Mit és miért kellene másképp kommunikálnia a Gundelnek?

2019. január 14. 13:22 - Pintér Dániel Gergő

Miután kiderült, hogy a Gundel látszólag látványos kettős mércét alkalmaz az általa üzemeltetett miniszterelnöki palota menzájának árképzésében, az étterem - egy-egy kevésbé érdemi megszólalást leszámítva - egy teljes hétig némaságba burkolódzott. (Csak ma, azaz hétfőn jelent meg interjú az étterem ügyvezetőjével). E döntés két okból születhetett: vagy mert ez volt a tudatos stratégia, vagy mert nem volt a cégnek válságterve, -csapata és know-how-ja. Problémás mindkét pont, óriásit téved, aki szerint nyerő technika a hallgatás. A Media 2.0 Communications alapítóinak írása.

Politikával és más, erkölcsi kérdéseket is érintő botrányokkal kapcsolatban mindig felmerülnek alapvető üzleti és etikai kérdések, a kommunikációs szakembereknek pedig el kell dönteniük, hogy elhiszik-e azt, amit a nyilvánosság éppen forrongó felháborodása mögött látnak, szerezhető-e egyáltalán elég információ a szakmailag megalapozott döntésekhez. Nincs ez másképp a Gundel és a Miniszterelnökség közös botrányában sem,  - annak ellenére, hogy iparági forrásaink szerint egy menzás menü tényleg kihozható a nyilvánossá vált árakból -, alábbi elemzésünk viszont most nem ezekre a kérdésekre keresi a választ, hanem kizárólag kríziskommunikációs és menedzsment szempontból vizsgálja a történteket.

A botrány csak egy darabig tart, de a hosszútávú károkat kezelni kell!

Az internet és a közösségi média korában a krízisek életciklusa kiszámíthatatlanabb, mint valaha; az online térnek köszönhetően gyakorlatilag soha sem évülnek el a válságok: bármikor, bármiből kialakulhat újra reputációt fenyegető helyzet. Egyéni érdekektől függően mindenki jóval könnyebben tud utánanézni az őt érdeklő cégeknek, így egyre nehezebben észlelhető a veszélyes helyzetek hatóköre; sok az elhúzódó, burjánzó konfliktus.

Mivel ez az állítás az aktuálpolitikai áthallásoknak teret adó ügyekre hatványozottabban igaz - ráadásul a magyar fogyasztó erősen árérzékeny -, így kijelenthetjük, hogy bár a Gundel esetében még a botrány elülésénél sem tartunk, szinte biztosra veheti az étterem, hogy hamarosan újra robban a bomba. Ennek az az oka, hogy a közéleti kontextusba helyezhető krízisek nagy hírértékkel bírnak; a médiumok profit- és olvasottság-maximalizálásra irányuló céljait pedig sokkal jobban támogatja az eset napirenden tartása és a vitatható körülmények felkutatása, mint a válság érdemi megoldása. (Még akkor is, ha ez a szerkesztőségekben általában nem is tudatosul.)

1382699874-6463.jpg

(Fotó: etterem.hu)

Hallgatni aranyat ér?

Sok szolgáltató úgy gondolja, hogy mivel a problémák idővel maguktól megoldódnak, ezért nem kell mást csinálni, mint némán kiülni a szélcsendet. Ez a megközelítés amiatt mindenképp hibás, hogy az első reakció gyorsasága és megfelelősége meghatározó a válság intenzitásának szempontjából: vagyis, míg a sikeres kármentő kommunikáció csökkenti a veszélyes helyzet hatókörét, addig a nem megfelelő krízismenedzsment eszkalálja a helyzetet, hiszen a válságot kiváltó alapprobléma mellé beemeli a nem megfelelő pr-tevékenység által generált problémát is, melyek egymás hatását erősítik.

Emiatt a passzivitás is nem megfelelő kommunikációnak tekinthető, hiszen konfliktusok során a szervezet némasága is információs értékkel bír. Mit kommunikál magáról az a cég, amelyik elzárkózik a nyilatkozattételtől? Ignoranciát, cinkosságot, a felelősség hárítását, erőtlenséget, esetleg nemtörődömséget. Ezeket sosem a vállalkozás mondja magáról, de az érdekgazdák óhatatlanul is ezekkel a jellemzőkkel ruházzák fel az éttermet, amit a Gundel esetében mi sem illusztrál jobban, mint a

  • millió megválaszolatlanul hagyott - esetleg végső elkeseredésben törölt - negatív komment a hivatalos közösségimédia-felületükön;
  • valamint a szolgáltatás színvonalának értékelését lehetővé tevő Facebook-, Google Maps és TripAdvisor oldalakon az étterem reputációjának drasztikus zuhanása - majd az értékelési funkció letiltása (közlésük szerint utóbbi automatikusan történt, nem kérésükre) - mely nemcsak belföldön, de határon kívül is jelentős romboló hatást fejtett ki.

A Gundel a hallgatással komoly pozicionálási lehetőséget is elszalasztott. Nemcsak kiengedte a kezéből a kontrollt, de önként lemondott a krízis alakításáról, és kitette magát egyéb külső aktorok – a média vagy politikai ellenlábasok – szeszélyeinek is, így a botrány tovább dagadt. Amíg az étterem hallgatott:

Jól látszik, ahogy az étterem a hallgatással teret engedett a spekulációknak: a válság nemcsak eszkalálódott, de időben is hosszabbodott, amire a jövőheti tüntetés - és az arról szóló médiabeszámolók - gyaníthatóan csak ráerősítenek. Ráadásul a külső aktorok jelentősen át is keretezték a témát: immár szól az országban uralkodó szociális állapotokról  - lásd: kórházi, iskolai étkeztetés -, amivel élesen szembeállítják a Gundelt, mint luxus éttermi márkát. Az étterem az inaktivitással függésbe, védekező pozícióba kényszerítette önmagát: a hétfői vezetői interjú is főként ennek feloldásáról, védekezésről szól. Fontos tudatosítani tehát, hogy úgy erkölcsi, mint kríziskommunikációs szempontból csakis a legspeciálisabb helyzetben lehet indokolt a némaság.

sweet-ice-cream-photography-754976-unsplash.jpg

Kellett volna egy terv. Vagy egy csapat. Vagy valami.

Bevezetőnkben említettük, hogy valószínűleg hiányzott az alapos és minden részletre kiterjedő felkészülés az efféle helyzetekre. Az nem a kommunikációs stáb döntése, hanem üzleti kérdés, hogy a Miniszterelnökség várbeli menzáját elvállalja-e valaki.Az már viszont a kommunikációs stáb döntésén és problémaérzékenységén múlik, hogy végiggondolja: ha az étterem a saját neve alatt futtatja az étkeztetési vállalkozást, akkor ugyan javít a tender nyerési esélyein, viszont bármikor napfényre kerülhet a rájuk nézve kompromittáló információ. Erre már a pályázat beadásakor is gondolniuk kellett volna. Egy biztos: a Gundel elindult a tenderen, és nyert - innentől viszont a már azzal is kalkulálhatott, hogy ennek a stratégiai lépésnek nagyobb visszhangja lesz, hiszen az étterem a márkától idegen  - és erősen vitatható - környezetbe került.

Mindezek ellenére és a körülményeket negligálva a menedzsment csaknem egy hetet várt annak tisztázásával, hogy a Gundel márkanév alatt teljesen különböző profilú és árazású szolgáltatások futnak. Ahogy annak idején a hibás e-jegyrendszer bevezetése kapcsán a BKK sem, láthatóan az étterem sem készült fel a cobrandigre; márpedig a Miniszterelnökséggel együtt a Gundel látványosan összekapcsolódott Orbán Viktorral is, aki önmagában állva is nagyon erős személyes márka ma Magyarországon, ráadásul hatással van a hozzá kapcsolódó egyéb közéleti márkákra is. Mivel az elmúlt hetekben Orbán Viktort rengeteg támadás érte, várható volt, hogy bármilyen hozzá kapcsolódó márka is megérzi ennek negatív hatását.

Szintén ezt a destruktív folyamatot erősítette, hogy a Gundel márkaként a luxus kategóriába pozicionált, míg a miniszterelnök a Karmelita kolostor felújításához kapcsolódóan éppen a puritánságot próbálja szisztematikusan kommunikálni. Lényegében a két márkapozíció közötti kommunikációs ellentmondás generálta a közvélemény felháborodását. Ezt akár előzetesen is lehetett volna kezelni, ha a Gundel már a tender elnyerésekor tájékoztatja a nagyérdeműt az ernyőmárka alatt üzemeltetett szolgáltatások különbségeiről. Ez nem történt meg, sőt, a Gundel logója került a menza étlapjára is, az egységes vizualitás pedig tovább erősítette azt a vélekedést, hogy luxusételeket forgalmaznak tizedáron.

7fnaj7ucgtsi132mms.jpeg

/Forrás: Miniszterelnökség/

Hibás intézkedések

Az étterem stratégiai pozícióját az is tovább rontotta, hogy az első, már látható, sajtó által átvett megszólalás nem az étteremtől, hanem a Miniszterelnökségtől érkezett, akik szintén a helyzet érdemi tisztázása nélkül azt az üzenetet fogalmazták meg, hogy az étel a Karmelita menzán azért olcsó, mert az adagok kicsik. Az eddigre már eszkalálódott válságban ez a megszólalás csak olaj volt a tűzre, a laikusok nem ismerhették sem a menzás árazást, sem a szolgáltatások különbségeit, így a megszólalás a kontextus nélkülözésével akár cinikus kiszólásként is hathatott.

