A Népszava Rózsa Milán öngyilkosságán poénkodik

2014. november 10. 11:40 - Pintér Dániel Gergő

Ízléstelen karikatúrával csinált viccet a pár napja elhunyt ismert ellenzéki aktivista öngyilkosságából a Népszava. Úgy látszik, hogy a 125 éves múltra visszatekintő napilap mélyebbre süllyedt, mint eddig bármelyik szennylap: ha kell, a szerkesztők akár a lelküket is eladják egy kis olvasottságért.

Azt régóta tudjuk, hogy eladott példányszámok tekintetében nem áll jól a Népszava: az elmúlt időszakban éves szinten csaknem tíz százalékot romlottak a lap értékesítési adatai. Ez természetesen még nem hatalmazza fel munkatársait, hogy a korrektségre és személyiségi jogok tiszteletben tartására külön kitérő etikai alapelveket sutba dobják egy-egy közéleti viccért, olvasottság-növelésért. Ráadásul a poén még csak nem is jó: leginkább az érthetetlen és fölösleges kategóriába lehetne sorolni, hiszen ezen minden jóérzésű olvasó felháborodik, függetlenül attól, hogy Népszava-előfizető vagy sem.

tumblr_nete8mLGpR1qzzgufo1_500.jpg

(Kommentben várjuk a megfejtéseket: vajon kinek és mit szeretett volna üzenni ezzel a karikaturista?)

Update: A legvalószínűbb értelmezés, hogy a párhuzam szerint József Attilát és Rózsa Milánt is meggyötörte a társadalom, öngyilkosságukban szerepe volt ennek és mentális betegségüknek is. Ugyanakkor a karikatúra időzítése még így is ízléstelen, interpretációja nem egyértelmű. Írták volna inkább meg egy véleménycikkben, ez a műfaj erre láthatóan nem megfelelő most. Ráadásul talajt ad az összeesküvéselmélet-hívők alá, ezt pedig tudnia kellett az újságíróknak.

Az újságírói szakma felelőssége

Arról megoszlanak a vélemények, hogy a különböző médiareprezentációk hogyan hatnak az önkezű halálok számára, de a közelmúltban az Egészségügyi Világszervezet és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is megfogalmazott tudósítási irányelveket a téma megfelelő kezelésére. Ezeket nagy valószínűséggel nem olvasták a Népszava munkatársai, akik így azt sem tudják, hogy egy-egy ismertebb ember halálának szenzációként való tálalása sokakat sarkallhat akár az öngyilkosság módjának utánzására. A felelőtlenség mellett persze nettó tahóság is egy fiatal, tehetséges és folyton a közjóért fáradozó ember tragikus sorsán élcelődni. 

Hosszútávon nagy árat fizethet Rózsa Milán halálának kigúnyolásáért a HócipőNépszava, s az elhiteltelenedés és további olvasó-vesztés nem is tartozik a legnagyobb veszélyek közé. Már most látszik, hogy milyen hatással jár egy ekkora etikai gikszer az internet korában: reggel megjelent a karikatúra nyomtatásban, délelőtt megírta a Cink és még ebéd előtt közösségi kampány indult a lap kivásárlásáraUpdate: Ebéd utánra pedig lelőtték a kezdeményezést.

80 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr956883283

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: És a mozdonyvezetőt ki sajnálja? 2014.11.10. 22:45:56

Vonat alá ugrott egy baloldali aktivista. Szimpatizánsok tízezrei gyászolnak. És a mozdonyvezetőt ki sajnálja? Majd ha elsirattátok, elkezdhetnétek esetleg adományokat gyűjteni a MOZDONYVEZETŐ és családja számára. Ez az öngyilkos ugyanis, a "kedves b...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blogger Géza 2014.11.10. 12:03:22

Hát, ha egy pillanatra népszavásnak gondolom magam, akkor kb az lehet az ideológiai üzenet, hogy ma is ugyanolyan kemény Horthy-fasiszta diktatúra van, mint József Attila idején.

nnnnnnnn 2014.11.10. 12:03:42

én rájöttem. az a másik a rajzon a józsef attila.

Netuddki. 2014.11.10. 12:17:19

Úgy látszik az előfizetőket nem zavarja. Ebből meg le lehet vonni mindenféle következtetést...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.10. 12:32:49

Lesz büntitünti este, hogy a kegyeletsértő rajzológyereket rúgják ki, a főszerkesztő meg mondjon le?

Ambiorix 2014.11.10. 12:45:06

RM nem feltétlenül tartozott a Népszava olvasótábora által preferált politikai irányvonalhoz. Már persze, ha jóindulattal feltételezzük, hogy ennek a szennylapnak van még egyáltalán olvasótábora.

gizmo266 2014.11.10. 12:46:21

Csodálom hogy ez nem a Magyar Hírlapban jelent meg

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.10. 12:51:40

Nincs ebben a karikatúrában semmi fura. Alap narancs kommunikációs szinvonal. Nézzétel meg az itt megjelent narancs kommentelőket. Nekik szól az az újság. Erre van igény, ez a szinvonal.

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2014.11.10. 12:53:28

Elmagyarázom:ugyanaz a társadalmi, szociális helyzet, ami végső kétségbeesésbe visz (szó szerint?) valakit.
Persze, a karikatúra és a vicc két különböző dolog. Szerintem sem volt azért szerencsés.

Ybl 2014.11.10. 13:23:06

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:

Ne te Sas kabarés faszkalap, megszólaltál?

igor007 2014.11.10. 13:36:17

Szerintem is jó rajz! Ez a faszkalap öngyilkos meg húzza fel magát egy fára és ne mások életével szórakozzon!! (A poén az meg poén, mindig fáj valakinek, ebben nem kéne határt húzni!)

Muad\\\'Dib 2014.11.10. 13:57:11

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:
Nafene, nemrég még azzal volt tele az összes blog, hogy a fityesz tönkreteszi a szegény népszavát. Németh Péter is körbehaknizta ezzel a szöveggel a sajtót.
Gyorsan változnak a széljárások abszurdisztánban. Mindig az a fityeszes/maszopos/liberális/náci, akikre az aktuális kishimmlerek azt mondják...

Tudományos libsizmus 2014.11.10. 14:03:51

Gondolom, most meginti tüntizni fognak a liberális demokraták és lemondatják a Népszava egész vezérkarát.

Tidal Wave 2014.11.10. 14:42:06

Szerintem József Attilára nézve sértés ez az egész, azért ő egy jelentős költő volt, és a nevét valószínűleg addig, amíg magyarul beszélő emberek lesznek a Földön, ismerni fogják.

Ellentétben Rózsa Milánnal, akire már egy év múlva sem fog a kutya sem emlékezni.

De azért ez a hiszti kicsit túlreagálása a dolgoknak...

knimbus4 2014.11.10. 14:57:57

A rajz témája gosztustalan és undorító No comment. Elhunyt, elment emberről van szó hölgyeim és uraim. Nem tartozom egyik táborhoz sem. Viszont a kegyelet fogalmát ismerem. Tett amit tett, vállalta magát és hite szerint élt. Ő legalább tett valamit a maga módján. Nem, mint azok a kommentelők, akik nagyrészt itt commentelnek és tetszik nekik a ???humoros rajz??? Fel kell, hogy világosítsam Önöket. Ez nem humoros, de elkeserítő, szánalmas és gusztustalan. Kívánok nekik is, ilyen in memoriant. Fúj!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.10. 15:02:17

@Ybl: Sas kabarés? Ennyi? Aki nincs velünk, az ballibsi? Lejárt ez már kedves új narancsmajom nick? Amúgy miért kell nektek több nicken nyomulni?

Lacusch69(Sch.Lacika) 2014.11.10. 15:08:58

@Tidal Wave: József Attilát nagyapám ismerte.
Koszos, büdös volt, utált fürdeni és dolgozni.
Persze lehet isteníteni is...

nu pagagyí 2014.11.10. 15:53:20

A poszt írója is pontosan megfejtette, miről szól a karikatúra, felesleges tehát hülyének tettetnie magát. A mondanivaló is stimmel.

Az más kérdés, hogy én is szerencsétlennek érzem a most meghalt aktivista halálának humorosnak szánt feldolgozását. Nem ismerjük öngyilkossága tényleges okát, gyászoló családja érzelmeit is sértheti a rajz.

nu pagagyí 2014.11.10. 16:07:08

@Lacusch69(Sch.Lacika):
Ajánlom neked a jószagú blog költőjét:

joszagublog.blogspot.hu/2011/12/dal-igy.html

Amúgy a költő munkája a versírás. József Attila rövid életéhez képest rendkívül termékeny volt. Más koszorús költő egész életében nem alkotott annyit és akkor a minőségről még nem is szóltam.

Alzheimer kóros nagyapád emlékei pedig kb. annyit érhetnek, amennyi kultúrát magadba szívtál tőle. Köpni valószínűleg jól megtanított.

megint 2014.11.10. 16:22:22

Attól még lehetett büdös és koszos, hogy kétségtelenül az egyik legnagyobb költőnk volt.

Patreides · patreides.blog.hu 2014.11.10. 16:24:20

A karikatúra nem gúnyolja ki Rózsa Milán halálát. Az ízléstelen meg az a rendszer, amiben jelenleg élünk.

Krisz11 2014.11.10. 16:38:26

Maximális tisztelet József Attilának. Amúgy meg poénkodni miért ne lehetne?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.10. 16:43:59

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:

"Alap narancs kommunikációs szinvonal. Nézzétel meg az itt megjelent narancs kommentelőket. Nekik szól az az újság."

El vagy tájolódva. A Népszava az MSZP pártlapja, a Táncsics Alapítvány tartja el, hacsak el nem adták azóta.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.10. 16:57:09

@Kényszerbagoly:

"Elmagyarázom:ugyanaz a társadalmi, szociális helyzet, ami végső kétségbeesésbe visz (szó szerint?) valakit."

József Attila nem volt se jólszituált, se homoszexuális, se liberális, se irodista. És biztosan nem lépett volna be a piperkőc milliárdos Bajnai pártjába.

Hol a társadalmi helyzetre vonatkozó közös pont?

♔batyu♔ 2014.11.10. 18:09:19

@Patreides: Demokráciában élünk.

Azt elhiszem, hogy neked ez ízléstelen. Nekem pedig a Kádár rendszer volt az.

♔batyu♔ 2014.11.10. 18:09:57

@polyvinyl: A ballibsi már ezt már rutinból fogja Orbánra.

VogelZsigmond 2014.11.10. 18:28:49

@Krisz11: Majd akkor beszelj ilyeneket ha a sajat fiad vagy lanyod erthetetlen ongyilkossagan fenegetik a karikaturistak a tollukat! Foleg csak egy par nappal utanna...

conchita wurst 2014.11.10. 19:17:00

emelhetné ez az olvasottságot...

ha az olvasók tudnák ki az a RM

impala 2014.11.10. 19:39:59

@Lacusch69(Sch.Lacika): a nagyapádat meg ki ismerte?
te vagy egy nagy büdös tahó.

impala 2014.11.10. 19:44:17

amúgy RM kemény depresszióval küzdött, ha igaz.
nem a társadalmi helyzet ölte meg.
valszeg addig érezte jól magát, míg benne lehetett a balhéban.

a rajz valóban nem szerencsés, de nem akarja bántani.

Foxtrotty 2014.11.10. 19:47:26

"József Attilát és Rózsa Milánt is meggyötörte a társadalom, "

Na ennél nagyobb hülyeséget nem olvastam ma még

József Attila világéletében utált dolgozni. Nem is fogadta el a felkínált állást a barátnője apjától, inkább kitartatta magát vele (mármint a Vágó lánnyal, közvetve a kiszemelt apósával)

Amikor megöngyilkozta magát, éppen nyaralni volt a Balatonon a nővérénél meg a dúsgazdag férjénél, akik vastagon szponzorálták. Akkoriban sokan elcserélték volna vele a sorsukat, akik kemény gürizéssel se tudták volna ezt összehozni

Rózsa M-ről keveset tudok, ő is egy személyiségzavaros figura lehetett. A "borderline szindróma" annyira semmitmondó hogy nem is érdemes leírni, mondjuk ki inkább hogy egy megszállott hőzöngő. Ellenzéki oldalon hőst akarnak csinálni belőle, kíváncsi vagyok mire mennek a józanabb polgárság körében

Hátha nemsoká már ő lesz az Orleans-i szűz?

Tudományos libsizmus 2014.11.10. 19:53:37

@Patreides:
Magam elé képzelek egy Magyar Nemzet karikatúrát Karácsony Gergely öngyilkosságáról. Te jó ég, abból mi lenne.

Foxtrotty 2014.11.10. 19:59:11

@Foxtrotty:
Akit érdekel a valóság JA-val kapcsolatban:

"József Attilát 1928 elején mutatták be őt Vágó Mártának, a kiváló közgazdász Vágó József lányának, s nagy szerelem szövődött közöttük.

Már házasságukat tervezgették (a költőt be is ajánlotta Vágó József a barátai által alapított Magyar Külkereskedelmi Intézet Rt-hez francia levelezőnek), amikor szeptember elején Márta hosszabb időre Londonba utazott. Szerelmüket végül nem a távolság győzte le, hanem hogy Márta belátta: József Attila alkalmatlan a folyamatos hivatali munkára, képtelen megfelelő körülményeket biztosítani a családi élet számára. A költő úgy próbálta kompenzálni szerelmi kudarcát, hogy a köztük lévő társadalmi különbséggel magyarázta: „Egy jómódú leányt szerettem, / osztálya elragadta tőlem” - írta Végül című verse átdolgozott változatában (1930). Az 1929 februárjában megjelent verseskötetét, a Nincsen apám se anyámat Vágó Józsefnek ajánlotta."

Krisz11 2014.11.10. 20:11:12

@VogelZsigmond:

Az ő döntése volt, hogy véget vet az életének.
Attól függetlenül normális törődő családban szerintem nem lett volna öngyilkos, úgyhogy inkább ebbe kellene belegondolni, nem a karikatúrákról okoskodni.

Lacusch69(Sch.Lacika) 2014.11.10. 20:15:35

@impala: Tahó a szájbaizélt bárcás anyukád...
Nagyapám ismert országos bajnok birkózó volt (két másik testvére is, akik egyébként nem jöttek haza a keleti frontról, a harmadik is, aki a Szent István csatahajón szolgált)

Kicsit tanulj, bunkókám:
www.zetna.org/zek/folyoiratok/90/tuti.html

A cikkben elhangzó pár névről:
-Dr.Tóth Ferenc (Tóth Ferike) apámnak és anyámnak is osztályfőnöke volt gimiben
-Kesztner Zoltán: húgom volt osztálytársának nagyapja
-Galamb Ödön: egyik volt osztálytársam rokona
-Espersit-ház: a szolgálólány egy másik volt osztálytársam nagyanyja
-Nagyapám ugyanúgy 1905-ös születésű volt, mint J.A. (személyesen ismerte is), csak éppen 9 éves korától (amikor meghalt az apja) kovácsolásból tartotta el a családot, tanulás mellett.
73 évesen halt meg, agyon dolgozta magát.
Mi maradt nagyapám után? CSALÁDJA, te paraszt. A legfiatalabb dédunokája a 4 éves kislányom.
J.A.-nak egyszerűbb volt a sínre feküdni, amint támadt egy kis nehézsége, minthogy összeszorítsa a fogát, és küzdjön... ("Sínen van már, mint J.A.", tartja a mondás)

És felhívnám a figyelmed (meg a másik tapló, Nu Pagagyiét is) Tóth Ferike finom fogalmazására az idézett cikk egyik mondatában:
" Kinézésével, viselkedésével, öltözetével is elütött a többiektől"
Vajon miért írhatta?

