhasználók. A nap egyes részeiben mindig másik szerepet veszünk fel.

Magyarországon még csak kevés vizsgálat készült erre vonatkozóan, de a Trendlabor kutatásaiból kiderült, hogy mikor érhetjük el a legtöbb embert Facebookon, és mikor nem érdemes posztolni.

Mikor NE:

Talán meglepő, de az esti órákban a legkisebb a felhasználói aktivitás: a csak látogató és kapcsolatot létesítő felhasználók száma is alacsony. Itt muszáj megjegyeznem, hogy korcsoportonként  eltérhet az eredmény: az egyetemisták jó része az esti órákban még elköteleződő, aktív felhasználó.

Szintén nem javasolt a vasárnapi posztolás, az eredmények szerint ugyanis ez az egyik nap, amikor a legkevesebben fordulnak meg a közösségi oldalakon. Egyrészt érdekes, hiszen ez a szabadnap, amikor a dolgozók és iskolába járók ráérnének nyugodtan leülni a gép elé, másrészt szerencsére úgy tűnik, hogy ezt a napot még mindig szívesebben töltjük a családunkkal, barátainkkal, vagy valamilyen szabadidős tevékenységgel.

Mikor IGEN:

Reggel 7 és délután 2 között a legnagyobb az aktivitás  a Facebookon. Ebből az intervallumból is kiemelkedik hétköznapokon a 7-8 közötti időszak. Még mielőtt kimászunk az ágyból, vagy a kávé mellé az újság helyett sokan már a Facebookot csekkolják, és innen értesülnek a hírekről is. Még egy dinamikusabb időszakot találtak, ami délután 3 és este 7 óra között van. Ezekben az órákban ér véget a munkaidő, amit gyakran követ egy kis facebookozás, főleg amikor már az egész napból eleged van, nincs kedved menni sehova, de így azért mégsem érzed magad annyira barlanglakónak.

A hét napjai közül a legalkalmasabbnak a szombat tűnik, bár nem volt fölényes a győzelem. Az elköteleződés szempontjából valóban igaz lehet, hiszen ekkor kevésbé megosztott a figyelmünk, nem kell a munkával és a hétköznapok teendőivel foglalkoznunk.

Persze, ami előny az egyben hátrány is: igaz, hogy ezekben az órákban találod a legtöbb aktív felhasználót Facebookon, viszont a bejegyzések száma is több ilyenkor, ezért könnyebben elveszik köztük a tiéd. Ennek kiküszöbölésére kiváló egy képet vagy valamilyen vizuális szimbólumot is csatolni a szöveges poszt mellé, mert például a csak látogató felhasználók szeme előbb akad meg ezeken a tartalmakon.

Reméljünk segítettünk megtalálni a kutyus gazdáját, ha neked mások a tapasztalataid,várjuk kommentben!

Fotó

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr446067257

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.04.22. 11:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ostorka Béla 2014.04.22. 18:35:10

Sziasztok!

Szoktam követni a blogotokat, általában jó dolgokat írtok, de most szerintem nagyon melléfogtatok.

Abban igazatok van, hogy átlagosan számolva ténylegesen ezekben az idősávokban a legnagyobb az elérése a tartalmaknak, de aki evvel a szakmával foglalkozik, tudja, hogy az elérés önmagában sokat nem ér.

Mindenek előtt minden egyes célcsoport más. Specifikus célcsoportok egészen más idősávokban aktívak, mint a nagy átlag. A siker titka a saját célcsoportod megismerése. Ha ezzel foglalkozol, de eddig nem tudtad volna: soha ne higgy az általános Facebook tanácsoknak. Inkább kísérletezz és ismerd meg a követőidet alaposan.

Második fontos dolog, nem az elérés a fontos, hanem az interakció. Abból lesz a vásárlás, és más konverziók. Arra hajtsál. Főleg ha hirdető vagy.

Laza Bálint · http://media20.blog.hu 2014.04.28. 09:56:00

Kedves Ostorka Béla!

A cikk a Trendlabor kutatásának eredményeit dolgozza fel, ami csak átlagot vizsgált, nem ment bele a különböző célcsoportok részletezésébe, tény. Lehet nekünk bele kellett volna, de most már majd legközelebb :) A második felével nem egészen értek egyet: az elérés az alapja annak, hogy interakció legyen, így muszáj első körben az arra koncentrálni.
süti beállítások módosítása