Súlyosan büntetné a közösségi média óriásait az Európai Bizottság, mivel azok nem reagálnak elég gyorsan a rágalmazó, félelemkeltő tartalmakkal szemben. A cégek már tárgyaltak is a bizottsággal, keresik a megoldási lehetőségeket.
Meg kell változtatnia az európai fogyasztókra vonatkozó szolgáltatási feltételeit a Facebooknak, az Alphabetnek (a Google holdingvállalata) és a Twitternek, különben bírsággal kell szembenézniük – döntött ma az Európai Bizottság. A Reuters tudósítása szerint a bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi szervek járnak el és intézkednek azért, hogy az említett közösségimédia-óriások szabályzata megfeleljen az európai közösség fogyasztóvédelmi rendszerének.
A bizottság még decemberben jelezte a társaságoknak, hogy szolgáltatási feltételeik nem felelnek meg az uniós normáknak, mivel nem tesznek meg eleget az álhírekkel és hamis tartalmakkal szemben. A cégek tegnap vettek részt egy, az érintettek által konstruktívnak nevezett találkozón, ahol a megoldásokról egyeztettek. A Reuters szerint a lehetséges megoldások között van egy olyan javaslat, hogy a sérelmezett tartalmak miatt a társaságok székhelyén, tehát főként Kaliforniában kell jogorvoslatot keresni.
A bizottság legfőbb gondja a gyűlöletkeltés mellett a hamis tartalmakkal van /Forrás/
A bizottság másik problémája azzal volt, hogy az említett lapokon nem ismerhető fel egyből a támogatott tartalom, azaz a reklám, illetve – nem részletezett - kifogásokat jelentettek be a Google + szolgáltatásával kapcsolatban. A lap felidézte, hogy a héten Németországban bejelentették: 50 millió euróig terjedő bírsággal sújtanák a Facebookot, ha az nem távolít el a lehető leggyorsabban bármely rágalmazó vagy félelemkeltő posztot.