Ja igen, ha még nem esett volna le: makói vagyok, itt olyan dolgok is keringenek J.A.-ról, amit állítólagos cimbije, Rákosi (Róth Manó) elvtárspajtás nem dob(at)ott be a köztudatba...
Egyébiránt a gugli mindenkinek mindenben a barátja.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.11.10. 20:31:32

@nu pagagyí: nézd, József Attila proli volt, a szó szoros értelmében. A testvére, József Jolán írt egy regényt A város peremén címmel, érdemes esetleg elolvasni. Akkoriban attól tartok, nem akarat kérdése volt, hogy büdös-e az ember vagy sem, sokaknak valóban nem telt szappanra.
Szóval akár büdös is lehetett, ettől még része a kultúrának és a sok büdösgyökér höröghet amit akar, tudatlan seggfej marad akármit mond.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.11.10. 20:33:50

@♔batyu♔: a magadfajta náci seggfej meg csak libsizni tud, gondolkodni nem. Szent orbánod meg eltakarodhatna végre a közéletből a hozzád hasonló tetvekkel egyetemben.

HgGina 2014.11.10. 20:35:34

Jól értem, hogy attól kell félnünk, hogy ennek a csókának a tettétől majd még több buzy akar öngyilkos lenni? Mert akkor hajrá Népfasza, még ilyen rajzokat kérünk.

Mercel 2014.11.10. 21:29:56

Technikailag bármivel lehet viccelni.
Morális és erkölcsi alapon viszont bizonyos dolgokkal nem szokás, mert normális emberekben léteznek morális és erkölcsi alapon működő fékek.

Ez volt a szofisztikált véleményem.

A nem szofisztikált véleményem az, hogy a kedves rajzolónak és a népszava főszerkesztőjének valamint annak a csűrhének akinek ez tetszik annak az útszélen a legősibb mesterséggel pénzt kereső jó édes anyját.

Valami kevésbé hülye mondja el nekik, hogy ez mit jelent.

Azt meg őszíntén remélem, hogy Rózsa Milán hozzátartozói a szart is kiperlik ebből a szenylapból.

"Frigyes"

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2014.11.10. 22:06:32

@polyvinyl:
Társadalom szélesebb össztársadalmi értelemben értendő.
Szociális össztársadalmi széleaebb értelemben értendő.
Egyebekben kilépett az Együttből, nyilván, hogy őt is szélesenn társadalmi rétegek értsék. Persze csak az akinek füle van a hallásra, és nem azok akiknek értelme elé (ha van) vörös fátylat von a gyűlölet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.10. 23:00:05

Elképesztő, hogy az ismert fideszes nickek mit művelnek itt. De komolyan, a nagy párthűség felhatalmaz arra, hogy egy ember halálán poénkodjatok? Ez egyezik a fidesz "eszmeiségével"? Tudjátok mit? Ilyen pondróknak egy normális ember tényleg nem akar a honfitársa lenni. Remélem, meglesz a "jutalmatok".

Zrinyi Bora · http://zrinyibora.blog.hu/ 2014.11.10. 23:09:59

Ez a karikatúra inkább egyfajta tiszteletadás.

Foxtrotty 2014.11.11. 00:26:29

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:
Benő, kajáld csak a Népszarát, az a neked való mennyei emelkedett humor

2014.11.11. 01:45:39

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: te hülye vagy, már ne haragudj. A Népszava egy őskommunista zsidó lap, a Tanácsköztársaság szócsöve volt. Semmilyen orgánumnak nincs olyan szégyenletes múltja, mint nekik. Most is ugyanaz a tébolyult ultrabalos szar jön belőlük, mint 100 éve. Az a csoda, hogy ennyi időn át fennmaradtak és csak mostanában halnak ki.

2014.11.11. 01:55:14

@knimbus4: Nem, nincs oka a kegyeletre. Az van, hogy rengeteg embernek ártott szándékosan a halálával is. Több száz ember várt órákat, hogy elinduljon a vonatközlekedés, milliós költséget generált a hatósági kivonulással, a vonatvezetőnek traumát okozott, és számított arra, hogy ha már az élete nem érdekelt senkit, a halálát legalább felkapja a ballib média. Ez majdnem terrorizmus. A legkevesebb, hogy kiröhögik jobbról-balról, még a sajátjai is. Igazad van, hogy halott emberbe nem rúgunk, de ez nem érdemel jobbat.

maxval birca hozzászóló · http://bircahang.org 2014.11.11. 05:47:26

Ezerrel megy az új, hamis hősök gyártása. Ez a Milán gyerek is csupán egy ballib lumpen volt, nem több. Töltelékanyag, csak ennyi. Remélem, most már átlátja saját bűneit.

