Te megeszed a kétfarkú répát?

2014. július 24. 08:58 - Szentléleky Szabó Ágnes

Évente több mint háromszázmillió tonna zöldséget-gyümölcsöt dobunk szemétbe. Az esetek több mint felében csak azért, mert a termék szépséghibás. Az Európai Unió a 2014-et az élelmiszer-pazarlás elleni harc évének kiáltotta ki, Franciaország harmadik legnagyobb áruházlánca, az Intermarché, pedig kampányt indított a küllemhibás termések elfogadásáért.

A szupermarket elkezdte eladni azokat a gyümölcsöket, zöldségeket is, amelyek korábban (legalábbis náluk) a kukában végezték volna. Arra bátorították vásárlóikat, hogy nyugodtan tegyék kosarukba a kissé groteszk almát, a göcsörtös burgonyát, vagy éppen a torz padlizsánt. Ezek ugyanis semmivel sem rosszabbak, mint tökéletes formájú társaik.

krepa.png

Az üzleteikben a groteszk termékekből készült zöldséglevest és gyümölcsléket kóstoltattak a vevőkkel. Ez persze tényleg csak marketing: a csomagolásra látványosan rápakolták, hogy ez bizony furcsa kinézetű összetevőkből van, aki viszont járt már feldolgozóüzemben, jól tudja, hogy egyáltalán nem válogatnak a bekerülő dolgok közül szépség alapján.

 

Az in-store megmozdulás mellett a kezdeményezést reklámoztak a nyomtatott sajtóban, kisfilmmel és rádióbejátszással is népszerűsítették. Az akció kivitelezője a párizsi Marcel reklámügynökség, a fotókat Patrice de Villiers készítette. A fényképész feladata az volt, hogy öt olyan, rendellenes külsővel rendelkező termést találjon, amelyek emblematikus figurái lehetnek az akciónak. Ezek a plakátokon kissé sajnálatra méltó, mégis szerethető formában jelennek meg.

A legmeggyőzőbb fogásnak mégis a 30 százalékos árengedmény bizonyult: ennyivel olcsóbban juthatnak hozzá a csúnyább példányokhoz a francia fogyasztók. A táplálkozási szakértők legalább napi öt alkalommal javasolják a gyümölcsfogyasztást; egy nagycsaládnak ez már elég költséges lehet.

 

Kommunikációs Meetup

A kommunikációszakosok sokszor nem tudják, mire lesz jó, amit tanulnak. A szakma egyelőre nem igazán segít a választásban egyetem után. Mi szeretnénk. Találkozó kommunikációszakosoknak, pr-osoknak, médiásoknak, marketingeseknek, egyetemistáknak, szakmabelieknek és érdeklődőknek. Egy sör mellett.

Meghívott előadók: 

Varga Attila (Sixx), az Index újságírója, blogger  
Hogyan zabolázzuk meg Közbiztonság Szilárdot, avagy a trollnyelv rejtélyei 

Tanács János, a BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszékének oktatója 
A Challenger-katasztrófa konfliktuskezelési tanulságai 

Időpont: 2014. szeptember 9.

Lájkold a Facebookon, hogy ne maradj le!

 Itt vagyunk a Meetup.com-on.

A helyszín Budapesten lesz, a belépés ingyenes. Részletek hamarosan.

Fotó: 1 2

 

5 komment
Címkék: marketing pr

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr586539799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spontan · http://erdekessegek.info 2014.07.24. 18:12:49

Ez elég szomorú, ha csak a formája miatt dobják el az egészséges ennivalót. Itt egy másik videó is arról, hogy mennyi ehető ennivalót pazarolunk el:

erdekessegek.info/igy-pazaroljuk-az-ennivalot-643.html

conchita wurst 2014.07.24. 18:50:15

Most qrtam ki 2 kiló őszibarackot, annyi van mint a szar, eladni nem lehet, elszállítani meg péz. Sok minden más is így van idén, mer jóa termés.

Szelid sunmalac 2014.07.24. 19:02:51

Te hamoztal mar meg egy kilo ket- vagy haromfarku repat vazze?

epres trombozis 2014.07.24. 19:46:40

"legalább napi öt alkalommal javasolják a gyümölcsfogyasztást..."? :D

2014.07.24. 21:15:20

Kisdrágám, a répának mióta van farka?! :D
hu.wikipedia.org/wiki/Farok
süti beállítások módosítása