Összefognak a magyar pr legjobbjai

2014. december 16. 09:18 - Háhner Petra

2015 februárjában „PR kommunikáció a gyakorlatban” címmel indul képzés: a kommunikációs szakma legfontosabb magyar képviselői adják át tudásukat.  B. Csejtei Ildikóval, a képzést indító Independent Media Education Center (IMEC) egyik alapítójával beszélgettünk a szakmáról és a februárban induló képzésről.  Kiderült, hogy van még olyan cél, amit a kommunikációs szakma vezetői mindannyian szívügyüknek éreznek. Az egyetemi hallgatókat is biztatja a jelentkezésre, de a tapasztaltabb szakemberek egy részének is lenne még mit tanulnia.

Miután B. Csejtei Ildikó, a TV2 csoport, a Sanoma Budapest korábbi marketing- és kommunikációs igazgatója idén nyáron távozott a TV2 csoporttól, úgy érezte, alkotni szeretne valamit, amin keresztül továbbadhatja azt a tudást és tapasztalatot, amit a szakmától kapott. Elsőként Liptay Gabriellát, az SQ Invest portfólió-igazgatóját kereste meg ötletével, akinek korábban már volt hasonló elképzelése, és akivel végül közösen alapították meg Independent Media Education Centert (IMEC). A képzésre előadóként meghívott szakemberek, a magyar kommunikációs szakma elfoglalt vezetői szinte mind azonnal igent mondtak. A BCE Marketing és Média Intézet vezetőjének, Simon Juditnak köszönhetően a Budapest Corvinus Egyetem (BCE) is beállt a kezdeményezés mögé.

Nem szégyen tanulni egymástól

csejtei_1.jpg

Csejtei szerint manapság a fiataloknak jóval nehezebb dolguk van az egyetem elvégzése után, mint 10-15 évvel ezelőtt: a kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt nehezebb elhelyezkedni a munkaerőpiacon, a kommunikációs területeken pedig egyértelműen kevesebb az álláslehetőség. A pr iránt érdeklődő egyetemistáknak pont ezért lehet hasznos a IMEC: az egyetemen tanultakat kiegészíthetik gyakorlati tudással, és többféle területet is megismerhetnek.

Az IMEC célközönsége azonban szélesebb ennél: a központ alapítója szerint a szakmában dolgozók gyakran elzárkóznak a hasonló képzési lehetőségektől, pedig mindig lehet fejlődni, és egyáltalán nem szégyen beismerni, hogy van mit tanulnunk egymástól. Tapasztalt szakembereknek is jól jöhet a képzés, mivel így beleláthatnak mások munkájába, a kommunikációs szakma számukra ismeretlen területeibe.

 

Az Independent Media Education Center meghirdeti a PR kommunikáció a gyakorlatban című előadássorozatot.

Időpont: 2015.02.17. –  2015.05.05.keddenként, 17.00-19.30

Helyszín: Budapesti Corvinus Egyetem új épület (1093 Budapest, Közraktár u. 4-6.)

A jelentkezési határideje 2015. január 15.

Akik a jelentkezésnél a Média2.0 blogot jelölik meg információforrásként, 5% kedvezményben részesülnek a bruttó árból.

Jelentkezés és további információk az Independent Media Education Center honlapján, illetve Facebook-oldalán.

Papír helyett tudást kínálnak

Az IMEC képzése egy gyakorlati képzés lesz, ami nem helyettesíti az egyetemek kommunikáció képzéseit. Ez kiegészítő képzés azoknak, akik érdeklődnek a szakma iránt, vagy már a szakmában dolgoznak, és bővítenék az ismereteiket.

A 12 hetes képzés végén a résztvevők oklevelet kapnak. A tréning ennek ellenére nem akkreditált, de Csejtei szerint ez nem is volt cél, mert a tudás a lényeg. Senkit nem kérnek majd számon, ha nem jelenik meg egy-egy alkalmon, és nem lesznek vizsgák sem, mert ide mindenki saját maga miatt jön, a szervezők a tanulás lehetőségét szeretnék megadni az erre nyitott, fejlődni vágyó embereknek, legyenek ők elsőéves egyetemi hallgatók, egyetemi tanárok vagy kommunikációs cégek vezetői.

Miért pont a pr?

Csejtei a TV2 csoport, a Sanoma Budapest, az AEGON Biztosító és a Hungaropharma marketing- és kommunikációs igazgatójaként is egyszerre foglalkozott pr-ral és marketinggel. Ez Magyarországon ritkán adatik meg a szakembereknek, hiszen általában nem egy kézben összpontosul a két tevékenység, annak ellenére, hogy hatékonyabbak, ha egymásra építenek.

Bár a pr és a marketing több ponton kiegészíti egymást, két külön szakmáról van szó, sokszor azonban nem egyértelmű, hol válik el egymástól a két terület. A pr gyakran háttérbe szorul a marketing mellett, mivel kevésbé kézzel fogható. Csejtei szerint mivel a pr jóval költséghatékonyabb lehet, a jövőben nőni fog a jelentősége. Ezért is szentelik ezt a képzést a pr-szakmának. Terveik között szerepel, hogy a jövőben más területre fókuszáló tréninget is indítanak.

A képzést a Média2.0 támogatja.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr166985153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása