A Facebook mentette a hóban rekedteket

2013. március 15. 10:10 - Hegedűs_Márk

Az országos rádiók konzervet sugároztak, a vezető hírportálok nagyrészt kidőltek, a vidéki rádiósok és a közösségi média azonban megmentette nemcsak az újságírók becsületét, hanem valószínűleg számos ember életét is a márciusi télben.

A magyar médiaelit elégtelenre vizsgázott az egyáltalán nem váratlan hóhelyzet kapcsán. Az Origo 23.58-kor, a HVG 1:03-kor, az MTI 1:18-kor közölte utolsó információit. Legtovább az Index húzta, ők 1:28-kor publikálták utolsó infókat, sőt az Index2 címlapján folyamatosan frissültek a közösségi média értesülései.

Igazából mára nem meglepő, de ismét a közösségi média bizonyult a leggyorsabbnak és a leghatékonyabbnak. A prímet Facebook vitte, itt rengeteg oldal - profiljától függetlenül - beszállt az óvóhelyek, segítségnyújtó információk közreadásába. Épp úgy, mint több vidéki rádió is. Amíg az országos rádióadók zenéltek, addig például a székesfehérvári Vörösmarty Rádió színvonalas, informatív műsort közölt, élőben, számos kollégájuk közreműködésével.

A rádió össze tudta kötni azokat az autójukban rekedt embereket, akik betelefonáltak. Sokan segítséget, akár éjszakai szállást is felajánlottak a bajbajutottaknak. A Vörösmarty Rádió műsora élőben jelentkezett egy honvédségi mentőakcióból is, sőt, nyomon követték egy farfekvéses baba születését is. Az élő műsort még 5 óra után is rendületlenül készítette a fehérvári stáb.

Korábbi bejegyzésünkben már bíráltuk  a rádió hatékonyságát, főleg az éjszakai órákra vonatkozóan, de ebben a helyzetben a legkézenfekvőbb médium volt. Sokaknak azonban csalódást okozott az, hogy átfagyott ujjaikkal hiába csavargatták a rádiót, számos frekvencián csak konzerv hírösszefoglalókat és zenei műsorokat hallhattak.

Azt csak halkan kérdezem, hogy ilyenkor vajon kinek a felelőssége az, hogy berendeljen legalább egy hírszerkesztőt éjszakára? Azt meg már meg se merem kérdezni, hogy egy magát a szó legnemesebb értelmében újságírónak valló médiamunkás hogyan tud nyugodtan aludni akkor, amikor olvasói/hallgatói/nézői veszélyben vannak...

214 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr335135599

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ne a kormánytól várj segítséget 2013.03.15. 15:43:57

A hivatalos szervek látványos leszereplése egy hóviharban remek lehetőséget biztosít nagy odamondásokra: lám, már megint elbaszták, hol van ilyenkor Orbán Viktor, Pintér meg a kormány. Pedig rohadtul semmi közük ehhez: a legjobb dolog, amit tehetnének,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rick Carton 2013.03.15. 10:55:21

Mindenről a Jobbik tehet.

ügyfélszolgálatos 2013.03.15. 10:59:02

A fidesztől veszik a munkamorált.

kpityu2 2013.03.15. 11:03:14

A "médiaelit" nem erre az eseményre készült. :P

kaskala 2013.03.15. 11:05:48

ma még kamionstop is van.
milyen káosz lenne, ha ez a mai munkanap lenne?

dean23 2013.03.15. 11:07:03

A legnagyobb poén, hogy még télügyi biztos is van! Persze csak azért, hogy őt is ki lehessen röhögni, hogy "mivan te gyökér a millás fizetésért ennyit tudsz?"...
Csóró lengyeleket sajnálom akik idejöttek tüntetni a fantasztikus kormány mellé, akik meg basztak szólni nekik, hogy "heló kurvára nem lesz buli"!!!

Zb74 2013.03.15. 11:08:32

Egyrészt amit írsz, az mind igaz. Amikor már megtörtént a baj, valóban a vidéki rádiók - a Vörösmarty mellett például a Kék Duna - és a Facebook-os megosztások voltak az információáramlás legfontosabb csatornái. Ebben a "vezető hírportálok" tényleg nem jeleskedtek. Ugyanakkor a nap folyamán folyamatosan beszámoltak az időjárásról, a balesetekről, a látótávolságról; az [origo] címlapján egész délután főhelyen szerepelt a figyelmeztetés, hogy senki se induljon útnak a Dunántúlon. (A csütörtökre várható havazásról és lehűlésről pedig már napokkal korábban írtak mindenhol.) Az, hogy mégis ilyen baj lett, legfőképp annak tudható be, hogy ezer- és tízezerszámra akadtak emberek, akik fittyet hánytak a figyelmeztetésre.

Éhes_ló 2013.03.15. 11:15:18

Nem csak a médialeit bukott meg, hanem a teljes állam összeomlott a 20 centi hó és a szél miatt.
ezen a télen már megtörtént egyszer.
Most rádupláztak.

Tehetetlenek, eszköztelenek, tehetségtelenek.
Pokolra velük katasztrófavédelméstól, hókotróstól, mentőstól, katonástól, rendőröstől poltikusostól.

kistesoka 2013.03.15. 11:16:59

Igazából kurvára nem értem az embereket. Mindenki tudta milyen idő lesz, aki esetleg mégse hitte el, reggel már látszódott hogy ez bizony nem lesz piskóta. Ellenben a sok nyárigumis, hétvégi vezető akkor is útnak indult. Egyszerűen hihetetlen hogy az emberek mennyire telibesz.rják azt hogy milyen idő várható, és minden mindegy alapon akkor is útnak indulnak. Ilyenkor nem tudom sajnálni ezeket, ellenben azt a kevés embert, aki tényleg csak addig akart eljutni ameddig még biztonságosnak vélte és el is tudott volna, ha nincs a sok önjelölt hülye.
Meg lehet nézni sok helyen, bizony posztolnak azok akik tényleg felkészülve indultak el, kb röhögve vészelik el a pár órát és nincsenek veszélyben, sem idegeskednek.

Fejesrob 2013.03.15. 11:17:40

Az valahol jellemző, hogy a mobiltársaságok magasról szarták le az egészet, pedig sms-ekkel nagyon sokat tudtak volna tenni, sokakat figyelmeztetni, hogy ne induljon el, vagy ne arra.

E helyett jót kaszálnak a bajbajutottak sms -in.

okostojgli (törölt) 2013.03.15. 11:18:02

@Zb74: "akik fittyet hánytak a figyelmeztetésre."

Te viszont nem.
Sajnos.

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2013.03.15. 11:19:09

Sajnos a magyar média semmit nem ér, és még ferdítenek is... Nem tudom mit lehetne velük kezdeni.

broom 2013.03.15. 11:22:57

ezt ugye nem gondolod tök komolyan?
egy portál szerkesztőségében éjjel hány ember tud ügyelni? mondjunk nagyon sokat: 5
ez kurvára nem tud versenyezni azokkal az ezrekkel, akik a többi tízezrekkel tartják a kapcsolatot mobilon, sms-ben, facebookon
mégis, mi lett volna a követendő, a járhatatlan utakhoz menjenek ki a médiamunkások akárhogyan?

Fejesrob 2013.03.15. 11:23:52

@Éhes_ló: Ez marhaság, mert olyan katasztrófa védelem nincsen, amelyik egyszerre több száz ponton tud jelen lenne. Pontosabban lehetséges, csak éppen több napa alatt épül fel.

Nem a 20 centis hó volt itt a gond, hanem a hófúvás, amely rögtön a fél országban jelentkezett, ráadásul terjedő sávban, a nyárigumis kamionok és azok a faszfejek, akik 5 perc alatt akartak otthon lenni, 20 méteres látótávolság mellett.

Olyan katasztrófavédelmet te nem tudnál megfizetni, amely pár óra alatt felszámolja a problémákat.

Viszont ez rávilágít arra, egy polgári jellegű nemzeti gárda szerű dolog nem lenne hülyeség, az ugyanis rendezte volna a települések közelében elakadók sorsát. Persze sok helyen ez a polgármestereknek eszébe jutott, de ez ad hoc volt.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 11:28:09

1. Mobil cellainformációk alapján legalább óránként küldeni sms-eket. (teljesen automatikusan megoldható)

2. Nem hiszem el b+, hogy 17 óra kocsiban fagyoskodás után Pintér és a télügyi biztos haverja most ébredezik...

3. A kurva anyját a KÖZSZOLGÁLATI (!!!) médiumoknak, amikor az emberek adójából az lenne a dolguk, hogy ilyen helyzetben akár 5 percenként tájékoztassák az embereket.
Mi várható, ha minden államositásra kerül? Októbertől tavaszig hibernálódjunk, mert nem működik semmi?

4. Lehetett tudni napokkal ezelőtt, hogy mi várható. Egyrészről a fasznak indulnak el az emberek (érdekes módon én lemondtam mindent csütörtök délutánra, és 3kor itthon voltam).
Másrészről miért nem lehetett kirendelni a rendőröket időben (akik előtt egyébként le a kalappal, már akik teszik a dolgukat)

5. Előző ponthoz kapcsolódóan: amikor elmondja mindenki, hogy jég, 20 cm hó várható szélfúvással, akkor 99,99%-ban a kamionok azonnal keresztbe fordulnak mindenhol.
Miért nem lehetett kamionstoppot elrendelni csütörtöktől?

6. Minden tiszteletem a civileké, akik segitik egymást, mert másra nem lehet számitani a tehetetlen államtól.

tomaj 2013.03.15. 11:29:58

"Tájékoztatásuk szerint a Tapolca és Zalahaláp közötti utat hóátfúvás miatt lezárták; zárva van a Tapolca és Gyulakeszi közötti út, a 7301-es út teljes hosszában"
Tapolca Gyulakeszi kb 1-2km a közútkezelő telephelye
az út 1/3-ában van, lehet röhögni.

Fejesrob 2013.03.15. 11:31:49

@Kőmíves Kelemen: A médiát kár basztatni, tegnap délután óta nézem (HírTV, DunaTV) és folyamatosan mondják be, hogy senki ne üljön autóba. Index hasonló. Délután óta.

Mégis mit kellene még csinálniuk?

Ehhez képest ma rengeteg ember autóba ült.

Zb74 2013.03.15. 11:33:19

@okostojgli: Nem bizony. Mi Győrbe akartunk menni, de az előrejelzéseket, híreket, figyelmeztetéseket olvasva itthon maradtunk. Sok felelőtlen ember viszont mindezek ellenére elindult, nem egy közülük kisgyerekkel az autójában!!!

2013.03.15. 11:33:29

@kistesoka: Érdemes lenne körülnézned Győr körül, mert ez köszöntött be.

Fejesrob 2013.03.15. 11:34:00

@Kőmíves Kelemen: Ráadásul mit csinálsz pénteken 15 órakor? Elindítasz 4000 olyan hókotrót, amely még a kamionokat is letolja? Kb. ennyi kellett volna, hiszen folyamatosan esett a hó és fújt a szél.

cradbox 2013.03.15. 11:34:19

Az MTVA-nál vélhetően az volt a probléma, hogy a szellemi vezető távolléte miatt nem kaptak egyértelmű engedélyt, hogy most lehet-e itten erről a havazásról beszélni, vagy a legszigorúbban tilos, az nincs is? (Ehhez hozzájön, hogy a tisztogatások után kb. a selejt maradt ezekben az intézményekben, meg a haveri kör).

Persze ahol Obersovszky Péter műsort vezethet, ott bármi megtörténhet.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 11:34:32

@Fejesrob:
Nem arról van szó, hogy ne üljenek autóba, hanem az aktuális helyzetet kellene ismertetni, hogy esetleg az otthon levők tudják tájékoztatni a kocsiban rekedteket (ha már az összes utas honlap és telefon elérhetetlen).

2013.03.15. 11:35:50

Én még mindig nem értem egy kis hó miért jelent katasztrófahelyzetet. Akkor mit mondjon Amerika egy hurrikán esetén.
Aki tud maradjon otthon, aki meg nem az araszoljon 20-30 km/h-val a célja felé, mint mondjuk egy januári havazásban (kicsit elővigyázatosabban, ha nyári gumija van).

thelizardking 2013.03.15. 11:39:13

"akik fittyet hánytak a figyelmeztetésre"

Ez jó. Szerintem a tegnapi nap igencsak munkanap volt. A környékünk ezrek indultak haza melóból tegnap délután és ezrek próbáltak meg bejutni éjszakára a munkahelyükre. Volt olyan kollégám akinek este 11 órakor még fogalma sem volt, hogy mikor és hogyan fog hazajutni.

gabardin 2013.03.15. 11:39:28

@kistesoka: @Zb74: Nálunk tegnap reggel 7 fok volt és esett az eső, szél sem fújt.
Az időjárás-jelentés meg még sosem tévedett...
utólag könnyű okosnak lenni, írom én is ezt itthonról a meleg szobából

kovácspéterke 2013.03.15. 11:39:33

Minek ügyeltek volna, ha az autóban rekedt emberek akkor nem olvasták a vezetőő hírportálokat, amikor arról volt szó, h mindenki maradjon a valagán?

kristoof 2013.03.15. 11:41:47

A Katasztrófavédelem bármikor bemondathat bármit a rádiókban! (Nemrég volt próbariadó is ugye?) Tehát ez egyértelműen nem a médiumok cseszték el, hanem a Katasztrófavédelem. Ilyenkor egy normális helyen a belügyminiszter lemond... :-(

kovácspéterke 2013.03.15. 11:42:20

egyébként nem a hó, hanem a szél okozta a problémák jó részét.

Plusz sztem rengetegen indultak hosszú hétvégézni, rokonozni stb. Mondjuk nem értem, a kamionosok miért nem vették komolyan a dolgot szintén...

kristoof 2013.03.15. 11:42:47

@gabardin: Aki nézte a tv-t, hallgatta a rádiót esetleg nézte a hírportálokat az tudta, hogy káosz lesz! Napok óta mondják mindenhol... :-(

Fejesrob 2013.03.15. 11:42:51

@Kőmíves Kelemen: Én néztem tegnap Tv-t és folyamatosan mondták, hová ne induljanak el. A DunaTV egyenesen az M7-ről tudósított, persze szerencsétlen csaj ott nem tudott mit csinálni, a közvetítőkocsi sem tudott nyilván repülni.

A köz és kereskedelmi média nem csodaszer, csodaszer a közösségi háló, facebook, sms, ilyesmik, mert ők tudnak több ezer helyen egy időben jelen lenni.

kumarkinda 2013.03.15. 11:43:15

@Fejesrob: "Nyilván"... Ebben az országban persze valóban nem lehet ez sem elvárás. Ki fizeti meg? Gondolom én, akinek szétlopják úgymond adónak a fizetésem 20 százalékát. Amennyire a kórházi ellátás is egy 0, ahhoz képest ne szóljunk egy szót se, emiatt.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 11:43:32

A katasztrófavédelem:
"Tárgyalnak a mobil szolgáltatókkal, hogy SMS-ben értesíthessék az embereket. "

B+... 10-16 óra kocsiban ücsörgés után biztos sokaknak nem merült még le a telefonja.

Kurvára birom, hogy a katasztrófavédelem éjszaka nem dolgozik, mert az elvtársak alszanak, hétvégére meg ünnepnapra meg úgy kell összehalászni olyat, aki dönthet bármiben is.

kistesoka 2013.03.15. 11:44:43

@gabardin:
Tegnap én is délután 4kor közlekedtem a hófúvásban, mert haza kellett valahogy érni, de tudtam mi vár, tájékozottam, ha necces volt a helyzet akkor megfordultam és mentem más merre.
Igen, a meleg szobából könnyű okosnak lenni de talán azért is, mert mi nem mentünk sehova. :)
De tényleg nem bántani akarom a bajbajutottakat, viszont azért nem az állam és a médiumok tehet róla hogy ott vannak.
Nem egy sarkvidéki ország vagyunk ahol több 10e hókotró van, ha beüt a krach, akkor bizony idő kell mindenhez. Nem véletlen mondják hogy NE menj sehova autóval, csak velük és nem utolsó sorban magaddal cseszel ki..

Fejesrob 2013.03.15. 11:45:05

@gabardin: Nálunk is, de én lemondtam a 15-i látogatásomat.

Épp azért, mert a média már több nappal azelőtt mondogatta, hogy ez az idő pénteken ideér.

Mutogattak elég képet már szerdán Német és Franciaországból ahhoz, hogy ezt tegyem.

kumarkinda 2013.03.15. 11:45:13

@kristoof: Te melyik országban élsz?:D Itt kitüntetik. Persze, igazad van egyébként.

thelizardking 2013.03.15. 11:45:33

@Mrs. Jackman: ha a kamionos főnöke azt mondja, hogy menni akkor márpedig menni kell. Megoldás: országos kamionstop csütörtökön 0 órától vasárnap éjfélig.

Alterra 2013.03.15. 11:46:57

A média - köz és kereskedelmi tévék - azzal tehettek volna nagyon sokat, ha óránként leadják a Nyugat -Európában készült képeket az autópályákról azzal, h ez lesz nálunk is, ne induljatok útnak! (A kép a szónál sokkal hatásosabb.)

Fejesrob 2013.03.15. 11:47:35

@kumarkinda: Nézd már meg mi van ilyenkor az USA-ban, vagy Németországban. Pedig ott nemzeti gárda is van és a települések közötti út is szinte csak autópálya. Ott is ellopják?

Mo. kb. egy télen max. 4-5 ilyen nap van. Ezért tartsanak fent több ezer hókotrót?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 11:48:18

@thelizardking:
Én a Dunántúlon nőttem fel, a legkeményebb havas részeken.

Érdekes módon ha ilyen nagy havazás volt, teljesen automatikusan hazaküldték a vidéki iskolásokat és melósokat már délben, valamint természetesen az esti műszaknak szóltak, hogy ne menjen be.

ÉS BETARTOTTUK, mert mindenkinek (nekem is) volt hófúvásban órákra rekedős "élménye".

Mindemellett továbbra is a Katasztrófavédelem balfaszsága a legrosszabb az egészben.

Fejesrob 2013.03.15. 11:48:44

@Alter E: Leadták már a hét elejétől. Sőt annyiszor, hogy már szinte kívülről felmondom.

Éhes_ló 2013.03.15. 11:50:25

@Fejesrob: szerintem az a marhaság, hogy Istenre vagy a kifürkészhetetlen sorsra hárítanád a felelősséget.

Ha legalább egyetlen szegmens lett volna ahol képes helytállni ilyen helyzetben a lepusztított, kirabolt, elhülyített, alkalmatlan és korrupt vezetéssel agyonvert és megsemmisített magyar állam, akkor talán lehetne ezen vitázni, miért csak ez az egy (pár) front, út,autópálya, életmentő megoldás volt életben, működésben tartható.
De nem volt ilyen egy sem.

A totális összeomlás és káosz volt és van még ma is, aminek a tetején ott feszítenek kamerák, mikorfonok előtt a felelősök anélkül, hogy a pofájukról a bürke leégne, hogy egyetlen értelmes kérdést is fel lennének képesek tenni nekik a médiapatkányok (akik maguks sincsenek semmivel sem tisztában, sem a helyzettel, sem a törvéényi kötelezettségekkel, sem munkájukhoz szükséges minimálisan szükséges morális minimummal).
De ismerjük ezeket a pléhpofákat és a híveiket is (régről).
Ezért tehetik meg, büntetlenül.
Évtizedek óta.

Fejesrob 2013.03.15. 11:50:42

@Kőmíves Kelemen: Itt Pesten 11-kor esett az eső. 13-kor már állt a hó.

Épp az a gond, hogy hamarabb hazaküldték őket, ezek szinte egyszerre zúdultak rá az M7/M1/M3 ra.

nyelv-ész 2013.03.15. 11:51:39

A tegnap ideérkezett időjárási frontot nem Holle anyó rázta ki a párnájából. Jól nyomon lehetett követni, hogy mielőtt ideért, mekkora káoszt okozott máshol. Simán le lehetett volna időben zárni az érintett utakat, meg időben kamionstopot elrendelni, hogy a kamionok ki tudjanak húzni valami melegedős parkolóba.

Ugyanakkor akik az autópályákon rekedtek személyautókkal, azok többsége nem kényszerből indult el, úgyhogy őket végképp nem értem, hova tették a józan eszüket, mikor útnak indultak.

kristoof 2013.03.15. 11:52:22

T-72-es harckocsikat is bevetnek írja a HVG! LOL!!! Tél tábornok ellen akarnak háborúzni! Lelövik vele a havat??? :-((((( Kihúzogatni a kamionokat jó, de azért mégis ne nevettessük már ki magunkat a világgal! Amúgy most jól látszik, hogy milyen jó ötlet volt a tűzoltóságok szétcseszése! :-(

Fejesrob 2013.03.15. 11:52:54

@Éhes_ló: Halt meg valaki az M7-es baleset egyetlen áldozatán kívül?

Hülyeségeket beszélsz és saját egyéni problémádat vetíted ki a kormányra.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 11:53:03

@Fejesrob:
Fél 4-re értem haza az autópályán, normálisan járható volt, 110-120-al.
A probléma az esti órákban keletkezett inkább, amikorra már bedurvult az idő.

Mi még 5kor elmentünk bevásárolni, de akkor már a hátam közepére kivántam az időjárást, annyira hordta a havat.

gabardin 2013.03.15. 11:54:07

@Fejesrob: nálunk nem a 15-i látogatás volt a "tét", hanem a csütörtöki munkanap, amikor dolgozni kell. És nem a szomszéd faluban egy irodában.
Négy kolléga ment el egy autóval a Dunántúlra még korán reggel, szerencsére aztán nem indultak vissza, hanem szállást kerestek és ott aludtak, neki sem vágtak a több mint 200 km-es távnak.
De ha olvasod a bejelentkezéseket, a média és a katasztrófa-védelem kicsit későn reagált.
Simán fel lehetett hajtani arra az autópályára, amin sorozatos balesetek bénították meg a forgalmat.

Fejesrob 2013.03.15. 11:54:23

@kristoof: Ilyenkor a tűzoltóautó nem sokat ér. A történelemben ezt nálunk mindig is harckocsikkal intézték el, amikor én voltam katona, akkor is.
Ezért még Finnországban sem tartanak fenn egy állandó flottát.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 11:54:54

@kristoof:
Az hagyján, de a TEK-esek is elindultak két BTR-el.
Gondolom legéppuskázzák a torlaszokat :D

Tél Elháritó Központ, bakker...

kkkchris 2013.03.15. 11:55:03

nem hiszem el hogy ilyenkor mindenki az államtól (katasztrófavédelem, rendőrség stbstb) várja a segítséget pedig az igazi erő a civil összefogásban van. Tipikus kelet EU mentalitás. Ezért működik amerika pl hurrikán esetén leginkább. Ja meg a kultúra: ha ott mondják hogy várhatóan szél lesz meg hó akkor nem indul senki se el nyári gumival hosszú hétvégézni hanem lemondja a programját (pl index bejegyzés wellnessezés-hétvégi síelés stb) amikor már írták csütörtök REGGEL HOGY Zalában katasztrofális a helyzet és ez jön az egész országba! Én ezért nem indultam neki a testvéremhez Ausztriába pedig jó lett volna látni a testvéremet. Ausztriában is volt egy nagy rakás lezárt út mikor síelés után jöttünk haza de szerencsére másnapra elállt a szél és eltakarították az utat - nem lehet elégszer ismételni hogy az elakadt kamionok és a szél volt az igazi probléma.

még egy szösszenet az áramellátásról: hol vannak ilyenkor a fejlesztésre állítólag elköltött milliárdok? Miért nem teszik a föld alá a kábeleket ha annyira gázos helyen futnak a kábelek? Amikor rezsicsökkentés (az más dolog hogy indokolható vagy sem) van akkor hú mennyit költöttünk fejlesztésre most meg csődöt mond a hálózat.

téridő 2013.03.15. 11:56:55

Már a középkorban megmondták (még az arabok is), hogy a nép mindent elvisel a despotáitól egy
kicsi biztonság fejében. (Itt az a biztonság: "Mindenki maradjon otthon, senki ne induljon útnak!"
Ezzel le is van tudva. Pl. Fidesz-debrecenben sosem
(igazán) takarítanak havat, majd elolvad.
Minden csoda 3 napig tart. 3 nap múlva hol lesz már a tavalyi hó? Ne is reméljük, a helyzetnek lesznek az emberek számára legalább lelki vigaszt nyújtó "fejhullások". OV is békésen szundít valahol Brüsszelben.
Bezzeg, ha nem lett volna 1848, akkor most lehet, hogy osztrákok volnánk, és mindenki tudna közlekedni is, emberhez illő módon.
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!

kristoof 2013.03.15. 11:56:57

@Fejesrob: Viszont egy jó műszaki mentő flotta másra is jól jöhet...

thelizardking 2013.03.15. 11:58:21

@Kőmíves Kelemen: én is dunántúli vagyok, a környékben volt olyan cég ahol már nem hívták be éjszakára az embereket, de volt ahol igen. Felénk korábban ha esett a hó akkor max. fél nap alatt le szokták tolni és csak a legkisebb mellékutak maradnak járhatatlanok. Most viszont közlekedési tilalom van az egész megyében. Ilyen szitura nem számítottam én sem, mivel korábban még nem havazott be ennyire errefelé.

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.03.15. 11:58:41

@kristoof: Bezzeg, amikor a Csendes-óceánba zuhant a meghibásodott műhold, akkor tízpercenként bemondták, hogy húzzuk be a nyakunkat. :-)

Fejesrob 2013.03.15. 11:59:44

@gabardin: Elképzelheted mi van akkor, ha csütörtökön pesten 13.00-kor lezárják az összes autópálya kivezető szakaszát.

Ezt amit írtál megteheted egy faluban, vagy kicsi vidéki városban, de itt biztosan nem.

Itt nem mondhatod több ezer vállalkozásnak, hogy csütörtökön rendeljenek el munkaszüneti napot, mert az lett volna a amúgy a megoldás.

A katasztrófavédelemnél az a probléma, hogy havazást és az ebből fakadó baleseteket, úttorlaszokat nem lehet megelőzni. Max. előre megfőzöd a teát.
Ha viszont megkezdődött, a katasztrófavédelem ugyanolyan nehezen jut el oda mint te.

Éhes_ló 2013.03.15. 12:01:40

@Fejesrob: összetévesztesz azzal a párszázezer (pármillió? nem is tudhatjuk) emberrel, aki az utakon, vasutakon, állomásokon ragadt, áram közszolgáltatások, összeköttetés nélkül maradt, félrevezetett marad és aki nem kap a kérdéseire választ egy ilyen méretű összeomlás alatt már 24 órája sehonnan, de leginkább az ilyen helyzetek kezeléséért, megoldásáért felelősöktől, akiket ezért fizet(búsásan), ezért tart jól fűtött kényelmes irodákban, titkárnőkkel és sameszokkal körülvéve.

Ilyen méretű tehetetlenség és mellébeszélés, képmutatás nem csak az én gondom, hanem az egész országé, ami ezt elszenvedi.

kristoof 2013.03.15. 12:02:35

@kkkchris: én mint adófizető állampolgár igenis elvárom az államtól azt, hogy ha nagy bajba kerülök segítsen rajtam. Teszem azt, ha kigyullad a szomszéd lakás akkor azt oltassa és ne várja meg, amíg leég a háztömb. Most pontosan ez történt! Tíz órát fagyoskodtak az emberek mire elindult valami! Teljes csődöt mondott a rendszer...

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 12:02:51

hvg.hu/itthon/20130315_Pinter_es_Bakondi_elegedett_az_mentessel

""Az időjárással nem vagyok megelégedve, a mentésben rsztvevő egységekkel igen" - mondta kérdésre válaszolva a belügyminiszter, aki arról beszélt, hogy elégedetlen az állampogárok viselkedésével is, "

"Szintén bírálta a kamionsofőröket, amikor a sajtó arról kérdezte, miért nem rendeltek el hamarabb kamionstoppot. Szerinte ők is gyorsan közlekedtek, illetve felhajtottak a pályára, holott ismerhették a körülményeket."

Aztajóbüdösqrva...

thelizardking 2013.03.15. 12:04:36

Ahogy korábban már mondta valaki: nem a hóesés volt az igazi baj hanem a nagy szél és a hóátfúvás.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 12:05:00

"Arra a kérdésre, hogy miért nem figyelt jobban az előrejelzésre a rendvédelem, azt mondta: "a meteorológusokat kell megkérdezni, miért lett ilyen az időjárás"."

Aha, ez a Fidesz.
Mindenki más a hibás, de ők semmiképpen...

Fejesrob 2013.03.15. 12:05:32

@kristoof: Én inkább azt csináltam volna, hogy a határon kihirdetem, be lehet jönni kamionnal, de aki a nyári gumijával keresztbe fordul a magyar utakon, az búcsúzzon el a kamionjától.

Itt épp az volt a gond, hogy talán ötven kamion bénította meg a fél országot és a hófúvás miatt az álló autók is beragadtak. A kamionokat pedig nem lehetett gyorsan kimenteni, hiszen 50 kamionmentésre alkalmas eszköz max. a laktanyákban van.

Fejesrob 2013.03.15. 12:09:41

@Éhes_ló: Nem értelek.

Szerinted mennyi idő az, amíg egy kamionmentésre alkalmas eszköz (az nem jó ami nyáron jó) egy elakadt autókkal tele lévő autópályán odaér a mentés helyszínére?

1. Ráadásul annyi eszköz biztosan nincs ahány elakadt kamion

2. A hófúvás folyamatos, tehát egy elakadt kamion mentésével nem oldottad meg a helyzetet.

kristoof 2013.03.15. 12:12:19

@Kőmíves Kelemen: Az anyjuk ment volna Küretre! :-((( Ilyen egy mocsok bandát még nem láttam. A rohadt kamionosok miatt fagyoskodtak 16 órát az emberek az autóikban. Fasza... :-(((

komplikato 2013.03.15. 12:12:29

@kistesoka: "Igazából kurvára nem értem az embereket. Mindenki tudta milyen idő lesz, ..."
A legtöbb ember hosszú hétvégére indult egy távolabbi családtaghoz.

kristoof 2013.03.15. 12:14:31

@Fejesrob: Nem a kamionokat kellett volna kimenteni, hanem az embereket! Egy T-55 műszaki mentő átmegy mindenen! Utána megy két Ural és már vihetik is az embereket biztonságos helyre... na ilyesmiről szó sem volt órákig.

pizzaboy 2013.03.15. 12:15:31

Szégyen az egész, komolyan mondom... Este tekergettem a rádiókat, és sehol sem számoltak be arról, hogy akkor most hogyan is áll Alekosz pere az RTLK-val.

Jó lenne ha összekapnák már magukat egy kicsit, mert lemondom az összes rádió előfizetésemet.

binci 2013.03.15. 12:18:44

Most kaptam egy SMS-t. Feladó: BELUGYMIN
"Segítünk! Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe!
Belügyminisztérium"

komplikato 2013.03.15. 12:19:40

Ja meg ahogy az üzenetekből bontakozott ki a dráma, akik buszokon, meg IC-n! fagytak szét éjjel, azok lehet azért választották a tömegközlekedést, mert bíztak ... rosszul tették.

Én 4.20-ig osztottam meg üzeneteket. 2 óra után egyre több volt a segítség kérő és adó üzenet, addig főleg csak melegedő pontok helyei voltak.

A Facebook nem bírta a dolgot. Beakadt és lelassult, a 200-ik megosztás után szépen letiltották a megosztás funkciómat.
Nagyon drámai üzenetek voltak. Sokan délután 1 és 5 óta álltak a hóban akkor meg már 2, 3, 4 óra volt!

A katasztrófa mentőkről vagy nem volt infó, vagy olyan volt, hogy este 8-kor látták őket "valahol", de azóta se mentik a szemtanút.

A 81-es úton a honvédség kezdet menteni, de valami hajnali 2-kor!

1987-ben, meg egy későbbi kemény télen a rádiók egész éjjel segélyhívásokat osztottak, meg és hasznos információkat közöltek. Végig néztem a rádiókat online és csak előre felvett műsorok voltak még a közrádióban is!

pizzaboy 2013.03.15. 12:23:12

@Kőmíves Kelemen: "Az időjárással nem vagyok megelégedve"

Haha hát ha ezt Pintér mondja, jobban teszi az időjárás, ha azonnal lemond, különben megnézheti magát!

komplikato 2013.03.15. 12:23:20

@kkkchris: Igazad van abban amit írsz, de itt VALAKINEK nagy arca volt, hogy felkészültek a télre! Ez a valaki a Katasztrófavédelem új feje volt!

Egy csomó ember kérdezte éjjel, hogy kinél és hol jelentkezhet mentésre! Semmilyen információt nem kaptak senkitől! Én is vártam ilyen infót este 11 és hajnal 5 között , de NEM jött!

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.03.15. 12:25:27

Nna, ha Gyurcsány emberek szemeit lövette ki, akkor Orbán meg otthagyta az embereket az út szélén. És rájuktolatta a havat. :-)

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 12:29:16

@Rendíthetetlen Álamkatona:

"Senkit nem hagyunk az út szélén..."
Volt valami hasonló mondása a dakotának, ha jól emlékszem.

szintetikus 2013.03.15. 12:31:42

Télen néha esik a hó, a szél is szokott fújni.
Még nem volt elég idő felkészülni ezekre. :)

kvadrillio 2013.03.15. 12:31:43

Bakondi katasztrófa-szagértő úrnál prioritást élvezett az, hogy otthon nagyobb katasztrófa helyzet volt, csöpögött a vízcsap, ezért csak ennek megjavítása után tudott olyan piszlicsáré ügyekkel foglalkozni, minthogy több ezer autós 16 órája elakadt az 1-2 méteres hóban a zországban és esetleg megfagynak vagy ujjászületnek...Bakondi úr hozzáértésének hála......

hány milliót is vesz fel havonta ezért a kibírhatatlan hozzáértésért Bakonyi úr ?????

Vilmos Sándor 2013.03.15. 12:32:24

Ha egy belügyminiszter/keresztapa 24 óra elteltével "ébred fel", a médiamunkás, amely azért kapja a fizetését, hogy híreket közöljön, akkor nem értem azt, hogy MÉRT IS NEM VOLTAK A HELYSZÍNEN ÉLŐ RIPORTTAL A MÉDIÁK?

nincs_nick 2013.03.15. 12:35:18

@Fejesrob: Érdekes, ilyen helyzettel napi szinten megküzd Ausztria és No. És ne gyere azzal, hogy most nem. Egyrészt jóval jobb volt ott is most a helyzet, másrészt ott kb. 4x több hó esett mint itt...

A baj az, hogy az elvonások miatt nincs pénz. Megint nem rendeltek be senkit éjszakai műszakra, és nem mentek ki a havazás előtt szórni, mint kéne, mert befagyasztották a keretet, kell stadionokra, meg TEK-re...

A katasztrófavédelem vezetője meg remélem lemond a belügyminiszterrel együtt. Egy nyamvadt 200km-es autópályát (M1) lassan húsz órája nem tudnak megtisztítani. Pedig csak annyit kellett volna csinálni, hogy kiküldeni az összes szórót időben. Ha már az elején nem engedik felgyűlni a havat és sóznak végig, a kocsik szépen letakarítják folyamatosan.

A rohadt anyját a tehetségtelen pártkatona barmoknak. Ha ennyire hülyék hozzá, legalább kérdeznék meg a környező országokat, hogy ott hogyan csinálják...

Kooppaany 2013.03.15. 12:38:50

Most már mindegy, a neheze (az éjszaka) mögöttünk van. A keleti országrészből szerencsésen eljutottam, ahova kellett, de hiányoltam a tájékoztatást. A mobilszolgáltató jót nyerészkedett a segítő infókat kérő telefonjaimon. Ennyi árokba borult teherautó-roncsot korábban csak háborús filmekben láttam. Mindenki csak a nyugatra vezető autópályával van elfoglalva, de a szegény keleti végek a kutyát sem érdeklik. Orbán nélkül nincs intézkedés. Biztosan nem merték brüsszeli álmából felébreszteni, így aztán senki sem mert lépni nélküle délelőtt 10-11 óra előtt. Biztos nem fogjuk megtudni, hányan fagytak halálra az elmúlt éjjel.

Vilmos Sándor 2013.03.15. 12:42:34

@Rendíthetetlen Álamkatona: Hány ember szemét lövette ki a Gyurcsány? Sztem inkább az volt a PROBLÉMA, hogy NEM kapott tűzparancsot a rendőrség az MTV-be betörő CSŐCSELÉKRE, CÉLZOTTAT! Ha egy ürü ezt veszi elő, akkor menjen az is a zorbánuszfényező csőcselékhez a /k/áder mellé, nyalni! Többezer EMBER fagyoskodik az út szélén,és afideSSnáci orbánuszfényezők most is azzal jönnek, hogyan provokálták ki a RENDŐRSÉG rendteremtő képességét! Akkor én is kérdezek: Hogyan lehetséges az, hogy a passzívan tüntető gyermekeinket elviszik és megbüntetik a pintér-sintérek, a jogtalanul "intézkedő" kubatov-bérenc gyilkost meg nem? Ha ez a "demokrácia" kend szerint, akkor menjen, jelentkezzen fideSS-gyilkos önkéntesnek! Svégül kérdezem, most miért nem indította be a riadóláncot kubatov gyilkos csőcseléke? Mert segíteni kellett volna az embereken,NEM tizenéves lányokat kellett volna a lépcsőn felhúzni, akarat ellenére?
FIDESSNÁCI, ÜRÜ/LÉK/ CSÜRHE!!!

Rosa Rugosa · http://tyukudvar.blog.hu/ 2013.03.15. 12:46:09

Állítólag emberemlékezet óta nem volt ilyen idő...:)
Én azért annyira nem vagyok öreg, de volt...
Alap lett volna, hogy a közmédia tolja folyamatosan, hogy honnan hová nem érdemes egyáltalán elindulni.
A vidékről este, éjjel hazautazó diákok még jobban jártak, ha tegnap kockáztattak, mert ahol tegnap éjjel még evickéltek a vonatok, ott ma már semmi.
Alap lett volna, hogy legalább az iskolákat értesítsék, hogy a hazautazó diákokat útnak indítsák, ne indítsák, esetleg melyik útvonalon van értelme nekiindulniuk. Semmi ilyen nem volt.
Tiszta káosz.

