Lassan már két hónap eltelt a főszerkesztő-váltás óta: a kezdeti botrány elült, a lap szerkesztősége kicserélődött, és a tartalma is komolyan megváltozott. Nem előnyére: furcsán kezelik a Facebookot, felháborító címeket adnak, és összességében is csökkent a minőség.
Az új főszerkesztő, Pálmai L. Ákos, az Origón belülről került ki: korábban a vállalat televíziós részlegét irányította, felügyelete alá tartoztak a kevésbé ismert Ozone Network és Life Network kábelcsatornák. Előtte a TV2-nél az Aktív és a Magellán szerkesztőjeként dolgozott. Újságírói és lapszerkesztői tapasztalatai hiányában a híroldal szerzőinek is komoly kételyei voltak szakmai felkészültségével kapcsolatban.
#Az #új #Origo
Pálmai vezetésével a portálon erősen háttérbe szorult a napi politika: hírként elsősorban a Magyar Távirati Iroda által kiadott vagy másoktól átvett anyagok jelennek meg átgyúrt formában, és az eltelt idő alatt nem születtek olyan oknyomozó vagy tényfeltáró cikkek sem, amiket más portálok átvettek volna. Ezzel párhuzamosan előtérbe kerültek a szórakoztatónak szánt tartalmak a címlapon, és olyan anyagok is kikerültek az oldalra, melyek színvonalára vagy stílusára egyszerűen nincs értelmes magyarázat.
A magyar mikroblogvilágnak is feltűnt a megváltozott tartalomszolgáltatás, a Tények és az köztévés Híradó után már az Origo híreit tematizáló Tumblr-oldal is van. A facebookos felületen újdonság volt a hírek állandó hashtagelése - ami a kezelő személy internetes kultúra ismereteinek teljes hiányáról árulkodik -, de az utóbbi napokban úgy tűnik, hogy változtattak volna ezen és felhagytak vele.
Szinergiák az Origo és a Sanoma között
A politikai nyomás gyanúját az Origo és a Telekom olyan sajtóközleményekkel próbálta cáfolni, melyekben az átszervezést „integrált tartalom-előállítási stratégia megvalósításával” és „hatékonyabb és szinergiákat jobban érvényesítő szervezet kialakításával” magyarázta. Ez lefordítva annyit jelent, hogy az Origo inkább csak teher a tulajdonos Magyar Telekomnak (és ezzel együtt a Deutsche Telekomnak), mely amellett, hogy nem illik a cég üzleti portfóliójába, még veszteséget is termel. Itt jön képbe a Sanoma és az Origo lehetséges egyesüléséről szóló híresztelés: a két csoport együttműködésére már korábban is volt példa, a fúzió után a hasonló profilú oldalakból − ilyen az Origo Hírek és Hír24, a Nők Lapja és Life.hu, vagy a freemail és citromail − csak az egyik működne tovább. A párhuzamos szolgáltatásokat megszüntetve egy nyereséges cég kialakítása lenne a cél, melyet később eladnának.
Mentek, jöttek
Sáling Gergő közös megegyezéssel történő, de nem általa kezdeményezett távozását követően a lehetséges politikai nyomásgyakorlás miatt azonnal felmondások hulláma kezdődött. A volt főszerkesztőt követte Pethő András, a Lázár-cikkek szerzője, az Origo Hírek rovat tíz újságírója, a teljes videórovat, majd a legszínvonalasabb magyar zenei oldal, a Quart szerkesztői is.
A távozók között van, akit már leigazoltak, és többen egy új, ősszel induló újság, a budapestbeacon.com szerzői között tűnnek fel. A nonprofit oldal mögött Richard Field, amerikai üzletember áll, és főleg tényfeltáró cikkekkel fog jelentkezni. A távozók után maradt űr betöltésére érkezettek között vannak volt indexesek, népszavások, az új Origo második embere pedig szintén egy tévés, a TV2-nél kirúgásáig a Mokka főszerkesztőjeként dolgozó Szörényi Levente lesz. Kérdés, hogy képesek lesznek-e az oldalt gatyába rázni, vagy folytatja a nevéhez méltatlan mélyrepülését.