Az álláskereső labirintus és a kommunikációs szakma Ariadné fonala

2014. november 05. 09:49 - Szentléleky Szabó Ágnes

Általánosan elfogadott bölcsesség, hogy a média világába kapcsolatokon keresztül vezet az út (bár ez a legtöbb állással így van): az ismerősök sokszor tehetnek jó szolgálatot, de nem törvényszerű, hogy csak így érvényesülhetünk. Kezdetnek már az is megteszi, ha tudjuk mit és hol keressünk. A Social Daily is álláskereső aloldalt indított, összeszedtük, hol érdemes még állást, gyakornoki helyet keresnie a kommunikációszakosoknak.

Álláskereső portálok

A legnépszerűbb álláskereső portálok ajánlatai között sokszor a többitől külön kategóriába sorolják a média és a pr-szakma nyitott pozícióit. A Centrál Médiacsoport (korábban Sanoma) pár hete eladó profession.hu piacvezető portálja a tágan értelmezett Marketing/Média/Művészet címszavak alatt jelenleg közel kétszáz lehetőséget hirdet országszerte. Sikerrel járhatunk a CVonline, a Jobline oldalain is, és ha sikerül kiigazodnunk a némileg nehezebben kezelhető felületeken, akkor a workania.hu-t és a monster.hu oldalt is érdemes figyelnünk. Töltsük fel önéletrajzunkat az adatbázisba, hogy láthatóak legyünk a munkaadók számára!

Job Market - Career GPS Listings_53_1.jpeg

Kreatív, Média&Marketing Online

Aki blogunkat olvassa, annak a kreativ.hu-t (érdemes feliratkozni a hírlevélbe, küldik a legfrissebb pozíciókat) és talán az mmonline.hu-t sem kell bemutatnunk. De vajon feltűnt-e már az állás rovat, ami jobb oldalon pörög, és naprakész információkat gyűjt össze az álláskeresőknek?

Social Daily

A napokban lettünk figyelmesek arra, hogy újabban a hazai Social Daily is oszt meg állásokat. A kezdeményezés még gyerekcipőben jár, de ígéretes úton halad. Nem ért észben tartanunk.

LinkedIn

Megéri regisztrálni a szakmai közösségi oldalra, amely Magyarországon is egyre népszerűbb. Itt akár a fejvadászok is ránk találhatnak, és (volt) kollégáink, ismerőseink erősíthetik meg az információt arról, milyen képességekkel rendelkezünk. Az álommunkahelyek oldalait követve láthatjuk az általuk közzétett hirdetéseket is, így elsők között csaphatunk le egy-egy megüresedett helyre.

gyakornok.com

Amint a neve is mutatja gyakornoki pozíciókat gyűjt egy kalap alá. A tanulmányaikat folytató egyetemistáknak/főiskolásoknak óvatosnak kell lenniük, sokszor mindennemű juttatás nélkül várják el a heti 40 órás asszisztenciát. Ez a hozzáállás a kommunikációs szakmában – ahol gyakran hónapokig használják ki az ingyen munkaerő adta előnyöket – különösen népszerű.

Facebook: Állások a médiában…

Naponta több bejegyzés is születik jobbnál jobb lehetőségekkel, de a nagy számok törvényének értelmében nagy ritkán itt is fellelhetünk olyan kiírásokat, amiktől jobb távol tartani magunkat. Előnye, hogy sokszor maguk a hirdetők is figyelik a posztokat, és igyekeznek első kézből választ adni a felmerülő kérdésekre. Többek között kreatív ügynökségek, pr irodák kecsegtető lehetőségeinek ad helyet.

Legvégső elkeseredésben

Az OLX és a Jófogás is tartogathat meglepetést, de itt sokszor ingoványos talajra ereszkedhetünk. Nem árt résen lenni, mert a gyanús e-mail címekről nem véletlenül feltételezünk rosszat. Ezer formát képesek ölteni a Zepter irodáiba szóló toborzó hirdetések, mint ahogyan az ingatlanközvetítői állást is megpróbálják sok hangzatos címszóval eladni, aminek bedől a kommunikációs szakma iránt érdeklődő is. Előfordulhat viszont, hogy szerencsénkre kis költségvetésű helyi rádiók, magazinok keresnek munkatársat ezen a platformon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr846866003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása