Megtudtuk, hogy ki Kasszás Erzsi, és mi a célja

2017. március 03. 14:45 - Háhner Petra

Két napja debütált a CBA Facebook-oldalán a magyar áruházlánc új imázsvideója Kasszás Erzsi főszereplésével, aki énekel, táncol és imádja kiszolgálni a vásárlókat. A megosztó videó bejárta a magyar internet minden bugyrát, de az még nem derült ki, miért épp ezzel rukkolt elő a konzervatívnak tartott üzletlánc. Ki ihlette Kasszás Erzsi karakterét, és találkozhatunk-e még vele a jövőben? Mindent megkérdeztünk a CBA kommunikációs vezetőitől.

Kasszás Erzsi bemutatkozó videóját a CBA Facebook-oldalon 2 nap alatt több mint 500 ezren látták, több mint 155 megosztást produkált, és közel 1000 komment érkezett rá. A videó kapott hideget és meleget is, de főleg szörnyülködő kritikákat. A magyar sajtóban a reklámfilmet nevezték agyzsibbasztónak, pusztítónak, brutálisnaktotális beégésnek, és azzal is megvádolták, hogy tönkreteszi az üzlet imidzsét. Kasszás Erzsi nem hagyta szó nélkül a kötekedő kommenteket, és csütörtök este jött a még ellentmondásosabb megítélésű válaszvideó, amelyben személyesen válaszol a hozzászólásokra. Felmerül ezek után a kérdés, hogy mi volt ezzel az egésszel CBA a célja.

De mijjjért?

„És mosolyogsz már, mindenki vidám, ez az én filozófiám” – énekli Kasszás Erzsi a CBA új imázsfilmjében, aminek megnézése után nehéz szavakat találni. A legtöbb ember fejében ott motoszkál a kérdés, amitől a hasonlóan - de más okokból - irritáló Fluimucil-videó óta hidegrázást kap a legtöbb reklámfogyasztó. Amint azt Dárdai Adrienntől, a CBA marketingvezetőjétől megtudtuk, közel egy évi kutatás előzte meg a CBA új, több részes, gegekre épülő sorozatát, amelynek célja, hogy az üzletlánc közelebb hozza a márkát az emberekhez. A Nielsen és a Synetiq elemzései alapján pozícionálta újra a vállalat a márkát, vagyis a koncepció kitalálását komoly piackutatói munka előzte meg.

Ki az a Kasszás Erzsi?

Kasszás Erzsi karakterét - aki a régi telenovellák szereplőit idézi – Lenke néni a Szomszédokból és Ursula a Doktor Bubóból ihlette. Az alapkoncepció, hogy Erzsibe lépten nyomon belebotlanak a vásárlók az üzletekben, hiszen mindenről tud, mindent lát, és persze mindenben segít is nekik. A karaktert megformáló Balázs Andrea - a Karinthy Színház színésznője - egyébként aktívan részt vett a karakter megformálásában és a rövid gegek kitalálásában – tájékoztatta a CBA a Média 2.0-t.

 

kasszas.jpg

Folytatás következik

A válaszvideó újabb lökést adott Kasszás Erzsinek: egy nap alatt 300 ezren látták, több mint 700-an osztották meg, és 500 hozzászólás érkezett a csütörtökön közzétett videóra. A válasz meglepő gyorsasággal jelent meg, ezért is nyilvánvaló, hogy előre átgondolt, jól megtervezett kampányról van szó. Ezt a kommunikációs igazgatóság is megerősítette azzal a kiegészítéssel, hogy a sorozatból több, mint 12 rész elkészült és hamarosan folytatódik. Az Index ironikusan megjegyezte, hogy a folytatásban biztosan bemutatkozik majd Kasszás Tibi, Árufeltöltő Áron, Biztonságiőr Béla és Pénztáros Lőrinc is. Hát... meglátjuk. Az mindenesetre biztos, hogy a videók elkészítésében közreműködő ügynökség az Umbrella, a médiatervező cég pedig a Panmédia.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr7712309883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

19540511 2017.03.03. 18:32:04

A CBA-s reklám ijesztő és borzalmas. Pont olyan, amilyen a CBA.

Lévai András 2017.03.03. 20:00:01

Hitelesebb lett volna valódi CBA-s dolgozóval leforgatni. Bár lehet, a mosolya nem lett volna őszinte.

hdnctrl 2017.03.04. 01:14:27

Ez a tojásfej szörnyű. Lenke néni nagyon nem így nézett ki. Ursula lehet, de az meg mit keres a boltban (pestieknek: közértben)?

amado 2017.03.04. 05:29:02

Nem támadt csillapíthatatlan vágyam, hogy ezután a CBA-ban vásároljak. Rettegve kapkodnám a fejem, és várnám, mikor veti rám magát az éppen mániás ciklusát élő bipoláris Kasszás Erzsi, vagy valamelyik retardált kollégája.

herut 2017.03.04. 06:02:20

A cél elérve,figyelem felhívás megtörtént.Engem is megrázott,figyelmeztetett,hogy továbbra se menjek a CBA közelébe sem.

szekőcei 2017.03.04. 07:43:29

ahogy Béres Zoo mondta még régebben: "bad reklám is reklám too"

Mondjuk én eddig sem jártam CBA-ba - ettől se jött meg a kedvem. :)

Fue · http://www.english-hungarian.com 2017.03.04. 08:25:12

"több mint 500 ezren látták, több mint 155 megosztást produkált, és közel 1000 komment érkezett rá"

Ez a lényeg. Ez egy kivételesen sikeres reklám.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.03.04. 08:39:39

Sem a cba sem a reklám nem erdekel különösebben.viszont a színésznőnek Gratulálok.hiteles nagyon.bator h elvállalta ezt.

Muad\\\'Dib 2017.03.04. 08:46:25

2017 balkánisztán alsó XI. kerület:
- spar fehérvári út
Pár alkalmazott lézeng erre-arra, romlott termékek gond nélkül kirakva, néhány rohadó zöldség, hogy úgy tűnjön mintha azt is árulnának. Két kilométeres sor az egyetlen pénztárnál, majd eszmecsere, hun a xy, nyisson meg egy pénztárat --> 5 perc eltelik. - Nem láttad xy-t? - Nem, lehet cigizik. - Majj'szójjá neki, hogy nyitni kéne pénztárat.
- Tesco újbuda'centyer
A kulcsszó: készlethiány. Ez nincs, az nem is volt, az volt, de nem lesz, az meg penészes és rohad. Cserébe általában lehet haladni.

Bónusz, a múltkor betévedtem a penny market nevű szemétbe kőbányán: - Mondom krumpli ven-e? - Hááát, csak az öt kilós zsákkal (fel rohadt a öt kilónak), sima nem jött. - Király, sebaj. Nem rohadt hagyma van-e? - Ááá, csak az van, amit kiraktuk. Ühüm. - (Jöhet a luxuskérdés.) Szárzeller? - Ááá, az csak néha.

Szóval igen, a cba nem egy főnyeremény, de örülök, hogy a kommentelők ezek szerint másik univerzumban élnek, ahol a többi itt balkánisztánban annyira luxus. Esetleg az aldi (bár az meg szemetet árul), lidl, meg az auchan elviselhető néha. Meg a nagyon nagy sparok.
Speciel a bikás parki cba néha kategóriákkal veri a környékbeli spar, meg tesco kínálatot.

MEDVE1978 2017.03.04. 09:43:55

Reklámnak nem rossz. Ettől függetlenül nem járok CBA-ba, mert máshol vásárolunk :)

Mit kell kiakadni ezen? Elképzelem, hogy a sok reklámszakember otthon ül és gondolkodik azon, hogy hogyan lehetne az élelmiszer és mindennapi használati cikk kisker piacot újszerűen reklámozni...
Semmi eredeti nem jut eszükbe, aztán jön ez a ... sokkoló videó.

Volt egy reklámos haverom, aki elmondta, hogy döntő többségében hogyan történik a reklámok kiválasztása Magyarországon. Van 5 javaslat, amit kitalál a reklámügynökség és bemutatják a megbízó cég embereinek. Ebből mondjuk egy tudatosan 100% biztonsági (vegyen jó mosóport, kutya megrázza magát, kisgyerek piszkos lesz, anyuka boldogan mos a kiválasztott szerrel), a másik 3 90%-os biztonsági szinten mozog (magyarul van benne valami eltérő ötlet, de csak nagyon minimális). A maradék egy reklám a nagy dobás. Ha bejön, mindenki figyel rá, emlékezetes marad valamilyen okból, jóval erősebben ér célt. Ha nem, akkor negatív hatás, kontraproduktív stb.

