Kommunikációs kerekasztal: mi kell egy jó állás megszerzéséhez?

2017. január 30. 10:03 - Háhner Petra

Pályakezdőnek lenni minden területen nehéz, hiszen az ember még nincs teljesen tisztában a munka-erőpiaci elvárásokkal. A kommunikáció mint iparág szerteágazó területeket fed le, így minimális tapasztalattal különösen nehéz kiigazodni az igényeken, amelyek ráadásul folyamatosan változnak. Milyen tudás, készség, tapasztalat jelent előnyt egy kommunikációs pozíciónál, és mennyit számít a diploma? Mit gondol ezekről például a Microsoft, a Telenor, a K&H és a Saatchi? A magyar kommunikációs szakma ismert szereplői beszélgettek az Independent Media Center (IMEC) által szervezett szerdai kerekasztalon.

Az Independent Media Center (IMEC) őszi képzéseinek szerdai oklevél-átadójára a két alapító, Csejtei Ildikó és Liptay Gabriella egy kerekasztal-beszélgetés szerveztek, ahol a magyar kommunikációs szakma szereplői vitatták meg, hogy milyen tudás és képességek jelentenek előnyt az új munkaerő kiválasztásánál. A kerekasztal résztvevői:

  • Bitter Bruno, a Next Wave Europe tulajdonosa és ügyvezetője;
  • Grosz Judit, a Microsoft Magyarország marketing és operatív igazgatója;
  • Horváth-Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója;
  • Kutas István, a Telenor Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója;
  • Vándor Ágnes, a Professional Publishing Hungary ügyvezető igazgatója;
  • Egriné Matisz Tünde, a Saatchi & Saatchi Budapest operációs vezetője;
  • Hammer Ferenc, az ELTE Média és Kommunikáció Tanszékének vezetője.

 

Mit keresnek a jelentkezőkben, fontos-e a diploma, és mennyire telített most a piac? – főleg ezekről volt szó. A résztvevők egyetértettek abban, hogy elsősorban a motiváció és a pozitív hozzáállás számít – az este folyamán visszatérő motívum volt „a csillogó szemek” kifejezés –, de többek szerint az egyetemi végzettség garantál egyfajta rendszerszintű, komplex gondolkodást, amit mindannyian fontosnak tartanak.


 

Horváth-Magyary Nóra (K&H Csoport) elmondta, nem pr-szakembert és nem is marketingest keres a csapatába, hanem olyanokat, akik mindkét területen otthonosan mozognak, tehát átlátják és magabiztosan használják a teljes kommunikációs eszköztárat. Egy pályakezdővel szemben ez persze nem elvárás, de a tág szakmai érdeklődés és a nyitottság nagyon fontos a fentiek későbbi eléréséhez.

Bitter Brunóék (Next Wave Europe) egy sajátos „hármas szabályt” alkalmaznak a kiválasztásnál: aki nem tesz fel legalább három kérdést az interjún, az kiesett, mert elvárják a proaktivitást. A másik elvárás, hogy a jelentkezőnek legyen legalább egy a céghez kapcsolódó személyes története. Az egyetemekkel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy ezek az intézmények sajnos kialakítanak egy erőltetett szétválasztást a kreativitás és az analitikus gondolkodás között, pedig a kommunikációs szakmában általában a kettőre együtt van szükség. Hozzátette, hogy a kommunikációs ipart is utolérte az elmúlt években egyre több ágazatban jellemző munkaerőhiány. A legjobb jelöltek ennek köszönhetően válogathatnak, illetve közülük sokan elmennek külföldre, ami tovább erősíti a versenyt a legjobbakért. Épp ezért esik manapság ilyen sok szó a munkáltatói márkaépítésről (employer branding).

Egriné Matisz Tünde (Saatchi & Saatchi Budapest) úgy látja, hogy több pozícióra egyre nehezebb megfelelő szakembert találniuk. A szűk keresztmetszet általában az affinitás a digitális környezethez és a tökéletes angol nyelvtudás, amire azért van szükség, mert a márkához kötődő digitális tartalmak fejlesztésével foglalkozó cégnél az angol a munkanyelv. Fontosnak tartja az iskolai végzettséget, ahogy azt is, hogy a fiatal jelentkezőknek legyen elképzelésük arról, hogy mit szeretnének csinálni. (A cégnél van két nyitott pozíció, részletek a poszt végén!)

Vándor Ágnes (Professional Publishing Hungary) szerint nem baj, ha az ember huszonévesen még nem látja, hogy mivel szeretne foglalkozni. Főleg azért, mert ha tudja is, úgyis össze-vissza fog kanyarogni az útja során. Úgy látja, hogy elsősorban a motiváció és az érdeklődés számít, mert az, aki kíváncsi, a legtöbb dologban talál magának valami érdekeset.

