Ők a teches PR-szakma legjobbjai

2015. november 08. 11:14 - Herbály Dorottya

Hiába a kommunikáció két szomszédos szakterülete, az újságírás és a közönségkapcsolatok, mégis az újságírók és PR-esek közötti ellentét közismert dolog. Mivel céljaik különböznek, így a közös munka gyakran nem akadálymentes, de egy jó PR-es ügyesen áthidalja a nehézségeket. A businessinsider.com munkatársai minden évben összeállítanak egy listát a legjobb PR szakemberekről, akikről érdemes példát venni.

Az idei évben a lista főleg a tech és pénzügy világában dolgozó PR-esekre koncentrált. A változatosság gyönyörködtet Business Insider listája elsőre rendkívül színesnek tűnik. Az 50 szereplőből 22 nő is szerepel rajta, sőt 5-en is benne vannak az első tízben. A 30 év alattiak közül képviselteti magát Brittany Snow, Colin Jorden és Elliot Tomaneo, az idősebb korosztályból pedig Frank Shaw.

Az újoncok mellett, mint Michael Selvidge, olyan veteránok is bekerültek a válogatásba, mint Larry Yu, aki a Facebook korábbi kommunikációs vezetője vagy Margit Wennmacher, másik nevén a „Szilícium Völgy királynője”. Kiemelném még a listáról Asley Mayert, aki 24 éves kora óta dolgozik vezető PR-esként a Box-nál, és amellett, hogy az újságírók az egyik legprofibbként emlegetik, még a Twitteren folytatott tevékenységéért is odavannak.

ashley_mayer.jpg

Asley Mayer/ Twitter

Számos szakember dolgozik ügynökségnél, a listáról, mint Stephanie NG, akinek megbízói között van SoundClound és a Nextbit. De az élvonalban a Twitter, a Google, a Microsoft, Facebook, Apple és Snapchat PR vezetői állnak. Ennek ellenére megfigyelhető az is, hogy ebben a szakmában az élvonalban még mindig a fehér, amerikai felsőközép osztály van.  

Top 3  

Első helyen Jim Prosses szerepel aki a Twitter kommunikációs igazgatója. A 2012-es csatlakozása előtt a Googlenál dolgozott, ahol ő kezelte és vezette a PR-t az Android szabadalmi perek idején. A Business Insider egyik szerkesztője szerint „ Jim jó ember. Gyors a reakció ideje és egyenes, nem játszadozik.” A második helyre Rob Shilkin került, aki a Google  vállalati kommunikációs csapatának a vezetője. Valamennyi újságíró szerint szakmája kiválósága. „ Mindig gyorsan cselekszik, csendben meghúzódva dolgozik a színfalak mögött, szerényen, valamint tiszteletteljes a nehéz helyzetekben is.” A harmadik pedig Frank Shaw, a Microsoft  volt PR vezetője, ezen a listán. A korábban tengerészgyalogosként dolgozó Shawnál a gyorsaság kulcsfogalom, valamint a közösségi médiában rendkívül profin használja a humor erejét.

no-1-jim-prosser-twitter.jpg

Jim Prosser/ Twitter

 A jó PR-es  

A válogatásban kitűnik, hogy milyen tulajdonságok alapján mondják az újságírók egy PR-esre, hogy professzionális. Gyorsaság, tisztesség, becsületesség, őszinteség, humor, kedvesség, felelősségteljesség valamint  nagyon fontos még a képesség, hogy személyes kapcsolatot tudjon teremteni az újságíróval. Összességében tehát egy olyan szakember, aki úgy gondolkodik, mint egy újságíró, mindig elérhető és mindemellett még kedves és megbízható. 

Vagy legalábbis annak tűnik. Érdekes, hogy pont azokat a tulajdonságokat emelték ki kommunikációs kollégáikkal kapcsolatban a Business Insider írói, amit az újságírókban meg szoktak kérdőjelezni, hogy rendelkeznek-e velük egyáltalán, mint az őszinteség vagy a becsületesség kérdése.  

2 komment
Címkék: tech PR

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr258043788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

firg_firg 2015.11.08. 22:28:14

A jó PR-es

A halott PR-es

Boccs...

vAfotóriporter · http://blog.volgyiattila.hu 2015.11.12. 11:54:35

Az utolsó mondat így általános alannyal nekem egy kicsit pontatlan. Kik szotkák megkérdőjelezni az újságírók becsületességét és megbízhatóságát? A szerző itt a Business Insider munkatársaira gondolt, akiknek a cikkéből dolgozik, a pr szakmára általánosságban, a cikkben nevesített pr-esek véleménye ez, vagy a közvéleményre, mint arctalan tömegre? Mert ugye nem teljesen mindegy.
Ha már az újságírókkal szembeni bizalmatlanság is belekerült a cikkbe, akkor szerintem érdemes lenne a marketing/pr szakmával szembeni bizalom mértékét is vizsgálni, hiszen a cikk mégis csak a pr szakmáról szól és ha már szembe állítunk dolgokat...

Egyébként a magyar helyeszírás szabályai szerint a pr szakmát és a pr-eseket kis betűvel kellene írni:
www.e-nyelv.hu/2011-09-16/pr-es-sajtoosztaly/
süti beállítások módosítása