Broáf az egész világ 2014.11.11. 07:06:36

@maxval birca hozzászóló:
Te meg egy idióta vagy. Csak ennyi.
Ja, meg birka, amit legalább nem tagadsz.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.11.11. 07:10:31

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Elképesztő, hogy az ismert fideszes nickek mit művelnek itt. De komolyan, a nagy párthűség felhatalmaz arra, hogy egy ember halálán poénkodjatok?"
a népszava mióta fideszes.
bakker, leadnak egy ilyen karikatúrát, valaki ÁLfelháborodik, és amikor egy - két emeber világossá teszi, hogy a) a népszava egy ocsmány lap. b) mindig is az volt c) sokszor nem voltatok ilyen érzékenyek d) amúgy meg ki ez a Rózsa Milán amúgy?
akkor jön a hiszti.
ugyan már kérem.
az öngyilkosság a legnagyobb agybaj
igen
megismétlem
totális elmebaj, abszolút őrület....gyógyóság és idiótaság
megsértettem volna? sorry. ez van.
a depresszió meg betegség amit kezelni kell. ha nem megy a dolog, az ember megy a zacskóba. ilyen kibaszott egyszerű.
és az, h vki felmászott néha más erkélyeire, az nem lesz hős.
mint ahogy bajnai sem lett miniszterelnök, pedig még maga is elhitte szegénykém:DDDD

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.11. 07:12:54

@maxval birca hozzászóló: Ritka mocskos egy alak vagy. Mennyi is a elévülésed? Meddig is nem jössz Magyarországra hálistennek?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.11. 07:14:15

A múltkor a Gyurcsány... nickünk azzal vádolta az emeszpét, hogy ők bérelték fel Kennedy gyilkosát.
Most itt miért nem állít fel elméleteket?

Hmmm... 2014.11.11. 08:01:59

Rózsa Milán valószínűleg nem csak egyfajta menekülésként választotta az öngyilkosságot. Amilyen tudatos ember volt (ez a vele készült, youtube-on látható videókkból és egyéb megnyilvánulásaiból kiderül), azt gondolom, hogy politikai üzenetnek is tekinthette. Ezt persze a vele szemben álló propagandagépezet minden módon igyekszik tagadni. Szerintem ő pont azzal a mosolyával nézi fentről ezt a karikatúrát, ami a képen látható, és valami ilyesmit mondhat magában: "Hm, úgy tűnik, megértették..."

impala 2014.11.11. 08:19:46

@Lacusch69(Sch.Lacika): téged elnézve elég nagy szar az a család, ami maradt az öreg után tahókám :)
hű, tudott birkózni.
te meg már nem tudod, mi az irodalom.
de hát nem lehet mindig csak fejlődni.

Lacusch69(Sch.Lacika) 2014.11.11. 08:39:49

@impala:
Tudod bizonyítékokkal cáfolni, amit írtam? Nem?
Akkor miről ugatsz?

micsoda? 2014.11.11. 08:43:01

@Lacusch69(Sch.Lacika): Úristen mit fog mondani az utókor Orbán Viktorról:)

Muad\\\'Dib 2014.11.11. 09:15:21

@impala: @Lacusch69(Sch.Lacika):
Igazán nem akarok beleszólni a roppant "színvonalas" eszmecserébe, de amúgy nem kibas*ott mindegy, hogy szeretett dolgozni, vagy épp fürödni? Tudtommal a költészetével lett (jaggal) elismert, nem a fürdési, vagy munkahelyi szokásaival.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.11.11. 09:16:03

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Szerencsére az sokkal jobb, ha a halála okán a gusztustalan buzipropagandát toljátok plusz a szokásos nácizás, orbánozás.
Kegyelet elvtársak! Munkát, kegyelet!

