Valahogy sosem értettem a valóságshow-kban, miért kell úgy beállítani a szereplők életét, hogy abban a legnagyobb probléma pusztán csak az, hogy ki, kivel kavart össze, kit mikor csaltak meg és hasonlók. Szó sem esik arról, hogy szereplők honnan teremtik elő a megélhetéshez szükséges anyagiakat, illetve, hogy azért a pénzért kő keményen meg kell dolgozni.
Aki már megunta a nyugati valóságshow-k henyélő szereplőit bámulni, annak mentális felüdülés lesz a Samsung új kezdeményezése: hatrészes valóságshow-t forgatnak arról, hogy milyen náluk dolgozni. Best Future (Legjobb jövő) címmel készülő sorozatban azt mutatják be, hogy a műsor két főszereplője – nevük egyszerűen csak Legjobb és Jövő -, hogyan tud felfelé haladni a Samsung munkahelyi ranglétráján. A sztoriból annyi ismert, hogy a Jövő nevű karakternek az lesz a célja, hogy a Samsung középvezetői pozíciójáig eljusson. A sorozatot a vállalat dél-koreai épületében forgatják, és a főszereplők mellett valódi alkalmazottak is feltűnnek majd a képernyőn. Az ázsiai show-műsorokhoz hasonlóan, ebben is megjelennek majd zenés-táncos, musicalelemek.
Fotó: Samsung
A Samsung szóvivője szerint a műsor hatására pozitívabb képet sikerül majd kialakítani a cégről. Szükségük is van a pozitív PR-ra, ugyanis Dél-Koreában az embertelen munkakörülményeikről ismertek. 2012-től egy nagyobb változási hullám indult a Samsungnál, melynek keretében a dolgozók javára szigorítottak a munkavédelmi előírásaikat, viszont rossz hírük még így is elég stabilan tartja magát.
A vállalati PR ezen műfaját a Google teremtette meg a Gyakornokok című filmjével – kíváncsian várjuk, mennyi hasonlóságot tudunk majd felfedezni a Best Future esetében.
A sorozat első epizódja októberben jön, a Youtube-on fogják bemutatni.
Jön az októberi Média 2.0 Meetup!
A kommunikációszakosok sokszor nem tudják, mire lesz jó, amit tanulnak. A szakma egyelőre nem igazán segít a választásban egyetem után. Mi szeretnénk. Találkozó kommunikációszakosoknak, pr-osoknak, médiásoknak, marketingeseknek, egyetemistáknak, szakmabelieknek és érdeklődőknek. Egy sör mellett.
Meghívott előadók:
B. Csejtei Ildikó, médiakommunikációs szakember, a Sanoma és a TV2 Csoport volt marketingigazgatója
A kereskedelmi csatornák és a bulvármédia szimbiózisaAczél Petra, egyetemi docens, BCE kommunikáció
Médiaműveltség mint kulcskompetenciaIdőpont: 2014. október 14.
A helyszín: Hamarosan!
A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, itt kell regisztrálni.