A megrendelők 99,5%-a fele-fele arányban az 1-es vagy 2,3,4 lehetőséget fogja választani. 0,5% beválasztja a "megosztót", rizikósabbat. Most a CBA ezt húzta.
Az, hogy Kasszás Erzsi ilyen gyorsan válaszolt, azt mutatja, hogy tervezett volt a kampány és a visszhang is.

radix 2017.03.04. 11:04:31

Pénztáros Lőrinc tuti jó ötlet. Bár lehetne Hentes és Mészáros Lőrinc is.

Cycmen 2017.03.04. 11:06:48

a koncepció kitalálását komoly piackutatói munka előzte meg.

Ez a kemény! A célközönség kinyilvánította hogy szar és röhejes, erre kötik az ebet a karóhoz hogy neeeem ez tudományos remekmű! Mint az úgynevezett művészfilmeknél, a ha nem tetszik akkor csak egy primitív nulla lehetsz! Ugyanmár! Mondok egy jó reklámot, a Snickers Mr Beannal, na az jópofa, bár a csokiért nem vagyok oda!

eutanazia 2017.03.04. 11:34:35

Hogy miért csinálja? Jó sok pénzért :)

LHedvig 2017.03.04. 11:49:04

Elolvastam a kommenteket és mindegyikkel egyetértek. Borzalmas reklám. 40 évig foglalkoztam marketing-kommunikációval, de egy ilyen ötletért és megvalósításért elég hamar kirúgtak volna. Szóval. Ennyi meg ennyi videonézés, megosztás, röhögés. És azt valaki vizsgálta-e, hogy mennyivel lett nagyobb a reklám hatására a CBA forgalma? Esetleg kisebb?

Efhetven 2017.03.04. 14:49:37

@Cycmen: Én nem a művészfilmekhez hasonlítanám a "csak azért is"-t, hanem a kisvasúthoz. Ha má CBA ....

Muad\\\'Dib 2017.03.04. 16:02:01

@Fuxos (ex bömis):
Valami releváns a hallucinációidon kívül (mert egy szóval nem mondtam, hogy cba-ba járok)?

Szubrina 2017.03.06. 15:43:26

Egy reklám nem attól sikeres, hogy hányan látják, hanem attól, hogy akik látják hirtelen ellenállhatatlan vágyat éreznek a termék megvásárlására.
Jelen esetben arra, hogy a CBA-ban vásároljanak, vajon ez történik?

Én a Tescot szerettem régen, mert nagy és minden van és választék is. Mára viszont megy össze, legalább is mifelénk. Viszont a Spar-ok és Cba-k nyomasztó 90-es évekbeli ABC-s hangulatát kifejezetten utálom.

Friss élmény, ma reggel egyik Primában (CBA másik neve) vásároltam kenyeret ismerősömnek, náluk az van és gondoltam veszek egy nagy tepertős pogit, régen volt még a Prima előtt ott, jelenleg nem volt ezért vettem egy sós kiflit, mint utóbb kiderült egy 100-asért, hétfő reggel 7:15-kor, száraz volt. Valószínűleg szombatról maradt meg (mert ők vasárnap nincsenek nyitva). Nem változott a véleményem undorító üzletlánc és igénytelen.

A reklámot, amikor először láttam utána percekig magam elé néztem. Kik között csináltak piackutatást, talán az operettbe járó prolik között?

A színésznő pedig örökre beskatulyázta magát, nem fog szerepeket kapni, legalább is filmekben, mert a nézők nem tudnának elvonatkoztatni.

Nolica 2017.03.10. 11:28:58

a RÉGMULT időkben, a PR-osok akkor tartottak jónak egy reklámot, ha azt a gyerekek imádták... Előbb gyerekekkel nézették meg a reklámokat... Miért? Az volt a véleményük, hogy a gyerekek a legjobb mérce, mert tiszta még a fejük.. :) és ha gondolkodás nélkül rávágják, hogy Jaaaaaaaaajjj ez nagyon jóóóóóó.... akkor biztosak voltak abban, hogy a reklám el fogja érni a célját. Mert a reklám az érzelmekre akar hatni, hogy a vásárlók zsebeiből kivarázsolja a milliárdokat. :)
süti beállítások módosítása