Populista retorika: egyenes út a népszerűséghez

2017. november 02. 19:09 - Drávucz Renáta

Létezik-e populista retorika? Hol húzódik a határ nacionalista és populista retorika között? A populizmus a szélsőjobboldal sajátja lenne? Magyarázható vele a szélsőséges pártok sikere? Benjamin De Cleen-nel, a populista kommunikáció kutatójával a CEU Center for Media Data and Society készített interjút.

Tovább
4 komment

A digitális világ gyermekeinek már nincsenek kedvenc meséi

2017. október 30. 21:29 - Somody Evelin

Helyette vannak kedvenc YouTube csatornái, de mitől váltak ezek a hétről-hétre új témákat feldolgozó fiatalok véleményvezérekké, márkává, influencerré? Vannak-e veszélyei az újfajta nyilvánosságnak? Korunk gyermekei már rajtuk nőnek fel, és ezek az egyszemélyes szerkesztőségek vették át számukra az X generáció Kudlik Juliját, csak sokkal többen vannak és sokkal hangosabbak. Arról, hogyan vált az influencer marketing egy új gazdasági trenddé, hogyan használható a márkázott tartalom, és milyen következményeket rejt magában, az Independent Media Education Center (IMEC) szervezett neves szakemberekkel kerekasztal beszélgetést, a „Youtube sztárok – Online celebek” című képzése záróakkordjaként.

Tovább
3 komment

Lassan negatívba fordul az Origo létszáma

2017. október 25. 09:45 - Média 2.0

Mozgalmasan telt a nyár a hazai médiapiacon: Andy Vajna és Mészáros Lőrinc bővített, míg az Origo és TV2 szűkített. Szűnni nem akaró a hazai média lelkesedése, több új portál is startolt az elmúlt hónapokban, átalakulások zajlanak az ellenzéki sajtóban. Szemünk előtt zajlik a médiatörténelem: a németek ezentúl gigabírságokat szórhatnak ki a közösségi portálokra, ha nem tüntetik el az illegális tartalmakat. Negyedéves médiapiaci összefoglalónk.

Tovább
6 komment

"A jövő itthon van - nyugtalanító, hogy erről kevesen tudnak"

2017. október 18. 15:59 - Kemény Gabriella

Elkészült az eddigi legátfogóbb felmérés a Z generáció munkavállalási elképzeléseiről, ennek kapcsán hívott össze sajtótájékoztatót a BT Hungary ma délelőtt. A következő tíz évben is rengeteg fiatal tervez külföldi munkavállalást – derül ki a Medián által készített országos felmérésből. A kutatás szerint a 14-25 közötti generáció prioritása a fizetés, utána pedig a biztos munkahelyet és annak hangulatát tartják a legfontosabbnak.

Tovább
2 komment

Forbes: tele az ország jó sztorikkal, de ez nem jelenti, hogy minden oké

2017. szeptember 28. 12:13 - Kemény Gabriella

Forbes Magyarország: a magazin, amit több mint 17 ezren adnak el, és amelynek értékrendje a vállalkozó – és piacpárti szemléletmódban gyökerezik, miszerint kreativitással, szorgalommal és hittel sikert lehet elérni, még Magyarországon is. Galambos Márton, a Forbes főszerkesztője is hasonló elvek mentén került a magazin élére: a 2013-as indulás óta segít megmutatni azokat, akik jobb hellyé teszik az országot. A kerekasztal beszélgetés alkalmával arról kérdeztük, hogyan lett újságíró, hogyan zajlott a casting, mitől működik a Forbes és honnan jönnek a sikersztorik?

Tovább
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása