A legtöbb frissdiplomást utoléri a kétség, hogy sikeres lesz-e majd a munka világában, ráadásul azt sem igazán tudja, merre keresse a sikert. Ezek teljesen normális érzések, de lehet tenni azért, hogy ez a kapunyitási pániknak nevezett bizonytalanság ne csapjon át a rossz értelemben vett, valódi pánikba. Hogyan? Erről lesz szó a Café PR ügynökség május 17-ei workshopján, ahol fiatal szakemberek mondják el, milyen kérdések foglalkoztatták őket pályakezdőként, és hogyan találták meg önmagukat a kommunikációs szakmában. A rendezvényen partnerként közreműködik a Média 2.0.
A kapunyitási pánik nevű jelenség általában közvetlenül az egyetemi évek után jelentkezik, amikor a fiatal diplomásoknak helyt kell állniuk a munka világában, de félnek a jövőtől, bizonytalanok, és elégedetlenek önmagukkal. Ebben az időszakban mind arra kíváncsiak, hogy hogyan találják meg álmaik állását, és hogyan válnak (vagy válhatnak-e valaha) elég jóvá ahhoz, hogy azt betöltsék.
A kommunikációs szakma iránt érdeklődőket különösen érinti ez a probléma, hiszen ez az iparág szerteágazó területeket fed le: újságírás, tévé, rádió, pr, marketing, reklám, és ez még csak a felszín. Ráadásul a 21. században folyamatosan alakulnak ezek a hivatások, ahogy a területeken dolgozó szakemberekkel szemben támasztott elvárások is. Tényleg nem könnyű így eldönteni, hogy merre is induljon az ember.
Az egész szakmai útkeresést nagyban megkönnyíti, ha az ember előtt vannak példák, akiknek köszönhetően rájön, hogy mások is jártak ugyanabban a cipőben, de átlendültek a kezdeti nehézségeken. A kérdés persze, hogy hogyan csinálták. Erről szervez workshopot a Café PR, Magyarország egyik vezető pr-ügynöksége a Média 2.0 közreműködésével.
Az eseményen fiatal szakemberek mesélnek arról, hogy milyen kérdések-kétségek foglalkoztatták őket pályakezdőként, és hogyan találták meg önmagukat a kommunikációs szakmában. Az előadók:
- Szatmári Péter, a Café PR senior ügyfélkapcsolati vezetője
- Császár Zsombor, a Café PR senior ügyfélkapcsolati menedzsere
- Fürész Enikő, a Café PR senior ügyfélkapcsolati menedzsere
- Háhner Petra, a Média 2.0 társalapítója, a Portfolio újságírója
A workshopon kiderül, hogy milyen nehézségek és lehetőségek várnak a jövő kommunikációs szakembereire, a résztvevők érveket és ellenérveket hallhatnak a kommunikáció, mint szakma hasznosságáról, kihívásairól. Mindezt olyan kampányok és kommunikációs sikertörténetek bemutatásán keresztül, amelyekkel társadalmi szemléletet formált a Café PR, illetve egy olyan esettanulmányon, mint a Média 2.0 története.
Azokat a fiatalokat várják a rendezvényre, akik pályakezdés előtt állnak, és a kommunikációs pályán gondolkodnak – attól függetlenül, hogy milyen tanulmányokat végeztek.
További információk a Facebook-eseménynél találhatók. Az itt bejelölt visszaigazolás nem egyenlő a jegyvásárlással. A jegy 500 forintba kerül, és itt vásárolható meg.
A workshop a május 17. és 19. között megrendezett Future Work Festival keretein belül valósul meg.