A szakmai szervezet, vagyis a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének Gundelt támogató nyilatkozata gyakorlatilag észrevétlen maradt, ami talán nem is baj, hiszen ők sem magyarázták el jól a laikusoknak, hogy miért lehet üzleti vagy egyéb szempontból rendben az étterem döntése. Kóka János, volt SZDSZ-elnök megszólalása szintén olaj volt a tűzre, hiszen a politikai térfélen, ahonnan most a Gundel kritikája érkezik, régóta árulóként tekintenek a korábban politikai ellenfelének számító Orbán-kormányban "kvázi pozíciót" betöltő volt miniszterre. (Vagyis ez szintén énmárkák konfliktusa, és az imázstranszfer tárgykörébe tartozó jelenség).

Rendbe tehető? Hogyne, de "ne hagyjunk egy jó kis krízist haszon nélkül elveszni!"

Mindez természetesen nem azt jelenti, hogy a Gundelnek mostantól vége, de az biztos, hogy az értékelések torzulásával a márka nemcsak Magyarországon, de a nemzetközi célközönségben, a külföldi turistáknál is sokat vesztett pozíciójából, hiszen rengetegen pont a közösségi oldalak, a Google Maps és a Tripadvisor ajánlásai alapján döntenek egy-egy helyszín felkereséséről, szolgáltatás igénybevételéről.

A reputációveszteség helyreállítása nem lehetetlen feladat, de az biztos, hogy jóval több munkára lesz szükség, ha kríziskommunikációs terv hiányában hallgatással és hibás beavatkozásokkal hagyjuk eszkalálódni a válságot. A tanulságok természetesen levonhatóak, feldolgozhatóak és sikerrel építhetőek be a jövőbeli stratégiai folyamatokba; ehhez viszont elengedhetetlen a tudatos önfejlesztés és a szervezeti szintű gyengeségekkel, kompetenciahiányokkal való szembenézés.

Ha válságkommunikációban, krízismenedzsmentben segítségre van szüksége, keresse fel szolgáltatásainkért honlapunkat, vagy írjon az info@media20.hu-ra.

newsletter_header_5.png

146 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr6814560060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hányvendég 2019.01.14. 14:56:43

Azt mondd meg, te micsináltál volna, báttya.

rallus 2019.01.15. 19:51:10

A profi sz.rkeverők által felturbózott lumpenproletárokat úgysem érdekli a valóság, vagy pláne a magyarázat. Most végre dobtak nekik valamit, amit felérnek érnek ésszel és ezért visítoznak a következő eléjük vetett áldozat megjelenéséig. Aztán mire mennek vele?

jollytall 2019.01.15. 19:56:54

Annyit írtak már erről, de az senkit nem zavar, hogy a Gundel még át is vágja szegény miniszterelnökséget az A menüvel. A leves és a főétel külön vásárolva összesen csak 660 Ft, menüben viszont 850 Ft, arról nem is beszélve, hogy sokszor a menüben még kisebb is az adag mint A la cart. Más szóval, aki két tálcán viszi a pénztárhoz az ebédjét, az 660-ból kap menüt, nem is 850-ből. :-)

Populista Pista 2019.01.15. 19:58:35

Akármelyik önkormányzatnál ugyanennyi vagy inkább olcsóbb menüben a dolgozói közétkeztetés. Oszt mégis elégedetlenség hangjait sodorja a szél, meg hogy Szrtájk!

ember100 2019.01.15. 20:06:10

@rallus:
Helló !

Azt lehetne hogy mind a ketten ugyan arról a helyről rendelünk egy-egy 1.999 Ft os pizzát DE én csak 500 Ft fizetek érte és a többit te állod ?
Hát nagyjából ennyi történik a Karmelita menzán .Mert ugye a többi catering túlárazva KELL hogy legye mert be kell hozni a menza veszteségét .
És ha ez állami szinten megy AKKOR ez bizony korrupció !!!!!
De nem érdekes éljen a Fényességes Vezető !

ember100 2019.01.15. 20:07:56

@Populista Pista:
Helló !

És azt is a Gundel készíti ?????
Amúgy meg nem igaz amit írsz többször több helyen is voltam .

room_101 2019.01.15. 20:22:51

Kint a "big" USÁ-ban olyan hülyék, hogy a Mekiben képesek közepes, meg nagy kólát fizetni, holott "free refill" van, azaz akárhányszor visszamehetsz, és ingyen újra töltheted a poharadat.

ételizésítő 2019.01.15. 20:25:02

Mondjuk ha ilyen helyesírású ember akarna tanácsot adni, pláne kommunikációs ügyekben, akkor abból köszönöm, inkább nem kérnék.
Pláne ha olyan nagyképű megnevezéssel tenné ezt, hogy Media 2.0 Communications.

A médiában dolgozóktól alapvető elvárás a helyesírás ismerete, kb. annyira, mint egy autószerelőtől, hogy tudja használni a villáskulcsot.

Tudom, az Index, 444, Origó stb. elég negatív példa erre a sok botcsinálta firkászával, akik közül tisztességes újságnál, ahol nem a metélt farok/zsinagógalátogatási igazolás vagy a seggnyalási nyelvcsapásszám a felvételi követelmény, egy sem kapna publikálási lehetőséget.

ételizésítő 2019.01.15. 20:27:53

@rallus:
@Populista Pista:
Hogy ízlik a second hand Gundel-palacsinta, még azon melegében az O1gecigány seggéből, Fidesz-troll seggfejek?
Az állaga már hasonlít az eredetihez, mi?
Otthon erre a családnak már azt mondjátok, a Gundelből ebédelsz?
Nem ciki nektek, nácinak egy cigány seggét nyalni napi több órában, felturbózott nyelvvel?

ételizésítő 2019.01.15. 20:28:42

@room_101:
Nem hülyék, ahol újratölthető, ott nincs kis meg nagy kóla. De nem mindenhol tölthető újra.

ekat 2019.01.15. 20:30:49

Én rühellem a Fideszt, de ez egy vihar a biliben. A Gundel meg kit veszített? A vad baloldaliakat és az irigykedő egyszerű embereket - a Gundel gourmet-k között csak futottak még kategória, trendínek meg annyira trendy, mint egy mosóteknő. A magyaroscht kereschő külföldieket meg nem hiszem, hogy érdekli ez az ügy.

ekat 2019.01.15. 20:34:19

@ekat: Azaz amit kihagytam: aki 'emiatt' nem megy, az eleve sem ment volna soha. Na jó, esetleg egy pár régimódi, magyarosch ámde pénzes baloldalit veszítettek.

Sir Galahad 2019.01.15. 20:39:30

A Gundel rosszul kalkulált. Az ellenzék harmadszor szenvedett katasztrofális vereséget a parlamenti választáson, és mivel idén lesz két választás, most kétségbeesetten próbál revansot venni. Ezért bárkit, bármit támad gondolkodás nélkül, aminek bármilyen köze van a kormányhoz, és bármiből képes botrányt kreálni. Kizárt, hogy ezt átgondolták. És ezen szerintem semmilyen válságkommunikáció nem tud segíteni.

2019.01.15. 20:45:36

Ez a kríziskommunikációs izé szimpla szemfényvesztés, nincs itt semmiféle egzakt megoldás, ha kommunikálnak, az is rossz, ha nem, az is, ha mondanak valamit, akár á-t, akár b-t, az is mind rossz. Tulajdonképpen a poszt állításával szemben az egyetlen logikus megoldás a hallgatás volt, ez okozta a legkevesebb kárt, ha elkezdenek magyarázkodni, az csak lefele viszi őket. Ez a kommunikációs blabla meg olyan, hogy akár ez, akár az történik, meg lehet szakérteni, hogy miért rossz vagy jó. Üres fecsegés az egész elemzés.

VT Man 2019.01.15. 20:51:51

A fotón a menü elemeit nézve:

Rántott pulykamell: 900
Köret (hasábburgonya): 360

Az 1260 Forint. Ezzel mi a gond?

nick papagiorgo 2019.01.15. 20:57:54

Ez így egy marhaság.
A "Gundelben" nem fog kajálni ezek után az, aki eddig sem kajált ott.

Aki nem "síkhülye", az képes megkülöböztetni a Gundel éttermét, az általa üzemeltetett miniszterelnöki menzától. Tekintve, hogy eddig sem Mészáros Lőrinc, sem Tiborcz, sem hasonlók nem bukkantak fel - tehát tételezzük fel, hogy a Gundel egy független intézmény, az egyetlen "hibája" az hogy nyert - , innentől kezdve, aki nem vak, az látja, hogy itt már arról van szó, hogy kb le kell járatni mindenkit, akinek a kormányhoz kb bármi köze van. Ennek (durva esetben) az az "üzenete", hogy "aki bratyizik a kormánnyal, azt majd a mi emberreik felhívják, és jól befeketítik". Ez egy nagyon "színvonalas" megoldás, remélem, nem terjed el.

Sajnos erre (az emberi hülyeségre) nincsen jó megoldás. Ezt a Gundel asaját bőrén tapasztalta meg, ettől még semmi köze az egészhez, működni fog, és ez így is van jól. Hajrá nekik. Ezt az egész sztorit meg mindenki szépen el fogja felejteni, ismétlem, aki ott kajált, azt eddig se érdekelte és ezután fogja, a többi meg kb max egy év után el fogja ezt az egészet felejteni. Semmit se csináltak rosszul, senki se csinálta volna jobban.

