Komplett idiótának néznek minket Facebookon

2014. június 13. 09:11 - Pintér Dániel Gergő

A Track Maven legújabb kutatása szerint az online brandekhez kapcsolódó Facebook-posztok többsége egy tízéves gyerek olvasási szintjén van. A digitális kommunikáció révén kialakult egy új nyelvváltozat, az ún. digilektus, mely informálisabbá teszi ugyan az írásbeliséget, de közben lényegesen le is egyszerűsíti azt.

Hirdetés és netspeak

Jelenleg csaknem 15 millió márka és szervezet található a Facebookon, akik mind eltérő célcsoporttal, heterogén szolgáltatási körrel és változó költségvetéssel rendelkeznek. Céljuk azonban közös: hirdetéseiket a lehető legtöbb emberhez eljuttatni, maximalizálni a bevételt, s lenyomni a versenytársakat. Ehhez elsősorban egyszerű, könnyen befogadható, gyakran audiovizuális szempontból is emlékezetes üzenetekre van szükség, mely az adott brand kapcsolatépítő tevékenységének alappillére. Az állandó és sikeres közösségi média jelenlét a fogyasztói attitűd-változást úgy éri el a leggyorsabban, ha csökkenti a formális stílussal járó bejegyzéseket, s növeli a rövid, élőbeszédre hajazó, kellő kreativitással megírt posztok arányát. Szleng, emotikonok, szórakoztató képek vagy videók, s néhány szimpla alany-állítmányból álló mondat alkotja a 2010-es évek webes kommunikációjának alapegységét. 

pngbase648528e5eddc9f3d72.png

Ostobák vagyunk, de legalább elkötelezettek!

Ezt bizonyítja a Track Maven tanulmánya is, ami olyan kérdésekre keresi a választ, hogy hétköznapokon vagy hétvégén hatékonyabban-e a vállalati posztok; a kép vagy a szövegcentrikus tartalom-e a nyerőbb, illetve növeli-e a lájkok számát, ha konkrét kérdést intézünk a felhasználókhoz. A kutatás során 5,804 márkához kötődő Facebook-oldalt és 1,578,006 bejegyzést elemeztek Track Maven munkatársai, s arra jutottak, hogy ezek 67,3 százaléka egy általános iskola ötödik osztályos tanuló szövegbefogadási és -értelmezési szintjén áll. A megdöbbentő adat mellett a csapat néhány tanácsot is ad: a poszt végi kérdőjel 23 százalékkal növeli a követők márka iránti elköteleződését, a hashtagek pedig csaknem 60 százalékkel. A tendenciát jól mutatja, hogy a bejegyzések 88,31 százaléka olyannyira koncentrált, hogy 40 szónál kevesebbet tartalmaz.

Facebook-Fans-Like-Brands.jpg

Összefoglalva a vállalati siker valahogy így néz ki egyetlen Facebook-posztba sűrítve:

"El se hiszitek, LIKE, hogy mennyire csodálatos, LIKE, a legújabb cuki kis kütyünk, LIKE! Szexi, trendi, LIKE, és hála nekünk, holnaptól mindenki számára elérhető! LIKE. Semmi mást nem kell tenned, mint megvenni, LIKE, és garantáltan Te leszel a legmenőbb arc a földön! LIKE. Annyira olcsó, hogy gyakorlatilag ingyen van! LIKE. Rendeld meg azonnal, LIKE és mi már postázzuk is, LIKE, hogy te is annyira különlegesnek érezhesd magad, mint mi, akik legyártottuk! LIKE!"

byVVlAiSEdzL0RJ5S5cHiEpBN4I_.jpg

/Forrás: CNET/

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr326295701

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.06.13. 13:00:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.13. 17:21:22

az összes hirdetéssel foglalkozó cég folyamatosan hülyének nézi az állítólagos célközönségét.

Ianas 2014.06.13. 18:58:13

@doggfather: az ember néha ugy érzi, teljes joggal...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.13. 22:12:37

@Ianas: mármint joggal néznek mindenkit hülyének?!

zellerlevél 2014.06.14. 09:21:28

A fb célközönsége vagy valóban 10 év körüli, vagy azon a szinten van szellemileg.

Bár az is igaz, hogy a média, benne a reklámokkal zömmel szintén ugynezeket az embereket veszi célba.

Ianas 2014.06.14. 11:59:46

@doggfather: A fenti statisztikák alapján az emberek nagy része vidáman bekajálja az őt dedós szinten kezelő cégek hirdetéseit. Ezt úgy is mondhatjuk, hogy a kínálat megtalálja a keresletet. Vagyis IGEN. Joggal nézik hülyének a célközönséget, mert ez tetszik a célközönségnek. Amiből levonhatjuk a logikus következtetés.

Én mondjuk pl. egyetlen ilyen reklámozót sem követek közösségi oldalon, talán nem véletlenül.
süti beállítások módosítása