Szeretnéd, ha tízezrek olvasnának?

Érdekel a média vagy a kommunikáció világa, és szeretsz írni? Fejlődni szeretnél? Profi csapatunkban megteheted. Ha írnál ide, írjál ide!

Rólunk

A nyomtatott sajtó haldoklik, de már a podcastnak is leáldozott. A tévé felköltözött az internetre, az internet meg bele a tévébe. Mi jön még? Keressük a válaszokat.

Impresszum

Partnerünk

bme_kommedia_logo_sz_h.jpg

Meetupunk helyszíne

kuplung.png

 

A Média 2.0 Meetup rendszeres előadássorozat kommunikációs, illetve médiás témákban. A korábbi és a friss meetupokat itt találja.

 

Szponzorálná az eseményeket? Ide kattintson!

Közösség

Friss topikok

CC

Creative Commons Licenc

A 10 legváratlanabb fordulat a magyar médiában – mégis, már meg sem lepődünk

Karvaly Bence | 2016.12.28. 11:00 |

A magyar médiapiac sok meglepetést tartogatott 2016-ban, ezek nagy részét nem szívesen tesszük a karácsonyfa alá. De mik voltak a legmegdöbbentőek? Amire biztos nem számítottunk. Vagy mégis? Nagy a nyüzsgés a TV2 háza táján, Sebestyén Balázsék költözni kényszerültek, beszántották a Népszabadságot. A kormányközeli média látványos helyezkedése jellemezte az elmúlt hónapokat. Itt a 10-es toplistánk, ahol visszatérő nevekből sincs hiány.

eu-media-futures-forum-pic_0.jpg

Forrás: Wikipédia

10. Andy Vajna és a TV2

Idén a kormány holdudvara rendesen bevásárolt a médiapiacon. Andy Vajna filmügyi kormánybiztos januárban lecsapott a TV2-re a Magyar Broadcasting Co. Kft.-vel, majd a portfólióbővítési versenyben még a közmédiára is rávert.

A tizenegy csatornás médiacsoport legújabb gyermeke a minden kreativitást nélkülöző elnevezésű Izaura TV, mely szappanoperákkal árasztja el a magyar közönséget. De nézhetünk – többek között – mozifilmeket (Mozi+), főzős (Chili TV) és zenés műsorokat (Zenebutik), sorozatokat (Prime) is, sőt a gyerekekről (Kiwi TV) és a férfiakról (Spíler TV) sem feledkezik meg Magyarország kaszinókirálya. Valamint, ahogy a csatorna honlapja fogalmaz, “a kiadós nevetésről október végétől a Humor+ gondoskodik”. Persze a SuperTV2 és a női műsorokkal jelentkező Fem3 is fent maradt a palettán.

9. Marsi Anikó és a Tények

Marsi Anikó májusban igazolt az Andy Vajna-féle TV2-höz, azóta vezeti – oldalán először Gönczi Gáborral, majd Pachmann Péterrel, és ismét Gönczi Gáborral – a Tényeket. A hét év kihagyás után újra képernyőre kerülő hírolvasónő Mallorcát hagyta ott az akkori hírigazgató Kökény-Szalay Vivien ajánlata miatt, majd augusztusban családja is Magyarországra költözött.

f0cktkqturbxy8xzty1odyyzduxzjfmmgyzndq0ymjmnja2owu4ndmymy5qcgvnkpudfw_naabm7zmfzqmuzqg8.jpeg

Forrás: TV2

Új tévés pályafutása nem volt baki- és botránymentes. Augusztusban például a börtönben lévő édesanyák csecsemőiről szóló tudósításnál fogta el röhögőgörcs. A filmügyi kormánybiztos tulajdonolta csatorna pedig nekikezdett a karaktergyilkosságoknak: Juhász Péter, az Együtt politikusa és Vona Gábor, a Jobbik elnöke is terítéken volt az utóbbi hónapokban. Novemberben pedig Marsi Anikó hajléktalanokat célzó megjegyzését emlegette a sajtó. Eszerint „a reggeli csúcsforgalomban pedig orrfacsaró bűzben, a saját mocskukban fekvő embereken kell átlépdelniük a munkába vagy iskolába igyekvőknek”.