2019.01.15. 21:06:15

@nick papagiorgo: nem egy év, pár hét. Egyébként, ahogy már sokan írták, aki most hőzöng, az jó eséllyel egyébként se volt a Gundel törzsközönsége. Ide egyfelől a külföldi turisták járnak, akik leszarják ezt, másfelől meg olyan sznobok, öreg bölények, meg wannabe felsőosztálybeli prolik, akik három hónapig gyűjtenek egy gundeles vacsorára. Őket mind hidegen hagyja ez az egész, a Gundel meg egyébként egy tök nagy nulla gasztrokörökben, szóval kb senkit nem érdekel az egész. Mondjuk ettől még kicsit okádék ez az egész menzáztatás meg a cateringes lehúzás, de erősen túl van fújva a lufi.

nick papagiorgo 2019.01.15. 21:11:39

@ember100: neked meg aztán ugye lövésed sincs arról, hogy mi is a közüzemi étkeztetés, ugyebár ? :) Mennyiből lehet kihozni, meg mitől függ, hogymennyibe kerül?

Az nem merengett fel, hogy pl. a belvárosban is kaphatsz töbé-kevésbé minőségi menüt egy kb 1000 Ft-os áron, amit a pincér hoz ki, csupnáncsak azért mert ott ennyiért lehet adni? Ehhez képes a Gundel menüje nem is túl drága, nem? De segítek, a parlamentben még olcsóbb, a képviselői irodaházban meg annál is olcsóbb, kínai kajáldákban meg kaphatsz még olcsóbb, de tök finom menüt, stb. stb. Nyilván minden hasonló esetben téged lopnak meg, dúl a korrupció stb. stb :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.15. 21:14:32

@hányvendég: tanacsot adott volna nagyonsok penzert :)

"luxusetelek": kaposztas teszta :D

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.15. 21:15:20

@ember100: haver eltuntel a multkor valasz nelkul a mobilos posztbol, pedig ugy csinaltal mintha tudnal valamit. ejnye.

horvathviteztamas 2019.01.15. 21:15:23

Túl van lihegve az egész, kutyát sem érdekli az újabb műbalhé... Unalmas...

nick papagiorgo 2019.01.15. 21:17:16

@Kolompár Magneto: ebben az egészben annyi van, amit a Gundel vezetője is megmondott: a menzát is ki tudták volna hozni szolid haszonnal, de a nagy falat nekik az volt, hogy teljes miniszterelnöki cateringet elnyerték (tehát "durván" lefordítva magyarra, a fogadásokon egy 50 Ft-os szendvicset 200-ért számláznak).

Ennyi, a világon ez mindenhol így működik, nincs benne sok korrupció(csak haszon) , akit érdekel, beszéljen egy rendezvényszevezővel (hogy pl. mi kerül egy sima esküvőn kétmillióba stb).

A hoppon maradt versenytársakat meg tudnám érteni, de most pont nem ők ágálnak, hanem a sok "proletár". Ez is jellemző.

Rwindx 2019.01.15. 21:17:34

Ja, biztos nagy kára lesz a Gundelnek, hogy a mekibe járó, 200Ft-s sajtburgert kólával zabáló, ballibsi prolik ezek után sem térnek be...

ember100 2019.01.15. 21:22:03

@droid_:
Helló !

Nem tűntem el :) Itt is vagyok de más dolgom is van mint itt lógni :)
De ott volt a nagy válasz :)
Ha kevesen voltam miért nem volt sávszélesség , ha sokan akkor hazudtak.
Tudod van sapka nincs sapka.

ember100 2019.01.15. 21:25:11

@nick papagiorgo:
Helló !

Alig kapsz 1.000 Ft ért valamirevaló ehető kaját , csak tudd elvitelre egy adag kelkáposzta főzelék , fasírttal , vagy sertéspörkölttel 1.100 Ft a Rákóczi téri csarnokban , és a többi kaja is ennyi vagy több.
Ja és nem a Gundel főzte , de azért persze finom :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.15. 21:25:23

@ember100: oda visszamesz es a kerdesre valaszolsz, ha tenyleg tudsz valamit.

2019.01.15. 21:28:22

@ember100: anélkül, hogy a Gundelt akarnám védeni, tény, hogy egy ezresből bazi sok helyen lehet menzázni a városban, sőt, egy ezresért kétfogásos menüt kapsz kiszállítva a melóhelyedre. Ha itt gázt kell keresni, az nem a gundeles menüárban van, hanem esetleg ott, hogy a csatolt dolgokon (catering, rendezvények) mennyire pofátlanul kaszálnak, de azt meg nem tudjuk, bár sejthető, hogy azért ott gurulnak forintok rendesen.

stukov1 2019.01.15. 21:31:29

Mi a gond ezekkel az árakkal? Bármelyik állami munkahely (pl kórház) menzáján hasonló az ár, sőt nálunk még olcsóbb is az a'la carte, a menü meg vagy 600ft.

stukov1 2019.01.15. 21:32:44

@jollytall: a menüben még van savanyúság is:)

FCUK5 2019.01.15. 21:34:30

@jollytall: fuss neki mégegyszer, segítek: egy csésze kevés meg egy köret 660. Menüben nem csésze van, és nem köretnek adják a főételt, tehát nagyobb mennyiség. Persze értem, hogy nem megy az értő olvasás, de erről aztán tényleg ne a Gundel tehessen. Egyébként milyen érzés ennyire sötéten élni? Nem irigyellek.

nick papagiorgo 2019.01.15. 21:36:55

@ember100: hát, ha 1000-ért csak kelkáposztát kapsz, akkor rossz helyen eszel, ezt tudom mondani :)

Még egy apróság: pl a saját munkahelyemen, most jelent meg egy plakát, miszerint a kormány emelte a "chipsadót", emiatt az összes cukros üdítő, chips, sóspálcika, nasi, stb. stb, amit náluk a büfében lehet kapni, 10-20%-al drágul. Értsd: egy a boltban megvehető 300Ft-os kólát eddig is 600-ért adtak, most 600+20%=720-ért. A kaját eddig is normáis áron adták, értsd 800-100 körül, az nem is változott.

Tudtommal a kormány nem ennyivel növelte a chipsadót.

Most én is kiabáljak korrupciót, méltánytalanságot,Orbánt stb. stb? Na látod. Max nem veszem meg náluk azt a kólát, amit eddig se vettem meg náluk. Ezt hívják úgy, hogy "piacgazdaság" :)

kewcheg 2019.01.15. 21:41:59

Most nem védeni akarom a PM.-et meg minden, de Magyarországon központi kérdés a zaba.Itt ahol szürke téli napokon komplett borsodi falvak burkolóznak füstöltszalonna meg kisüstipálinka szagba, és falun egyetlen józan ember sincs még napközben sem, a fő téma hogy mi az ebéd,meg a pia.Az irodisták már a délelőtti cigiszünetekben azon remegnek hogy mi az ebéd.Az meg érthető, hogy kb. 1000 ft.az a lélektani küszöb, ami felett senki nem akar munkanapon ebédre költeni.És ebben teljesen egyforma a 100ezret kereső pedagógus, meg az 1 mihályt kereső /de havonta kb. 4-5-öt találó:))))/ államtitkár....Holott az államtitkár a napi fizujából kb. 40-50 ebédet tudna enni az ezerforintosból.Egyetlen apró,pici a problémám, hogy úgy lenne méltányos, ha minden hivatalban, közintézményben kb. ugyanilyen feltételek mellett hasonló lenne a zaba....

agent_x 2019.01.15. 21:42:22

Ugyan már, pont tavaly lett új marketing és kommunikációs igazgatója(!) a Gundelnek. Biztos vagyok benne, hogy a botrány kirobbanása után egy órán belül volt konkrét válaszuk a kérdésre. Csak mindenki félti a seggét ilyenkor és felfele tekint, mi a teendő. A bevált fideszes megoldás jött el most is: hallgass, nem kell vele foglalkoznod, majd mi kihúzunk a szarból. Ha már egyszer ők okozták az egészet a meggondolatlan posztolgatással.

jollytall 2019.01.15. 21:43:55

@stukov1: Lehet, csak azt nem írja. Én meg nem voltam ott, így el kell fogadnom olyantól aki jobban tudja. Igaz én nem tudom a káposztás cvekkedlihez milyen savanyúság illene de biztos van aki úgy szereti.

haXXXor 2019.01.15. 21:46:07

Jó de hol a krízis, tesó? :D

nick papagiorgo 2019.01.15. 21:52:12

@ember100: @Kolompár Magneto: @stukov1:

bevezetés az üzemi étkeztetésbe, 1-es lecke:

egy adag kaja általában annál olcsóbb, minél többet csinálunk belőle. Ez abból adódik, hogy vannak fix költségek (pl. a szakács munkabére) meg változóak (10 adag leves több, mint 1 adag). A változóak változnak az adagtól, de a fixek azok ugyanazok, tehát minél több adagot készjtünk, annál kevesebb.

Általánosságban igaz, hogy a mai cégek egy "menüt" (csésze leves és heti 2x húsos, 3x meg egyéb -pl túróstészta - étel) átlagosan kb 4-600 Ft-ból készítenek el (ez az ipari átlag), egy kérdés, hogy mennyiért adják el.

Egyfelől vannak olyan cégek, mint a Teletál stb, akik abból élnek, hogy több 10.000 ételt készítenek/nap, nekik a hasznuk onnan van, hogy marha sok a darabszám, tehát a fix költségek/db nagyon kicsik. De ismerek egy céget Bugyin, az is megél, nem is rosszul, tehát ehhez még nem is kell több 10.000 adag.

Másfelől vannak az üzemi étkezdék, azoknak meg az a jó, hogy a rezsijüket általában a cég fizeti, a konyhát a cég építi ki, a tányérokat a cég adja stb, tehát az ő összköltségük kb a beszerzett anyagok + a munkatársak bére.

Mivel mint említettem, a belvárosi "Kispipa" is ki tud hozni egy menüt akár 800-1000 ft-ból is, és rá nem is jellemzőek a fentiek, tehát sem nem készít többtízezer adagot, sem nem állja rezsijét a befogadó cég, el lehet képzelni, hogy ez hogy működik, és a Kispipa is még mindig megél.

