Kacsintós szmájlival intézte el a hús problémáját a menza

2015. szeptember 25. 09:47 - Bödör András

A kis krízis is krízis. Egy étterem esetében a kifogásolható minőségű étel már válsághelyzet, hiszen egy pillanat alatt elpártolhat tőle a vendégköre, amit évek alatt fáradtságos munkával édesgetett magához. Ezt a helyzetet is lehet azonban profin kezelni, de persze nagyon amatőr módon is. És ezen még egy akkurátusan elhelyezett kis szmájli sem segít.

Menzakaja kis hibával ;)

Ismerik a viccet? - Mit mond az udvarias Terminátor? – Elnézést, hogy félbeszakítottam. Nagyjából ezzel a kedélyességgel adta rajongói tudtára a Facebookon a La Plata Restaurant, hogy a szerdán eladott Vörösboros szarvas pörköltben a „húsnak egy része minőségileg hagyott maga után kivetni valót.” A kacsintós szmájli is kedvesen elhelyezték a mondat végén, és részükről ezzel lezártnak is tekintik az ügyet. Akik fogyasztottak az említett pörköltből nyilván maguk is ilyen vidámak voltak, amikor megkóstolták azt a finomságot. Mivel több információt nem kaptak a posztban, most persze kicsit aggódhatnak, hogy az, hogy minőségileg hagy maga után kivetnivalót, vajon csak azt jelenti, hogy itt-ott kicsit mócsingos volt a hús, vagy azt, hogy esélyesek egy ételmérgezésre.

laplata.jpg

Akármilyen súlyú is volt ez a probléma, egy étterem esetében az étel minőségével kapcsolatos kifogás gyakorlatilag felér egy válsághelyzettel, amely kezelésénél még ilyen kis léptékben sem árt figyelni néhány szabályra. Azért jár a piros pont, hogy kiálltak a közönség elé és elnézést kértek. Ezen kívül azonban gyakorlatilag az összes létező kríziskommunikációs hibát elkövette a sokak számára munkahelyi menzaként is üzemelő étterem.

Hibát hibára halmoztak

Először is, nem írták le a minőségi problémát részletesen, nem tájékoztatták a vásárlóikat a probléma jellegéről, ahogy arra fent utaltam is. Másodszor, elbagatellizálták a hibájukat, kisebbíteni, jelentékteleníteni próbálták azt. Mindezt még azzal is tetézték, hogy a felelősséget azzal hárították el magukról, hogy csak a hús beszállítójának a felelősségéről beszélt. Harmadszor, nem mondták meg, hogy mit tesznek vagy tettek annak érdekében, hogy többet ne legyenek minőségi problémák. Az, hogy ettől a beszállítótól nem rendelnek többet, semmit nem jelent, hiszen ennyi erővel más beszállítótól érkező rossz minőségű nyersanyag is bekerülhet az ételbe, hiszen a jelek szerint nincsenek minőségellenőrző pontok beiktatva a folyamataikba. Legvégül pedig, nem mondták meg, hogy kárpótolják azokat a vásárlóikat, akik a kifogásolható ételből vásároltak.

Hiányoztak a konkrétumok

A La Plata Restaurant megkeresésünkre azt felelte, hogy rágósnak érezték a húst, amikor a nap végén ettek a pörköltből, ezért kértek elnézést a vendégektől a Facebookon. Tömeges panaszkodás nem volt, csupán egyetlen vendégük jelezte, hogy kissé rágósnak találta a húst. Ezt nem ártott volna egyértelműbben kommunikálni, mert a Facebook-posztból semmi konkrétum nem derül ki. Így joggal aggódhatott, aki aznap fogyasztott a kérdéses szarvaspörköltből. A részletek tisztázása különösen fontos lett volna két héttel azután, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) bezáratta az ország egyik legjobbjának tartott levesezőjét hepatitisfertőzés miatt.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr207819492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Törökátok 2015.09.25. 12:07:02

Remélem a NÉBIH is ír egy kacsintós szmájlit nekik a 15 milliós csekkre meg a két hónapra bezárós határozat végére ;)

Peetee 2015.09.25. 13:55:19

Ennyi erővel azt is írhatta volna a paraszt, hogy "eladtam nektek tegnap egy csomó olcsó szart, amiből lett bizony extraprofit, mert a beszállítót én ki nem fizetem ezek után...ha nem fordult ki a beletek, gyertek máskor is, yeee. Igazi seggfej.

La Plata Gastro 2015.09.25. 14:01:01

Tisztelt Bödör András!

A "cikkel" kapcsolatban lenne néhány kérdésem:

Volt már Ön valaha az éttermünk vendége, van bármilyen érintettsége?
Honnan vette azt az információt, hogy " jelek szerint tömeges kifogás volt"?
Tisztában van azzal, hogy egy étterem működtetésénél milyen szabályokat, előírásokat kell betartani? HACCP, NÉBIH, stb...
Tisztában van azzal, hogy mielőtt bármilyen véleményt nyilvánosság előtt megfogalmaz köteles annak utánanézni hiteles forrásból?

Részemről jobban örültem volna, ha ezelőtt az ok nélkül vádaskodó, szenzáció hajhász, prejudikáló, ferdítéseket és hamis vádat megfogalmazó blogja előtt teszi fel a kérdését.
Az írót és a munkáját inkább nem minősíteném, de ilyenek régen a "Kacsa magazinban" voltak.

Tehát kedves érdeklődésére a probléma a következő volt:

Miután a tegnap előtt /09.23-án/ megettem a délutánra megmaradt szarvas pörkölt maradékát, találtam benne néhány rágós darabot ami azért a vadhúsnál előfordulhat. Mivel 100%-os tökéletes minőségre törekszünk és ez nem volt az, ezért megkértem kolléganőmet, hogy kérjen elnézést a vendégeinktől.
Megkérdeztem kollégáimat volt bármilyen vásárlói panasz erre az ételre, de csupán egy vendég jelezte, hogy kissé rágós volt a hús.
Köszönöm kérdését ma reggel is nagyon jól érzem magam az elfogyasztott szarvas után. Írásától kevésbé, mert a megírásának az okát nem igazán értem.

Tisztelt Bödör úr, amint látja a valóság kevésbé izgalmas, szenzációs, mint egy kreált történet! szmájli

További szép napot és blogolást!

Üdvözlettel:
Hadnagy Csaba
0612426000

Kicknick 2015.09.25. 14:24:48

Szakácsot kirúgták-e? Csak mert én hobbiszakácsként felismerem ha mócsingos húst ad a hentes, ha máskor nem akkor daraboláskor. Pedig nem szakmám...ha meg szarul főzte meg akkor pláne repülne.
Vagy az volt hogy mindenki panaszkodott, aztán okosba megy a szerecsenmosdatás. Hiszen ha 20 vendég ilyet rendel akkor most mind azt hiheti hogy pont csak Ő járt rosszul mert ugye a főnök szerint csak egy panasz volt...

tavolirokon2 2015.09.25. 16:37:51

@La Plata Gastro: "mielőtt bármilyen véleményt nyilvánosság előtt megfogalmaz köteles annak utánanézni hiteles forrásból"

Amig nem all modomban La Plata ur jogi ismereteirol hiteles forrasbol megbizonyosodni, sajnos koteles vagyok azt visszatartani a nyilvanossagtol, de azert el lehet kepzelni :-)

Szumi 2015.09.25. 17:32:53

sokan hiszik, hogy gasztroblogot kell írjanak, mert már kétszer is ettek étteremben rántott karajt sült krumplival.
süti beállítások módosítása