Évente több mint háromszázmillió tonna zöldséget-gyümölcsöt dobunk szemétbe. Az esetek több mint felében csak azért, mert a termék szépséghibás. Az Európai Unió a 2014-et az élelmiszer-pazarlás elleni harc évének kiáltotta ki, Franciaország harmadik legnagyobb áruházlánca, az Intermarché, pedig kampányt indított a küllemhibás termések elfogadásáért.
A szupermarket elkezdte eladni azokat a gyümölcsöket, zöldségeket is, amelyek korábban (legalábbis náluk) a kukában végezték volna. Arra bátorították vásárlóikat, hogy nyugodtan tegyék kosarukba a kissé groteszk almát, a göcsörtös burgonyát, vagy éppen a torz padlizsánt. Ezek ugyanis semmivel sem rosszabbak, mint tökéletes formájú társaik.
Az üzleteikben a groteszk termékekből készült zöldséglevest és gyümölcsléket kóstoltattak a vevőkkel. Ez persze tényleg csak marketing: a csomagolásra látványosan rápakolták, hogy ez bizony furcsa kinézetű összetevőkből van, aki viszont járt már feldolgozóüzemben, jól tudja, hogy egyáltalán nem válogatnak a bekerülő dolgok közül szépség alapján.
Az in-store megmozdulás mellett a kezdeményezést reklámoztak a nyomtatott sajtóban, kisfilmmel és rádióbejátszással is népszerűsítették. Az akció kivitelezője a párizsi Marcel reklámügynökség, a fotókat Patrice de Villiers készítette. A fényképész feladata az volt, hogy öt olyan, rendellenes külsővel rendelkező termést találjon, amelyek emblematikus figurái lehetnek az akciónak. Ezek a plakátokon kissé sajnálatra méltó, mégis szerethető formában jelennek meg.
A legmeggyőzőbb fogásnak mégis a 30 százalékos árengedmény bizonyult: ennyivel olcsóbban juthatnak hozzá a csúnyább példányokhoz a francia fogyasztók. A táplálkozási szakértők legalább napi öt alkalommal javasolják a gyümölcsfogyasztást; egy nagycsaládnak ez már elég költséges lehet.
Kommunikációs Meetup
A kommunikációszakosok sokszor nem tudják, mire lesz jó, amit tanulnak. A szakma egyelőre nem igazán segít a választásban egyetem után. Mi szeretnénk. Találkozó kommunikációszakosoknak, pr-osoknak, médiásoknak, marketingeseknek, egyetemistáknak, szakmabelieknek és érdeklődőknek. Egy sör mellett.
Meghívott előadók:
Varga Attila (Sixx), az Index újságírója, blogger
Hogyan zabolázzuk meg Közbiztonság Szilárdot, avagy a trollnyelv rejtélyeiTanács János, a BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszékének oktatója
A Challenger-katasztrófa konfliktuskezelési tanulságaiIdőpont: 2014. szeptember 9.
Lájkold a Facebookon, hogy ne maradj le!
A helyszín Budapesten lesz, a belépés ingyenes. Részletek hamarosan.