Moan 2013.03.15. 12:49:28

Eszembe jut mikor katona voltam és téli hadgyakorlaton a repülők nem tudtak felszállni, mert nem indultak el a APA kocsik (akkus indító teherautók). Kérdeztem ott, hogy "mi lenne ha most éles, háborús helyzet lenne?"
Erre csak nézett rám a parancsnok kerek szemekkel válaszul. :)
Na nem változott az elmúlt évtizedekben semmi. :)

Gáborom 2013.03.15. 12:49:35

Ha az emberek nem szarják le a sok figyelmeztetést, és nem mennek nyári gumikkal a hóba, ha nem indulnak el nyomós indok nélkül,pusztán kalandvágyból, akkor jóval kisebb lett volna a forgalom, hamarabb elérte volna a kritikus helyeket a hókotró a mentő stb...
A havazás előtt erős esőzés volt, hiába sóztak volna, ha pedig már beállt az autósor, a hókotrónak is annyi. Nem a 20 cm hó a baj, hanem a hófúvás és a sok gyökér,felelőtlen ember, aki semmibe vesz minden vészhelyzetet és csak mert jön a hosszú hétvége elindul világgá vagy éppen haza, holott már mindenki elmondta, hogy ne tegye.
Ez egy ilyen ország: pénz nem számít, úgyis kimentenek.
Nem kéne....

komplikato 2013.03.15. 12:51:51

Bazz, Pintér szerint ember emlékezet óta nem volt ekkora hóprobléma!

Én kapásból kettőt fel tudok idézni ami országos volt, pedig nem vagyok olyan öreg mint Pintér keresztapu.

kn 2013.03.15. 12:52:59

@Fejesrob: na, úgy látszik olvastak téged és megérkezett az sms-em 5 perce a belügyminisztériumtól!

nyünyüge 2013.03.15. 12:53:18

@Fejesrob:
Tessék?
Egy mobiltársaság önhatalmúlag milyen alapon hirdessen veszélyhelyzetet?
Hogy megbüntessék pánikkeltésért?

A közszolgálati tévé, akinek ugye az mti közvetlenül "készít" híreket, reggel 7-kor még nem tudott az m1-en bajban lévőkről!

komplikato 2013.03.15. 12:58:33

Na ez viszi a prímet nálam:

>>"Tűzoltó feleségként" közölném az emberekkel, hogy megfeszített erőkkel dolgoznak az egyszerű tűzoltók, nem esznek, nem pihennek, havat lapátolnak, embereket mentek. Ott, ahova küldik őket! Maguktól nem csinálhatnak semmit, csakúgy mint a rendőrök, stb. Azokat a tűzoltókat, akik szabadnapokat, szintén nem rendelik be, nyilván a túlórapénz miatt.<<

Magyarország 2013, nincs pénz menteni ...

uarempty 2013.03.15. 12:59:16

@nincs_nick:
A katasztrófavédelem vezetője meg remélem lemond a belügyminiszterrel együtt. "

Az egész egy szégyen..A magyar emberek saját magyarságukba futottak bele ezzel.Lehet csűrni, csavarni a sztorit..az általános spórolás, kapzsiság és fejetlenség mindehol.
Egy jól működő államban értelmes emberekkel ez történt volna :
Kamionstop délután, azonnal.
Felszórni sóval rögtön a pályákat.
1 kotró elhalad 30 percenként minimum a kritikus/főbb vonalakon.
Hófogókat kint hagyni.
Aki csak teheti és nem muszáj, nem indul útnak már délután.
Ennyi.

Ebből mondjuk itt, sztem semmi sem valósult meg :D A legnagyobb szégyen az egészben, hogy ezt már eljátszották az ebben az évben itt pesten a közterületesek...
Szóval, lehet elmélkedni, hogy miért ilyen teszetosza a vezetőség, és miért indul egy hóviharban az ember, ha tudja, hogy balf*sz a vezetőség..és nincs meg a háttér/pénz az összehangolt, azonnali intézkedésre (sajnálatos módon).

komplikato 2013.03.15. 12:59:42

@nyünyüge: "A közszolgálati tévé, akinek ugye az mti közvetlenül "készít" híreket, reggel 7-kor még nem tudott az m1-en bajban lévőkről!"

Az azért nem vicces, mert ők kb. előző nap dél és délután között óta ragadtak ott az M1-en!

Mikrobi 2013.03.15. 12:59:44

Azt hiszem, ilyen helyzetekben pont a helyi rádióknak van feladata. Országos adó nem tud folyamatosan minden térséggel foglalkozni, tehát amikor a debreceni vonaton rostokoló már egy órája hallgatja az M1-esen történt eseményeket, elunja. És az M1-es is 200 km hosszú.

Moan 2013.03.15. 13:00:27

@komplikato:

Én detto tudok legalább kettő hasonlót, pedig apám lehetne a Pintér. Csak akkor asszem nem volt még Facebook, meg ennyi kereskedelmi csatorna sem. Így persze mindenki azt mond amit akar. :)
Sokkal egyszerűbb tagadni, mint beismerni, hogy hibáztunk. :) Magyarország egy szubtrópusi ország, a telet sem ismerjük. (Egyébként tényleg...gyerekkoromban majdnem minden tél ilyen volt egyébként, mint ez az egy nap most. :) Szerintem a különbség az volt, hogy akkor ezzel mindenki tisztában volt. Most meg burokban élünk. Pl. tudjuk azt, hogy Magyarország erős gazdasággal rendelkezik, felelős vezetőink értünk élnek. A boltok tele vannak egészséges magyar élelmiszerrel, az oktatásunk és az egészségügyünk nyugati színvonalú...stb. Nem így van? De! :) Mondom, hogy "de"! Komolyan. Ha azt mondom, akkor úgy van és kész.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2013.03.15. 13:00:31

@Gáborom:
Nem (csak) az emberekkel volt a gond, mert az elakadások 90%-át a keresztbeforduló kamionok okozták.

Kinek is a felelőssége a kamionstop elrendelése?
Amikor jönnek a képek Németo-ból és Ausztriából, hogy ott mit okozott ez a ciklon?

Szerintem az emberek azért fizetnek adót, hogy erre legyen pénz. Ez nem az a kategória, hogy pár órát piknikeznek a lezárt úton, mert volt egy baleset elöl, és útzár van.
Itt 12-14-16 órákra autóban rekedt emberekről, gyerekekről van szó!
Sőt, pl a tömegközlekedésben órákra fűtetlenül maradt vasúti kocsikról, vagy hóban ragadt buszokról.

nyünyüge 2013.03.15. 13:02:52

@Gáborom:
Nem mentek nyári gumikkal - tegnapelőtt cseréltem le a gumikat egy olyan helyen, ahol gumicserés időben hosszú sorok állnak (azért most, mert tudtam, hogy nem akarom használni az autót a napokban).
Üres volt a szervíz, senki sem cserélt még gumit.

uarempty 2013.03.15. 13:05:32

@uarempty: Vagyis a közútkezelő.
Javarészt tényleg a kamionosok miatt szívott rengeteg ember.Azt nem igazán értem, hogy miért nem álltak félre, ha látták, hogy milyen az idő?Őket is büntetném...nem a sofőrt, hanem a céget.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.15. 13:06:16

www.hir24.hu/belfold/2013/03/14/piros-riasztas-pentekre-is/
Megjelent: 2013.03.14. 20:37

www.hir24.hu/belfold/2013/03/14/piros-riasztas-a-dunantulon/
Megjelent: 2013.03.14. 15:33

hogy profan legyek, nem izgat par idiotanak a nyomora... ezt pontosan ugy ertem, hogy nem akarom fullHD -ben a kozteven megnezni
aki kint maradt fel tudta hivni a rendorseget a tuzoltosagot? ha igen akkor mirol beszelunk? megfagytak tomegesen? nem? akkor mirol beszelunk?

amugy ha megfagyott volna par ember az AUTOJABAN, mert idiota volt betolni par pulovert indulas elott, akkor max megkapnak a darwin-dijat :)))
es ne feledjuk akar meg is allhattak volna parkoloban ahol van mekdoncsi meg egyebek...

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.03.15. 13:08:07

@komplikato: Az is lehet, hogy nem jutott minden tűzoltónak ruha. Most le kellett ugyanis cserélni mindet, mivel Pintér feleségének rabokat foglalkoztató börtönvarrodáinak kell a megrendelés.
De a mennyiséggel és minőséggel problémák vannak. (Legalábbis tűzoltó barátaimnak.)

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.03.15. 13:09:17

Szócska Miklós a 11 órás sajtótájékoztatón (HírTV) üdvözletét küldte annak az embernek, akinek hólapátolás közben meghúzódott a háta, mert ő is hátfájós.

Ezen a szinten kommunikálnak eleink.

főboszorka45 2013.03.15. 13:21:21

@komplikato: így igaz.. 87-ben egy áfésznél dolgoztam, akkor még létezett az "Ellátási Felelősség" című kategória...Az áfészhez tartozó falvakat el kellett látni legalább kenyérrel, tejjel...Volt 2 Nysa az áfésznek... na ezeket el lehet képzelni... Áruforgalmi előadó voltam akkoriban... Jobb nem jutott eszembe, mint az, hogy a laktanyát felhívtam....Küldtek is lánctalpast, annak utánakötötték a Nysát, a másik közben rakodott...Igaz, egy teljes napba tellett, míg minden falut ellátunk, de sikerült.. Ráadásul akkoriban még nem volt crossbar telefon, dugdosós volt csak.. na azt el lehetett képzelni....

panelburzsuj 2013.03.15. 13:24:52

@Fejesrob:

(Lehet, hogy mondták, de nem árt ismételni)

"olyan katasztrófa védelem nincsen, amelyik egyszerre több száz ponton tud jelen lenne"

Most már nincs.

Nem oly rég még volt.

3200 - minden polgármester.

telkoe 2013.03.15. 13:28:19

@Kőmíves Kelemen:
1. Mobil cellainformációk alapján legalább óránként küldeni sms-eket. (teljesen automatikusan megoldható)

Csak egy jotunder kellene aki lepottyant a szolgaltatokhoz egy ilyen rendszert. Jelenleg egyebkent kulfoldieknek nem megengedett ilyen uzenetek kuldese.

Mesé_lő 2013.03.15. 13:28:38

Többen idéztétek Pintér "úr" "emberemlékezet óta nem volt ilyen idő" szövegét, és ti emlékeztek arra, hogy volt ilyen cudar idő.
Csak egy dologról felejtkeztek el, hogy Pintér (és a Fidesz) szerint ti/mi nem vagytok/unk emberek, csak alatt valók :)

Egyébként én is kaptam 10 perce SMS-t a BM-től, hogy "ne hagyjam el az autóm és ..." ezért most gyorsan felöltözöm és kimegyek a ház elé és nem hagyom el az autóm :)

akarcs 2013.03.15. 13:29:17

Hadd említsem meg itt a Music FM-et, akik szintén élőben közölték a híreket, beolvasták az SMS-eket, adásba adták a betelefonálokat. Ott voltam, hallgattam őket. Budapestről indultam az M1-en, hajnal 2-kor sikerült Tatabányánál visszafordulnom, fél 4-re már haza is értem.

komplikato 2013.03.15. 13:29:46

Megy a mentegetőzés ezerrel, hogy hát nagy a hó, kevés fegyver és paripa, kevés az ember ...
De még is. Azt olvasni egy csomó helyen, hogy a rendőr, tűzoltó és katasztrófa mentő nem tehetett SEMMIT amíg parancsot nem kapott rá, hiába tudták mit KÉNE tenni. A vezetőség átaludta vagy csak ennyire IMPOTENS volt?

Nem használták még a közrádiót sem, sem a telefonokat értelmesen csak egy nap késéssel? WTF?

komplikato 2013.03.15. 13:36:14

Ja és igen, volt egy csomó ember aki a munkahelye okán kénytelen volt útra indulni a figyelmeztetés ellenére, de nyilván ők a kisebb csoport. De azokat akik családdal, gyerekkel mentek családlátogató gyerekekkel, azokat konkrétan bezáratnám egy hónapra veszélyeztetés miatt, ennyire nem lehettek hülyék?!
Nyilván a MÁV IC vezetőjének, meg az elakadt volán buszokon dolgozóknak sem sok választásuk volt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.15. 13:37:34

de ne izguljunk elvtársak a kormány a helyén van.

Igaz a helye a meleg szoba és nem a vár foka, de ez már csak mellékes.