A fentiek jellemzőek a Gundelre is, mert ott is önkiszolgáló étkezde van, és nem XY három Michelin-csillagos séf főz, hanem az odahordott kaját szolgálják fel. Tehát kb olyan, mint a Kispipa.

Erről ennyit. Ha van valakinek további kérdése, szívesen segítek :)

jollytall 2019.01.15. 21:53:10

@FCUK5: Biztos így van, elhiszem, én nem jártam ott.
Elég sok helyen ettem már menüt, de olyat még nem láttam, ahol levesből van két méret, és A la cart csak a kisebb kiszerelést adják, menüben meg a nagyobbat. Esetleg fordítva.
Hasonlóan furcsállanám a cvekkedlit "csak" köretnek, azt meg még inkább, ha A la cart nem lehetne belőle teljes adagot venni.
Mindegy is, inkább arról szeretnék hallani, hogy milyen íze volt, ha már úgy is jártál ott.

FCUK5 2019.01.15. 21:56:17

@jollytall: nem jártam ott, láttam az étlapot. És értem, mit jelentenek azokat szavak, hogy csésze, köret, menü. Veled ellentétben.

ételizésítő 2019.01.15. 22:01:02

@VT Man:
@nick papagiorgo:
@horvathviteztamas:
@droid_:
@Rwindx:
@Kolompár Magneto:
@stukov1:
@FCUK5:

A Gundelben mennyiért is kapod meg ugyanezt?
Csak ennyi.

Hogy ízlik a second hand Gundel-palacsinta, még azon melegében az O1gecigány seggéből, Fidesz-troll seggfejek?
Az állaga már hasonlít az eredetihez, mi?
Otthon erre a családnak már azt mondjátok, a Gundelből ebédelsz?
Nem ciki nektek, náciknak egy cigány seggét nyalni napi több órában, felturbózott nyelvvel?

nick papagiorgo 2019.01.15. 22:02:19

@jollytall: ha jártál már pl. egy hotelben, akkor láthattad, hogy pl. levesből van egy csésze (ami egy kis edény, két oldalán füllel) meg tányér, ami általában egy mélytányér, és kb 2x akkora.

Igény szerint adok további felvilágosításokat is (kanál stb) :)

nick papagiorgo 2019.01.15. 22:03:24

@ételizésítő: az alkohol tényleg butává tesz, ennyit tudok mondani :)

2019.01.15. 22:04:02

@nick papagiorgo: nekem ez eddig is világos volt, sok újat nem mondtál. Mondjuk árnyalja a képet kicsit, hogy van még itt a Karmelitában egy laza 2.5 millás bérleti díj, plusz ha jól sejtem 8-10 alkalmazott, és innen indul a buli. Ráadásul javíts ki, de itt pár tucat potenciális ebédelő kuncsaft van, nem hinném, hogy az utcáról be lehet menni löncsölni egyet, a személyzet plusz melósok meg kötve hinném, hogy 50-60 főnél többen vannak, de ha százan, az is lófütty a te példádnál maradva száz embernél 100x400 forint haszon per nap, ha mindenki zabbant, ez napi negyven rongy, havi húsz munkanappal meg se közelíti az egymillát (tegyük hozzá az üccsiket, és legyen egymilla), és ugye 2.5 millió+ a melósok bér/járulék költségéig szó nincs haszonról. Szóval maradjunk annyiban, hogy ez masszívan veszteséges, de nem is ezzel van a baj, meg igazából nincs is baj, van egy patinás cég, amelyik elnyert egy komplex szolgáltatást, aminek egy kis része ez a menza, valójában tök lényegtelen az egész.

2019.01.15. 22:05:31

@ételizésítő: nem elég, hogy ostoba vagy, még stílusod sincs. De ha neked a blog.hu egy köpködő, ahol cigányozhatsz rángatva a kis farkadat, akkor oké, legyél boldog :)

FCUK5 2019.01.15. 22:05:53

@ételizésítő: az étterem, meg az ugyanazon cég által működtetett menza nem ugyanaz. Ha nem érted, akkor súlyos gondok vannak veled, de ez orvosi probléma, nem tartozik ide. A Mercedes A osztálynak akarsz utána egy 18 méteres pótot, aztán hajrá. Ja, hogy az A osztály nem nyergesvontató??? De ugyanaz a cég csinálja! Hülye vagy, baszod, nem kicsit.

sinus67 2019.01.15. 22:15:23

@nick papagiorgo:
"...aki nem vak, az látja, hogy itt már arról van szó, hogy kb le kell járatni mindenkit, akinek a kormányhoz kb bármi köze van."

Érdekes dolog ez a lejáratósdi! Azt hiszem olvastam tőled már ilyen lejáratósdi kritikat, amikor Vonáról írták, hogy áttért az iszlám hitre, meg hogy a saját neméhez vonzódik.
Ma is szépet írtál a kormányhoz közeli sajtótermékek cikkéről, amiben lejáratják a kormányt kritizáló Nagy Blankát!
Öröm volt olvasni a Bayer Zsóti kirohanásai kapcsán megfogalmazott esszéidet is!
Ja?! Nem!
Megjegyzem, szerintem is egy baromság volt ez a csontrágás a Gundel kapcsán! Egészen addig így gondoltam, míg Peter Knoll nem mondta azt, amit mondott.
Azt már nagyon jól tudjuk - kiváltképpen a politikában -, amennyiben valami nagyon olcsó, ami "normál" esetben baromi drága lenne, ott a politika más csatornán visszaad úgy, hogy mindenki "jóljárjon".

hidroponi 2019.01.15. 22:16:21

aki szerint mashol is kapni ennyiert kajat az elfelejti, hogy itt a gundel havonta 2,5milliot fizet berleti dijkent.
plusz anyagkoltseg + ber.
kotve hiszen hogy a gundelnel a sarki kinai talponallo szintjen van a berezes..
es a hozzavalokat sem hiszem hogy olyan minosegben engedhetik meg az alcsuti tolvajnal mint egy kulvarosi menzan.

chrisred 2019.01.15. 22:17:19

A Gundel azoknak a volt állami vállalatokból privatizált cégeknek az egyike, amelyik nem a piacról, a fogyasztókból, hanem állami megrendelésekből akar megélni. Ezért hidegen hagyja őket, hogy mit gondol róluk a közvélemény.

hidroponi 2019.01.15. 22:19:59

az meg kulon vicces volt az O1Gundeltol, hogy azt mondtak, hogy azert olcsobb a rofinek a kaja, mert kisebbek az adagok, remelem a fine dining adagjaikrol beszeltek. :DDD

sinus67 2019.01.15. 22:20:21

@sinus67:
A problematika azonban az, hogy a politikusok nem a saját pénzükből tolják a másik csatornát!
Más gond nincs! Más gond nincs?

nick papagiorgo 2019.01.15. 22:26:55

@Kolompár Magneto: nézd, fene tudja hányan vannak. A Kispipa is kihozza magát úgy, hogy szerintem 100-200-nál több nem eszik náluk, mert effektíve nem férnek el.

Én csak egy példát mondtam, hogy ki hogy ér el nyereséget.

Ráadásul- hogy visszakanyarodjak a gundeles főnökhöz- ő azt mondta, hogy az étkezdét is kihozták volna szolid nyereségre (erre hoztam példákat, hogy ez lehetséges), de eleve nem erre ugrottak rá, hanem az egész minidzterelnöki cateringre, nekik ezért érte meg az egész. Erre meg mondtam azt, hogy bárki kérdezzen meg egy rendezvényszervezőt, hogy megy ez, amikor a Marika néni által kb 8 Ft-ból előállított pogácsát eladják mondjuk 80-ért (és egy esküvő kb 2 millióba kerül ezen kb 1 a tiszta haszon), és így megy ez a teljes vonalon, és ez nem "korrupció", mert akkor az összes esküvő korrupció, és minden rendezvényszervező Orbán jóbarátja, ami egy tiszta hülyeség lássuk be :)

Nem oktatni akarok senkit se, csak kb tisztázni, hogy megy ez, hogy mindenki rendesen lásson, és meg tudja különböztetni azt, hogy "a Gundelben 2000 a gundel-palacsinta, itt meg miért 600", meg ezek. Ettem én is 200 Ft-os Gundel palacsintát már, igaz ne ma Gundelben :) nem is elsősorban Neked szól ez az egész, de úgy látom, itt némelyek a kanalat se tudják tisztességesen megfogni, de azzal k...ára tisztában vannak, hogy az "ilyen ügyek" (értsd üzemi étkeztetés) hogy mennek, meg Orbán hogy korrumpál már megint.....ez valahol szomorú, azért.

Alick 2019.01.15. 22:28:33

Nem értem a felhajtást, az parlamenti étteremben időtlen idők óta ugyanilyen olcsított árakon eszik az egész politikus kaszt.

ember100 2019.01.15. 22:29:27

@FCUK5:
Helló !

A stílus maga az ember :)
Igazad lenne ha :
1. Akkor a menzán NEM a Gundel szakácsai főznek ?
2. H a Gundel szakácsai főznek akkor a menzai kaját olcsóbban csinálják :
3.Nem olyanok az alapanyagok ?
4. Nem fizetnek véletlenül több milliót a helyért ?
még van egy pár ilyen dolog amiért NINCS igazad :)

nick papagiorgo 2019.01.15. 22:30:59

@sinus67: nem tudom, kiről beszélsz, csak egy dolog, ma határozottan emlékszem, hogy nem írtam Nagy Blankáról (se).
Az "X megY meg Z is te vagy és én ezt tudom" - tudod, az nem ér. Én sose írok csak a saját nevemen. További jó paranoiát :)

ember100 2019.01.15. 22:33:10

@Alick:
Helló !