knimbus4 2014.11.11. 09:20:20

@retrovírus: A kegyeletre még némely bűnözőnek is joga van. Gúnyolódni viszont még a megátalkodott bűnöző halálán is undorító dolog. Elitélni lehet, kell is, ha megátalkodott, de gűnyolódni rajta, undorító, kicsinyes, piti szenzáció halyhászás. Szerintem. Mi ez a ballib baromság megint? Muszály egyből eltolni valamilyen irányba? Én egyik oldalhoz sem tartozom. De az embert látom, aki akár tiltakozásként, akár elkeseredésből, mindenesetre nem poénból, eljutott odáig, hogy szakítson az életével. Baromi szomorű dolognak tartom és ha más nem, akkor itt be is fejeztem ezt az áldatlan vitát. Vannak bizonyos emberek, csoportok, akikkel nem lehet, még beszélgetni sem, nemhogy vitatkozni. Ön is ezek közé tartozik.

2014.11.11. 09:49:12

@knimbus4: Karcsi bá, maga butuska! Nem èrti a mai világot. Ezèrt kár volt regisztrálnia. Remèmytelen hadjáratba kezdett, ha a naftalinszagú stílusával meg akarja rendszabályozni a kommentelőket.

knimbus4 2014.11.11. 10:02:14

@retrovírus: Kár volt? Ezért igen. Nem is az volt a cél, hogy idiótákkal vitatkozzam, teljesen normális tisztességes dolgokról. Hogy ez naftalinszagú? Itt az. A normális emberek társasáságan, tiszteségesnek mondják. Ezeket? Akarja rendszabályozni a radai rossebb. Viszont magammal szemben lennének aggályaim, ha ilyen undorító rajzra nem kapnám fel a fejem, mint a harci mén, ha kürtszót hall. Én arra reagáltam és nem pár idióta barom kommentjére. Mennek ezek a picsába. Remélem ez, ebben a formában, már nem naftalinszagú Önnek sem.

impala 2014.11.11. 10:04:05

@Muad\\\'Dib: természetesen veled értek egyet :)

zizi77 2014.11.11. 10:43:57

@Krisz11: ebben sajnos nincsen igazad. Személyes ismerősöm is véget vetett az életének, pedig szerető, odafigyelő családban nőtt fel. Szerelmi bánat. Ez sajnos lelki gyengeségen múlik. Édesanyja azóta se tért magához.

2014.11.11. 10:44:36

@knimbus4: Karesz bá, mi volt maga, mielőtt visszavonult? Kántortanító valami zsákfaluban? Hú, nagyon csúnya szót írt le, biztos meghasonlott önmagával. Szerintem menjen a szecskába a medencében sakkozni a többi bácsival, ott talán befogadják az üzenetét. Ez nem a bácsi terepe. Nem azért, mert naftalinszagú, hanem mert nehézkes, terjengős, humortalan és érdektelen, amit mond. Nem érti ezt a világot és ijedten áll ott, mint egy őszhajú kisgyerek.

Conchobar 2014.11.11. 10:50:25

"Kommentben várjuk a megfejtéseket: vajon kinek és mit szeretett volna üzenni ezzel a karikaturista?" - Hát, ha nem tudjuk, hogy mit üzen, akkor honnan vesszük a kegyeletsértést? Honnan vesszük azt, hogy más ember halálán poénkodik a rajzoló. Ha Mohamedet ábrázolná, akkor az iszlám súlyos sértésnek tartaná (Mohamedet arcképét ugyanis tilos ábrázolni), de a keresztény kultúrkörben nincs olyan erkölcsi törvény, amely tiltaná elhaltak ábrázolását

knimbus4 2014.11.11. 11:15:20

@retrovírus: A nickneve jellemzi használóját. Én négy azonosított emberi retrovírusról hallottam eddig: a HTLV 1 és 2, valamint a HIV 1 és 2, vagyis az AIDS vírusa, amely CD4 típusú Helper T-limfocitákat támadja meg. Lehetséges, hogy a herpeszvírus és egyes szemölcsöket okozó különböző vírusok is retrovírusok; de vannak köztük rákkeltő, onkogén hatásúak is. Na kérem. Az én nicknevem eredete a következő URL-ből kikövetkeztethető: www.rcawsey.co.uk/nimbus4.htm Ebből pedig, hogy mi is ez: www.rcawsey.co.uk/ha-3176.jpg Még valami. Nem vonultam még vissza. A mai napig űzöm ennek a szakmának, sportnak majd minden motoros és vitorlázó ágát. A humorommal, persze csak az arra fogékonyak, meg vannak elégedve. Nem a szecskába járok, hanem a Vörös Tengerre búvárkodni, amit 2 éve mint új kihívást kezdtem el. Az autórallyt és rally versenyrepülést is kitanultam. Mellesleg. Igaza lehet. Tényleg be vagyok szarva. Na nem attól, hogy egyszer beledöglök valamelyik nem mindannapi, extém dologba amit csinálok, hanem attól, hogy ekkora barmokra leszek esetleg valamikor nagyon sok idő múlva rászorulva. Szóval, részemről ezennel befejeztem ezt a nem túl épületes vitát, melyet egy tehetséges de szerencsétlen ember halála okán, kiprovokált. Az Ön és az én szócsatánk egy fakard meg egy damaszkuszi acél párbaja. Hogy Ön is értse, megpróbálom fentieket átfordítani az Őn nyelvére. Nyalja ki. De csak miután tojtam. Gondolom így már érti.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.11.11. 15:14:41

Retrovirusnak igaza van. Egy kártékony ultralibsi, semmi több.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.11. 15:23:34

@knimbus4:

"A kegyeletre még némely bűnözőnek is joga van. Gúnyolódni viszont még a megátalkodott bűnöző halálán is undorító dolog."

Ehhez képest az USA-ban nemzeti sport szelfizni a kivégzett foglyok / ellenfelek maradványaival és gyártani a mémeket az ellenfél haláláról.

Jut eszembe: nem a mi baloldalunk a jenkik nagy barátja?

mnandy 2014.11.11. 15:33:25

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: ezek szerint a Népszava narancsos újság?! Tényleg?!

knimbus4 2014.11.11. 17:39:29

@polyvinyl: Visszanéztem és jól emlékeztem. Én nem írtam, hogy lenne baloldalam. Igaz jobb sincs. És sajnálom a mozdonyvezetőt s mentősöket az utasokat is. Gyűlölöm azokat, akik emberek testrészeivel selfiznek a világ bármely táján és senkit nem szeretek aki be akar skatulyázni, minden áron, aki valahova kötni akar, csak azért mert szerintem normálisan gondolkozom. Utálom a politikusokat 1-2 kivétellel, mert soha az életbe nem éltek abból, amiért meg kellett dolgozni. Ez is független jobb és baloldaltól. És azt is sajnálom, hogy ilyen a világ. Ahol emberek, BÁRKI, a vonat alá veti magát. És továbbra sem értek egyet, hogy ebből karikaturát szabad csinálni, mi több, röhögni rajta. Én inkább olyanokkal foglalkozom, amiket az előzőkben leírtam és a politikai hovatartozás heyett ilyenekkel szórakozom és szórakoztatom magam: f.vimeocdn.com/p/flash/moogaloop/6.0.21/moogaloop.swf?clip_id=2539741&controller=player2&view=moogaloop_swf&cdn_url=http%3A%2F%2Ff.vimeocdn.com&player_url=player.vimeo.com&moogaloop_type=moogaloop
Ennyi!

baviki 2015.02.22. 07:37:42

@Ambiorix: Nem tartozom a "Rózsa-hívők" közé, de mi ebben a karikatúrában sértő Rózsára nézve? Mert szerintem semmi! Inkább József Attillát sérti, mint Rózsát!

baviki 2015.02.22. 07:40:31

Amúgy így utólag: Mi a véleményetek a párizsi charli bebdo-ról?
Megjegyzés : utálom a Népszavát...

baviki 2015.02.22. 07:42:16

@mnandy: Nem tudják, hogy mit beszélnek...
süti beállítások módosítása