Komolyan cuki állatokkal nyernének választást?

2014. március 13. 21:24 - Vida Melinda

Mindent el lehet adni gyerekkel, kis kutyával, szexi nőkkel vagy csúcs autókkal. Nyilván erre gondolt az a bravúros csapat is, aki megalkotta a Kormányváltás legújabb plakátsorozatát. A képek magukért beszélnek, nem kell túl sok kommentárt hozzáfűzni ahhoz a politikai csődtömeghez, amit sikerült megalkotniuk. A célokat keresve egyetlen értelmes magyarázat fogadható el, hogy mémek százait akarták generálni ezekkel a képekkel. Ez talán sikerül is, de ki gondolja azt, hogy mémekből végül szavazat lesz?

Blogunk nem politizál, de a kommunikációs, kampánytechnikai hibák mellett nem mehetünk el szó nélkül, hiszen ez már szakmai kérdés. Szavazni meg mindenki arra szavaz, akire akar.

A Kormányváltás legújabb plakátjait látva rengeteg kérdés merülhet fel az emberben, persze ha túl tud lépni az első sokkon. Kit szerettek volna megszólítani ezzel? Miért döntöttek úgy, hogy a március 15-ére szervezett összefogás promóciójához a kisállatok lesznek a legjobb eszközök? Hogyan fordulhat elő, hogy 5 pártban egyetlen ember sem mondja azt, hogy STOP, ez nem a jó irány? 

1_1.jpg

A gyenge plakátok mellé még bejön, hogy folyamatos névváltásra kényszerültek. Pár napja még Összefogásként jelentek meg, majd az azonos, már korábban bejegyzett párt miatt Kormányváltás lettek. A szavazó lapon meg marha hosszú pártlista lesz, igazodjon ki, aki tud.

Visszatérve a plakátokra, a színvilág, a forma, valamint a tervezésük arra enged következtetni, hogy a Kormányváltás valóban a jövő generációját szeretné megszólítani, az olvasni még nem tudó óvodás gyerekeket. A célcsoport belövésétől ezzel egyébként nem kerültek olyan messze, az általános politikai kommunikációs vélekedés szerint a választókkal a 13 évesek szintjén kell kommunikálni.

Az olyan jelmondatok, mint például "Én és a gazdim tüntetünk!" vagy "Haverokat hozzatok, a répát én intézem!" nem csak gyerekesek, néhol nagyon is félreérthetőek. Persze nem mehetünk el "az én szavazatom, a mi hazánk" szlogen mellett sem szó nélkül, mely ezeken a plakátokon szintén problémás. Ha nagyon szó szerint akarjuk értelmezni a látottakat, akkor kis túlzással mi, szavazó társadalom, ezek szerint kutyák, macskák, disznók és nyulak vagyunk - és kitudja milyen állatok következnek a sorban még március 15-ig. 

3_2.jpg5 párt, egy több sebből is vérző kampány. De akkor mégis miért? Mi a valódi célja mindezeknek?

Az tény, hogy egy dolog igaz ezekre a képekre, nem mehetünk el mellettük szó nélkül. Pár nap alatt rengeteg mém, átalakított plakát született, terjednek a közösségi oldalakon, ezek pedig hatalmas reklámot generáltak az egyébként nem túl hangsúlyos kampányelemeknek. A "Visíts velem!" kismalac ihlette meg a legtöbbeket. 

unnamed.jpg

Zárásként pedig nem lehet kihagyni a mai nagy durranást. Máté Péter Hazám című dala "Ez itt az én hazám" című feldolgozásban csendül fel az Együtt-PM jóvoltából, melyet azóta sem vállalt fel senki.

Kattra itt.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr305855540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amocsok 2014.03.15. 10:30:54

Érdekes írás.
Azzal indítod: "Mindent el lehet adni gyerekkel, kis kutyával, szexi nőkkel vagy csúcs autókkal."
Majd azzal folytatod: "...nem kell túl sok kommentárt hozzáfűzni ahhoz a politikai csődtömeghez, amit sikerült megalkotniuk."
Nem kicsi ellentmondás, nézzük tovább!
Mik egy jó plakát, szórólap ismérvei?
A legfontosabb talán, hogy legyen figyelemfelkeltő. Bevallottan nem politizál a blog, de ez a plakát annyira felkeltette a figyelmét, hogy nem tudott szó nélkül elmenni mellette, sőt(!), komoly elemzésre ragadtatta magát.
Egy jó plakát elgondolkodtat. Ez a garancia arra, hogy egy másik vizuális élmény ne üsse ki első pillanatra. Úgy tűnik, ezt a célját is elérte, mert itt bizony komoly agyalás kezdődött róla.
Egy kis fikázás a névváltoztatásról, de szigorúan csak a pártsemlegesség jegyében, majd vissza a plakátokra. Némi morfondírozás a célcsoportról. Érdekes, hogy bár a bevezetőben szó volt a gyermekekkel való politizálásról is, a politikai pedofília (ami szintén jelen van a mostani kampányban) még nem verte ki annyira a biztosítékot, hogy valami hasonló terjedelmű cikkben kerüljön itt bemutatásra. Na majd a következő cikkben, talán.
"Ha nagyon szó szerint akarjuk értelmezni a látottakat, akkor kis túlzással mi, szavazó társadalom, ezek szerint kutyák, macskák, disznók és nyulak vagyunk..."
Ez pontosan így van.
"Még a kutyák között is vannak kutyák, hát még az emberek között." (Jan Himilsbach)
És persze vannak patkányok, férgek..., csak hogy további tippeket adjak a mémgyáraknak. Feltételezem, a szervezők ilyen plakátokkal nem fognak megjelenni.
Szóval! Komoly erőfeszítéseket teszel, hogy leírd ezeket a plakátokat, miközben maga a cikk, önmagában bizonyítja, hogy ezek a plakátok jók. :)
süti beállítások módosítása