Igen DE nem a Gundelből !
Fizetések , alapanyag , bérleti díj....

FCUK5 2019.01.15. 22:33:11

@ember100: nem a Gundel szakácsai főznek, nem ugyanolyan alapanyagokból, és fizetnek, de a cégvezető el is mondta, hogy azzal együtt is nyereséges a menza. Te tényleg minden informálódás nélkül próbálsz okos lenni? Tövig szopod, és élvezed, de nincs ezzel baj, ki mit szeret:)

ember100 2019.01.15. 22:36:26

@FCUK5:
Helló !

Akkor mi ebben a menzában a Gundel ?
Ja SEMMI ?
Ne vicceljünk már !
Szerecsenmosdatás az egész !

nick papagiorgo 2019.01.15. 22:36:28

@ember100:
próbáld már meg egy ÖNKISZOLGÁLÓ MENZÁT nem összetéveszteni egy ÉTTEREMMEL.
Ha probléma van, segítek a két szó értelmezésében :)

Persze, ha Gundel tulaja, mint pl Kis Lajos csinálta volna meg az egészet, mint "Kis Lajos Menza", akkor kb a népek felének nem lenne semmi baja. Csak az a baj, hogy "Gundel". Mert ez valami "luxust" sugall. Ugyebár :)

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 22:36:50

Mi ebben a furcsa? A csuti geci urizál, mint mindig. Slussz. Olcsón akart luxuskaját, hát megkapta. A gundel meg majd a csuti geci urizálásának veszteségeit visszalopja a miniszterelnöki rendezvényeken a menün keletezett veszteségeket az emberek adójából. Egyszerűbben fogalmazva, a nemzet teljes egésze fizeti az adójából a csuti geci luxusétkezéseit, mert szegénykémnek a fizetéséből nem telik luxuskajára. A lényeg tehát azon van, hogy a csuti geci olcsón tudjon luxuskaját ebédelni.

FCUK5 2019.01.15. 22:37:44

@ember100: a cég ugyanaz. Ennyi.

ember100 2019.01.15. 22:37:55

@nick papagiorgo:
Helló !

Egyszerű urizálás ami a Fényességes Vezetőnek nem áll jól .
Ennyike .

Ekrü 2019.01.15. 22:39:22

@hidroponi:
"aki szerint mashol is kapni ennyiert kajat az elfelejti, hogy itt a gundel havonta 2,5milliot fizet berleti dijkent.
plusz anyagkoltseg + ber."-A többi étteremnek is kell bérleti díjat fizetni.(A belvárosban biztos kevés a saját tulajdonú.)Ugyanígy a többi étteremnek is van anyagköltsége (nem a levegőből varázsolják a kaját) és alkalmazotti bér is.Ráadásul pld. a Kispipában nívósabb szakácsnak kell lenni mint egy önkiszolgáló étteremben.A kiszolgálás miatt pedig a pincérekkel is megnő az alkalmazottak száma,míg az önkiszolgálóban értelemszerűen nincs kiszolgáló személyzet.

ember100 2019.01.15. 22:39:36

@FCUK5:
Helló !

Akkor ha egy kiflire ráírom Gundel akkor ????
Nem kellene védeni a Fényességes Vezetőt és bandáját !

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 22:40:26

És a csuti geci ott eszik luxuskaját olcsón, amit most építettek át feleslegesen irodájaként az adófizetők milliárdjaiból.

FCUK5 2019.01.15. 22:41:46

@ember100: ha te írod rá, akkor beperelnek. Ha ők, akkor meg ez van, övéké a név. Meg egyszer mondom, ne mást hibáztass, mert hülye vagy, és elhiszed a baromságokat. Jó éjt!

Hamihami 2019.01.15. 22:43:07

@nick papagiorgo: a fogadason felszolgalt szendvicset azert en ugy mondnam, hogy az 1800 FT-os szendzsot szamlazzak majd 10000-ert. Abba meg mindenki belesz.rik, mert ugye az kozpenzbol megy.

nick papagiorgo 2019.01.15. 22:43:30

@ember100: értem.
Ezek szerint a rendőröknek is pl. Suzukival kéne üldözni a tolvajokat, nem Mercedessel, mert hiába ajánlott fel a Mercedes kocsikat, az "urizálás".Igaz, hogy azzla utolérik a tolvajokat, de kit érdekel, nehogy már Mercivel szaladgáljanak, amikor én meg Ignisben ülök.

Kicsit (?) egyszerű vagy.

chrisred 2019.01.15. 22:44:39

@nick papagiorgo: "a teljes vonalon, és ez nem "korrupció", mert akkor az összes esküvő korrupció,"

Hát azért esküvőket ritkán rendeznek közpénzből. És ha az örömapa azt mondja, hogy a lányom esküszik, adjuk meg a módját, akkor azt a saját pénzéből teszi, nem az adófizetők pénzéből, ami akár mehetne iskolák vagy a kórházak étkeztetési feladataira is.

nick papagiorgo 2019.01.15. 22:48:14

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi:

elmondanám neked édescsillagom - csak mert ez az "adófizetők milliárdjai" rohadtul idegesít - hogy a kormánynak havonta (!!!) százmilliárdos (!!!!) nagyságrendű jövedelme keletkezik csupáncsak abból, hogy bevezették az online kasszákat, és a sok taxis, fordász, kisboltos meg hasonló végre bevallja a jövedelmét.

Ennyit arról hogy ezeket a TE pénzedből csinálták meg. Végülis, a tiédből. Abból, amit nem vallottál eddig be - ellentétben velem, mint bérből és fizetésből élő, velem edig mindig mindent levontak. Hát most te is fizetsz. Hehe.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 22:49:01

Szegény szerencsétlen miniszterelnöki hivatali dolgozóknak se telik drágább kajára a milliós fizetésükből és az évvégi többmilliós bónuszukból ott az adófizetői milliárdokból felújított hivatali menzán. Ők nagyívben leszarják, hogy mindezeket az adófizetők fizetik nekik, azt hiszik a senkiházi patkányok, hogy az az ő pénzük.

chrisred 2019.01.15. 22:49:20

@nick papagiorgo: A példa rossz, mert a rendőröknek az a közfeladata, hogy tolvajokat üldözzenek, természetes, hogy közpénzből kell megoldani. Az viszont mindenkinek a magánügye, hogy mikor, hol és mennyiért ebédel.

sinus67 2019.01.15. 22:50:18

@nick papagiorgo:

Nem írtál a Blankáról?
Miért nem? A fenti hozzászólásod szerint nagyon zavar a lejáratósdi.

Egyébként, olvasd már el mégegyszer! Aztán érts is meg, amit írtam.
X-Y-Z személyekről meg nem írtam. Komolyan! Visszaolvastam háromszor is, de nem!

chrisred 2019.01.15. 22:51:51

@nick papagiorgo: Az nem a kormány jövedelme, az ugyanúgy közpénz, mint az adófizetők egyéb befizetései. Ugyanúgy közcélokra kell felhasxnálni.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 22:55:03

@nick papagiorgo: Nem keletkezik azoknak semmilyen milliárdos bevétele, amennyivel több adót bevallanak, annyival több eddig adózó meg megszűnt. Plusz pénze a fideszpatkányoknak kizárólag az eus segélyből van, amit most utalt az eu. Előtte a költsgvetésnek ezermilliárdos hiánya volt, nem többlete, húgyagy. Ha év végén nem utalt volna az eu többezermilliárdot a patkányoknak, akkor most államcsőd lenne.

nick papagiorgo 2019.01.15. 22:59:59

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi: látom közgazdasági zseni (is) vagy, a makroökonómia professzora. Nincs is miről vitatkozni :)

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 23:04:52

@nick papagiorgo: Ja és még valami, én ennek a kormánynak semmi adót nem fizetek, pont azért mert lopnak, ezektől inkább csak elveszek. Visszaveszem, robin hoodként, amit ellopnak. Nem vásárolok a világ legnagyobb áfájú országban semmit, egy csavart nem vagyok hajlandó ezeknek behajtani sem. Nem is magamról írtam, hanem a magyar adófizetőkről. Ha meg ők többet fizetnek be, akkor az nem azért van, hogy a mini elnök, a csuti patkány urizáljon, és felesleges dolgokra elbasszák, hanem azért hogy abból az ország felemelkedését megteremtse a nemzet szolgája, a fideszkormány.

nick papagiorgo 2019.01.15. 23:10:50

@chrisred: közcélokra használták fel - építettek az aktuális miniszterlnöknek egy szép rezidenciát. Ha majd Karácsony Gergely (reménybeli kormányfőjelölt, reménybeli főpolgámesterjelölt, reménybeli.....bármi) egyszer majd legyőzi Orbánt, használhatja ő is, nem vész el :)

Azt kell látni, hogy nagyon sokan kárognak, hogy "igazából nincs is itt fejlődés, minden, az EU-pénzekből van" - ez így nagyon nem igaz. Az Orbán-kormányra sok mindent lehet mondani, de (elődeivel ellentétben) annyira fehéríti a gazdaságot (pl. az online kasszákkal) hogy ebből az államnak irgalmatlan bevétele keletkezik (azoktól az emberketől, akik eddig eltitkolták az adót - na jó, lehet ezen dilemmázni, hogy akkor most ez fejlődés vagy se, de a lényeg, hogy az állam bevételei növekednek). A "növekedés" ebből van, meg a szerencsés gazdaségi környezetből, nem az EU-pénzekből ,az csak kb csepp a tengerben.

