Minden évben van egy téma, ami uralkodik az ARC-on, a 13. kiállításon egy dolog mellett nem lehetett szó nélkül elmenni: egyszerűen arcon csaptak bennünket a trafikplakátok. Lehetett számítani arra, hogy pár kreatív művészt megihletnek majd a közbeszédben forgó témák, így a rezsicsökkentés, devizahitelek ügye, stadionépítés, és persze a trafikok megnyitása; hiszen a művészetre nagymértékben hat az aktuális helyzet, legyen szó politikáról vagy társadalmi helyzetről, de hogy a dohányboltok ekkora teret hódítanak maguknak az ARCon kiállított művek között, arra úgy gondolom azért nem sokan számítottak.
Az ARC kiállításon lehetőséget kaphat arra, hogy művészi hozzászólást intézzen a világhoz, felszólaljon egy téma mellett, vagy tüntessen valami ellen. Az évek alatt kialakult a legnépszerűbb témák listája, és ehhez hűen idén is láthatunk társadalmi felelősségről, szegénységről, előítéletről szóló alkotásokat. Ami viszont mondhatni uralta az idei ARC kiállítást, az a trafikok által ihletett művészi megnyilvánulások.
Voltak, akik csak a trafiktémát célozták, voltak, akik sokkal inkább a dohányboltok kiosztása körüli botrányos helyzetet tartották fontosnak. Ami még érdekesebbé tette mindezt, hogy sokan nem a már megszokottá vált Nemzeti Dohánybolt-logót és -színeket használták, hanem akár egy másik márka kampányelemeit értelmezték újra, vagy éppen egy mesét elevenítettek fel.
Megjelentek olyan alkotások is, melyek a Nemzeti Dohányboltok negatív hatásait, veszélyeit, problémáit igyekeztek megismertetni a látogatókkal, mint például az ajtó előtt kint hagyott és egyedül várakozó gyerekek helyzetét. Bár az ő védelmüket szolgálja, hogy nem léphetnek be az üzletbe, viszont gyerekmegőrzőket még nem építettek egy trafik mellé sem. A sor általában a lassú kiszolgálás miatt hatalmas, napközben sokszor akár 10-15 percet is bent tölt egy-egy ember, mire sorra kerül. Addig a gyerekek kint állnak a bolt előtt. Ez nyilván kisebb veszéllyel jár, mintha belépne a boltba és meglátna pár cigis dobozt a polcokon.
Voltak olyan plakátok is, melyek igyekeztek egyszerre véleményezni a történteket. Láthatóan közös a kiállítók véleménye a témában, és már nem csak a nehéz anyagi helyzet, a válság, a társadalmi problémák ad ihletet az alkotáshoz, hanem a Nemzeti Dohányboltok és a felcsúti stadion is.
Az ARC ismételten bebizonyította, hogy az embereknek igenis van véleménye, és szeretnek hangot is adni ennek a véleménynek. Bár nem trafikos plakát nyerte az idei kiállítást, a művészet sokat nyert ezekkel az alkotásokkal. Hiszen ha nincsenek trafikok, ezek a plakátok sem születnek meg.