Hogyan csináljunk rossz vállalati Facebook-oldalt?

2014. január 13. 11:27 - Palotás Petra

Manapság már Marika néni közértjének is van Facebook-oldala. A vállalatok tökéletesen tudatában vannak annak, hogy a közösségi médiában való megjelenés már szinte kötelező része PR-tevékenységüknek. Azonban pont amennyire evidens és egyszerű egy ilyen felületen való feltűnés, annyira könnyű is abba belebukni. Egy lájk nem feltétlen egyenlő egy, a márka iránt elköteleződött vevővel.

Tízből kilenc vállalat állítja, hogy 2014-ben élni fog a közösségi média nyújtotta lehetőséggel mint marketingeszközzel. Az eMarketer felmérése szerint ez a 88 százalékos arány a valaha mért legmagasabb, tehát a cégek idén még nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni közösségi média marketingjükre.

A nagy figyelem ellenére azonban sokan nem képesek helyes taktikát választani, és egyszerűen nem tudják hatékonyan eladni magukat egy ilyen felületen. McKay Allen, a LogMyCalls marketingmenedzsere három fő csoportba sorolja a hibázókat.

1. A „Nekünk is kéne egy Facebook-fiók”

Ezen csoport képviselői azért csinálnak vállalati Facebook-oldalt, mert azt hallották, hogy az menő. Egy geek ismerős csilivilire összerakja nekik, aztán várják a csodát. De nem történik semmi.

Amit láthatunk: (jó esetben) hónapokkal ezelőtti frissítések

Amit nem láthatunk: e heti frissítések

Konklúzió: Egy Facebook-fiók önmagában még nem jelenti azt, hogy a vállalat közösségi média marketingtevékenységet folytat.

2. A „Postoljunk és reménykedjünk”

McKay a földművelőkhöz hasonlítja ezt a csoportot, akik remélik, hogy a téli fagy után magukhoz térnek növényeik. Frissítgetnek a nagyvilágba, de még mindig nem történik semmi.

Amit láthatunk: friss bejegyzések

Amit nem láthatunk: bármiféle irányvonal, amely mentén a vállalat haladna

Konklúzió: A marketingnek nem kéne, hogy túl sok köze legyen a reményhez. A marketing a Facebook-oldalt tekintve is egy tudatosan felépített stratégiát kellene, hogy jelentsen a vállalatoknak.

3. A kommentek és lájkok csoportja

Ez már nem hangzik annyira rosszul! Nemcsak követés, de interakció is zajlik. Hozzászólások, akár még megosztások is. Aztán egy idő után a vezetőség mélyen elgondolkozik. „Mennyi hasznunk is van nekünk ebből?”

Amit láthatunk: célok, szépen felépített tevékenység

Amit nem láthatunk (a vállalat bánatára): hogy az a bizonyos követő valóban elkötelezett-e a márka iránt.

Konklúzió: Megvan a heti betervezett plusz 100 lájk? Nem szabad az üres számok csapdájába esni. Azok maximum a marketingeseket teszik elégedettebbé.

fliike-facebook-linke-counter-designboom02.jpg

Hacsak nem vagy egy Coca-Cola 78 527 175 lájkkal, McKay és megannyi szakember szerint a személyes elköteleződésre kell fektetni a hangsúlyt. A vállalatnak valami olyat kell adnia az embereknek, amire azok azt mondják: hűha!

A Facebook esetében? A marketingmenedzser szerint, ha kétszer annyi időbe és alkalmazottba telik is, érdemes személyesen megszólítani azt a kommentelőt: megköszönni a hozzászólását, esetleg érdeklődni, hogy van-e valami kérdése a vállalattal kapcsolatban.

Mi ér többet? 15-tel több lájk, vagy 15-tel több lelkes vevő?

Forrás: 3 Groups That FAIL at Social Media MarketingKép

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr615754451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.