Ma a legsikeresebb popsztárok nemcsak énekesek. Hogy igazán sikeresek legyenek, egyedi márkát kell kiépíteniük, hogy bármikor bárki felismerje őket. Jó példa erre Katy Perry. Vagy ott kell lenniük minden közösségi platformon, mint a One Directionnek. Nem ők az egyetlenek, akiktől tanulhatnak a vállalkozók, hogy hogyan lehet sikeresen eladni és jelen lenni 2015-ben, de mit is tanulhatunk az MTV kedvenceitől?
Bűvölje el a rajongókat a közösségi médiában, mint a One Direction
Aki szeretne érvényesülni a közösségi média felületein, annak be kell vonnia a közönségét, nincs ez máshogy az énekeseknél sem. Az egyik legjobb módszer erre a 70/30 szabály, vagyis hogy 70 százalékban hasznos vagy érdekes tartalmat posztolnak, csak a maradék 30 százalékban reklámozzák magukat közvetlenül. De nem ez az egyetlen módszerük a popsztároknak: minden egyes koncert, lemezbemutató vagy tévés megjelenés után köszönetet mondanak a rajongóknak. Ez az a kis pozitív visszajelzés, amely rendkívül emberivé teszi az együttest, és amellyel megerősítik a kapcsolatukat a rajongókkal.
We know that was a cold one, thank you to everyone who came out to see us. You were amazing all night. All the love .x
— Harry Styles. (@Harry_Styles) 2014. november 19.
Egy másik módszerük, amikor aktivitásra ösztönzik a rajongókat. Mikor kiadták a legújabb albumukat, a zenekar tagjai azt kérték a rajongóktól, hogy küldjenek nekik egy képet, ahol a CD-jükkel pózolnak. Nem felejtették el, hogy a közvetlen kommunikáció még mindig mennyire hatásos.
If u have the physical album for FOUR , send me pics of ya holding the box
— Niall Horan (@NiallOfficial) 2014. november 18.
Adj el, akár Beyonce
Beyonce tavaly a legkisebb feltünés nélkül adta ki a legújabb albumát. Nem volt semmilyen marketingkampány, a promóció hiánya volt maga a promóció. Az első hétvégén 828 773 példányban vásárolták meg a lemezeket a rajongók. A nulla promóciót nem mindenki engedheti meg magának, de a szakértők szerint már az is sokkal eredményesebb, a vevőket jobban motiválja, ha ingyenes szállítást adunk a termék mellé.
Dolgozz ki egy márkát, mint Katy Perry
Katy Perry rendelkezik a legtöbb követővel a Twitteren. A marketingesek sokat tanulhatnának tőle, hiszen kialakított egy erős, egységes márkát, ami megkülönbözteti a többi popsztártól. A márka jellemzői: kicsit színpadias, vidám, pezsgő és energikus. A Prismatic című új albumának stílusa és dizájnja mindenhol egységes: a közösségi média oldalain, a honlapján, a színpadi dekorációban. Ez a következetesen használt dizájn megkönnyíti a rajongóknak, hogy bárhol, bármikor azonnal azonosítsák a Katy Perryt mint márkát. Felismerte, hogy jelentős hatással van a vásárlói döntéshozatalra a bizalom, az állandóság és a megbízhatóság.
Need a hard copy for all ur next�pizza parties�?! Pre-order here NOW: http://t.co/q3gLLEsbTb #KatyPWTL pic.twitter.com/FcUjlGtMQ2
— KATY PERRY (@katyperry) 2015. augusztus 31.
A prdaily.com néhány tanácsa a hasonlóan egységes márka kiépítéséhez:
- Hozzunk létre egy következetes üzenetet.
- Egy egyedi arculat, lógóval, színekkel, megfelelő betűtípussal, és ezek konzisztens használata nagyban megkönnyítik a tartalom eladását.
- Figyeljünk rá, hogy ott legyünk mindenhol. Mikor Katy Perry legújabb albuma megjelent, bármerre néztünk őt láttuk, talk show-kban, vörös szőnyeges eseményeken, a közösségi médiában.
Legyen mindenki a barátja, akár Taylor Swiftnek (főleg, aki befolyásos)
Hollywood leghíresebb baráti körével rendelkező énekesnője Taylor Swift. A nemcsak a rajongóival szuperkedves, de Taylor barátai közé tartoznak énekesnők (Lorde, Selena Gomez, Ellie Goulding, Beyonce), modellek (Gigi Hadid, Karlie Kloss, Cara Delevingne), színésznők (Emma Watson, Emma Stone, Amanda Seyfried), és persze jóban van befolyásos férfi sztárokkal is (Jay-Z, Justin Timberlake, Ed Sheeran). Valószínűleg nem csupán számításból van jóban egy sor másik celebbel, mindenesetre azt be kell vallani, hogy híres barátai nagyban segítették legutóbbi albuma, az 1989 promócióját is.
OMG 1989 IS OUT WHAT A DAY. so proud of my sista. my favourite is style (and also blank space) (and also all of them) pic.twitter.com/BUlAQaQjTE
— Lorde (@lorde) 2014. október 27.
A fenti módszereknek a külön-külön vagy együttes használatával nem feltétlenül fognak tinilányok ezrei sikongatni utánunk, de az eladási számaink és a népszerűségünk jelentősen megugorhat, akár a popmarketing legnagyobbjainak.