Kutas István (Telenor) is elmondta, hogy talán alapnak tűnik a lelkesedés és a pozitív attitűd, de az a helyzet, hogy ezt nem könnyű megtalálni. Hasonlóan lényegesnek tartja az intellektuális kíváncsiságot, vagyis azt, hogy az egyénnek legyen igénye a folyamatos fejlődésre. A digitális világ ismerete mára a Telenor kommunikációs pozícióban is nélkülözhetetlenné vált.

Grósz Judit (Microsoft Magyarország) azt hangsúlyozta, hogy nem is igazán a digitális tudás az, ami ma már minden cégnél elvárás a kommunikációs területeken, hanem inkább a technológiai ismeretek – az pedig folyamatosan változik, hogy mely technológiának az ismerete minősül alapkészségnek. A Microsoftnál van egy fontos szabály a toborzással kapcsolatban: olyat nem vesznek fel, akiben nem látnak még egy plusz karrierállomást, egy továbblépési lehetőséget cégen belül.

Hammer Ferenc (ELTE) is elmondta véleményét, főleg a diploma fontosságának kérdésében. Úgy gondolja, hogy a mesterszakos felvételiken is nagyon látszik, hogy ki honnan jön, és nem hiszi, hogy az élet későbbi megmérettetésein más lenne a helyzet. Hozzátette, hogy őt komolyan érdekli, hogy a szakma mit vár el a diákjaitól, ezért is támogatja az IMEC képzéseit és keres hasonló együttműködési lehetőségeket, amelyek közelebb viszik a hallgatókat a piachoz.

----------------

A Saatchi & Saatchi Budapest nyitott pozíciói (x)

Jelentkezés: info@saatchi.hu

Account executive

Excited by digital communication? Work with international clients, strategists from London & NY at our growing team at Saatchi & Saatchi Budapest.

Requirements:
- 2-4 years relevant agency experience
- Have a fluent working proficiency in English (both written and verbal)
- Higher level communication skills in English
- Knowledge of local and international ads and trends, a great enthusiasm towards the ad industry
- Have a keen interest in online communication
- Precise and humble work performance
- Process-oriented skills
- An ability to work independently
- Great problem-solving skills
- An emphatic attitude

Advantage if you have:
- Experience from a multinational ad/digital agency
- Experience in regional coordination

What we offer:
- Work in a multicultural environment, with international clients
- A competitive salary
- A professional challenge

Digital project manager

Saatchi & Saatchi is looking for a new member who understands digital platforms and is enthusiastic about working on global projects.

Requirements:
- Min. 3 years’ experience in digital project management
- Have a keen interest in Digital Marketing and Digital Media
- Fluent working proficiency in English
- Be self-motivated, optimistic and curious about all things “online”
- Capability to manage several projects at the same time
- Precise and humble work performance
- Process-oriented skills
- Ability to work independently
- Great problem-solving skills
- Excellent communication and interpersonal skills
- Ongoing attention to detail and quality

Advantage if you have:
- Agency experience
- Experience in international coordination

What we offer:
- Work in a multicultural environment, with international clients
- A competitive salary
- Professional challenge

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr6312157595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paprika. 2017.01.30. 17:22:03

itt americaban nem kel jo allas
barmibol meg lehet elni

en most benzinkut wc-t takaritok
jattal egyutt evi 75e is megvan
meg hazat is vetem belole
igaz mortagees szoval meg fizetni kell evekig
boldogan elunk bene kellyvel

meg kocsira is telik
azok is hitelesek
de itt ki tudod fizetni

ami megfizetthetetlen hogy van aki szeret
sokan azt hiszik hogy cdak a zold kartya volt a cel
de amint meglattam kellyt azonnal szerelem volt
itt maradtam most megy minden
jol vagyok
es boldog
ez otthon nem ment volna

a legjobb allas tehat amiben boldog vagy akar napi 10-14 orat is

Novák Aircraft Ferencné 2017.01.30. 18:37:12

@paprika.: Micsodaaa? Hogy nem IT-s, fisz-fasz elemző stb. vagy 4 diplomával, és mégis boldog vagy? Hallatlan. Egy kockafejű varjúkabátnak ez felfoghatatlan. Rögtön megy és belebújik a laptopjába. Csak ott érzi biztonságban magát..:D

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.01.30. 18:52:20

@paprika.: itthon meg megvan a lakás és a két kocsi, hitel egy szál se
Mondjuk nem is szart lapátolok

WLaci 2017.01.30. 18:57:19

Három kérdés? Elég egy is. Mi az a next wave europe?