Ez nem jelenti azt, hogy ha nem jönne egy újabb gazdasági válság, az pl. nem sodorná el Orbánt kormányostul. Mindazonáltal, hogy úgy fogalmazzak, a "gazdaság fundamentumai" azért ma jobb lábakon állnak, mint mondjuk 2009/2010-ben, amikor kb az IMF segélytől függtünk. Ha valamiben, ebben azért fejlődtünk.

nick papagiorgo 2019.01.15. 23:13:50

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi:
de ha aszondom, hogy ingyenélő g..i vagy, akor meg megsértődsz, ugyebár? :))))))))))))

és milyen jogon pofázol bele bármibe, ha még adót se fizetsz? És hasonlók :)

No mindegy, szép álmokat! :)

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 23:20:25

@nick papagiorgo: Tudom neked csak arról van fogalmad, amit rogán tónika fasiszta propagandaminiszter a fejedbe baszott, hogy bekötötték a gépeket, s hogy azon mennyi bevétel van. Azt persze, hogy mennyivel kevesebb adófizető van, mennyi céget szüntettek meg nem tudsz, azt nem kötik a birka szolgaagyadra. A költségvetés nem olyan egyszerű birkácska, hogy egy egyszerű gépbekötéstől már kánaán lenne. És rosszat írtál, mert a szolgáltatók(fodrász, manikűrös, masszőr, kőműves, autószerelő stb) továbbra sem ad számlát. De ha esetleg adni akar én közlöm vele, hogy nekem véletlenül se adjon, mert ami adót befizetek(nem ő, hanem én, mert annyival több a szolgáltatás ára, ha számlát ad) , azt úgyis orbán ellopja, én meg nem vagyok hajlandó orbán maffiabandájának dőzsölését finanszírozni. Volt már olyan is, hogy adott számlát de megállapodtunk, hogy azon csak a fele szerepeljen a valós összegnek. Így mindketten jól jártunk, a tolvajkormány meg le van szarva.

chrisred 2019.01.15. 23:27:21

@nick papagiorgo: "közcélokra használták fel - építettek az aktuális miniszterlnöknek egy szép rezidenciát."

Én ugyan nem látok ebben semmi közcélt, legalábbis eddig egy munkáltatóm sem törte magát azért (meg költötte a profitját), hogy én szebb irodában dolgozhassak.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 23:31:31

@nick papagiorgo: Olyan jogon, hogy én magamon kívül az országra is gondolok ellentétben a fideszes tolvajfajtáddal, aki csak magára gondol. Azokat sajnálom akik rendesen adóznak, de a tolvajkormány meg ellopja a pénzüket és urizál. Vagy ilyenről még nem hallottál kreténke, hogy valaki nem csak a saját érdekeit nézi? Egyébként meg az ilyen tolvajkormánnyal azt kell csinálni, hogy polgári engedetlenséggel, amit csak lehet el kell kerülni az adózást. De nem mint vállalkozó, hanem, mint magánember. Nem szabad itthon dolgozni, mindent külföldön kell venni, és külföldre kell költözni, addig ameddig ezek a patkányok uralkodnak. Ez nem is olyan nehéz, mert nyugaton háromszor négyszer annyit lehet keresni. Ezzel végülis el lehet kerülni minden hazai adózást.

chrisred 2019.01.15. 23:31:43

@nick papagiorgo: Én egyetértek az online kasszák bevezetésével, csak azzal nem, hogy ezáltal az államnak bármilyen többletjogosultsága keletkezett volna. Azért kapják a fizetésüket közpénzből, hogy ilyen megoldásokat találjanak ki, ez a munkájuk. Szép is lenne, ha minden munkavállaló azzal állna elő egy jól teljesített feladat után, hogy lenyúlja a cég profitját.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 23:41:26

@chrisred: Nem az aktuális miniszterelnöknek építettek milliárdokból kacsalábon forgó palotát hanem a csuti gecinek, mert ő kitalálta magának, hogy legyen neki olyanja. Erről semelyik pártot nem kérdezte meg a féregje. Remélem a következő miniszterelnök, akinek ebbe a szarfészekbe be kellene költöznie, majd átadja ezt egy állami kórháznak, vagy iskolának, esetleg egy múzeumnak, miután a jelenlegi repdeső majom csuti tolvajt lecsukatta.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 23:41:26

@chrisred: Nem az aktuális miniszterelnöknek építettek milliárdokból kacsalábon forgó palotát hanem a csuti gecinek, mert ő kitalálta magának, hogy legyen neki olyanja. Erről semelyik pártot nem kérdezte meg a féregje. Remélem a következő miniszterelnök, akinek ebbe a szarfészekbe be kellene költöznie, majd átadja ezt egy állami kórháznak, vagy iskolának, esetleg egy múzeumnak, miután a jelenlegi repdeső majom csuti tolvajt lecsukatta.

parazita666 2019.01.15. 23:45:02

@nick papagiorgo: Milyen többszázmilliárd havonta te pökhendi proli? A genderszakon oktatnak nektek ilyet a sorosegyetemen? A hozzád hasonló nincsteleneket a Gundel közelébe sem engedik, úgyhogy ne játszd magad, életedben nem ettél étteremben sem sorosbérenckém!

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.15. 23:50:41

@chrisred: Pontosan, a mindenkori kormány a nemzet munkavállalója, kvázi szolgája, köteles minden adóforinttal elszámolni. A munkaadó pedig maga, a nép. Ez a csuti munkavállaló sem lophatja el a munkaadója pénzét, amit megtermel, azt a közösbe kell adnia, mert ő egy közalkalmazott. Ez a csuti patkány meg a féreg haverjai meg úgy viselkednek, mintha ők egy magánvállalat tulajdonosai lennének, akik a profitot zsebre rakhatják. Pedig csak tróger senkik, a nemzet rabszolgái.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.15. 23:55:47

evente lesz az a tobbszazmilliard. valaki gyakorlott atvaltana gyorsan lelegeztetogepre?

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.16. 00:07:06

@nick papagiorgo: Az online kasszákból semmilyen irgalmatlan bevétele nem keletkezik. Max. 100 milliárd, az is koszos értéktelen forintban, ami a költségvetés töredéke. De ha az eu utal párszázmilliárd euro segélyt, az már valami forintban kifejezve. Meg lehetett nézni most decemberben, amikor utalt az eu egy halom segélyt euroban a forint mennyit erősödött hirtelen pár nap alatt. Mert a kurva "gazdag" kormány már váltotta is át forintra az összeset, annyira ki voltak éhezve a pénzre. Kongott az államkassza az ürességtől. Ha olyan nagy kánaán lenne az eus pénzek nélkül is, nem lehetne ilyen folyamatokat megfigyelni. Most lesz majd érdekesa dolog, mert azokat az eus penzeket már el is baszták, gyengülni is kezdett a forint. Közeleg a 350-es euro, úgyhogy orbán baszhatja a forintban adott fizetésemeléseit, értéktelen szarkupaccá válik mind, ahogy az országa is.

szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi 2019.01.16. 00:30:27

Online kasszák. Röhögnöm kell. A vállakozások mind minimáladót fizetnek, egyszerűsítve vagyis többmilliós bevétel után is 50 vagy 75 ezer a havi jövedelemadójuk és járulékuk. Tehát nem 35%, hanem egy adott összeg egy nagyobb bevétel esetén is. Így amit keresnek a kasszán elviszi az egyszerűsített jövedelemadó. A világbajnok áfán lehet pénzt behajtani de csak akkor ha továbbértkesítés van. Ezért veszek mindent külföldön vagy külföldi online boltból. A szlovákok elég olcsók, mivel majd 10%al kisebb áfa van. A szolgáltatásokat baszhatják, ott nincs áfa, továbbra is számla nélkül szolgáltat minden vállakozó, legyen az autószereló, kazánszerelő vagy bárki.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 00:51:25

csak a felreertesek elkerulese vegett, ha valaki nem adott szamlat, az semmilyen adot nem fizetett utana, jovedelemadot sem, mivel az a bevetele teljesen rejtve volt, nem jelent meg sehol, csak a zsebeben. a semmi nem tud csokkeni az online kasszak beveteleinek karara.

lenörd hofstadter 2019.01.16. 07:15:00

Összefoglalva:
gundel lesüllyedt egy utcai bódés mérgezde szintjére, hogy megkapjon olyan munkákat ahol az adófizetők pénzéből túlárazással szerzett haszonnal kompenzálhatja a buktát...

Jelzi a kormánypárti full agyhalott negatív IQ-val rendelkező bolsevik propagandisták értelmi színvonalát, hogy hangosan vihorászva tapsikolnak a saját kirablásukhoz és ellenségüknek képzelnek mindenkit aki velük ellentétben a pártpropaganda visszaböfögése helyett gondolkodni merészel.

lenörd hofstadter 2019.01.16. 07:21:49

@nick papagiorgo:

Rühellem a génselejtes tetves koszos cigányt de a 12 éven keresztül elkövetett hazaárulásai és lopásai ellenére ez az egyetlen intézkedése amivel egyetértek. Sajnos még bőven van terület ahol be kéne vezetni a teljes ellenőrzést.
Az egyetlen probléma ami azért felmerül a kisvállalkozók adófizetésével kapcsolatban, hogy az indok erre is csak az volt, hogy még többet lehessen lopni.

lenörd hofstadter 2019.01.16. 07:26:07

@nick papagiorgo:

Azért ne aggódj, te sem vagy a faéknél sokkal bonyolultabb, a te valóságodban eltörölték az agyadból azt amikor még Gyurcsány Audija miatt vertétek a nyálatokat és habzó szájjal urizálást ugattatok.
Csak nem kettős mérce?

lenörd hofstadter 2019.01.16. 07:27:16

@nick papagiorgo:

" de úgy látom, itt némelyek a kanalat se tudják tisztességesen megfogni,"

Ez igaz, de nem a kanalat, hanem a kést.

A génselejtes csúti koszos cigány az aki nem tud késsel, villával enni.

torró 2019.01.16. 07:56:56

Na még mindig porondon a komcsi dühöngés? Menjenek a jó anyjukba! Amikor a Kádár alatt ingyen zabáltak, az hiányzik ezeknek! Láttam egy párszor hogy volt terítve nekik. A grófok elbújhattak ebben a tekintetben! Ha nem ébredtek volna fel még, már verseny szféra van, nem szocializmus! Milyen jogon szólnak bele, hogy egy étterem vagy akármi, hogyan alakítja árképzését? Az agyam eldobom ettől az alpári hőzöngőktől! Igaz az a régi mondás, hogy mindig a koszos malac löki fel a vályút! És még a média is beszáll ebbe a baromságba!

torró 2019.01.16. 08:04:35

@lenörd hofstadter:
Voltál te vendéglátós? Ugye hogy nem! Majd akkor értékeljél ha legalább annyi időt csinálod mint mi! Úgy látom itt sokan szakértők lettek hirtelen! De lószart sem értetek hozzá! Bekiabálni a partvonalról, az megy! Nem nagyon bírom a Gyurcsányt, de abban igaza volt, hogy ez egy kurva ország!

chrisred 2019.01.16. 08:10:18

@droid_: Azért ez sem teljesen igaz, mert az online kasszák a hazai kis- és középvállalkozások forgalmát fehérítették ki. Amik elsősorban elsősorban azért kínáltak okosban, áfa nélkül terméket vagy szolgáltatást, hogy az alacsonyabb árral versenyképesek maradjanak, és fenn tudják tartani magukat. Az az adózatlan bevétel előbb-utóbb megjelent a belső gazdaságban és adóbevételt generált. Ugyanakkor ezeknek a cégeknek a társasági adója az áfaszigorodással egy időven olyan szintre csökkent, amit a magyar állam korábban maga is adóparadicsomi kategóriának nevezett. Tehát tényleg volt adóbevétel növekedés, de inkább az adóstruktúra változott.

chrisred 2019.01.16. 08:12:51

@torró: Ha egy étterem a közszférától származó bevételekből akar megélni, akkor az adófizetöknek igenis van köze hozzá, mert ők állják a cechet.

torró 2019.01.16. 08:25:16

@chrisred:
A Gundel? Milyen közszférából? Mindegy honnan jön a bevétel, adót neki is kell fizetni, sőt az alkalmazottai után is! Vagy úgy gondoljátok, hogy akkor már akárki bemehet az utcáról és elkérheti a könyvelést hogy ugyan már Gundelkém had nézzem mennyi a bevételed! Kissé el vagytok tájolódva!Ne röhögtessetek már! Pici világ van hahó!! A Kádár korszakban nem akartak ennyire beleszólni! Öcsém, én 84-n nyitottam saját vendéglátó egységet, és nemrégen zártam be mert már kiöregedtem belőle! Nehogy már elmagyarázzátok nekem, hogy mit hogyan!Gyerekek!

torró 2019.01.16. 08:27:22

@torró:
Na kapkodok mert felidegesít ez a baromság! PIACI-t akartam írni!

Európai téridő 2019.01.16. 08:29:29

Hosszú, túlirt, pökhendi, észosztó rizsa. Zöldi László Médianaplója rövid.

chrisred 2019.01.16. 08:35:50

@torró: Meg fogsz lepődni, a közbeszerzéseken való részvételnél követelmény az átlátható működés, tehát annak a cégnek, amelyik közpénzből származó bevételekre pályázik, tálcán kell kínálnia a gazdálkodási adatait. (A jelek szerint azért mégis lehet újat mondani neked ezen a téren.)

Célkereszt 2019.01.16. 08:36:27

A Gundel tehet akármit, védhetetlen az álláspontja. Amikor egy irodaházban dolgoztam, az öttani éttermek drágábbak voltak már 10 évvel ezelőtt. A Gundel hiába mondja, hogy a kateringen behozza a menzán képződő veszteséget, akkor is kvázi korrupciónak tűnik az ügy. Nagyon jólkereső tisztviselők olcsóbban ebédelhet, mint egy melós a gyárban, márha nem egy szendvicset kap be ebéd címén.

torró 2019.01.16. 08:53:38

Ha mondjuk nem a Gundel nyerte volna meg a tendert, és ugyan ennyi lenne a menü, akkor most az a vendéglátó lenne ekézve?

chrisred 2019.01.16. 09:06:59

@torró: Minden bizonnyal igen. A kormányzat részéről fals módon jött ki, hogy pont akkor biztosít egy kiemelt kormányzati intézmény részére közpénzből kedvezményes étkeztetést, amikor az átlagos munkavállalóktól megvonja a cafeteriás étkeztetési kedvezményeket.

Dan da Man 2019.01.16. 09:52:29

@FCUK5: Csak tudnám, hogy mire van EKKORA ordas nagy arcod!

Stílusod nincs, közepesen sem vagy értelmes, és a megnyilvánulásaidat egy kicsit elemezve, az alsó középosztálynál magasabbra nem kapaszkodhattál az uborkafán...

És mégis - mint a bécsikapu...

Ki kéne próbálnod egyszer a szerénységet. Még akkor is hülyeségeket beszélnél, de legalább a helyeden kezelnéd magad, és sokkal szimpatikusabb lennél.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 09:56:04

@chrisred: ezt ugy irod, mintha az afabevetelek novekedesenek valamifele kovetkezmenye lenne a tarsasagi ado csokkenese. vagy rosszul ertem? masreszt kivel szemben kellett versenykepesnek lennie az okosba dolgozo vallalkozonak?

FCUK5 2019.01.16. 09:58:31

@Célkereszt: a Gundel nem ezt mondja, hanem hogy a cateringen van igazán nyereség, a menzán is van, de kicsi. legalább azt ne hazudd el, ami tény.

az irodaházakban jellemzően magáncégek vannak, magasabb fizetést adnak a melósoknak, a konyha is többet fog kérni a kajáért. egyébként jellemzően mindig annyit kérnek, amennyiért el tudják adni a terméket. az az irodaházi menzának sem üzlet, ha annyiért adják a kaját, amennyiért inkább kimegy a melós az épületből enni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 09:58:37

@ember100: szoval nem tudtal te semmit. nem csalodtam benned.

FCUK5 2019.01.16. 10:01:11

@Dan da Man: nem az arcom nagy, cica, csak teli szájjal röhögök rajtatok, ahogy lehazudjátok a csillagokat is az égről. kösz. hogy értékeltél, már épp kérni akartam, hogy ha elfogynak az érvek, és sarokba szorulsz, jöhet a személyeskedés, amit ugyan mindenki leszar, de legalább az az érzésed meg lehet, hogy mondtál valamit (egyébként nem).

na megye, nálunk csak 570 a menü, és lassan ebédidő lesz.

Célkereszt 2019.01.16. 10:09:12

@FCUK5: Hát én egy szót sem értek abból, amit mondasz. Egyszer azt mondod, hogy ahol sokat keresnek, ott többet kérnek az ebédért. Másik mondatodban, pedig azt, hogy amennyiért el tudják adni. Az árakat a kereslet-kínálat határozza meg. Én azt mondom, hogy a Gundel lekenyerezés céljából olcsóbban adja a menzát, mint amennyiért a pórnép kapja hasonló minőségben. Az is lehet, hogy nem ez volt a céljuk, de a politikában sosem a tények fontosak, mint ahogy ezt a miniszterelnök úr is jól tudja. Úgyhogy ezt el kell türnetek visongás nélkül. Hehe!

chrisred 2019.01.16. 10:12:28

@droid_: Nem úgy írtam, csak két szembenálló jelenségről van szó.

A magyar kkv-knak mondjuk a külföldi tulajdonú multikkal kell megküzdenie, amiá a mögöttük álló tőkének köszönhetően nagyobb raktárkészlettel és nagyobb választékkal rendelkeznek, illetve a képzett munkaerőt is magukhoz tudják vonzani. Ennélfogva, ha mindketten megfizetik az áfát, a kapcsolódó lehetőségek és szolgáltatások miatt a fogyasztók inkább a multiknál költik el a pénzüket, ha a kkv nem kínál nekik kedvezőbb árat.

FCUK5 2019.01.16. 10:12:56

@Célkereszt: nem tehetek róla, reklamálj anyádnál, az biztos, apádra nem mernék fogadást kötni.

ahol többet keresnek, magasabban van a határ, amennyit még adnak kajáért helyben, és nem mennek el máshová. áh, úgysem fogod megérteni, nem tudod leküzdeni a határaid.

nincs lekenyerezés, egyben tettek ajánlatot a menzára meg a cateringre, pont úgy, mint más cégek. ennyi. a "pórnép" is simán kap 850-ért menzakaját.

Célkereszt 2019.01.16. 10:16:08

"ahol többet keresnek, magasabban van a határ" Épp ezért kérdezem, hogy a miniszterelnöki hivatal jól kereső alkalmazottjai miért nem kapják magasabb áron?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 10:42:17

@chrisred: jo, akkor a ket "szembenallo jelensegnek" semmi koze okozati egymashoz, lehetett volna szja csokkentest vagy internetafa csokkentest irni, de minek. a masik kerdesben ezek szerint az adocsalast tartod tamogatando eszkoznek a versenykepesseg erdekeben?

chrisred 2019.01.16. 10:42:56

@droid_: Inkább az alacsonyabb áfát.

2019.01.16. 11:15:13

@torró:
Egy magáncég, amelyik busás állami megrendeléseket kap, hogy cserébe önköltség alatt ehessenek a föőnökeid. Ennek semmi köze a versenyazférához, ez szimpla korrupció, és a mi pénzünkből megy.

