A fejlődő országok szuperhőseinek fura képességeik vannak

2014. október 29. 09:22 - Palotás Petra

Felpuffadt hasú, csontig lesoványodott gyerekek, legyek egy alig kétéves kisfiú arcán. A harmadik világ problémáira sok esetben sokkoló, hatásvadász képsorokkal kénytelenek felhívni a figyelmet a különböző nonprofit szervezetek. Két kreatív ügynökség azonban most más eszközzel mutatja be, hogy sok esetben milyen, számunkra alapvető szükségleteket kell a fejlődő országokban élő gyermekeknek nélkülözniük. Arra voltak kíváncsiak, hogy három kontinens három országában hogyan jelenik meg a szuperhős képe az ott élő gyermekek képzeletében.

A Don’t Panic és a Unit 9 stábja egy egyhetes út keretében Kenyába, Mexikóba és Indiába látogatott, hogy a világ egyik legnagyobb, a gyermekek léthelyzetét segítő Save The Children szervezet kampányának támogatására elkészítse a „Superheroes: Eyewitness Reports”-ot, melyet október 17-én, a szegénység elleni küzdelem világnapján jelentettek meg. A dokumentumfilm-szerű videóban arra kérték a gyerekeket, hogy írják le szuperhőseiket.

2e3ecf4e6895f357f6b26fb4b1f12749.png

Jacob Pride, a Unit 9 igazgatója szerint a projekt kulcsa a gyerekek képzelőereje volt. „Csak a történet magját ültettük el a fejükben, aztán hagytuk, hogy azt úgy folytassák, ahogy azt csak egy kiskölyök tudja. Ők írták nekünk a forgatókönyvet, nekünk csak be kellett kapcsolni a kamerát.” Persze voltak, akiknek a szuperman az így is úgy is maga Superman maradt, de jellemzően nem egy szupererős, szuperfeszülős szuperruhában lévő, szupersztárnak számító hőst írtak körül, hanem olyasvalakit, aki valami varázslat során kukoricát növeszt a földből vagy elpusztítja a szúnyogokat. „A felhők között repül és vizet ad nekünk.” Az ötlet kedves, az eredmény szívbemarkoló, mert valódi gyermekekről van szó, akik sajnos valódi problémákat vázolnak föl.

A csapat nem volt új, ugyanis a két ügynökség már dolgozott együtt: a szíriai konfliktussal foglalkozó, az ott lévő horrort kőkeményen bemutató "In Reverse" és a "Most shocking second day" szintén a Save The Childrennek, az "Everything is not awesome" pedig a Greenpeace-nek készült. Utóbbiban a zöld szervezet a Lego Shellel való együttműködésével kapcsolatban fejezi ki nemtetszését, amiről egyébként egy korábbi bejegyzésünkben már olvashattak.

Kép

3 komment
Címkék: kampány

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr576815329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klerikálfasiszta kérődző (törölt) 2014.10.30. 05:47:37

Hatásvadász, tipikusan az önmagát gyűlölő, önmagát hibáztató fehér európai és amerikai keresztény embert célzó propaganda.
Érdekes, ateista kínaiakat nem mutogatnak benne, mert ők saját erejükből, dolgozva jutottak el oda, hogy ma már a kínai munkás keres annyit, mint a magyar. Ja, és van munkája.
Afrikában ez a közelmúltig nem volt jellemző módszer.
A külső beavatkozást várni, csodát remélni az megy és persze sokkal meghatóbb a nyugati ember számára, mint egy kínai vállalkozó sikertörténete.

Háborúk se véletlenül vannak ott, ahol vannak. A vallások uralma sose hoz békét, csak szenvedést és nyomort a Földre.

inkvisitor 2014.10.30. 07:51:34

De az ottani árak is feleakkorák.
Afrikában az a baj, hogy mindenáron kitöltenek minden helyet.
Ha növeled a termésmennyiséget, akkor 10 éven belül annyi gyereket csinálnak, hogy megint éheznek. Ott csak a betegségek, a folyamatos alacsony szintű konfliktusok (értsd folyamatos kézifegyveres öldöklés) és az éhínség az, ami kordában tartja a féktelen szaporulatot. Kőkemény születésszabályozás nélkül nincs esély más megoldásra.
süti beállítások módosítása