Novák Aircraft Ferencné 2017.01.30. 19:12:43

@enpera: Ahogy látom te is valami kockafejű számítógép buzeráló vagy.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.01.30. 19:13:22

@Novák Aircraft Ferencné: az összes diplomásra, süt rólad. Nem ment a tanulás?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.01.30. 19:14:15

@Novák Aircraft Ferencné: igen, kb ennyit érthetsz a szakmámból, bár te pl azért nem fagysz épp meg :)

Novák Aircraft Ferencné 2017.01.30. 20:22:58

@enpera: Bújj vissza a commodorodba te szerencsétlen! A valós világ nem neked való..:D

Novák Aircraft Ferencné 2017.01.30. 20:35:24

@enpera: Miért lennék féltékeny ostoba magológépekre?
Levizsgáznak, megírják a dogát, aztán törlődik az egész a fejükből. Csak a papírjukat lobogtatják. Különösen igaz ez a hazai oktatásra. Ugyanolyan vacak ,mint a magyar foci, csak az a mázlijuk, hogy náluk nem gólra mennek a dolgok.
( Tegnap a Maradj Talpon ! c. műsorban egy töri szakos fiúcska kiesését követően mosolyogva mesélte , hogy Milton: Elveszett Paradicsom c. műve kapcsán a növényre gondolt. Szép , csak azt tudnám, hogyan került be az egyetemre..)

enta selecta 2017.01.30. 21:12:35

Pályakezdõkrõl szóló poszt végére betesznek olyan állásajánlatot amiben jelentkezõket várnak 2-4 év releváns ügynökségi tapasztalattal. Haha!

Novák Aircraft Ferencné 2017.01.30. 22:34:36

@enta selecta: Na ez a másik. Hogy várhatnak el egy pályakezdőtől több éves gyakorlatot ezek a nagyokosok?
Más.A szomszédom unkokája mesélte, hogy aktív hallgatói jogviszonyú gyakornokokat keresnek többnyire a cégek ,heti szinten 30-40 óra munkaidővel. Vagyis heti 30 óra tanulás mellett a főiskolán még vállaljon 30-40 óra gyakornokoskodást is. Régen ez úgy volt, hogyha az ember halasztott, akkor elment ebben az időszakban gyakornokoskodni. De ezt ma valamiért nem lehet megcsinálni.
Elemi logika, hogy rosszabb munkát fog végezni az a gyakornok, aki az iskola után esik be a munkahelyre.De gondolkodni persze luxus, kedves cégvezetők..

Bellagio 2017.01.30. 23:43:53

Ez nagyon nagy, majdnem mindenki kiemelte az iskolai vegzettseget (egyetem, mesterszak, etc.), amikor a magyar felsooktatas egy vicc.

Nekem csak egy BSc-m van es gyanitom, hogy a fenti elszallt top managerek fel se vettek volna a cegukhoz, pedig most egy tobb szazezer embert foglalkoztato multinal egy egesz kontinensert felelek, raadasul valoszinuleg a legtobbjuknel nagyobb felelossegi korrel.

Szoval fiatalok, ha nem tudtok elhelyezkedni Magyarorszagon, mert mindenhol csak az orszagos(!) top egyetemekrol valogatnak, akkor menjetek kulfoldre, az orszaghataron kivul azonnal kiderul, hogy kulfoldon senki nem hallott meg a magyar egyetemekrol semmit.

paprika. 2017.01.31. 17:07:49

@enpera:
beniznkuton vagyok
kelly is ot dolgozik
a 657-es fout melett

takaritok de alapvetoen mindenes
igy is osszejon a kozeposztalybeli elet
haz meg kocsik

szeretjuk egymast ez a lenyeg
nem az alapmpolgarsagert hajtottam de az is meglet amikor osszehazasodtunk

igazi americai vagyok mar
a hinuszra is parasodik a szemem
home of the brave

igy is van
batornak kel leni es kijonni
ha ilyen feleseget nem is talalsz mint kelly bizots jo alasod less

Meridian74 2017.06.07. 18:59:57

@enta selecta: "Pályakezdõkrõl szóló poszt végére betesznek olyan állásajánlatot amiben jelentkezõket várnak 2-4 év releváns ügynökségi tapasztalattal. Haha! "

Pont ezt néztem én is... komoylan, ezek ennyire értenek a saját szakmájukhoz is. Semennyire sem, és ezekkel kell alkudozni.

Meridian74 2017.06.07. 19:09:37

Jah, amúgy nagy és közismert multinál dolgoztam. PR és úgy alap kommunikációs szinten olyan bullshitek mentek nap mint nap, hogy azt hittem beszarok a röhögéstől... meg időnként az elképedéstől.
süti beállítások módosítása