((Adam)) 2013.03.15. 13:39:03

@Éhes_ló: Persze, igazad van. Véletlenül sem az emberek hibásak ugye? 2 napja az megy mindenhol, hogy ne induljon senki semerre mert ez lesz. Leszarták, elakadtak, most meg hozzád hasonlóan itt hőzöngnek.
Tudod az van, hogy a hókotrók ilyen szélben nem tudnak felszállni, kénytelenek az úton közlekedni. Azt viszont elállja a sok okos, aki úgy gondolta, hogy a 2 napja mindenhol látható figyelmeztetések csak a csírákra vonatkoznak, na de majd Ő megmutatja.
Elmesélem azt is, hogy miért jöttem végül haza:
Egy barátommal ketten 5 autót ástunk ki a hóból. Ebből két ember köszönte meg, 2 azt kérte számon rajtam (civil önkéntestől) hogy mi tartott eddig, az utolsó egyenesen meggyanúsított, hogy összekarcoltam az autóját a hólapáttal (nem igaz), és követelte hogy fizessem ki a kárát. Na őt majdnem visszatemettem.
Nem vártam pénzt vagy kitüntetést, de hogy valaki leb.sszon azért mert segíteni próbálok rajta... az azért sok volt.

Gugyerák Lalyos 2013.03.15. 13:44:37

Hát ha a katasztrófavédelem nem hófúvásra gyakorol, hanem arra, hogy egy mesebeli műhold leesik egy mesebeli tájon, mégis, mire lehet számítani?

www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=press_sajto_olvas&kid=355

Ettől függetlenül épp eleget lehetett olvasni-hallani arról, hogy jön az ítéletidő, maradjunk otthon.

Mertcsak 2013.03.15. 13:47:37

A Győr+ rádió is folyamatosan tájékoztat, szervez. Tolmácsok segítségével több nyelven tájékoztatják az utakon rekedteket az aktuális helyzetről. Van olyan műsorvezetőjük, aki 30 órát nyomott folyamatosan.

Le a kalappal előttük!

Mákosi Rátyás 2013.03.15. 13:47:57

@cradbox:
Egyetértek. Én is nagy összegben mernék fogadni arra, hogy mivel a Kedves Vezető Brüsszelben menti a hazát, nem volt, aki szóról szóra elmondja a pártdelelgáltaknak, hogy most merre van az előre. Illetve talán annyit a saját agyukkal is sejtettek, hogy többezer autópályán éjszakázó autós nem túl jó marketing nekik, úgyhogy inkább a kisebbik rossz (a kussolás) mellett döntöttek.

Éhes_ló 2013.03.15. 14:21:36

@((Adam)): az állam emberekből áll. Ebben értünk egyet. Meg abban, hogy amikor az állam megszűnik létezni, működni, az embernek, kisebb és nagyobb közösségnek akkor is helyt kell állnia.
Sok minden másban nem.
Ezért nem téveszteném, nem keverném össze a vonaton megfagyó, magára hagyott, információ nélküli hazatartó egyetemistát a szállítmányával, utasával járhatatlan utakon elakadó szállítójárműveket vezetőket, őket mentő, befogadó segítőket, egyszerű mezei polgárokat - minden hibájukkal együtt sem - azokkal az emberekkel akik hatalmas fizetésekért, jogköröket, szervezeteket, milliárdokat, hatalmat bitorolva hagyják (sokadjára) az államot összeomlani és tehetetlenségükben a polgárokat vádolják meg, az általuk vezetett (vezetetlen, védtelenül hagyott embereket) hibáztatják és arcátlanul fogják a felkészületlenségüket, alkalmatlanságukat, tehetetlenségüket a sorsra és az időjárásra.
Ez egy következmények nélküli ország.
Továbbra is.
Amíg pediglen ez lesz, addig maradunk ahol most is vagyunk.
Évi kétszeri nagyobb hóesésnél, árvíznél, bármilyen nehézségnél államilag, szervezetileg alkalmatlanul, cselekvésképtelenül, összeomolva, működésképtelenül a polgárokat magukra hagyva.

Szerintem ez nincsen jól.

panelburzsuj 2013.03.15. 14:26:03

@Éhes_ló:

"Szerintem ez nincsen jól."

Úgy átalában és elég régóta elég sok fasságot összehordtál már a neten.

De ha már te is kezdesz pelikáni állapotba jutni ("Itt valami tényleg nem stimmel...") - akkor itt valami tényleg nem stimmel! ... :)

Bartos Emma 2013.03.15. 14:26:08

Sokan sokféle okból rekedtek az utakon. Sokan a saját hibájukból. De attól még emberek. Köszönet azoknak, akik segítettek, és nem otthon szidták a hókotrókat, a tűzoltókat, a katasztrófavédelmiseket, az utazókat, a rádiósokat, és a többieket!

panelburzsuj 2013.03.15. 14:27:38

@((Adam)):

És persze "neked is igazad van, fiam" ... :)

pizzaboy 2013.03.15. 14:29:58

@Rosa Rugosa: ezt az emberemlékezetes dolgot úgy kell érteni, hogy 2010 április 25.-e óta ;)

panelburzsuj 2013.03.15. 14:30:13

Szóval nem akármilyen tükröt kaptunk (ajándékba?) erre az ünnepre.

Ki-ki alaposan megnézheti magát benne.

komplikato 2013.03.15. 14:31:52

Itt sem tudja senki, hogy a Budaörsi "menekül táborba" ami iskolánál van, hol lehet a keresett önkéntes melóra jelentkezni???

Éhes_ló 2013.03.15. 14:35:54

@Fejesrob: a megértés hiánya kölcsönös.

Szerinted kinek a dolga a pályákat (főközlekedési útvonalakat) járható állapotban tartani? Ha tisztítják nem alakulhat ki olyan helyzet, ahol kamiont kell menteni.
Ha tudja (sejti) hogy képtelen lesz a közlekedést fenntartani a következő 24 órában, miért nem rendel el a kamionoknak közlekedési tilalmat?
Ha már egyiket sem tette meg, miért nem tolja az árokba az elakadt tízezrek életét megkeserítő szemetet, hogy az ország két (kettő) legfontosabb főközlekedési útvonalán a közúti közlekedést (legalább minimális kapacitásban, folyamatosan) fenn tudja tartani?

Ez pedig csak a közúti közlekedésről szól.
A vasút is összeomlott.
A hírszolgáltatás, tájékoztatás is összeomlott.
A mentés is összeomlott.
Nem volt elég menhely, mentőeszköz, élelem, forró ital, semmi nem volt az utakon, vonatokon, állomásokon, buszállomásokon ragadt tízezreknek.
Állami tájékoztatás nem volt majd 24 óráig.
Áram most sincs rengeteg helyen és ekkor nincs sok sok helyen fűtés, víz se.

A világ kevésbé kedvező klímájú vidékein képesek fél- egész éven át kezelni ezeket a helyzeteket.

Nálunk nincs olyan nagyobb hóesés évek óta amibe ne fulladna bele (a fél) ország, főváros, bármi.
Ott tartunk, hogy a kotró töri össze a hegyen a kocsikat, nem hogy az utat tartaná tisztán.

Ez nem vezetői, politikusi, szervezeti, állami alkalmatlanság?
Tehetségtelenség?
Felelőtlenség?
A sorozatos következménynélkülisége nem zavaró számodra?
Nekem igen.

Ezért tartunk itt.

panelburzsuj 2013.03.15. 14:37:32

@Bartos Emma:

Tudod, fura dolog egy ilyen három napra rúgó nemzeti ünnepet azzal kezdeni, hogy "nagyon várunk, kislányom, de mégse indulj hozzánk haza, mert az időjárás, és a tetejébe még az ország is megbolondult!"

Mert mi pont így ünneplünk...

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 14:39:27

ha a bajnai lett volna a ME, minden más lett volna.
nyugati határon Molnár Csaba a DK-ból, keleti határon Karsai Józsi bácsi feküdt volna kresztbe a kamionok elé.
Juhász Péter fűvel kínálta volna az elakadtakat, jávor benedek pedig rendkívüli hómunkásként tűnt volna fel.

politologus · http://politologus.blog.hu 2013.03.15. 14:44:18

A legkézenfekvőbb webkettő alkalmazás ilyenkor a Twitter (rövid, energiatakarékos infók, helyet is jelent), kár, hogy nálunk kevesen használják. A Facebook túl pazarló, azt már túl sokan használják, és az emberek lényegtelen, elavult információkat továbbítanak, dagályossá téve ezzel a hírfolyamokat. A Google Térkép használata viszont nagyon ötletes.

Csak sajnos a mobiltelefonok - pláne az okostelefonok - már lemerültek az úton elakadtaknál. (ilyen akkuterhelés és benzinfogyasztás mellett pedig az autós töltés is meggondolandó)

AZ emberek ötletességének és kitartásának tudunk ilyenkor örülni, másnak sajnos nem. A mi államunk, dacára minden melldöngetésnek, technikailag súlyosan el van maradva, legyen az vészelhárítás, informatika, közlekedés és bizony, az államirányítás is.

Csak beugrottam 2013.03.15. 14:44:47

Az remélem mindenki tudja ,hogyha elfogadják az időjárás törvényt akkor mindenki bűnöző lesz aki segít vagy segítséget kér ilyen helyzetben:

"3. A tervezet szerint nem csak az előrejelzést, de a már bekövetkezett, vagy éppen folyamatban lévő veszélyes időjárási jelenségekről sem tudósíthatna senki, az állami Szolgálaton kívül. Szétverte a jég a gyümölcsöst? Fotóval, videóval dokumentálhatóan, és százak látták? Vagy élőben közvetítene valaki egy balatoni vihart? Hiába van lassan minden mobilban fényképező, jégesőkről írni és képeket közzétenni (például a Percről percre rovatban) tilos lenne a készülő törvény szerint."

www.idokep.hu/hirek/meteorologiai-torveny-tervezet

panelburzsuj 2013.03.15. 14:44:54

@Kiszaj Károly:

Ha még nem mondták a szemedbe: te egy marketing-őstehetség vagy!

Egy negatív Piszkos Fred: ha te ócsárolsz valamit, az rögtön fényesedni kezd...

uarempty 2013.03.15. 14:45:50

@((Adam)): 2013.03.15. 13:39:03
@Éhes_ló: Persze, igazad van. Véletlenül sem az emberek hibásak ugye?"

Azért, hogy az utakon méteres hótorlaszok vannak, nem az "útnak indulók" a hibásak, hanem a közútkezelő és a kamionosok (javarészt).
A kotró pedig igen is szükséges lett volna, de nem ilyen balfasz módon.A kotrók akkor lettek volna hatékonyak, ha elegen vannak és kamion stop van már délutántól.Azzal, hogy idejében felszórják sóval és összehangoltan takarítják a kotrók a főbb útvonalakat és a kamionokat lekapcsolják, szal ezzel a két dologgal ez nem történt volna meg, legalábbis ennyire durván.Max néhány mellékúton.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 14:58:58

na barmok: a BM már tegnap kérte az ünnepségek lemondását az időra való tekintettel. napok óta mondták, hogy gáz lesz.
már tegnap kiadták a piros riasztást

"Piros riasztást adott ki a Dunántúl egy részére és már az északkeleti térségre is az Országos Meteorológiai Szolgálat. A Belügyminisztérium arra kér mindenkit, hogy ne induljon útnak csak akkor, ha mindenképpen szükséges. Aki mégis elindul, az tankolja tele az autóját, vigyen magával hólapátot, meleg italt és takarót. "

"Az OKF felhívta a lakosság figyelmét, hogy aki teheti, ne induljon útnak, ha mégis, akkor viszont csak a téli időjárási viszonyoknak megfelelően felkészített járművel. Az OKF az autósoktól azt kéri, hogy közlekedjenek elővigyázatosan, készüljenek a várható fennakadásokra, figyeljék a hatóságok közleményeit, tájékozódjanak az időjárásról és az utak állapotáról."

"A BM kéri, hogy halasszák el a szabadtéri rendezvényeket"

"Közútkezelő: éjszaka senki ne induljon útnak!"

és ez tegnap este volt. szóval be kéne fejezni a hangulatkeltést. a legtöbben a saját hülyeségük miatt akadtak el. nem kellett volna elindulni.

panelburzsuj 2013.03.15. 15:02:57

@Kiszaj Károly:

Jó-jó, nélküled is betéve tudjuk:

"Mindenki annyit ér, amennyi hólapátja van!"

komplikato 2013.03.15. 15:04:35

Ja Budaörs témában utolsó infó:
"az 1. számú iskolában is készülnek már, a kataszrófavédelmisek ott vannak, várják a menekültetek, bár eddig még nem érkeztek sokan. aki segíteni akar, az ne menjen oda, mert abból csak tolongás lesz. hívja ezt a számot, itt elkérik a nevét, telefonszámát, és ha szükség van rá, hívják: 0623/805-810"

Én jelentkeztem, mostantól a Vöröskereszt hív vissza, nem feltétlenül Budaörsre ...

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 15:13:30

@panelburzsuj: 9.99millió megértette ebből, hogy ne induljon el.

most meg a magadfajta persze ezt is zorbánozásra használja. mit kellett volna tenni? napokkal korábban kiadnak figyelmeztetéseket, előtte 1 nappal a BM lemond minden állami ünnepséget az időre hivatkozva, kéri a többi rendezvény elhalasztását, kiadnak piros riasztást, és mondják, hogy ne induljunk útnak.

mi a lófaszt kellene tenni? fegyveres őr minden lakás elé, hogy senki ne induljon el?

panelburzsuj 2013.03.15. 15:17:41

@Kiszaj Károly:

Az a baj, hogy a Giró-Szász nem monta be.

A szóvivő, akire mindeni hallgatna.

Hanem inkább autózott.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.15. 15:19:29

@politologus: "Csak sajnos a mobiltelefonok - pláne az okostelefonok - már lemerültek az úton elakadtaknál. (ilyen akkuterhelés és benzinfogyasztás mellett pedig az autós töltés is meggondolandó)"

van benne valami :)
hogyha neznek vele hirmusort akkor meg laza 3-4 oran belul magadja magat es akkor meg telefonalni sem lehet :)))
komolyan a blog iro mit vart el? vigyenek a faszbukozoknak ki olomaksikat?

komplikato 2013.03.15. 15:22:02

index.hu/belfold/2013/03/15/a_hatosagok_miatt_nem_lehet_telefonalni/

"A legtöbb esetben az a baj, hogy több helyen az áramszolgáltatás is kimaradt, és a mobil bázisállomások áramkimaradás esetén saját tartalék akkumulátoraik látják el árammal, de azok is lemerülhetnek. Az agregátorokkal a szolgáltatók pedig nem tudnak kijutni a bázisállomásokhoz a hó miatt, meg azért mert a Katasztrófavédelem nem engedi be a területre őket. "

JÉZUSOM!

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 15:22:57

@panelburzsuj: igen a kurvaanyját.
sőt, zorbán kurvaanyját, mert nem küldték ki előre egy általa aláírt levélben a fényképével együtt .

Kedves barátaim, magyarok!

Nyugat felől liberális felhőtömegek árasztják el az országot, hogy szabadságunkat tönkre tegyék. Nem véletlen választották e jelentős dátumot gyalázatos támadásukra.
Ezért arra kérlek benneteket kedves barátaim, hogy márc.14-15.-én otthonmaradásunkkal járjunk túl a gonosz imperialisták eszén.

Tisztelettel, Orbán Viktor.

így kellett volna, igaz?

panelburzsuj 2013.03.15. 15:28:03

@Kiszaj Károly:

Az a baj, hogy erre meg ezrek indultak volna útnak pusztán azért, hogy keresztbetegyenek a kormánynak.

És persze hogy a Bajnai bujtogatta volna őket.

Az sokkal hamarabb kiderült volna, mint az idő.

uarempty 2013.03.15. 15:30:48

@Kiszaj Károly: omsz kiadta, bm elrendelte.Végülis leírtak pár mondatot és ezzel el volt intézve az egész hóvihar.
Ahogy elnéztem osztrákoknál meg németeknél tettek is valamit, hogy ettől függetlenül, ne csak pár sor intézkedést tegyen az állam/közútkezelő, több milliárd adóforintból, hanem esetlegesen utakat is letakarított valamilyen érthetetlen okból kifolyólag.
Itt az az intézkedés van pár milliárdból, hogy leírnak 3 mondatot, hogy maraggyá otthon, mert baszunk letakarítani az utat, mer' nincs rá péz.

Holott elég lett volna a kamionokat leállítani időben és a kotrókat időben elindítani.

lobster thermidor 2013.03.15. 15:39:12

Nem kell ezt túlbonyolítani.
Nincs itthon a főnök, ezért egy csicska sem merte kiadni a parancsokat.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 15:39:23

@uarempty: nesze bazmeg, szerda

Csütörtökre másodfokú riasztást adott ki az OMSZ
Feltöltve: 2013-03-13 14:06:42
Kategória: Helyi
Forrás: Országos Meteorológiai Szolgálat

Csúnya idő várható az ünnepen.

Azt hittük, hogy már a tavasz jön, de a hosszú hétvégére az előrejelzések szerint visszatér a tél. Az Országos Meteorológiai Szolgálat jelentése szerint:
Csütörtökön északnyugat felől erős hidegbetörés várható, aminek következtében a kezdeti esőt, havas esőt napközben fokozatosan váltja fel havazás, legkésőbb a keleti megyékben. Éjfélig többnyire 5-10 cm-es hóréteg kialakulására számíthatunk. Az északi, északkeleti szél a reggeli óráktól a Dunántúlon és az északkeleti megyékben viharossá (70-95 km/h) fokozódik. A Bakony és a Balaton térségében, valamint a Nyugat-Dunántúlon és a Kisalföld nyugati felén 100 km/h-t meghaladó széllökések is lehetnek. A viharos szél elsősorban az ország középső sávjában okoz hófúvást.

Csütörtökre másodfokú riasztás adott ki az OMSZ a viharos erejű szél miatt.

te ezután utazást tervezel átautózva ott, ahol 10-20 centi havat, és 100km/h feletti széllel kísért hófúvást mond?

komplikato 2013.03.15. 15:44:14

@Kiszaj Károly: Csak én érzem úgy, hogy valaki csúnyán csúsztat és ÚGY TESZ, mintha csak az autósokat kéne menteni, miközben 70 település el van zárva a külvilágtól, tízezrek vannak áram nélkül, és az érintett terület nagy részén nincs mobil telefon szolgáltatás sem?

Erről is a buta autósok tehetnek vagy a hóvihar???

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 15:48:44

@komplikato: a hóviharról meg a zorbán.

hogy jusson el a segítség ezekre a településekre, ha előbb az úton rekedt autókat kell elvinni, az elakadtakat kiszabadítani.

tényleg beszarok, hogy képesek vagytok ebből is deazorbán kezdetű nótát gyártani.

uarempty 2013.03.15. 15:50:22

@Kiszaj Károly: 5-10 centiről szól a dolog nem 10-20-ról, ez az egyik.
A másik, hogy én nem is terveztem semmit, direkt ezért.
A harmadik, hogy nem mindenki van ilyen kényelmes helyzetben, hogy megtegye.
A negyedik, hogy az közútkezelőnek le kell takarítania az utat a 3. pont miatt.Ha ez úgy megy a legjobban, hogy leállítja a kamionokat és összehangoltan takarít, akkor úgy és kész, de nem egy rohadt 3 mondatos kommunikációban merüljön ki az egész.
Van ahol 50-100 centi hó esik, és azt is el tudják normálisan takarítani, itt 10 centi havat nem voltak képesek lerendezni.Ez a szégyen, nem az, hogy valaki elindult.

uarempty 2013.03.15. 15:52:47

@Kiszaj Károly: "úton rekedt autókat "

és nyilván dögöljön meg az összes úton ragadt autóban ülő, hogy elindult 5-10 centiméteres hóban.A közútkezelőnek és BM-nek itt NINCS FELADATA, csak egy 3 soros kommunikáció.Az autósnak és adósnak van feladata csak.
Te direkt beszélsz ekkora gyökérségeket, amúgy?

komplikato 2013.03.15. 15:55:25

@Kiszaj Károly: Benézted a topikot baszkikám, itt a KE és a BM töketlenségéről volt szó, és a kommunikációjuk hiányosságairól, az Orbánozós témák odébb vannak.

A kommunikáció és annak hiánya meg még most is áll, sőt egyre rosszabb lesz. Lásd mobiltelefon állomások nem javíthatósága a KE miatt ...

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 15:57:15

@uarempty: "özútkezelőnek le kell takarítania az utat"

hogy takarytsa le, ha a szél több havat hord az útra, mint amennyinek letakarítására kapacítás van, több helyen esik a hó, mint ahány helyre ki tudnak volni.

25-30 évente van ilyen helyzet.

szóval mesélj, mit kellett volna tenni? tegnap vhol még közlekedési tilalmat is rendeltek el. minden hülye mellé nem állíthatnak 1 embert, és van olyan időjárási helyzet, amikor a kapacítás egyszerűen nem elég, ilyenkor meg kell várni, míg a vihar elvonul, és utána meg lehet kezdeni a hülyék mentését, aztán amikor az út felszabadult a hülyéktől, akkor lesz lehetőség az önhibájukon kívül bajba jutottakhoz is eljutni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.15. 15:57:36

@uarempty: hat azert az eleg fura, hogy ilyen idojarasi elorejelzes mellett valaki elindul ausztriaba sielni
lsd. index folap
olyan meg a vilagon nincs hogy hofuvasban 50 cm-es havat siman letakaritanak
mese
olyan van hogy otthon maradnak

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.15. 16:01:28

@uarempty: direkt ertetlekedsz amugy? nem az 5cm ho a rossz, hanem az hogy a latotavolsag lecsokkent es hogy viharos szellokesek vannak
na meg a sok idiota autos is hibas, mivel kimennek ugy gondolvan hogy rontgenszemuk van aztan racuppannak az allo kocsisorra, es akkor csodalkoznak...

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.03.15. 16:06:29

A sajtótájékoztató szerint 400 ember ragadt még az autójában a hóban. A Facebook oldalamon még nagyjából 20 hóban ragadt ismerőst tudok összeszámolni, pedig nem dunántúli vagyok. Úgy látszik, peches emberekkel ismerkedek vagy nagyon félretájékoztatnak.

politologus · http://politologus.blog.hu 2013.03.15. 16:11:19

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Jó esetben a hatóságok is figyelték az üzeneteket... De épp a technika problémái miatt egyre kevesebb lesz belőlük, és pont azoktól, akik a legsúlyosabb helyzetben vannak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.15. 16:15:20

Az elakadtak közül hánynál nem volt hólánc?

Hányan járnak nyári gumival?

komplikato 2013.03.15. 16:25:18

@Étteremkritikus: Simán legalább 10x ennyi ember vár segítségre. Legalább.

lobster thermidor 2013.03.15. 16:27:35

@Étteremkritikus:

Talán összekeverték a nagy zavarban a dolgokat.
Esetleg 400 autóról lehet szó, de valószínűleg ennél nagyobb lehet az a szám is.

De nincs nagy baj, orbán már hazafelé tart, és seperc alatt megoldja a dolgokat.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.15. 16:31:30

@politologus: vagy azoknal akik hulyek
mert pl. le is lehetne kapcsolni a mobilt, es 2 orankent bekapcsolni

hozzateszem, hogy az SMSt megkapja amikor bekapcsolja a mobilt, es a visszajelzest meg a masik... hogy akkor aggodva ra tudjon telcsizni... es fogyasztani az aksit

uarempty 2013.03.15. 16:32:27

@Kiszaj Károly: Milyen 25-30 évente?Pont ez volt most itt pesten is februárban vagy mikor.És ott is csak a fejvakarás ment hajnalban, amikor ki kellett volna a full flottának mennie tolni.De nem mentek...emberek tolták a bkv-t, tiszta szégyen volt ott is.

De, nem nagyon látod a lényeget (vagy inkább nem akarod látni).Rosszul öszpontosítottak.Mivel a kamionok megborultak, így nem volt esély féloránként letolni a havat a fő útvonalakról (legyen most a pálya), márpedig, ha féloránként letolják a pár helyen felvitt (30-40centis) havat, akkor nem alakul ki ez a helyzet, akár tetszik, akár nem, mivel szél fújta buckákról van szó, nem pedig arról, hogy fél óra alatt konkrétan 40 centi szűz hó esett.Az autók pedig kitapossák addig, amíg nem jut oda a kotró.Ráadásul fel kellett volna sózni is előtte.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 16:36:54

@uarempty: 100km/h-s szél és hófúvás? méteres hótorlaszok? félországra kiterjedően? 57 elzárt település? mikor volt ilyen te veréb?

uarempty 2013.03.15. 16:37:39

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: És miért van ott a kocsisor?Mert ráengedték a kamionokat a pályára, azért.Lecsökken a távolság, de nem annyira, hogy ne lásd meg a ködlámpát idő előtt.

