Metha: "olyan közönséget szeretnék építeni, ami igazán értékeli ezt a zenét!"

2016. február 19. 17:57 - Herbály Dorottya

Nagyinterjú Methával zenéről, szponzorokról és közönségépítésről

Metha hazánk egyik legmeghatározóbb alakja az elektronikus zenei szcénában. Dj, producer, 15 éve jelen van az itthoni partiéletben. Vj-ként indult, mára saját kiadót alapított Be Massive néven. Új albumának megjelenése kapcsán találkoztunk az idei év első We need UNDERGROUND bulija előtt, hogy beszéljünk zenéről és kommunikációról. Az interjúban mesélt a közönségépítésről, a szponzorok kezeléséről, az online és offline jelenlétről és a tehetségek segítéséről is.


12630694_1017629504945630_1036552180_o.jpg

Mitől lesz szerinted jó egy buli?

Metha (M): Szerintem egy elektronikus rendezvény akkor igazán minőségi, hogyha a közönség érdeklődését, figyelmét is sikerül a minőségre hangolni. Ehhez persze kell egy nyitott közönség. Én például igyekszem minden szettemben olyan zenéket is játszani, amiket esetleg még nem hallottak sehol sem, de ezt nem úgy, hogy átmenjen öncélú produkcióba. Az általános minőség emeléséhez persze olyan személyiségek kellenek a dj-pult mögé, akik hiteles és értékes figurák.

A közönséggel milyen a kapcsolatod?

M: Akik rendszeresen járnak a bulijaimra, és beszélgetünk, velük jóban vagyok. Az egyik ismerősöm azt mondta, akit szintén bulikból ismerek, hogy többet is találkozhatnék, beszélgethetnék az emberekkel, mert lenne rá igény, úgyhogy próbálok még többet érintkezni velük, lemenni bulizni közéjük és együtt lenni. Olyan közönséget szeretnék tovább építeni, ami igazán értékeli ezt a zenét. Azt érzem, nagyon jó úton járok, mert remek emberek vesznek körül.

Keresem a lehetőséget, hogyan tudnék új emberekhez is eljutni, mert az elektronikus zene egy csoda. Más dimenziók nyílnak meg, el tudsz érni mélységeket, ami semmi mással össze nem hasonlítható. Legutóbb például André Winter buliján volt, hogy láttam rajta, hogy keres, figyeli a közönséget, végig jelen van. Nekem ez a fajta hozzáállás nagyon szimpatikus.

Folyamatosan jelen vagy Facebookon, Youtube-on, Twitteren és Instagramon. Hogy fér bele minden az idődbe?

M: Tudatos rendszeresség van emögött, be van osztva, hogy mit mikor kell csinálni. Az elmúlt egy évben a Be Massive kiadóhoz csatlakozott Kiss Soma, aki a háttérben rengeteget segít, így több időm marad a kreatív munkákra. Például a Be Massive Twitter-profiljára egy héttel előre megbeszéljük, hogy milyen tartalmak menjenek ki. A Metha Twitter-oldal azért egyszerűbb, mert az össze van kötve az Instagrammal. Arra igyekszem figyelni, hogy minden nap menjen ki tartalmas kép, de csak azért nem teszek ki posztot, hogy meglegyen a napi forgalom. Illetve van olyan, hogy egy nap mondjuk tartalmasabb, és akkor kettő-három poszt is kimegy.

A Youtube-ra bulik után közvetlenül szoktam feltölteni. Ilyenkor az emberben még megvan az adrenalin, meg még benne vagyok a hangulatban, és megnézem, melyik videó adja ezt vissza leginkább. Tudom, hogy hd-ben, összevágva sokkal szebb lenne, csak szerintem manapság, aki elmegy bulizni, mondjuk két napig benne van a buli lendülete, és ha akkor nem kap impulzust, utána már a következő hét szerdán az, hogy mi volt szombaton, annyira nem jön elő. Biztos előjön egy jó élmény, de nem úgy, mint amikor másnap megnézed, és arra gondolsz, hogy "ahhhw tényleg, de jó volt a tegnap este".

Mennyire vagy folyamatosan online?

M: Igyekszem odafigyelni, hogy ez személyes kommunikáció legyen, de megvannak a határok, az intim zónát megtartom. Hogyha zenével kapcsolatos megjegyzést kapok, vagy fölteszek egy posztot, és az bárkiből reakciót vált ki, akkor egyből próbálok én is reagálni. Hiszen nekem is jól esik, hogyha mondjuk egy általam nagyra tartott előadó visszaír.

Neked van ügynököd?

M: Jó lenne, ha lenne egy ügynök, aki segít a külföldi kapcsolatoknál. Egy-két baráti támogató idén mellém állt, meglátjuk mit sikerül elérni. Sajnos nem mindig elég csak a zene, hanem szükség van a megfelelő ismeretségekre, ha mondjuk Berlinben szeretnél játszani. 

A szponzoraidról mesélnél egy kicsit? Ők találtak meg téged vagy te őket?

M.: A legérdekesebb az Adidas esete. 5 éve kezdődött a sztori, szerintem példaértékű, biztos a gyerekemnek is sokat fogom mesélni. Épp kijöttem a kórházból, és már nem tudom miért, de bementünk egy Adidas boltba. Miközben nézelődtünk a párommal, odamentem az egyik eladóhoz, hogy ezekben a cuccokban táncolnak Brooklynban, én meg underground dj vagyok, és ilyen zenéket csinálok, nincs-e kedvük támogatni. A hölgy azt mondta, hogy beszéljek az üzletvezetővel, írjam le, mit akarok. Leírtam, és 3 hónapon át folyamatosan küldtem az ötleteket. Ezek után azt mondták, hogy jó, próbáljuk meg. Most már több éve tart az együttműködés, a harmadik marketingessel dolgozom együtt az Adidason belül, és azt kell mondjam, hogy ez az idei év még egy szintet fog lépni. Hasonló gondolkodású, mint én, és be is von a munkájába, nagyon jó dolgok várnak még ránk , azt érzem. 

m1.jpg

Támogat még a KORG is. Megkerestem őket, mikor megszületett a kislányom, hogy szeretnék egy jó fejhallgatót. Egy este írtam 40 emailt, mindenkinek, aki létezik, és az egyikre válaszoltak, hogy gyere be és beszéljünk. Most itt tesztelőként vagyok, ami nagyon érdekes feladat. Először ódzkodtam tőle, mert nem vagyok olyan atomfizikus, mint jó pár producer ismerősöm, akik imádják a kábeleket ide-oda dugdosni. De itt olyan eszközöket tesztelhetek, amiket önerőből sose tudnék. Rajtuk kívül a Funzine és az Audient támogat még.

Kinek a véleménye visz előrébb, kinek szoktad elküldeni a számaidat?

M: A nagyok, akiknek elküldöm, általában nem hallgatják meg. Például elküldtem Bodzinnak is. De az elmúlt pár hónapban nem küldtem zenéket, mert úgy voltam vele, hogy akkor fogom küldeni legközelebb, ha 100 százalékosnak érzem. Korábban én is beleestem abba a csapdába, hogy türelmetlen vagyok, gyors visszajelzést akarok kapni, és akkor hiszem el, hogy ez jó, ha mások is azt mondják. Mostanra már bízok magamban annyira, hogy ha egy zene tetszik, akkor az tényleg jó. Ebben a saját kiadó segítség, mert nincsen kényszer, hanem tudom a saját zenémet én gondozni, eldönteni, hogy milyen borító legyen, vagy ki csináljon rá remixet, például most Knobs csinált nekem egyet. Ha legközelebb jön Bodzin, akkor azért persze adok neki három zenét. 

És te is próbálod segíteni a fiatal tehetségeket?

M: Igen, tavaly két apróbb dj tehetségkutató is volt a HERZ sorozatomban. Az egyik tavasszal, a másik meg most karácsonykor. Egész sokan jelentkeztek. Ezenkívül is ha a producerek küldenek zenét, azt is meghallgatom, és megírom, mi tetszik, vagy hogy mi hiányzik szerintem. Mivel tudom, hogy nekem is fontos a visszajelzés, ezért próbálok mindenkinek reagálni, persze van, hogy nem sikerül azonnal. Nagy tervem, amire a Corvin vezetősége is nyitott, hogy egy tehetséggondozó versenyt összerakjunk dj-knek és producereknek is. Már leültünk ötletelni, és szerintem egyedülálló és új szemléletű lesz, amit majd elindítunk. Izgalmas lesz!

12591859_1017629788278935_979577375_o.jpg

Hamarosan megjelenik az első albumod. Mit tudhatunk róla?

M: 21 szám lesz rajta. Ez az elmúlt négy év, és lesz jó sok olyan zene, ami ilyen formában még nem jelent meg. Az utolsó szám pedig az az Alfa, ami a Be Massive kiadót indította most nyáron, így lezár egy időszakot, és kezdődhet egy újabb. Már készen van egy új albumnyi anyag, amit idén vagy jövőre szeretnék előadni. De ezt most még le kell tesztelni és jó, hogy van erre idő. 

Mik a céljaid a jövőre nézve?

M: Producerszinten a fejlődés. Emellett nagyon jó lenne minden fesztiválon ugyanúgy ott lenni, mint tavaly. A Be Massive kiadót még erősebben pozicionálni kell nemzetközileg. Készüljenek olyan remixek nagyobb nevektől, amik kiemelik a kiadót. A pécsi Amperrel remélem összejön egy-két közös munka. A szegedi SZIN-en is lesz elvileg egy Be Massive est, ami még képlékeny, de remélem összejön. Tervezek olyan neveket hozni a saját bulikba, akik még nem voltak Magyarországon, például most márciusban elhozzuk a Blancát. A Herzen is sok új tehetség meg fog mutatkozni.

Külföldön fogsz játszani az idén?

M: A tervek szerint Toulouse-ban lesz az első nemzetközi Be Massive est Gagával. A terv évi két Be Massive est Franciaországban. Manchester remélem idén is összejön, plusz pár új hely.

És a végcél? Meddig szeretnél zenélni?

M: Ameddig csak lehet. Nyílván ameddig nem vagyok full ciki a dj-pult mögött. Remélem ez nem jön el sose. Fatboy Slim hány éves, 55? Ráadásul ő iparilag nyomja. Ebből kiindulva még nagyon sokáig. És minél idősebb leszek, a saját produceri munkáim annál jobbak lesznek. Tehát tök izgalmas a jövő.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr968300842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása