Két amerikai biathlonista egyedülálló történetét dolgozza fel a Guinness legújabb reklámja, mely ezúttal is az emberi döntések és a jellem közötti összefüggést hangsúlyozza. Bár a szpot a sörmárka mellett a 2014-es téli olimpiát is sikerrel promótálja, az amerikai reklámszabályozás értelmében csak január 30-ig maradhat a képernyőkön.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Guinness "Made of more"-kampánya rendre feladja a leckét a reklámiparnak, hiszen a tradicionális ír sörön kívül komplett identitáscsomagokat is kínál a fogyasztóknak. Ezúttal sincs másképp: a BBDO New York legújabb munkája kitartásról, sikerről, szeretetről és erényről mesél, mégis tiltólistára kényszerül. A szpot rövid élettartamát annak a szabályozásnak köszönheti, ami kimondja, hogy azon márkák, amelyek nem támogatják hivatalosan is az olimpiai csapatot, nem reklámozhatnak olimpikonokkal.Mivel a Guinness nem tartozik a szponzorok közé, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság sem járulhat hozzá a két sportolónő szerepléséhez, főleg, hogy a legfőbb versenytársnak számító Budweiser viszont ott virít minden ötkarikás plakáton.
A film Tracy Barnes döntését mutatja be, aki az olimpiai selejtezőkön továbbjutva végül ikertestvére, Lanny javára lemondott helyéről, aki betegsége miatt nem szállhatott versenybe. Mivel eddig még egyikük sem szerzett érmet, a Sochiban megrendezésre kerülő játékok mindkét biathlonista számára az utolsó lehetőséget jelentik. A Guinness reklámszakemberei tehát a sör egyedi tulajdonságai helyett inkább a nézők érzelmeire apellálnak, amit a videó szlogenje csak megerősít: „Az általunk hozott döntések mutatják meg személyiségünk igaz természetét!”
A konkurenciától való félelem egyébként nem egyedülálló jelenség a sportvilág és reklámpiac viszonyrendszerében: a napokban az amerikai FOX televíziós társaság is betiltotta a Super Bowl szünetébe szánt Soda Stream szpotot, mivel az nyíltan beint az esemény fő támogatóinak számító Coke-nak és Pepsi-nek is. A film első felében a márka nemzetközi nagykövete, Scarlett Johansson nyomja a direktmarketinges dumát, majd fürdőköntösét kiskosztümre cserélve szeretkezik egyet a szívószállal, hogy hitelesen mondhassa ki a termék szlogenjét: "sorry Coke&Pepsi!"
Bár a reklámfilm láthatóan nagy költségvetéssel dolgozott, a korábbi évek tapasztalatai alapján bátran állíthatjuk, hogy nem került volna be a Super Bowl élmezőnyébe. Még szerencse, hogy a Fox döntésével kapcsolatban a szódagépeket forgalmazó vállalat elnöke, Daniel Birnbaum is kifejezte nemtetszését, mert az így kialakult botrány már most ötmillió fölé emelte a film nézettségét.