Folytatódik a család- és gyermekbarát imázs építése a Mekinél: játékok helyett most négyfajta könyv kapható a Happy Meal menühöz az Egyesült Államokban. Magyarországon továbbra is játék lesz a dobozokban, de nálunk is támogatja az olvasást a gyorséttermi lánc, és persze az olyan gyereket csalogató életek sem hiányoznak a kínálatból, mint a virág alakú sárgarépa. Minél korábban szeretnének a gyerekek gyomrához férkőzni, hogy később állandó vásárlókká váljanak.
Február 2-15. között játékok helyett újra könyveket a McDonald’s a Happy Meal menükhöz az Amerikai Egyesült Államokban. Ez lassan a gyorsétterem állandó marketingakciójává válik, hiszen harmadik éve tesznek a gyerekek dobozába könyveket. Az idei 17 millióval együtt összesen 50 millió könyvet adtak így oda. A kis papírkötésű könyvecskék kifejezetten a Happy Meal dobozába készültek, 12x14 centiméteresek.
Nálunk nincs könyv, de van olvasás
A McDonald's a nonprofit Reading is Fundamental szervezettel társult az ügy érdekében, akik 100 ezer könyvet adakoztak a vállalatnak. Carol H. Rasco, a Reading Is Fundamental elnöke szerint a könyvek egy jobb jövő építőkövei: segítik fejleszteni a képzelőerőt és jobban megérteni a világot. Ez a gondolkodás passzol a Meki gyerekeket célzó marketingtevékenységéhez, melynek tételmondata a fiatalok pozitív irányba való terelése. „Nagyon örülünk, hogy a McDonald’s több millió gyereknek segít felfedezni az olvasás örömét” - mondta az akció kapcsán.
Négyféle könyv kerülhet a dobozokba, ezekből három témája a Valentin-nap. A gyerekek olvashatják Bruce Haletől a Clark the Shark Takes Heart-ot, Laura Numerofftól és Felicia Bondtól a Happy Valentine’s Day, Mouse-t, Kimberly és James Deantől a Pete the Cat: Valentine’s Day Is Cool-t, valamint negyedikként a Michael Bond által írt Paddington-t.
2014-ben hazánkban is volt hasonlóra akció, akkor a Dóri és Marci nyomoz című könyvet lehetett megkapni a Happy Meal mellé – igaz, nem ingyen, hanem 390 forintért. Bár hazánkban a játékok most maradnak a könyvek helyett, érdemes tudni, hogy a Happy Meal menükhöz interaktív digitális könyvek is elérhetők.
Forrás: Examiner.com
Családbarát McDonald's?
A McDonald's a könyvekkel még egy lépést tett a gyerek- és családbarát imázs ápolására. Ahogy a honlapjukon is hangsúlyozzák, a gyorsétteremlánc egyik legfontosabb vevői köre a családosok - nem véletlenül, hiszen egy családban minden korosztály fellelhető, így szélesíteni tudják a célcsoportjukat. Külön a gyerekekre eddig is óriási figyelmet szenteltek kampányaikban, hiszen tudják: minél hamarabb szoktatják rá őket a "mekizésre", annál esélyesebb, hogy állandó vevőkké válnak majd a későbbiekben. Sőt, nem csak ők, hanem majd az ő családjuk is.
Ezt a célt szem előtt tartva programjaikban először is a manapság trendinek (és eladhatónak) tartott hívószavakat használják - például egészséges életmód, kiegyensúlyozott táplálkozás - hogy elsősorban a szülők felfigyeljenek rájuk. A különböző családi ajánlatok és a jól bevált szülinapi zsúr mellett 2010-ben Bringamánia Program néven indítottak szabadidős kikapcsolódást a gyerekeknek, de már az egészen pici lurkókat is próbálják megfűzni a mókás zöldség és gyümölcs köretekkel.
/Forrás: latimes.com/
Brandépítés a sorozatpiacon - Jubileumi kommunikációs meetup
Februári meetupunk előadója Radóczy Katalin, az AMC Networks International - Central Europe film- és sorozatcsatornáinak programigazgatója.
Időpont: február 17., szerda
Kapunyitás: 18.30, kezdés: 19.00
Helyszín: Kuplung
Találkozunk február 17-én :)
Posted by Média 2.0 on Friday, February 5, 2016