A magyar cégek is rájöttek, hogy létezik a Facebook

2016. június 22. 15:51 - Herbály Dorottya

Az RG Stúdió több száz magyarországi kis- és középvállalat valamint multinacionális cég bevonásával készített kutatást a magyarországi céges Facebook-jelenlétről. Kiderült, hogy akik jól tudnak hirdetni, azok általában eredményesebbek az online marketingben is. De nem elég csak a Facebook-hirdetésekre koncentrálni, mert az oldal folyamatosan öregszik: a fiatalabb korosztályt már az Instagramon lehet elérni. Ami mondjuk szintén a Facebook tulajdona.

Ötödik alkalommal, közel háromszáz cég bevonásával végzett kutatást a magyar cégek Facebookkal kapcsolatos üzleti tapasztalatairól a Közösségi kalandozások blog üzemeltetője, az RG Stúdió. A vizsgálatban a 2014 és 2016 közötti időszakban felbukkanó változásokat, valamint a 2016-os év sajátosságait helyezték a célpontba. A kutatásban többek között azt vizsgálták, hogy miért Facebookoznak a cégek, miért írnak kevesebb bejegyzést, mekkora költségkerettel dolgoznak és mi az, amit utálnak a közösségi oldalon.

Miért és hogyan facebookoznak a cégek? 

A cégek értékrendje körülbelül megegyezik azzal kapcsolatban, hogy milyen célból használják a Facebookot – ebben nem sok változás volt az elmúlt két évben. Első helyen az új ügyfelek szerzését jelölték meg, ezt követően a márkaépítést, majd a kapcsolaterősítést a régi vevőkkel.

fb-jelenlet-rg-studio-2016-06-20.png

A magyarországi vállalatok egyre tudatosabban állnak a Facebookhoz Lévai Richárd, az RG Stúdió marketing vezetője szerint: "A cégek egyre reálisabban látják, hogy milyen üzleti célokra érdemes használni a Facebookot”.

A jelenlétben használt eszközökben is vannak változások. Még mindig a Facebookon létrehozott saját oldal áll az első helyen, de nagyon népszerű lett a Facebook-csoportok használata is, amit már sokan üzleti kommunikációra is használnak. Több videót használnak a cégek napjainkban, mint két éve, ugyanakkor manapság nem használnak annyi nyereményjátékot a posztokban, és a Facebook-alkalmazások használata is csökkent.

Kevesebb bejegyzés, több hirdetés

2016-ra csökkent az organikus kommunikáció (az oldalunkon közvetlenül hozzáférhető bejegyzések) hatása. Emiatt egyre kevesebb bejegyzést írnak a cégek: megnőtt azoknak a vállalatoknak a száma, akik a heti 3-4 bejegyzésnél is ritkábban posztolnak. Sok cég úgy gondolja, hogy a hirdetések kiváltják a kommunikációjukat a közösségi média felületein, de ez nem minden esetben igaz.

fb-kutatas-kommunikacio-rg-studio-06-17.png

Nőtt a hirdetést használók száma, és többet is költenek hirdetésekre, bár a cégek 79 százaléka még mindig havi 100 ezer forinti összeget szán erre.

fb-kutatas-hidetesi-keret-rg-studio-2016-06-20.png

Mit nem szeretnek a cégek a Facebookon?

A legnagyobb hibának az organikus elérés csökkenését jelölték meg a cégek, valamint, hogy több időt és pénzt kell szánni a hirdetésekre. Azonban a csodára várás ideje elmúlt és kezdik a cégek helyén kezelni a Facebook hirdetéseket. Ezt jól mutatja az is, hogy a 2014-es adatokhoz képest 20-ról 35 százalékra nőtt azoknak a száma, akik úgy gondolják, hogy ha több lenne az organikus elérés, akkor is hirdetnének.

 

fb-kutatas-nem-szeretik-rg-studio-2016-06-20_1.png

Úgy néz ki, hogy 2016-ra Magyarországon a Facebookon jelenlévők száma maximalizálódott 5 millió felhasználó körül. Ez azt jelenti, hogy manapság a Facebook kezd öregedni: 18 év alatti felhasználók közül körülbelül annyi tűnik el, mint amennyi 45 év felett regisztrál. Így kérdéses, hogy egy cég megteheti-e, hogy csak Facebookon van jelen, ha a fiatalokat leginkább Instagramon tudják elérni. Magyarországon a cégek a Facebook mellett ezért az Instagramon a legaktívabbak, de rendszeresen kommunikálnak a Youtube-on, és a Linkedinen is. 

Kinek éri meg Facebookozni?

Röviden összefoglalva: mindenkinek. Lévai Richárd szerint ugyanis akik jól tudnak hirdetni, és áldoznak is rá, azok jó eredményeket fognak elérni. Bár a cégeknél még nem mindenki osztja ezt a véleményt, a vállalatok 75 százaléka szerint megéri használni. A kutatásból kiderült, hogy azok, akik sikeresen tudják használni a Facebook-hirdetéseket, a jelek szerint elégedettebbek a Facebook által hozott üzleti eredményekkel is. Ugyanis azok, akik azt válaszolták, hogy akkor is ennyit hirdetnék, ha több lenne az organikus elérés, 51 százalékban gondolták azt, hogy megéri facebookozni. Azonban azoknak, akik  csak szükséges rossznak tartják a Facebook-hirdetéseket, mindössze 43 százaléka elégedett a Facebook eredményességével; ugyanakkor itt sokkal magasabb a bizonytalanok, és az elégedetlenek aránya is.

Összességében elmondhatjuk, hogy akik jól tudnak hirdetni, azok eredményesebbek is az online marketingben. Lévai felhívta a figyelmet arra is, hogy az emberek nem fognak kevesebbet facebookozni. A cégek pedig alkalmazkodni fognak a Facebookhoz, hiszen egy cégnek muszáj eredményesen jelen lenni a legnagyobb közösségi oldalon, és beleilleszteni azt a marketingstratégiába.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr508830160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása