Széttrollkodták az Aldi kampányát

2016. február 02. 10:18 - Szentléleky Szabó Ágnes

Míg az Aldi Magyarországon mostanában a szóvicceiről híres, addig Ausztráliában a bolthálózat népszerűsítéséért felelős csapat épp egy félresikerült Twitter-kampány után keletkezett sebeit nyalogatja: az országban elfeledkeztek a trollokról, és arra kérték a vásárlókat, hogy kedvük szerint egészítsenek ki egy mondatot aszerint, hogy mi volt az, amit először megkóstoltak, és megszerették miatta az Aldit. Szóba került minden a napalmtól a munkanélküliségig, csak éppen aldis termékek nem. Nem ritka, hogy egy közösségimédia-kampányt eltérítenek a felhasználók.

Mostanában az Aldi reklámanyagai sokszor kerülnek a marketingelemzések középpontjába: legutóbb Magyarországon a szóvicces plakátjaikkal és a meglepően laza hangvételben kommunikáló Facebook-oldalukkal. 

aldi1.jpg

aldi2.png

Ausztráliában viszont teljesen szokványos közösségimédia-kampányt találtak ki, a Twitter-oldalukon szerették volna aktivizálni a vásárlóikat. Ám nem csak az elégedett hangok hallatták magukat, amikor be kellett fejezni azt a mondatot, hogy mi volt az a termék, amelynek első kóstolása után beleszerettek az Aldiba. Végül törölték is az eredeti bejegyzést.

aldi00.jpgaldi003.jpg

aldi001.jpg

aldi002.jpg

Nincs új a napalm alatt

Bár a hashtag-kampányok itthon még nem túl népszerűek, és a Twittert sem használják túl sokan, más országokban, így Ausztráliában is hagyománya van ennek. A sydney-i William Hill lóversenyek szervezői a sportfogadás szerelmeseitől várták a javaslatokat arra, hogy miként nevezzék el a soron következő futamukat. Az internetezők főleg negatív csengésű elnevezésekkel álltak elő, például: Animal Abuse (állatkínzás) vagy Dog Food Dash (kutyaeledel vágta).

aldi3.png

Néhány évvel ezelőtt emlékezetesre sikerült a Quantas Luxury légitársaság felhívása is, ők sem olyan visszajelzéseket kaptak utasaiktól, mint amilyeneket szívesen láttak volna.

aldi4.png

Az elmúlt héten pedig a Coca-Cola „Taste the feeling” című GIF-kampánya váltott ki olyan trollhullámot, amelyre már maga a cég is reagált, és a Digiday weboldal szerkesztőinek elmondták: nagyon szerencsétlennek találják, hogy miközben pozitív érzelmek megosztására buzdították a fogyasztókat, addig sokan pont az ellenkező célra használták a mozgó képsorok készítésére fejlesztett alkalmazásukat.

aldi6.gif

aldi5.gif

Mondjuk a Coca Cola gondolhatott volna rá, hogy ilyen általánosan felhasználható GIF-ekkel kár erőltetni az üzenetüket, csak ebben a cikkben több példát tudtunk hozni rá, milyen könnyen félremegy egy ilyen kampány. Igaz, amikor a márkaépítés a cél, ha nem durvul el nagyon a dolog, még így is profitálhatnak belőle. De általában eldurvul.

7 komment
Címkék: hashtag Twitter Aldi

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr798346478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cardiobascuralis 2016.02.02. 13:09:09

"az Aldi Magyarországon mostanában a szóvicceikről híres"

Aki ennyire hülye a magyar nyelvhez, hogy nem bír számban egyeztetni egy birtokos ragot, az miért akar blogot írni?

cardiobascuralis 2016.02.02. 13:10:03

A többi (kurva sok) helyesírási hibáról nem is szólva.

csak egy néző 2016.02.02. 13:46:31

Valami új nóvum esetleg a poszthoz, vagy a sok hibától nem sikerült megfejteni?

Peetee 2016.02.02. 13:57:27

@cardiobascuralis: 16,5éveseket még fel lehet vele szedni este 7körül az erzsébettéren'.

cardiobascuralis 2016.02.02. 18:27:30

@csak egy néző:
Ha rám gondolsz, a sokadik hiba után feladtam az olvasást.

Ez ugyanis kb. olyan, mintha egy zeneművet hallgatnál, tele hamis hangokkal.
Azaz kurvára zavaró.

csak egy néző 2016.02.02. 19:34:03

@cardiobascuralis:
Csak kíváncsi voltam, hogy a magyar nyelv helyes használatát kritizálva észreveszed-e az "új nóvum" értelmetlen szóhasználatát.
Csak mert pl számomra ez ugyanolyan zavaró, mint a hamis hang a zenében, vagy a "nem e lehetne" használata.

cardiobascuralis 2016.02.03. 00:04:47

@csak egy néző:
Ha van ilyen a cikkben addig már nem jutottam el.

Ha csak te írtad, akkor meg alap, hogy a hozzászóló úgy ír, ahogy tud.
A cikkszerzőtől viszont elvárás lenne, hogy ismerje a magyar nyelv szabályait, ha már van akkora mellénye, hogy nekiáll cikket írni (pláne ha még újságírónak is tekinti magát nyamvadt blogger létére).
süti beállítások módosítása