2015 februárjában „PR kommunikáció a gyakorlatban” címmel indul képzés: a kommunikációs szakma legfontosabb magyar képviselői adják át tudásukat. B. Csejtei Ildikóval, a képzést indító Independent Media Education Center (IMEC) egyik alapítójával beszélgettünk a szakmáról és a februárban induló képzésről. Kiderült, hogy van még olyan cél, amit a kommunikációs szakma vezetői mindannyian szívügyüknek éreznek. Az egyetemi hallgatókat is biztatja a jelentkezésre, de a tapasztaltabb szakemberek egy részének is lenne még mit tanulnia.
Miután B. Csejtei Ildikó, a TV2 csoport, a Sanoma Budapest korábbi marketing- és kommunikációs igazgatója idén nyáron távozott a TV2 csoporttól, úgy érezte, alkotni szeretne valamit, amin keresztül továbbadhatja azt a tudást és tapasztalatot, amit a szakmától kapott. Elsőként Liptay Gabriellát, az SQ Invest portfólió-igazgatóját kereste meg ötletével, akinek korábban már volt hasonló elképzelése, és akivel végül közösen alapították meg Independent Media Education Centert (IMEC). A képzésre előadóként meghívott szakemberek, a magyar kommunikációs szakma elfoglalt vezetői szinte mind azonnal igent mondtak. A BCE Marketing és Média Intézet vezetőjének, Simon Juditnak köszönhetően a Budapest Corvinus Egyetem (BCE) is beállt a kezdeményezés mögé.
Nem szégyen tanulni egymástól
Csejtei szerint manapság a fiataloknak jóval nehezebb dolguk van az egyetem elvégzése után, mint 10-15 évvel ezelőtt: a kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt nehezebb elhelyezkedni a munkaerőpiacon, a kommunikációs területeken pedig egyértelműen kevesebb az álláslehetőség. A pr iránt érdeklődő egyetemistáknak pont ezért lehet hasznos a IMEC: az egyetemen tanultakat kiegészíthetik gyakorlati tudással, és többféle területet is megismerhetnek.
Az IMEC célközönsége azonban szélesebb ennél: a központ alapítója szerint a szakmában dolgozók gyakran elzárkóznak a hasonló képzési lehetőségektől, pedig mindig lehet fejlődni, és egyáltalán nem szégyen beismerni, hogy van mit tanulnunk egymástól. Tapasztalt szakembereknek is jól jöhet a képzés, mivel így beleláthatnak mások munkájába, a kommunikációs szakma számukra ismeretlen területeibe.
Az Independent Media Education Center meghirdeti a PR kommunikáció a gyakorlatban című előadássorozatot.
Időpont: 2015.02.17. – 2015.05.05., keddenként, 17.00-19.30
Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem új épület (1093 Budapest, Közraktár u. 4-6.)
A jelentkezési határideje 2015. január 15.
Akik a jelentkezésnél a Média2.0 blogot jelölik meg információforrásként, 5% kedvezményben részesülnek a bruttó árból.
Jelentkezés és további információk az Independent Media Education Center honlapján, illetve Facebook-oldalán.
Papír helyett tudást kínálnak
Az IMEC képzése egy gyakorlati képzés lesz, ami nem helyettesíti az egyetemek kommunikáció képzéseit. Ez kiegészítő képzés azoknak, akik érdeklődnek a szakma iránt, vagy már a szakmában dolgoznak, és bővítenék az ismereteiket.
A 12 hetes képzés végén a résztvevők oklevelet kapnak. A tréning ennek ellenére nem akkreditált, de Csejtei szerint ez nem is volt cél, mert a tudás a lényeg. Senkit nem kérnek majd számon, ha nem jelenik meg egy-egy alkalmon, és nem lesznek vizsgák sem, mert ide mindenki saját maga miatt jön, a szervezők a tanulás lehetőségét szeretnék megadni az erre nyitott, fejlődni vágyó embereknek, legyenek ők elsőéves egyetemi hallgatók, egyetemi tanárok vagy kommunikációs cégek vezetői.
Miért pont a pr?
Csejtei a TV2 csoport, a Sanoma Budapest, az AEGON Biztosító és a Hungaropharma marketing- és kommunikációs igazgatójaként is egyszerre foglalkozott pr-ral és marketinggel. Ez Magyarországon ritkán adatik meg a szakembereknek, hiszen általában nem egy kézben összpontosul a két tevékenység, annak ellenére, hogy hatékonyabbak, ha egymásra építenek.
Bár a pr és a marketing több ponton kiegészíti egymást, két külön szakmáról van szó, sokszor azonban nem egyértelmű, hol válik el egymástól a két terület. A pr gyakran háttérbe szorul a marketing mellett, mivel kevésbé kézzel fogható. Csejtei szerint mivel a pr jóval költséghatékonyabb lehet, a jövőben nőni fog a jelentősége. Ezért is szentelik ezt a képzést a pr-szakmának. Terveik között szerepel, hogy a jövőben más területre fókuszáló tréninget is indítanak.
A képzést a Média2.0 támogatja.