8. PR-Telecom és Andy Vajna

Miután a szigethalmi székhelyű PR-Telecom augusztusban és szeptemberben csaknem 3,4 milliárd forintot nyert el informatikai hálózat építésre a Nemzetgazdasági Minisztériumtól, december 1-jén bejelentette, hogy – érvényes szerződése ellenére – 2017-ben kiveszi a Hír TV-t és másik hat tematikus csatornát a csomagjából, hogy a TV2-csoport új tagjainak és két pornócsatornának biztosítson helyet.

7. Telekom és Andy Vajna

A Magyar Telekom többek közt a Fox Networks Group csatornáit – így a National Geographic Channelt is – dobta volna ki jövőre, hogy beférjen a repertoárba az összes TV2-s remekmű. Ezt azzal indokolták, hogy nem sikerült megegyezni az amerikai tévétársasággal. Az eset azonban akkora elégedetlenséget generált az előfizetők körében, hogy a bejelentés után pár nappal kénytelenek voltak meghátrálni, és a Fox-szal való megegyezésnek köszönhetően januártól továbbra is elérhetők a tévénézők számára a társaság csatornái.

1cd4e1719095d9b409e772fd9bcd5c28af4b2b4b.jpg

6. Sebestyén Balázs és a Rádió1

Miután novemberben a Simicska Lajos tulajdonában lévő Class FM elvesztette országos frekvenciáját, Sebestyén Balázsék Morning Show-ja hirtelen távozásra kényszerült a rádiócsatornától. Mivel a műsorvezetők nem kívántak az interneten tovább működő rádiónál dolgozni – tartva attól, hogy az online adás kevesebb hallgatót vonz majd – más megoldás után néztek. Több rádióval tárgyaltak, végül december 2-án a műsor stábja sajtótájékoztatón jelentette be, hogy az Andy Vajna médiabirodalmához tartozó Rádió 1-en folytatják a reggeli adásokat. „A műsor minősége, szerkesztési elvei, szerkesztési szabadsága és a műsorra jellemző szókimondás megmarad, erre garanciát adott a Rádió 1” – igyekezte megnyugtatni a hallgatókat Sebestyén Balázs.

5. Spéder és a Portfolio

A CEMP-tulajdonos, korábban kormánypárti, majd rejtélyes okok miatt kegyvesztett Spéder Zoltán először az FHB Bankban lévő érdekeltségeit kényszerült eladni. Így várható volt, hogy a – többek között az Indexet is kiadó – CEMP környékén is történni fog valami. Az átrendeződés első jeleként október végétől a Net Média Zrt.-t a Balogh Gabriella és Bán Zoltán tulajdonában álló NT2016 Kft. vásárolta ki. A céghez tartozik a Portfolio gazdasági online újság, a Penzcentrum.hu és az Agrarszektor.hu agrárgazdasági szakportál. Továbbá rendezvények szervezésével is foglalkozik, de hozzá köthető a Portfolio Online Tőzsde és a Portfolio Financial pénzügyi adatszolgáltatás is.

4. Mészáros Lőrinc és az EchoTV

December elején Mészáros Lőrincé lett az Echo TV, erről az addigi tulajdonos Széles Gábor nyilatkozott saját lapjának, a Magyar Hírlapnak. Azt is elmondta, hogy a Fidesz–KDNP szellemiségének megfelelő, a kormányhoz legközelebb álló csatorna marad az Echo. „A befektető kiválasztásánál nem csak a tőkeerő volt fontos számomra, mert csak olyan jöhetett számításba, akiknek az értékrendje hasonló az enyémhez, illetve, hogy magyar legyen a vevő” – tette hozzá a kormánypárti milliárdos.

18w9m347b90k6jpg.jpg

Forrás: nb1.hu

Mészáros a 444.hu kérdésére elmondta, hogy azt szeretné, hogy Echo TV jó, nézhető és jobboldali tévé legyen.

