Casanova sírna, ha tudná, miért népszerű a Tinder

2015. január 20. 09:06 - Szentléleky Szabó Ágnes

Egyes kutatások szerint a Tinder társkereső alkalmazás egyszerű kezelhetőségének köszönheti népszerűségét, mert nem tudjuk, hogyan kell udvarolni egy ismeretlennek. Egy érintés a telefon kijelzőjén még nem nagy erőfeszítés, de ha nem lényegre törő az üzenetváltást már tehernek vesszük. Míg Casanova utazni szeretett, mi már csak megérkezni akarunk. De vajon az udvarláshoz, vagy annak felismeréséhez nem értünk?

Eddig a legtöbb társkereső A Nagy Ő megtalálásához akart segítséget nyújtani, a Tinder ehhez képest csak nagy betűs Párról, - sőt többes számban – Párokról beszél. Egész gyűjteményünk lehet arról, ha valaki viszontkedvel, még azt sem bánjuk, ha az illető a Facebookról automatikusan szinkronizált profilfotóját sem volt képes lecserélni olyanra, amin nem aktuális párjával, hanem egyedül van. Elhisszük, hogy ismerkedni akar, hiszen érdeklődését egyértelműen tudtunkra adta egyetlen gombnyomással. A való életben viszont nem mindig vesszük észre, ha valaki – szerinte  félreérthetetlen utalásokkal fejezi ki közeledési szándékát.

Bebizonyították, hogy nem vesszük a lapot

A Kansasi Egyetem kísérletében a kutatók ötvenkét ismeretlen férfi és nő közeledését tanulmányozták tíz percig egy teremben. A résztvevők az esetek 80 százalékában meg tudták mondani, ha valaki nem tanúsított romantikus érdeklődést irányukban, de a flörtölést a férfiaknak csak 36, a nőknek mindössze 18 százaléka volt képes felismerni.

flirting.jpg

A kísérlet második felében kétszázötven férfinak és nőnek vetítettek le egy videót, amelyet értékelniük kellett aszerint, hogy a felvételeken vajon udvaroltak-e egymásnak a párok. Az eredmények itt is csak kicsivel lettek jobbak. A férfiak 38, a nők 22 százaléka ismerte fel a jeleket. Ez arra enged következtetni, hogy a férfiak inkább veszik az adást, mint a nők. (Így talán megdőlni látszik az a régi sztereotípia is, miszerint a nők könnyebben olvasnak le érzelmeket a másikról, mint az erősebbik nem.)

Valószínűleg ennek köszönheti sikerét a Tinder. Nincsenek találgatások, rosszul értelmezett jelek, és senki nem marad kétségek között. A másodperc törtrésze alatt kiderül, hogy akar-e tőlünk valamit a másik. Lehet, hogy örökre vége azoknak a kínos jeleneteknek, amik megszínesítették a középiskolai bálokat, vagy a munkahelyi hétköznapokat?

Már a flörtölés sem a régi

Gazdóf Réka pszichológus, szexuálterapeuta és férfikommunikációs tréner érdekesnek tartja ezt az ismerkedési formát, amit a Tinder kínál. Szerinte az alkalmazást népszerűsége nemcsak a flörtölési készségekről árulkodik, hanem a kapcsolatokból egyre inkább kivesző intimitásról is: az embereket ugyanúgy gyűjtjük magunk köré, mint a tárgyakat. Úgy véli a negatív oldalról megközelítve a Tinderen felszínes és egy idealizált, tökéletesített képet (fotót) tudunk közvetíteni. Rendkívül gyorsan kapunk visszajelzést, simán és egyszerűen szervezhetünk randikat. A kattintás nem sok időt, nem sok fáradtságot vesz igénybe, és még kevesebb bátorságot igényel. Persze így maga a randevú, vagy a másikkal folytatott beszélgetés kevésbé értékes. Könnyen jön, könnyen megy. A pozitív oldalát tekintve viszont a bátortalanabbak is tudnak ismerkedni. Alapvetően nagyobb a szórás, ezért az esetleges elutasítás kevésbé fájdalmas. Vagy rövid idő alatt "kap pár puszit az Egónk" azáltal, hogy azt látjuk tetszünk az embereknek.

„Flörtölni csak igen kevesen tudnak, ami nem is csoda, hiszen nem tanítják sehol, vagy amit látunk magunk körül, az nem a pikáns flörtölés technikája, hanem az obszcén megjegyzéseken keresztül történő figyelemfelkeltés” – tette hozzá a szakértő.

Kép: 1

Jön a februári Média 2.0 Meetup!

A kommunikációszakosok sokszor nem tudják, mire lesz jó, amit tanulnak. A szakma egyelőre nem igazán segít a választásban egyetem után. Mi szeretnénk. Találkozó kommunikációszakosoknak, pr-osoknak, médiásoknak, marketingeseknek, egyetemistáknak, szakmabelieknek és érdeklődőknek. Egy sör mellett.

Meghívott előadó:

Gundel Takács Gábor, újságíró, műsorvezető, sportriporter, aki
- kereskedelmi és közszolgálati média közötti különbségekről,

- az új média tévézésbeli szerepéről,
- és az interaktív televíziózásról is beszél majd.

Időpont: 2015. február 24., 18:30

A helyszín: hamarosan!

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, itt kell regisztrálni.

 

Itt vagyunk a Meetup.com-on.

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr417088395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eßemfaßom még áll 2015.01.20. 17:42:36

"Már a flörtölés sem a régi "

- Hé geci, kő kóla?

- Igen meg.

Skatulya bácsi megmondta 2015.01.20. 20:27:53

Ezt kb. minden társkeresőre el lehet mondani.
De már az elnevezés eléggé perverz és szánalmas: társkereső. Pfejj!
Arra biztosan jók, hogy az embert leszoktassa a normális módon kialakítható emberi kapcsolatról.

VulpesVulpes (törölt) 2015.01.20. 23:42:49

@Skatulya bácsi megmondta: én randiztam egy brazil csajjal a tinderről. megnéztünk egy kiállítást a nemzeti galériában, és szép délutánt-estét töltöttünk együtt. nem egy bárban szólítottam le, hanem a tinderen kezdtünk csetelni, ennyi a különbség. nem ezen múlik a tartalmas emberi kapcsolat

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.21. 00:46:23

@eßemfaßom még áll:
Stílusosan a válasz nem igen, meg, hanem meg hát.
süti beállítások módosítása