És bazdmeg, még van pofád neked Kádározni komcsi féreg.

2019.01.16. 11:17:04

@torró:
Piaci világ, ja bazdmeg, és az állam csöcsén csüngést propagálod. Komcsi féreg ne papolj a piacról!

BéLóg 2019.01.16. 11:19:15

Akár így, akár úgy, a "direkt RONTSUK LE" a Gundel fb-ját meg a tripadvisor profilját, az hitelrontás.
Én azt nem értem, a Gundel miért nem perel.
Nagy összegben fogadnék, hogy a harcos faklaszapok fülüket, farkukat behúzva vinnyognának kegyelemért.

2019.01.16. 11:24:52

@Kolompár Magneto:
Nagyjaból 4 éve még igaz volt, ma már kis adag főételt kis adag körettel eszek 1000-1100 körül vagy menüt 1200 körül. Legalábbis az irodaházakban és környékén ez a helyzet. Ott olcsóbb, ahol a cég támogatja, és belső menza van, de ez versenyszféraban nem kifogasolható hiszen ez is csak egy juttatás.

2019.01.16. 11:28:10

@BéLóg:
Szerintem nyugodtan pereljen több ezer embert, legaláb szélesebb körben elterjed, hogy állami csöcsön élő, gusztustalan cég. Szerintem a T-Systems imázsának sem tett jót az, hogy keménykedtek az online bérletvasárlasos botrányban a gyerekkel.

chrisred 2019.01.16. 11:30:31

@BéLóg: Akár így, akár úgy, ez nem hitelrontás. Aki kiáll a piacra, az nem kerülheti el, hogy szembesüljön a fogyasztói véleményekkel. Nem azt állították, hogy emberhúst szolgálnak fel az étteremben, csupán hogy rossz a véleményük róla.

2019.01.16. 12:10:34

sztem OV, meg a képviselők ebédjét mi, adófizetők fizetjük. Irritáló a magas jövedelmük, és tetejében az olcsó ebdjük is. OV eljátszotta a puritánt -néhány milliárdos kolostorfelújítás-, még ki is zárták az ellenzéki sajtót, és akkor jött OV sajtósa ezzel a szerencsétlen ötlettel jött, h milyen occsó, meg szolid a min. elnök, a Gundelnél csak 850 ott az ebéd. Ez egy elbaszott, egy végig nem gondolt ötlet volt. OV kommunikációs embere visszaadhatja a diplomáját
A Gundel félig meddig vétlen áldozat, mert sejthető volt, h valahol kárpótolják a ráfizetéses menzáért. Az összes többi mér csak porhintés, h nem ilyen tészta, meg amolyan csirke, stb, mert egy egyetemi menza sem ilyen olcsó. Legalább a politikusok annyit kipengethetnének annyit egy ebédért, m egy diák, pedig Nekik bőven telik rá

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 12:32:46

@chrisred: fogyasztoi velemeny :) ne tulozzunk. nem arrol irtak, hogy amikor ott fogyasztanak, milyen volt a szolgaltatas, hanem a szokasos forradalmi tragarkodas ment a fotelbol.

we dont want arabs here..So what 2019.01.16. 12:55:01

A Gundel cégnek semmit nem kell kommunikálnia.
A tetves retkes fasszopó liberális bolshevik hazaáruló geciknek nem kellene tönkre tenni cégeket.
Remélem tovább durvul a helyzet és akkor be lehet szakítani a köcsög fejeteket egy jégcsákánnyal zenés táncos vetélkedés közben a körúton. Rothadnátok meg ott ahol vagytok.

2019.01.16. 13:07:38

@we dont want arabs here..So what:
A nemzetellenes fideszbolsevik geciknek nem kellene szétvernie az országot, és kitakarodni haza Moszkvába.

2019.01.16. 13:09:43

@droid_:
Fel kellene fognia a Gundelnak, hogy az is része az arculatuknak, amikor az adófizetők pénzén élősködve járatják le magukat, nem csak az, hogy mennyire volt finom a vacsora.

we dont want arabs here..So what 2019.01.16. 13:11:58

@Zabalint: Majd ha megnyered a választást szabhatod az irányt, addig kuss van

2019.01.16. 13:12:06

@droid_:
A másik oldalon pedig ha egy étterem tripadvisor oldalán azt látom, hogy egy rakás ember alulértékelte, mert az étterem nyúlhúst szolgál fel, akkor azt tudom helyén kezelni, ha nincs bajom a nyúlhús evéssel, akkor nem veszem ezeket negatívumnak. Ahogy ti kommunisták is, ha elfogadhatónak tartjátok a törvényesített lopást, nyugodtan enni fogtok a Gundelban.

2019.01.16. 13:13:27

@we dont want arabs here..So what:
Nem faszkalap, ez az én hazám is, akkor is, amikor a vöröskomcsik voltak hatalmon, akkor is, amikor a narancskomcsik.

2019.01.16. 13:13:57

@we dont want arabs here..So what:
Másrészt én is fizetem a lopasotokat, én is finanszírozom a karokozásotokat.

we dont want arabs here..So what 2019.01.16. 13:24:36

@Zabalint: ez az ország azóta fejlődik amióta Orbán kormányozza..Nem tűnt föl hogy a szocialista kommunista gárdád alatt semmi nem épült csak a GDP csökkent, minden egyes gyurcsótány évben 3 %-al? Tényleg nem tűnt föl hogy a francia gecik által épített szocialista autópályán egy db oda-vissza út annyiba került mint egy egész éves bérlet az összes többi sztrádára??? Nem tűnt föl hogy a vízdíjat ( anyád fizeti szerintem nem te ) egy francia cégnek kell fizetni???? A szemetet egy osztráknak??? A gázt és a villanyt egy németnek??? Nem tűnt föl hogy semmi nem épült??? Faszkalap. Kotródj el innen, pont úgy ahogy a tetves geci gyurcsány mondta, nem tetszik, el lehet menni innen. Indulhatsz, mert itt nem lesz baloldali liberális kormány, akkor sem ha junckerek és sorosok fognak potyogni az égből. Ez az ország nem lesz arab és nigger lerakat, ebben az országban nem lesz buziházasság, buzi örökbefogadás még kevésbé, ahogy nem lesznek gender semleges wc-k sem. Rend lesz, nélkületek.

Fikalnyik Eugén 2019.01.16. 14:20:17

@we dont want arabs here..So what:
"Majd ha megnyered a választást szabhatod az irányt, addig kuss van"

Majd ha fizetsz adót szabhatod az irányt, addig kuss van.
Inaktív geci.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 14:44:05

@Zabalint: attol hogy sertegetni probalsz, meg nem lesz egy belpolitikai hiszti fogyasztoi velemeny.

chrisred 2019.01.16. 14:46:09

@droid_: Miért nem? Neked jogodban áll megszabni, hogy egy potenciális fogyasztót mi befolyásolhat a véleményében?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 14:57:08

@chrisred: azert mert a belpolitikai hiszti az belpolitikai hiszti, a fogyasztoi velemeny pedig fogyasztoi velemeny. a potencialis fogyaszto ugy dont ahogy akar.

chrisred 2019.01.16. 15:04:51

@droid_: Vagyis, mivel a fogyasztó úgy dönt, ahogy akar, és annak alapján, amit fontosnak tart, a fogyasztói vélemény is alapulhat egy belpolitikában vihart kiváltó eseményen.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 15:36:06

@chrisred: ne mosd ossze :) potencialis fogyasztoknak lehet akarmi alapjan velemenye. a valodi fogyasztok pedig szemelyes tapasztalatukat osztjak meg masokkal. attol hogy a potencialis fogyaszto belpolitikai hiszti alapjan ugy dont, hogy eddig se jart ott, de ezutan se megy, meg nem lesz a belpolitikai hiszti fogyasztoi velemeny. ne kelljen mar a nyilvanvalot bizonygatni. nezd meg a tripadvisor reakciojat, ott van a screenshoton pirossal. ok fogyasztoi velemenyeket tesznek kozze. amit itt a fotelforradalmarok muvelnek, az nem tartozik ide, ezert fuggesztettek fel az ertekelest. ok ebbol elnek, hadd dontsek el, mi micsoda. neked meg lehet rola velemenyed, amit hirdethetsz a blog.hu-n.

chrisred 2019.01.16. 16:06:01

@droid_: A tripadvisor a Gundelhez hasonló turistacélpontok reklámjaiból él meg. Naná, hogy nem érdeke, hogy elterjedjen róluk, hogy pillanatok alatt bárki lepontozható lehet.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 16:13:17

@chrisred: ...pillanatok alatt lepontozhato lehet olyan potencialis (hehe) fogyasztok altal, akik azt se tudjak hany ora, nemhogy ott ettek volna :)

chrisred 2019.01.16. 16:19:01

@droid_: Nem mintha az oldal ellenőrizni tudná, hogy bármelyik vélemény olyantól szármaik, aki tényleg járt ott.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2019.01.16. 16:26:36

@chrisred: :D mert szerinted ott jartak? na ugorgyunk, mindennek van hatara.

yourmomtits 2019.01.16. 17:49:16

@ember100: Zöldi rendesen beégetett múltkor, arra miért nem reagáltál? :DDDDD

chrisred 2019.01.16. 18:30:18

@droid_: Mármint azok, akiknek a tripadvisor fenn hagyta az értékelését? Fogalmam sincs, lehet, hogy az összes kamu. A jó értékeléseket a Gundel írta, a rosszakat a konkurrencia.

yourmomtits 2019.01.16. 19:37:44

@szőrös csöcsű csöpögő pöcsű csöpi: jaj komposztáló úr, már megint hazudozol itt össze-vissza :DD
süti beállítások módosítása