Csak azokat tartom felelőtlennek, akik gyerekekkel elindultak pl. síelni.De van, aki busszal akart hazajutni, vagy vonattal..vagy egész egyszerűen mert melózott addig, vagy mert még mindig melózott.
Olyan hihetetlen ez egyeseknek, hogy nem mindenki verte otthon a lőcsöt már csütörtök egész nap?És akkor az a reakciótok, hogy a hülyéje úton van..nem az, hogy a gyökér közútkezelő nem tartja kordában a 10 centis hót, mert van egy kis szél meg pár gyökér kamion, amit felengedtek mindenhova.

uarempty 2013.03.15. 16:41:28

@Kiszaj Károly: Csak a kormányoldaliak erőssége a primitív szöveg és személyeskedés?Amíg kocsma"szinten" vagy, addig hagyjál pls.Köszi

Nem egyszer volt már ekkora hó, csak épp nem egy délután esett le.
Az impontens közutas/autópálya vezetőségnek köszönhetően lettek ekkora hótorlaszok, de látom nem akarod még mindig felfogni, légy oly szives és hagyjál a ökörségeiddel.

mirx 2013.03.15. 16:45:06

@hagyma: "olyan meg a vilagon nincs hogy hofuvasban 50 cm-es havat siman letakaritanak
mese"

voltál már svájcban? :)

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 16:50:28

@mirx: 120km/h-es szélben ott sem takaítják le addig. majd a vihar után.

@uarempty: ezt a szintet értitek, érdemlitek. hiába beszélnék én veled akadémiai székfoglaló stílusában, felesleges lenne.

uarempty 2013.03.15. 17:15:41

@Kiszaj Károly: Akadémiai székfoglaló stílusban is primitív az a kijelentés, hogy hülye, aki elindult ilyenkor.De a közútkezelőnek meg autópályásnak semmi dolga, elég 3 mondattal elintézni, jólvan úgy.Ez, amit te sugallsz és próbálsz erőltetni itt.

És még véletlenül sem akarod fel fogni, h egy komplexebb eseménysorozat és felelőtlenség és fillérbaszóság miatt alakult ki az egész.Mind 2 oldal felelős, de a kezelő jobban.Kezdve azzal, h csak 5-10 centi hóra számítottak meg pár nagyobb széllökésre..ezért engedték a kamionokat is, és ezért mertek többen is elindulni, akinek nem volt muszáj.Ezért sem szórták már előtte sóval a pályát és ezért nem voltak a kritikus pontokon kotrók.Ezután jött a feketeleves/hirtelen sok hó és nagy szél/, kamionok borultak,csúsztakmásztak.A feltorlódott sorba autók futottak bele, majd semmi segítség nem érkezett, se szemből, se oldalról, se hátulról..de még a szalagkorlátot sem lehetett szétvágni, hogy megkerüljék az akadályt.

Kiszaj Károly (törölt) 2013.03.15. 17:23:53

@uarempty: "primitív az a kijelentés, hogy hülye, aki elindult ilyenkor"

jah, 10000 nem hülye van. a 9.99millió idióta meg otthon maradt, amikor fázhatott volna egy autópálya közepén elakadt autóban is.

"egy komplexebb eseménysorozat és felelőtlenség és fillérbaszóság miatt alakult ki az egész"
apád faszát. azért alakult ki, mert a délről jövő meleg nedves levegő, találkozott az északi hideg szárazzal.

30 évente előfordul ilyen.

"h csak 5-10 centi hóra számítottak meg pár nagyobb széllökésre"
anyád. szedán riasztást adtak ki csütörtökre, hogy 100km/h-s szél és hófúvás várható, ha lehet senki ne induljon el. aki elindul vigyen magával ételt,italt, takarót, tankoljon tele.

"feltorlódott sorba autók futottak bele, majd semmi segítség nem érkezett,"
mi érkezett volna 120km/h-s szélben amikor se haladni, se látni nem lehetett?

bpbp78 2013.03.15. 18:00:46

@Gáborom: az az apró tény ne is zavarjon hogy tegnap baromira munkanap volt és az m1 és m7 autópályákon már napközben kaotikus állapotok alakultak ki.az úton lévők jelentős része dolgozni indult, nem hosszú hétvégézni...és segítség meg sehol...bocs, ma délután kirajzott a sok idióta sms...ennyit tudnak...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.15. 18:18:42

@Kiszaj Károly:

NEm állítom, hogy lánc és téligumival minden flott lenne, DE

Ahol lakom, ott több olyan szakasz is van, ahol havazásban elakad a forgalom.

- Azért, mert sokan meglátják a havas lejtőt, és megállnak
- Azért, mert sokan nyári gumival mennek, és keresztbe fordulnak, megállnak, elzárják az utat.
- Én rendszeresen felteszem ilyenkor a láncot, ha muszáj. Én minden esetben el tudnék menni, de sokszor én is ott állok, mert a nyárigumis áll keresztbefordulva.
- Sokszor látja a delikvens, hogy akinek a lejtőn nem sikerült felmenni, csurog vissza, hogy ne állja le a lejtőt. Ilyenkor sokan azt csinálják, hogy mögéállnak és nyomják a dudát, utána már ketten vannak elakadva. Pedig csak fél percet kellett volna várni, és lendületből felmenni.

Torkosborz 2013.03.15. 18:31:52

Megtaláltátok Orbánt, Gyurcsányt, Pintért, katasztrófát,hetet-havat összehordtatok , csak azt nem mondogatjátok, hogy milyen jó amióta (2004) beléptünk Európába valami unioba.
Tőlük miért nem kéritek az azonnali segítséget? Magyarként a magyar embereket vegzálni az jobb mi?
Hazahívni sereget Afganisztánból, Barrosót terepszemlére invitálni, NATO helikoptereket bevetni, alkotmánymódosítást a hónak és a szélnek.és leginkább agymosás elsősegélyt a csodás otthonülő Vészbókosoknak. Akik aztán gyalogolnak 100 km-t, hogy azonnal a bajbajutottakat menthessék.
Tovább is van mondjam még?

Torkosborz 2013.03.15. 18:35:12

Kérdés kiknek fontos, hogy a kamionokat kiengedte az utakra, vagy ki küldte?

panelburzsuj 2013.03.15. 18:50:07

@Torkosborz:

Bajnai.

Meg a Gyurcsány.

Együtt terelték oda a kamioncsordákat.

panelburzsuj 2013.03.15. 18:52:19

@Torkosborz:

A labanc hókotrók már masíroznak Pest-Buda felé.

Csak pár órára sikerült fenntartani őket a határon.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.15. 18:53:32

@uarempty: "Ezért sem szórták már előtte sóval a pályát és ezért nem voltak a kritikus pontokon kotrók."

mit szorjanak? meg hova? ha 30 centinyit szortak volna ki akkor talan, de akkor meg menne a rinya hogy nem tudnak menni a so miatt :)))
a kotronak az Osztapenkonal kellett volna keresztben allnia, ez elmondtak mar sokan

Torkosborz 2013.03.15. 19:04:24

@panelburzsuj:
Akkor Te tudod, hogy az ördög a részletekben van.
Kamioncsorda sem kell, abból elég egy is keresztben a sztrádán.Érdekes az is, hogy a "mellékutakon" sikeresen mentettek.

panelburzsuj 2013.03.15. 19:15:58

@Torkosborz:

Én azt tudom, hogy az egyik gyerekem január végén azért nem jött haza külföldről egy családi eseményre, mert minek pocsékolja a szabit meg a pénzt 1200 kilométeren át a budapesti reptérig, ha utána tök bizonytalan, hogy végül is eljut-e időben még 150 kilométerrel odébb - vonaton vagy buszon...

A másik meg a mostani háromnapos hétvégét tölti eddig a családi kör helyett azzal, hogy a "hivatalos" és a "civil" tájékoztatás totál káoszában valami kapaszkodót találjon: mikor merjen hazaindulni?

És csodálkozz: kurvára nem érdekelnek már a magyarázkodások.

uarempty 2013.03.15. 19:24:59

@Kiszaj Károly:
"apád faszát"

Te nagyon szegény vagy ember :D:D:D:D:D:D

Torkosborz 2013.03.15. 19:34:21

@panelburzsuj:
Nem mondtál újat Európáról!
Akik bevásárolták magukat ide nem az volt a céljuk, hogy mi jól érezzük magunkat.
Viszik gyermekeinket a "jólétbe", ők már nem hiszik hogy itt valaha is boldogulnak.
A hibákat mi, a profitot ők vállalják. Akiknek pénze van azt nem a "katasztrófák" megoldására költik.
Hányszor hallottad, hogy a "tulajdonos" magyarázkodott? A strómanok megteszik helyettük.
És ez tényleg senkit sem érdekel?

Reszelő Aladár 2013.03.15. 19:40:32

Főképp azért lett volna jó pár élő műsor, mert akkor nem került volna taccsra minden ügyfélszolgálat. A Kossuth rádiónak van tán ilyen funciója is. Riszpekt azoknak, akik a terepen voltak!

panelburzsuj 2013.03.15. 19:41:59

@Torkosborz:

öhm...

jól vagy?...

Vagy lamaradtam a Belügyminisztérium privatizációjának híréről?

kzoltana 2013.03.15. 19:51:04

A Facebook még megsokszorozta a gazemberségről készült fotókat is:
A képviselők parkolóját kitakarították, a lakosság meg le van szarva. Hóhelyzet Debrecenben. FOTÓK!
www.vagy.hu/tartalom/cikk/4076_kiknek_kedvez_debrecenben

Nap Pali 2013.03.15. 20:03:09

szégyen hogy épp március 15-én behívta a fides az idegen hatalmak hatseregét ! már a forradalom első napján katapultáltak

a katasztrófa az terorizmus!!! Bajnai áll mögötte !
és nem a b-közgépes fidesmafiálam a hibás !

ez egy jólműködő jóléti demokratikus álam !
nem holmi sötét középkori feudál komcsi náci rezsim !

Mákosi Rátyás 2013.03.15. 20:08:11

@Kiszaj Károly:

Bocs, de te folyamatosan ezon rugózol, hogy aki ottragadt, az hülye, minek indult el. Értsd meg: nagyon sokaknak nem volt választásuk, mert munkanap volt, és vagy elindultak haza, vagy pedig indulniuk kellett dolgozni. Mert mondjuk a főnöke nem mondta azt, hogy rendben, most nem kell bejönnöd. Akik a vonatokat, buszokat vezették, azoknek sem volt választásuk. Ergo: a katasztrófavédelem mindeképp elégtelenre vizsgázott, mert
1. nem takarította rendesen és időben az utakat
2. ha látta, hogy ez reménytelen vállalkozás, akkor nem zárta le időben a problémás szakaszokat, illetve rendelt el kamionstoppot.
Hát kb. ennyi. Az már csak tényleg marketinghab(laty) ezen a katasztrófavédelmi tortán, hogy van ún. télügyi biztosunk is. :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.15. 20:46:23

@kzoltana: azt takaritja az a munkagep ami neki ki van osztva, amiert PENZT kap a vezetoje
o nem azert kapja a penzt hogy az utcan csinalja arra masik ceg valo
habar a tajparasztok miatt tenyleg varhattak volna 2 napot a takaritassal, hogy ne lazongjon a sok suttyo

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.03.15. 20:51:25

@Mákosi Rátyás: hat felenk pl nem az a divat, hogy a fonok azt mondja, nem kell bejonnod, hanem en hivom fel, hogy a ho miatt nem tudok menni...

kkkchris 2013.03.15. 21:07:03

@Mákosi Rátyás: hát igen. az a nagy helyzet hogy az osztrákoknak mivel van pár hegyük is, sokkal nagyobb a tapasztalatuk az embereknek hogy ilyenkor mi van, mit kell csinálni. ha kiadnak egy riszatást akkor igenis felhívja (fel _meri_ hívni egyáltalán) az ember a munkáltatót hogy baszz ha bemegyek nem biztos hogy haza tudok menni (most nem a 3 napos ünnepre gondoltam, mert ilyenkor boldog boldogtalan "hazamegy vidékre"), és erre nem azt a választ kapja hogy jól van akkor hétfőtől nem kell jönnöd ha van hó ha nincs hanem okés rendben, inkább ne essen baja az úton, mert nyilván ő is tudja hogy milyen kockázatokat vállal.

Lehetne sorolni a példákat pro és kontra nálam az egy kicsit kiverte a biztosítékot hogy Gyurcsány azt nyilatkozta hogy az "államnak gondoskodni kell az állampolgárokról". Nincs ez az ember eltévedve pár évtizeddel? Ne nézze az állam gyerekeknek az állampolgárokat, aki csak azért indult útnak hogy ne vesszen el "egy kis hóesés" miatt a már befizetett útja, vagy csak haza "kell" a hosszú hétvégén menni vidékre... Nyugatabbra egy kicsit jobban elfogadják azt hogy ha szar idő van akkor nem indul meg csak ha tényleg kell de akkor felkészül. Én egész télen tele tankkal közlekedtem, sosem lehet tudni! Februárban az osztrák oldalon is le volt zárva jópár út, emlékszem mert akkor jöttünk haza, és ott is CSAK MÁSNAPRA tették helyre az utakat amikor elállt a szél.

