Válság a közösségi médián – Fekete Péntek az eMagnál

2017. december 07. 13:00 - Média 2.0

A Facebook számos előnye mellett, sok veszélyt rejt magában: "nyilvános panaszkönyvként" drasztikusan befolyásolhatja a felhasználók véleményét. Mik egy lehetséges krízis jelei? Milyen módszert érdemes alkalmazni? Egyáltalán fel lehet rá felkészülni? Az eMag Fekete Péntekjén át igyekszünk elemezni a jelenséget.

Tovább
2 komment

Szakértői gárdával indul az új tudományos portál

2017. november 26. 13:56 - David_Kiraly

Qubit néven új portál indult, amely fókuszában a tudomány, technológia és gazdaság áll. A szerzőgárda azzal a magyar médiapiacon hiánypótló misszióval indul útnak, hogy közelebb hozza egymáshoz a tudomány művelőit és a nagyközönséget, valamint hogy egy valódi, minél szélesebb szellemi közösséget hozzon létre a lap körül. Az indulás másnapján beszélgettünk Vajda Gábor főszerkesztővel és Kövesvári Krisztián lapigazgatóval a lap missziójáról, lehetséges bevételi forrásairól és a társadalmi katalizálásról.

Tovább
Szólj hozzá!

#Metoo,#JeSuisCharlie: nyomot hagy egy hastag az offline világban?

2017. november 18. 17:25 - Háhner Petra

A #metoo a zaklatási botrányok szimbólumává vált, és sosem látott comingout-hullámot indított el az áldozatok körében. De vajon hagy-e jelentősebb nyomot egy ilyen hashtag az offline világban? Mik a hasonlóságok és a különbségek a 2015-ös #JeSuisCharlie-val összevetve? E kérdések mellett az ügy jellegzetes magyar vonásairól, az ország vezetőinek reakcióiról és a magyar közbeszédben annyira jellemző áldozathibáztatásról is szó volt a szerdai "Metoo és digitális aktivizmus - mire képes egy hashtag?" című beszélgetésen.

Tovább
4 komment

A főcímek mögött – újságírás és törvény összecsapása

2017. november 12. 13:54 - Turzó Lívia

A médiát egyre jobban lehúzzák a rágalmazási ügyek és a működési költségek, miközben az online és közösségi terek laikus kommentelői a virágkorukat élik. Elégtelenek a szabályozások, kevés a fék és az ellensúly. Tobzódnak viszont a vírusként terjedő, a tényeket népszerűségben messze leköröző hamis hírek. Mit tehetünk a 19. századi rágalmak örökségével, és hogyan nézzünk szembe a 21. század nyilvános vitáinak kihívásaival? Hogyan találjuk meg az egyensúlyt a szólás szabadsága, a felelős magatartás és a felelősségre vonhatóság között?

Tovább
4 komment

Mindent a szemnek: a vizuális marketing térnyerése

2017. november 09. 20:43 - Turzó Lívia

A Föld lakossága összesen több mint 1 milliárd órát tölt naponta Youtube videók nézésével. A Cisco becslése szerint pedig 2020-ra a teljes internetforgalom 80%-a videó lesz, és ebből az egyre népszerűbb élő videók is jelentősen kiveszik majd a részüket. Miért ennyivel népszerűbbek a vizuális tartalmak?  Hogyan lehet lépést tartani a fejlődésükkel?

Tovább
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása