Manapság egyre több marketinges próbálja tudatos közösségimédia-használattal elérni az újságírókat. A cél ugyanaz, mint eddig: hatással lenni az újságírókra, hogy nagy felületen közvetítsék üzenetünket másoknak is. Az eszközök viszont egyre kifinomultabbak.
Kifejezetten a médiában dolgozókat célozzák
A marketingesek, illetve a pr- és reklámügynökségek egyre többször használják a közösségi médiát, hogy elérjék üzenetükkel az újságírókat. Gondosan helyezik el üzenetüket, remélve, hogy fel tudják hívni a médiában dolgozó szakemberek figyelmét magukra, vagy legalább az emlékezetükben tudják tartani termékeiket.
Nem új dologról van szó, hiszen eddig sem volt szokatlan a cégektől, hogy testre szabott üzenetekkel célozzák az újságírókat speciális felületeken. Erre a célra használják a Wall Street Journalt, a New York Timest vagy a USA Todayt is – mondják a szakértők. Ugyanakkor, a marketingesek felhívják a figyelmünket arra, hogy egyre kifinomultabb módszerek léteznek az üzenetek célzott átadására például a Facebookon vagy a Twitteren.
Hatékonyabb megoldás
Marty Weintraub, az aimClear digitális marketingügynökség alapítója szerint növekszik az a trend, miszerint a cégek a közösségi média felületén próbálják elérni az újságírókat. Szerinte ez még elegánsabb és hatékonyabb út lehet az újságírók és a médiaszakemberek figyelmének megszerzésére, mint ha emailekkel vagy telefonokkal bombáznák őket.
Forrás: revinate.com
A marketingesek szerint a célzott hirdetéseknél ki kell használni a platform adta lehetőségeket. Például a Facebook lehetővé teszi, hogy a marketingesek speciálisan megcélozzák egy adott cég dolgozóit, vagy egy-egy munkakörben keressenek az emberek profilján található információ alapján. Így a marketinges kiválaszthatja, hogy a reklámokat csak azoknak az embereknek hirdesse, akik például a New York Times, a Wall Street Journal vagy a Financial Times munkatársai. De azt is ki lehet választani a hashtagek segítségével, hogy olyan embereknek mutassák a reklámot, akik a Facebook szerint érdeklődnek az újságírás és a hírek iránt.
Hogyan használjuk a Facebookot célzott hirdetésre?
A Facebookon hirdetés igen egyszerű, és sok segítséget is kapunk online. Először is, magát a Hirdetéskezelőt nyissuk meg, utána válasszuk ki bal oldalon a kampány konkrét célját, és hozzunk létre egy hirdetési fiókot. Ezután a hirdetéssorozatban már meg is adhatjuk a célközönséget. A hirdetés célzási beállításainál konkrétan meg tudjuk adni, hogy milyen helyszín szerint vagy milyen érdeklődési körökben szeretnénk reklámozni. Természetesen nem kell az összes célzási beállítást használni egyszerre, de érdemes minél többet, hogy így ki tudjuk szűrni a számunkra releváns felhasználókat. A célközönség "Nyelvek" pontja alatt található a "További demográfiai adatok" gomb, ahol pedig a "Munkahelyek" fület találjuk. Bővebb információ a hirdetéscélzási lehetőségekről itt érhető el.
Érdemes ellátogatnunk a Facebook Advertiser Help Centerébe is, ahol az alapismeretek mellett mindenféle útmutatást, szabályzatot és súgót is találunk a kezelő használatához. Az oldalon lépésről lépésre leírják, mit kell tennünk a célközönség beállításához, de segítenek a költségkeret és egyéb hasznos dolgok beállításában is.