Amikor egy világhíres kiadó, jelen esetben a John Wiley & Sons, Inc. és az egyik legnépszerűbb amerikai honlap a munkavállalók körében, a Glassdoor.com egymásra talál, akkor mindenképpen egy izgalmas és előremutató kezdeményezés jöhet létre. A For Dummies névvel fémjelzett könyvsorozat következő kötete, az Employer Branding remek iránytű lehet a munkakeresők dzsungelében tévelygő HR-esek számára a valódi szakemberek felkutatásához.
A márkák világában már egyértelműen megkerülhetetlen, hogy minden terméknek, szolgáltatásnak, vagy jelen esetben munkáltatónak/vállalatnak legyen egy jól felépített és vonzó tulajdonságcsomagja, amely egy hívó momentumra azonnal felpiszkálja az érdeklődést. Bár hazánkban egyelőre még kevésbé elterjedt a munkáltatói brand tudatos kialakítása, mégis a külföldi trendek már a mi ajtónkon is lelkesen kopogtatnak, hiszen a megfelelő szakemberek felkutatása és megtartása nálunk is esszenciális kérdés egy cég életében.
- Kapcsolódó írásunk: Azok sem tudnak kommunikálni, akiknek ez a szakmájuk
Az Employer Branding című digitális kiadású könyv összefoglalja és rendszerezi a Glassdoor.com munkatársainak tapasztalatait az elmúlt 7 évből. A honlap elsősorban a munkavállalóknak teremt lehetőséget a visszacsatolásra olyan cégekről, ahol interjúbeszélgetésen vettek részt vagy hosszabb távon dolgoztak. A névtelenségbe burkolózva senki sem rejti véka alá valódi véleményét az adott vállalatról. Kiderül az is, mennyi az annyi, a túlóra a norma része vagy sem, vajon mennyire vesznek emberszámba egy adott pozícióban, és van-e feljebb a ranglétrán. Lássuk be, ez a transzparens tapasztalatcsere nem csak a munkakeresőknek nyújt jó lehetőséget a tájékozódáshoz, de a vállalatok is rengeteget profitálhatnak belőle, ha kicsit nagyobb energiát fektetnek a munkáltatói brand kiépítésébe. Ez azért is elengedhetetlen, mivel az amerikaiak közel fele a Glassdoor.com-on is rákeres a kiszemelt cégekre.
Lássuk összefoglalva, hogy mégis melyek azok az összetevők, amelyek elengedhetetlenek ezen a területen. Alicia Garibaldi, az Employer Branding szerzője és a Glassdoor.com content marketing managere alapvetően 5 pillérre helyezi a könyvet. Stratégiai szempontból először ki kell dolgozni egy módszert, amellyel számszerű adatokkal vizsgálhatjuk meg a stratégia eredményességét. Következő lépésben egy olyan őszinte és eredeti képet kell kialakítani az adott vállalatról, amelyben sok hasznos információ is elérhetővé válik a munkakeresők számára az adott pozícióról, munkahelyi légkörről. A hiteles és következetes kommunikáció jegyében nagy hangsúlyt kell fektetnünk arra is, hogy minden egyes posztot megpályázó személlyel megfelelően bánjunk, és akik a kiválasztás során felvételt nyernek egy pozícióra, azok képesek legyen elköteleződni a cég iránt.
Ezek mellett a „vizuális identitás” megteremtése is fontos lépés. Egy fénykép vagy bármilyen képi anyag a leendő munkatársakról és a csapatról nagyon sok információt adhat át a légköréről, munkaszokásairól a jelölt számára. Zárásképpen pedig Alice Garibaldi kiemelkedően fontosnak tartja az okos telefonok korában a vállalat jelenlétét olyan platformokon, ahol a munkakeresők állást keresnek, ugyanis egyre több mobiltelefonos álláskereső applikáció indul digitális hódító útjára.
Mindent egybevetve az Employer Branding For Dummies praktikus és életszerű szakirodalomnak ígérkezik minden toborzó és vállalati menedzser számára.