Mindent el lehet adni gyerekkel, kis kutyával, szexi nőkkel vagy csúcs autókkal. Nyilván erre gondolt az a bravúros csapat is, aki megalkotta a Kormányváltás legújabb plakátsorozatát. A képek magukért beszélnek, nem kell túl sok kommentárt hozzáfűzni ahhoz a politikai csődtömeghez, amit sikerült megalkotniuk. A célokat keresve egyetlen értelmes magyarázat fogadható el, hogy mémek százait akarták generálni ezekkel a képekkel. Ez talán sikerül is, de ki gondolja azt, hogy mémekből végül szavazat lesz?
Blogunk nem politizál, de a kommunikációs, kampánytechnikai hibák mellett nem mehetünk el szó nélkül, hiszen ez már szakmai kérdés. Szavazni meg mindenki arra szavaz, akire akar.
A Kormányváltás legújabb plakátjait látva rengeteg kérdés merülhet fel az emberben, persze ha túl tud lépni az első sokkon. Kit szerettek volna megszólítani ezzel? Miért döntöttek úgy, hogy a március 15-ére szervezett összefogás promóciójához a kisállatok lesznek a legjobb eszközök? Hogyan fordulhat elő, hogy 5 pártban egyetlen ember sem mondja azt, hogy STOP, ez nem a jó irány?
A gyenge plakátok mellé még bejön, hogy folyamatos névváltásra kényszerültek. Pár napja még Összefogásként jelentek meg, majd az azonos, már korábban bejegyzett párt miatt Kormányváltás lettek. A szavazó lapon meg marha hosszú pártlista lesz, igazodjon ki, aki tud.
Visszatérve a plakátokra, a színvilág, a forma, valamint a tervezésük arra enged következtetni, hogy a Kormányváltás valóban a jövő generációját szeretné megszólítani, az olvasni még nem tudó óvodás gyerekeket. A célcsoport belövésétől ezzel egyébként nem kerültek olyan messze, az általános politikai kommunikációs vélekedés szerint a választókkal a 13 évesek szintjén kell kommunikálni.
Az olyan jelmondatok, mint például "Én és a gazdim tüntetünk!" vagy "Haverokat hozzatok, a répát én intézem!" nem csak gyerekesek, néhol nagyon is félreérthetőek. Persze nem mehetünk el "az én szavazatom, a mi hazánk" szlogen mellett sem szó nélkül, mely ezeken a plakátokon szintén problémás. Ha nagyon szó szerint akarjuk értelmezni a látottakat, akkor kis túlzással mi, szavazó társadalom, ezek szerint kutyák, macskák, disznók és nyulak vagyunk - és kitudja milyen állatok következnek a sorban még március 15-ig.
5 párt, egy több sebből is vérző kampány. De akkor mégis miért? Mi a valódi célja mindezeknek?
Az tény, hogy egy dolog igaz ezekre a képekre, nem mehetünk el mellettük szó nélkül. Pár nap alatt rengeteg mém, átalakított plakát született, terjednek a közösségi oldalakon, ezek pedig hatalmas reklámot generáltak az egyébként nem túl hangsúlyos kampányelemeknek. A "Visíts velem!" kismalac ihlette meg a legtöbbeket.
Zárásként pedig nem lehet kihagyni a mai nagy durranást. Máté Péter Hazám című dala "Ez itt az én hazám" című feldolgozásban csendül fel az Együtt-PM jóvoltából, melyet azóta sem vállalt fel senki.