A kamionstoppal egyetértek, de ez a kamionosok felelőssége is. Ha egy kamionosnak nem mondják meg hogy álljál félre akkor nem áll meg hanem inkább kockáztat? 100km/h-s szélben és hófúvásban? Csak úgy mint a sok egymásba csúszott autós. RENGETEGSZER tapasztalom hogyha hóesés miatt 70 helyett 40-el megyek akkor le akarnak tolni mert a mögöttem jövőre biztosan nem vonatkoznak a fizika szabályai....

Torkosborz 2013.03.15. 21:25:03

@panelburzsuj:
Jól a magam módján vagyok. Bár az országunk lenne olyan mint én most.
"Privatizálnék", ott bent sosem késő!Katasztrófába vinném a bagázst, és vállalnám a felelősséget is.
Most is van felelős, valahol a végrehajtók között, de nem fogják megtalálni.Az indexesek meg a partvonalon kívüliek nem a valódi felelősöket akarják megtalálni. Habzó szájjal csak félrebeszélnek. Forradalom meg a másik oldalon.
Az autópályák meg továbbra is torlaszolva. Már nem is tudom kinek az érdeke, hogy így maradjon!

panelburzsuj 2013.03.15. 21:55:51

@kkkchris:

"Ha egy kamionosnak nem mondják meg hogy álljál félre akkor nem áll meg hanem inkább kockáztat?"

"erre nem azt a választ kapja hogy jól van akkor hétfőtől nem kell jönnöd ha van hó ha nincs hanem okés rendben, inkább ne essen baja az úton"

Nincs miért védenem a kamionosokat. De próbáld meg legalább a saját mondataidat összefésülni.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2013.03.15. 21:59:36

@lobster thermidor: Jelentem, az összes ismerősöm kikerült a hóból, az állam helyett megoldotta az osztrák Vöröskereszt, a polgárőrök és a traktorosok, meg persze a saját hólapát, akinél volt.

Torkosborz 2013.03.15. 22:16:38

@Étteremkritikus:
Az állam én vagyok! Kimaradt a mondat végén.

Mákosi Rátyás 2013.03.15. 22:43:31

@kkkchris:

"Ha egy kamionosnak nem mondják meg hogy álljál félre akkor nem áll meg hanem inkább kockáztat?"

Tekintve, hogy neki az a dolga, hogy menjen, el fog indulni, ha úgy ítéli meg, hogy az előtte levő szakasz járható. Persze hallgathatja a magyar nyelvű rádiók valamelyikét, de mit ér vele, ha mondjuk nem ért magyarul? Vagy ha érti ugyan, és megáll, a társa meg továbbmegy és eléri a célállomást, vagy legalább közelebb jut hozzá. Gondolom, a főnökeitől nem dícséretet kapna, hogy milyen előrelátó volt és a inkább a jármű és a rakomány biztonságát tartotta szem előtt, minthogy belemenjen egy kétes kimenetelű helyzetbe... A hatóság feladata felmérni és látni a helyzetet és megtenni a szükséges intézkedéseket. És egy hivatalos kamionstoppal már a kamionos, meg a főnöke se tud mit kezdeni. Ezért kell(ett volna) elrendelni.

Istvan Csizi 2013.03.16. 03:26:07

Ugyan már emberek. Lehet itt magyarázni meg mellé beszélni, de itt a sok birka magyar ember hibája az egész. Mi a fenének indul útnak mikor tudta, lattá mi volt nyugatra. Tipikus gondolkodás, velünk nem történhet meg.PEDIG DE!!! Fejlettebb országokban ez nem történik meg mert tudjak, hogy ha baj lesz nem megy sehova. Legyen az barmi (lefoglalt szállás, síelés merthogy utolsó esély, stb)nem megyek sehova. Igen a sok kamion is hibás, de ettől még ugyan úgy hibás az aki útnak indul mikor tudja mi következik. Utána meg dobálódzik,hogy így a kormány meg úgy a másik a hibás. Lófaxt. Szálljatok magatokba baromarcúak!!!!

röhögő 2013.03.16. 05:50:08

Gyurcsány és Bajnai a hibás, ők terelték el a média figyelmét.

röhögő 2013.03.16. 05:52:01

@Istvan Csizi: Nyilván aki melóztak Ausztriában a héten, azok ne jöjjenek haza a háromnapos ünnepre a családjaikhoz. Nyilván. Te meg anyádba szálljál!

röhögő 2013.03.16. 05:53:47

@Mákosi Rátyás: Pontosan. De a hülye Csizi szerint a "baromarcú" kamionosnak magába kellene szállnia.

röhögő 2013.03.16. 05:58:33

Viktor gyere haza! Az országra rátámadt a tél, mint az IMF! Ments meg minket!

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2013.03.16. 09:20:11

@dean23:
"Csóró lengyeleket sajnálom akik idejöttek tüntetni a fantasztikus kormány mellé, "

Ezek a tapló lengyelek fizetett trollok, akik magasról lesz.rják, hogy volt-e Észak-Korea módra kormány melletti tüntetés vagy sem.
Ők kaptak pénzt azért, hogy lejöjjenek, ha elmaradt a tüntetésük, annak csak örülnek, több idejük volt ingyen, magyar állami pénzből várost nézniük.

A post meg szidja a médiát. Én se kedvelem, de ELŐRE leírták, hogy maradjatok otthon. Most ezek után kinek van pofája még sírni? Leírták jó előre, hogy maradj otthon, mert a hóba fogsz maradni, erre terhesen nekivágnak.. Ehhez nincs mit hozzátenni, nem a média a hibás. Ezeket felesleges segíteni is...
Ismerőseim a hosszú hétvégére mentek volna Prágába, hajnali indulással, hát nem indultak...

Ez olyan, mint a viharos tűzijáték (bár ott legalább nem mondták azt, hogy maradjatok otthon) de azért arról szólt az egész média, hogy mekkora szemetek a szervezők és mennyien bajba jutottak. Én egy társasággal voltam és órákkal előtte kinéztünk az ablakon és azt mondtuk, hogy ok, köszi, nem megyünk ki megázni. Mert ez minimum benne volt a felhőkben. Szóval mikor hallgattam a kisbabás meg ilyen-olyan panaszokat és mindenki egyetértett velük, azért én csóváltam a fejemet, hogy ezek csak birkák, minimális józan paraszti eszük sincs.
Nekik mindegy, hogy ilyen esetben hogyan segíted, vagy tiltod meg...

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2013.03.16. 09:24:14

@röhögő: "Nyilván aki melóztak Ausztriában a héten, azok ne jöjjenek haza a háromnapos ünnepre a családjaikhoz. Nyilván. Te meg anyádba szálljál!"
Igen, pedig van, mikor ezt kell tenni.
Erdélyi munkatársam nem tudott Karácsonykor hazamenni a családhoz a hó miatt. Van ilyen. De nem is tudom, hogy mi a francot képzelsz, most emberekről vagy barmokról beszélünk?! Azért, mert jó lenne családhoz menni 3 napos ünnepen, fel vagy jogosítva, hogy minden körülmények közt elindulj?? Nevetséges...

Reggie 2013.03.16. 14:39:23

@sanche: videotar.mtv.hu/Videok/2013/03/14/12/Idojaras_jelentes_2013_marcius_14_12_15.aspx

videotar.mtv.hu/Videok/2013/03/14/20/Idojaras_jelentes_2013_marcius_14_20_15.aspx

Kerlek mond meg nekem, hol mondtak, hogy ne uljenek autoba?

panelburzsuj 2013.03.16. 15:20:20

@Reggie:

Érdekes megfigyelni a bámulatás aktivitást kifejtő Fejesrob kommenttársunk ideológiai fejlődését: ma már ott tart, hogy "és ki merte volna azt mondani félmillió embernek, hogy maradjon veszteg?" (Értsd: ne menj haza munkából, ne menj be munkába, ne menj haza a családhoz hosszú hétvégére, ne indulj neki a várt (és befizetett) pihenésnek...)

nyünyüge 2013.03.16. 15:47:54

@panelburzsuj:
Nekem azért leginkább a belügyminiszter "agresszív kismalac: én így szállok le a bicikliről" stílusú kommunikációja tetszik.
Hát kríziskommunikációt biztosan nem tanult a lelkem.
Nem lett volna okosabb (ha már így "alakult") tegnap, az első felelősséget és vizsgálatot firtató kérdésre azt mondani, hogy jelen helyzetben nem a felelősség firtatására, hanem a mentésre koncentrálunk, és továbbra is számítunk a lakosság, a civilek, .... türelmére, együttműködésére, .....

Aztán erről a pontról ma, holnap, holnapután az események alakulásának függvényében továbbléphetett volna arra, hogy az időjárás, az autósok, ..., az autópálya üzemeltető, ezek együttműködési problémái, az öreg ördög, vagy feltéve, de nem megengedve a katasztrófavédelmi szervezet irányítási gyengeségei okozták.

Bartos Emma 2013.03.16. 16:30:42

@panelburzsuj: nekem ezt mondták a szüleim :)

Reggie 2013.03.16. 16:57:28

@panelburzsuj: Johat, biztos jott a kozpontbol az utasitas, hogy ez az uj pozicio, amit fel kell venni:)

Tiráppá 2013.03.16. 19:40:53

Szabolcsban pl csütörtök este óta nincs áram, ergo számos helyen fűtés sem. Ez azért nevezhető annak. A 15 órás Bp-Nyíregyháza vonat útról nem is beszélve...

BarcaVi 2013.03.16. 21:17:43

Kár, hogy a győri helyi rádiókat (Ozone Fm, Győr+) nem említi a cikk. A frekvenciájukat összekapcsolva 47 órán keresztül reklámmentesen 3 (románnal együtt 4) nyelven ontották az információkat, közvetítették az autóban rekedtek kéréseit az önkéntesek felé és vissza. Büszkék vagyunk rájuk, gratula, szerintem több segítséget nyújtottak, mint a Facebook!

colymbus 2013.03.16. 22:11:02

Barátom tegnap az amszterdami éjszakában kapott SMS-T Sándortól, hogy üljön át egy másik autóba...

nzk 2013.03.17. 09:51:58

@uarempty: nem az 5-10 centis hó volt a baj, ember, hanem a hozzá társuló 100 km/órás viharos szél.. tényleg olyan nehéz összerakni???

Nap Pali 2013.03.17. 09:52:55

@nzk:

így van a SZÉLL a hibás! követelem visszakeresztelni Moszkva térre !

Nap Pali 2013.03.17. 09:53:28

@colymbus: én még nem kaptam meg...

de amugy akik nem kaptak második sms t azok még mindig a kocsiban ülnek?

nyünyüge 2013.03.17. 10:02:20

@Nap Pali:
egy sms-volt összesen a BELÜGYM-től, abban volt hogy mindenképpen maradj - vagy szállj át.

nzk 2013.03.17. 11:10:59

@Nap Pali: hát, ez nagyon vicces volt, csak így tovább!

klippan 2013.03.17. 15:39:08

@Istvan Csizi: Ha le lettek volna zárva az autópálya-feljárók, nem hajtottak volna fel a járhatatlan útra. Netán, akinek le kellett volna zárnia, nem hallgatott időjárás-jelentést? Vagy nem tudta értelmezni az elhangzottakat? Talán inkább az ő felelőtlenségükről kellene beszélni.

nyünyüge 2013.03.17. 15:57:59

@klippan:
hát erről van szó!

az állam, a felelős gazdasági szervezet felelőssége mindig nagyobb, mint a civilé.

magyarul rendőrség, katasztrófavédelem, autópályaüzemeltetés, ...., sok-sok szemeteskocsi (stílszerűen inkább hókotró), és utána jön az a felelőtlen civil,

akinek nincs joga az elcsesződött négynapos hétvégéjét számonkérni az előzőeken, de a testi épségének veszélyeztetését bizony igen.

az egyén felelőssége mindig kisebb, mint az ter

Nap Pali 2013.03.17. 15:58:24

míg több tízezer ember kínlódott a hó fogságában...
addig akatasztrófavédelem székházában:

www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=press_keptar_mutat&galeria_id=1205

gondolom 16h kor erről lesz beszámoló, hoyg mijen volt a pezsgő és a kaviár...
vagy esetleg sírva lemondanak dr.P.Sándor és dr.B.György bűnözők?

nyünyüge 2013.03.17. 15:59:28

@nyünyüge:
jav: mindig kisebb, mint a professzionális szereplőké.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.17. 16:22:22

"Ha le lettek volna zárva az autópálya-feljárók,"

- Ellenben Bp-n le volt zárva a kivezető ott is, ahol lehetett rajta közlekedni.

Nap Pali 2013.03.17. 16:26:29

Bécsből hókotrókat küldtek
Budapestről meg TEK-es páncélosokat...

enyni a különbség a demokrácia és a diktatúra között..
ki mi ellen készült fel...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.03.17. 16:31:00

@Nap Pali:

"míg több tízezer ember kínlódott a hó fogságában...
addig akatasztrófavédelem székházában:"

Ez már ok a lemondása. Mindenkiére, aki ott volt.
süti beállítások módosítása