Szeretnéd, ha tízezrek olvasnának?

Érdekel a média vagy a kommunikáció világa, és szeretsz írni? Fejlődni szeretnél? Profi csapatunkban megteheted. Ha írnál ide, írjál ide!

Rólunk

A nyomtatott sajtó haldoklik, de már a podcastnak is leáldozott. A tévé felköltözött az internetre, az internet meg bele a tévébe. Mi jön még? Keressük a válaszokat.

Impresszum

Partnerünk

bme_kommedia_logo_sz_h.jpg

Meetupunk helyszíne

kuplung.png

 

A Média 2.0 Meetup rendszeres előadássorozat kommunikációs, illetve médiás témákban. A korábbi és a friss meetupokat itt találja.

 

Szponzorálná az eseményeket? Ide kattintson!

Közösség

Friss topikok

CC

Creative Commons Licenc

Japánban nem a Facebook a közösségi média királya

Lőrincz Csilla | 2015.12.12. 11:26 |

Bizonyára önnek is van aktív Facebook-profilja – hát persze, hisz fél Magyarország facebookozik. Akkor a japánoknak miért csak a 17 százaléka? És miért egy olyan közösségi oldal a kedvencük, amiről sokan még nem is hallottak soha? A világ másik oldalán a LINE az, ami nekünk a Facebook, a Facebook meg a helyi LinkedIn, amit inkább szakmai hálózatépítésre, mint a folytonos dicsekvésre használnak.

Fél Magyarország facebookozik

Magyarországon már az elmúlt évben meghaladta az 5 milliót a magyar Facebook-felhasználók száma, derül ki egy 2014-es felmérésből. Ezzel hazánk a 43. a világranglistán.

Gondoljunk csak bele, hogy az ország lakosságágának durván fele ad ki magáról személyes információkat a nyilvánosság virtuális terébe, így sikerül egyre több jellemzőt megtudni a felhasználók köréről. És itt még nem a Big Brother-téma kerül előtérbe, csak egyszerű statisztikák. Érdekességképpen a felhasználók 76 százaléka használja okostelefonját a Facebook eléréséhez, 1,9 millió magyar rajong a fociért, és az adatok alapján 13 ezer férfi érdeklődik a saját neme iránt. A magyar életkori adatok az alábbi diagramon láthatóak.

japan.jpg

/Forrás: facebook.habana.hu/

A japánok Facebookja a LINE

Japán közösségimédia-használat terén teljesen eltér tőlünk, de a nyugati társadalmaktól is. Zárkózottabb, és nem a személyes információk megosztására alapul, mutat rá egy amerikai elemzésA teljes japán népesség 40 százaléka használja aktívan és rendszeresen a LINE-t, így vitathatatlan, hogy ez a vezető közösségi oldal. 2011-ben, a szökőár és a fukushimai katasztrófa évében volt az első próbálkozása, hogy kommunikációs platformként szolgáljon a káoszban. Azóta folyamatos újításokkal szolgálja a felhasználóit. 

A LINE a felénk is népszerű Skype-hoz és társaihoz hasonlóan ingyenes internetalapú telefonálást is lehetővé tesz, de már fizetni is lehet vele, illetve zene- és taxiszolgáltatást is kínál. Csetelés mellett bélyegküldésre is használható, amik alapvetően nagy felbontású emotikonok. Az app ingyenesen használható, de a bélyegeket meg kell vásárolni, ebből több mint 247 millió dollárt kerestek évente, derül ki a cég 2015-ös jelentéséből.

Amire mi a LinkedInt, ők a Facebookot használják

A Facebook lassan telepszik be a japán közösségi médiahasználók körébe. Ezt mutatja az alábbi ábra, hogy a lakosság csupán 17 százaléka használja. A Facebookot a japánok nem arra használják, mint mi, ők nagyképű megnyilvánulásnak tartják a magukról posztolást. Inkább a szakmai kapcsolati hálózat, mintsem barátságok építésére használják, ezért szakmai tapasztalat, tanulmányok és az üzleti kapcsolataik láthatók a személyes profilokon. Nekünk ugyanezt a felületet a LinkdIn adja.

japan-snw-penetration1.jpg

/Forrás: venturebeat.com/

A LinkedInt meg leginkább semmire

Ezen a felületen 1,36 millió japán felhasználó van, de csupán 1 százalékuk aktív. A japán utónevek használata az üzleti életben megnehezítette a LinkedIn elterjedését. Vagyis a LinkedIn sikere Japánban réges-régen megtört, Kínával ellentétben.

Összevetve, a japán zárt kultúra közegeibe nehezen törhet be újabb és újabb közösségi háló. A racionalitás elvén, üzleti haszonra és kapcsolattartásra használják a virtuális tér adta lehetőségeket. A kezdő vállalkozások ezért sokszor hiába próbálják ott népszerűsíteni termékeiket, mint például a Coca Cola, amely jegesmedve-bélyeget árusít a LINE-on, vagy a Disney, amely a Tsum Tsum játékkal próbál hódítani. Nyilván nincs olyan, hogy helyes médiahasználat, de Japánban egy a miénktől eltérő példa mutatkozik meg, ami akár elgondolkodtató is lehet a Facebook-posztok sokasága között.

A bejegyzés trackback címe:

http://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr808133482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.