Szeretnéd, ha tízezrek olvasnának?

Érdekel a média vagy a kommunikáció világa, és szeretsz írni? Fejlődni szeretnél? Profi csapatunkban megteheted. Ha írnál ide, írjál ide!

Rólunk

A nyomtatott sajtó haldoklik, de már a podcastnak is leáldozott. A tévé felköltözött az internetre, az internet meg bele a tévébe. Mi jön még? Keressük a válaszokat.

Impresszum

Partnerünk

bme_kommedia_logo_sz_h.jpg

Meetupunk helyszíne

kuplung.png

 

A Média 2.0 Meetup rendszeres előadássorozat kommunikációs, illetve médiás témákban. A korábbi és a friss meetupokat itt találja.

 

Szponzorálná az eseményeket? Ide kattintson!

Közösség

Friss topikok

CC

Creative Commons Licenc

"A jövő itthon van - nyugtalanító, hogy erről kevesen tudnak"

Kemény Gabriella | 2017.10.18. 15:59 |

Elkészült az eddigi legátfogóbb felmérés a Z generáció munkavállalási elképzeléseiről, ennek kapcsán hívott össze sajtótájékoztatót a BT Hungary ma délelőtt. A következő tíz évben is rengeteg fiatal tervez külföldi munkavállalást – derül ki a Medián által készített országos felmérésből. A kutatás szerint a 14-25 közötti generáció prioritása a fizetés, utána pedig a biztos munkahelyet és annak hangulatát tartják a legfontosabbnak.


Szabó Zoltán, a BT ügyvezetője szerint, míg régebben munkát, munkahelyet kerestek a frissen végzettek, ma már sokkal inkább a munkaadó kiválasztásáról beszélhetünk. A munkaerőhiány lépéskényszerbe hozza a cégeket, ezért szerették volna megismerni, mi az, amit a fiatalok a potenciális munkaadóikban keresnek. „Az eredmények egyszerre biztatóak és nyugtalanítóak. Fontos látni, hogy például a szolgáltató központok (SSC) által kínált karrierlehetőségek és juttatások teljes összhangban vannak a Z generáció vágyaival és elképzeléseivel, ám kihívást jelent, hogy ezt az információt hatékonyan el is juttassuk, átadjuk számukra. Nehéz meggyőzni őket arról, hogy az általuk vágyott foglalkoztatási formák és az elképzelt életszínvonal itt Magyarországon is elérhető, megvalósítható és egy gyorsan fejlődő szektor kínálja számukra ezeket a lehetőségeket” – vázolta a kutatás összegzéséből származó tennivalókat Szabó Zoltán.

Általánosságban a szolgáltató központok nem örvendenek egyértelműen pozitív megítélésnek, nem teljesen világos, hogy milyen munka folyik jelenleg ezekben a központokban, a szektor ismertségén is van még mit javítani – mondta el a feladatokkal kapcsolatban Szabó Zoltán. Egyúttal bejelentette, hogy a célok érdekében a Z generációt is érintő, a munkaerő-problémákkal összefüggő és a szakterület más kihívásaira is válaszolni hivatott közös gondolkozásra hívják a legnagyobb szolgáltató központok vezetőit.


A kutatás eredményei

A Medián által készített, reprezentatívnak tekinthető kutatás eredménye szerint a válaszadók négyötöde tervezi, hogy 10 év múlva egyetemi végzettsége lesz. A leginkább népszerű képzési irányok az üzleti tanulmányok, az informatika és a mérnöki tanulmányok, a legkevésbé keresettek pedig a természettudományok és az orvosi képzés. Utóbbi abból a szempontból érdekes, hogy a megkérdezett fiatalok szerint természettudományi képzettséggel lehet majd a legmagasabb fizetést elérni, és a munkahely-választás szempontjai között a fizetés szerepel az első helyen.


A diploma hasznosíthatósága a munkaerőpiacon

A munkahely-választás tekintetében a fizetés szerepe kiemelkedő: a válaszok 80 százalékában szerepelt, és a válaszadók egynegyede számára ez a legfontosabb tényező az álláskeresésben. Ezt a biztos munkahely és a munkahely hangulata követi. A nők döntésében nagyobb a súlya a biztonságnak, a munkakörülményeknek és a munkahely hangulatának, míg a férfiak szemében nagyobb szerepe van az előmeneteli lehetőségeknek, a modern irodai környezetnek és a cég hírnevének.


A munkahelyválasztásban szerepet játszó tényezők

 

Azon fiatalok számára, akiknek lenne kedve SSC-ben dolgozni, a munkahely kiválasztása tekintetében a legfontosabb a fizetés, a biztos munkahely és a munkahely hangulata, ami teljesen összecseng az általános preferenciákkal.


A szolgáltatószektor megítélése

Rugalmas beosztás vs. magasabb bér

A felmérés szerint a fiatalok 64 százaléka szívesebben dolgozna munkahelyen, mint otthonról, ugyanakkor a megkérdezettek 52 százalékának fontos, hogy a cégnél, ahol elhelyezkedik, legyen lehetőség rugalmas vagy részmunkaidőre, illetve home office-ra. Arra a kérdésre, hogy 10 százalékkal magasabb bérért vállalnának-e kötött munkaidős állást, a megkérdezettek fele válaszolt igennel. Ezen belül a nők és a 14-19 évesek inkább vállalják a kötöttséget, mint a férfiak, illetve a 20-25 évesek. A fiatalok 58 százaléka véli úgy, hogy tíz év múlva alkalmazott lesz és 40 százaléka képzeli el vállalkozóként a jövőjét. 



Preferált munkahely típusa

A kutatásból az is kiderült, hogy a nők alacsonyabb álomfizetéssel is beérik, mint a férfiak: míg az előbbiek 369 ezer forintos nettó fizetést kifejezetten jónak gondolnak, addig a férfiak 471 ezer forintot szeretnének kézhez kapni. A fiatalabbak 447 ezres elvárásával szemben az idősebbek átlagosan már 399 ezer forinttal is beérnék. A nők nem csak alacsonyabb bért, de több kötöttséggel járó munkakört is elfogadnának.

 

"Álomfizetés"


Képek forrása: A British Telecommunications által ismertetett Medián kutatás prezentációja

A bejegyzés trackback címe:

http://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr9313015586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Európai téridő 2017.10.19. 08:02:55

És aztán jön a bilibe lógó kéz?