3. Kálmán Olga és a HírTV

Kálmán Olga az ATV karácsonyi bulija után jelentette be, hogy februártól a Simicska-féle HírTV-nél folytatja, ezt Németh Szilárd, a Hit Gyülekezetének vezetője, az ATV tulajdonosa is megerősítette. A felmondás okairól azonban egyik szereplő sem nyilatkozott. Elindultak hát a találgatások. 

Először anyagi okokat sejtettek a döntés mögött, ezt a HírTV azzal cáfolta, hogy riporter ATV-s kereseténél számottevően alacsonyabb bérben állapodtak meg.

Természetesen politikai indokok is előkerültek, amire az is enged következtetni, hogy Németh Sándort Andy Vajnával és Habony Árpáddal látták együtt a Nobu luxus étteremben.

2. Schmidt Mária és a Figyelő

A Figyelőt is kiadó MediaCity – tavaly novemberben indult – felszámolási eljárás 2016 decemberében zárult le. December 5-én pedig aláírták a megállapodást, miszerint a gazdasági-politikai hetilap új tulajdonosa Schmidt Mária, a Terror Háza igazgatója lesz. A milliárdos üzletasszony három szóval jellemezte az Origónak az „új Figyelőt”: minőség, méltányosság és mértéktartás. Idővel talán kiderül, mit is jelent ez.

1. Mészáros Lőrinc és a Népszabadság

Bár számos megdöbbentő változás történt idén a magyar médiában, a legnagyobb hatású hír mégis a Népszabadság megszűnése volt, mely tüntetéshez is vezetett a lap felfüggesztésének napján.

Október 8-án a nol.hu-ra látogatókat egy sajtóközlemény fogadta, melyben bejelentették, hogy – gazdasági okokból – felfüggesztik a print és online Népszabadság működését, a szerkesztőség munkatársait pedig felmentik a munkavégzés alól a lap átszervezéséig, az anyagi realizáció idejére. Néhány napra rá kiderült –amit addig is sejteni lehetett –, hogy a Mészáros Lőrinc vonzáskörzetébe tartozó Opimus Press Zrt. megvette a lapot kiadó Mediaworks-öt.

20161008-_nbb2590.JPG

Fotó: Nagy Béla / Magyar Nemzet

Már akkor sokan a Népszabadság megszűnéséről beszéltek, ami decemberben hivatalossá is vált. Ekkor a médiacsoport – ami közben a Pannon Lapok társaságának megszerzésével a dunántúli regionális lapokra is rátette a kezét – bejelentette, végleg beszünteti a lap kiadását és a hírportál működését. Ezzel közel egy időben újra elérhetővé tette a nol.hu-t, noha kizárólag archívumként.

Bár a – kiadótól közben egyenként közös megegyezéssel távozó – szerkesztőség, Murányi András főszerkesztő vezetésével, tárgyalásokba kezdett esetleges befektetőkkel és a Mediaworks-szel a lap újraélesztéséről, a kiadási jogok megvásárlásáról, nem jártak sikerrel. Az egykori főszerkesztő december 1-jén Facebook oldalán úgy nyilatkozott, jelenleg nincs esély arra, hogy a Népszabadság csapata együtt maradjon, ő maga pedig elhagyja az újságírói pályát.

Ezután a Népszabadság Zrt. Dolgozóinak Egyesülete levélben fordul Liszkay Gáborhoz, a Mediaworks vezérigazgatójához, hogy adják át a Népszabadság névhasználati jogát, valamint a kiadási jogokat, hiszen a kiadó közleményének tanúsága szerint, nem kívánják újraindítani a lapot. Így az egyesület vezetése semmi akadályát nem látja kérésük teljesítésének.

A Bécsi úti székházról eltávolított Népszabadság felirat egyébként a Schmidt Mária igazgatta Terror Háza Múzeumba kerül.

 

A bejegyzés trackback címe:

http://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr6112074257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

dunántúli gyerek 2016.12.29. 13:34:20

Az hogy a ballib bukja a fizetett médiáját, a fidesz meg szedi fel, legfeljebb annak meglepi, aki nem itt élt az utsó 10 évben.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu