Pár napja ellepte az internetet a melltartóba varrt rejtett kamera videója, amellyel a mellrákra szeretné felhívni a figyelmet a Nestlé. Kérdés, hogy ezzel a kissé szexista videóval elérik-e a céljukat, mindenesetre a kísérlet érdekes. Azonban a jó célt szolgáló ötlet nem új keletű, több hasonló rejtett kamerás videó is készült már. Sőt, találtunk még egy ennél is érdekesebb és még szexistább mellrákkampányt, amely egy app reklámja is, férfiakkal nőknek.
Kezdjük a melltartókkal
Aki még nem látta, itt van az a bizonyos Nestlé Fitness-kampány. Megjegyezném, hogy azért egy rikító pink, mélyen dekoltált felsőbe rejtett mell megbámulását nem is nagyon lehet elkerülni. Mindenesetre a cél nemes.
Rengeteg kandi kamerás felvétel készült már, amely a női mellet helyezte a középpontba. A férfiak reakciója a kilátszó mellekre nagyon gyakori téma a videómegosztókon. A melltartóba helyezett kamera már 2007-ben is megjelent az interneten a National Banana támogatásával, amely tény már önmagában viccessé teszi ezt a nem túl komoly kutatást. A videót itt nézhetitek meg.
2011-ben pedig egy francia felvételen látjuk ugyanezt az ötletet, ahol szintén hősnőnk rejtett kameráján keresztül figyeljük, hogy hányan csodálják meg a melleit. Itt a mostani videóhoz hasonló számláló is megjelenik. Ezeknek nincsen olyan felelősségteljes céljuk, mint a Nestlé kampányának, de azért izgalmas megfigyelni, hogy mennyi ember, hányszor és hogyan bámul meg egy nőt az utcán. Sőt, az is érdekes lehetne, ha egy kicsit hosszabb lenne a videó, és az is látszódna, hogy mennyien és hogyan nézik meg azok közül, akik mellett ott van a barátnőjük.
Your Man Reminder, az app
Az Android és iOS app store-ban régóta elérhető alkalmazás az önvizsgálatra emlékezteti a nőket. Mivel egy tanulmány szerint a nők sokkal nagyobb figyelmet szentelnek azoknak a videóknak, amelyekben dögös pasik szerepelnek, a kedves orvos bácsi átadja a feladatot néhány izmos, félmeztelen srácnak, hogy magyarázzák el mennyire fontos a rendszeres vizsgálat. Tényleg szükség van a férfiak testére ehhez, lányok? Nem hiszem. Ellenben az újszerűsége miatt figyelemfelkeltő lehet, így talán elnézzük a szexista gondolkodásmódot.
Update után:
Nem vicces!
Tragikus témájából adódóan nemcsak humoros videókkal kampányolnak a nők figyelméért, hanem sokszor szomorú, megindító és néha akár sokkoló felvételek is készülnek.
Férfiak és a mellrák
Kevesen tudják, hogy sajnos nemcsak a nők veszélyeztetettek. Ebben talán a kampánykészítők is hibásak, hiszen nagyon kevés olyan videó készül, amely felhívja erre is a figyelmet. Az alábbin is csak egy mondatnyi említés van róla. Ám a férfiaknak is tudniuk kellene, hogy fontos az önvizsgálat és az orvosi kivizsgálás is.
Jön az októberi Média 2.0 Meetup!
A kommunikációszakosok sokszor nem tudják, mire lesz jó, amit tanulnak. A szakma egyelőre nem igazán segít a választásban egyetem után. Mi szeretnénk. Találkozó kommunikációszakosoknak, pr-osoknak, médiásoknak, marketingeseknek, egyetemistáknak, szakmabelieknek és érdeklődőknek. Egy sör mellett.
Meghívott előadók:
Hanga Zoltán, a Fővárosi Állat- és Növénykert szóvivője
Aczél Petra, egyetemi docens, BCE kommunikáció
Médiaműveltség mint kulcskompetenciaIdőpont: 2014. október 14.
A helyszín: Hamarosan!
A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, itt kell regisztrálni.