Egyre több a magyar reklámköltés, de elvitte a reklámadó

2016. március 03. 07:37 - Herbály Dorottya

Idén negyedik alkalommal rendezték meg az Evolution – Mobile Hungary konferenciát, ahol ismertették a 2015-ös reklámköltési adatokat is. Emellett a konferencia első napján a médiapiac legújabb trendjeit a szakma kiemelkedő alakjai mutatták be több teremben. A szakmai előadások mellett celebeket is felvonultattak, lehet, nem kellett volna.

A konferencia első piros pontja, hogy a résztvevők segítségére kialakítottak egy áttekinthető és pontos appot, amiben az idő és a helyszín mellett az előadókat is meg lehet tekinteni. Így mindenki a lehető legegyszerűbben, digitális formában össze tudta magának állítani, hogy mit és kit szeretne megnézni. Ebből kiindulva felkészült és profi rendezvényre számítottam és nem is kellett csalódnom.  A Hotel Heliában négy terem várta a résztvevőket, mindegyik más tematikával. 

Reklámtorta 

A nap egy sajtókonferenciával indult, ahol Urbán Zsolt az Magyar Reklámszövetség elnöke bejelentette a 2015-ös reklámköltési adatokat. A 2015-ös teljes reklámtorta 194,37 milliárd forintra emelkedett a 2014-es 189,05 milliárd forintról, amely 2,81 százalékos növekedést jelent. A 2014-es majdnem 8 százalékos növekedés után a tavalyi reklámköltések csaknem 3 százalékos növekedése a piac élénkülését jelzi. Urbán kijelentette, „bár a piac kezd magára találni, de a módosított, egységes 5,3 százalékos reklámadó csaknem teljes mértékben ellenpontozza a reklámipari növekedést. Egyértelműen látszik, hogy kiszámítható, a piacot támogató szabályozásra van szükség ahhoz, hogy a reklámipar, mint a gazdaság hajtómotorja, hatékonyan és megfelelő súllyal tudja betölteni szerepét.”

reklamtorta.jpg

Tavaly tovább nőtt a nemzetközi szereplők itthoni aránya, a hazai digitális költségek majdnem felét ők birtokolják. Az MRSZ véleménye szerint nem segítik a magyar online szereplők előrelépését az itthon végbement jogszabályváltozások. Emellett a tavalyi év első felében az állami költések mértéke elmaradt a 2014-es hasonló időszakhoz képest. A televízió megtartotta pozícióját, a digitális reklámköltés nőtt a legnagyobbat, idén 56 milliárdosra nőtt. A Reklámtorta 2015-ös adatai mostantól nyilvánosak az MRSZ honlapján

Tabuk nélkül 

A konferencián voltak tízperces előadások, és hosszabb fórumok beszélgetése. A zöld teremben mutatták be a legtöbb adatot, költéseket és arányokat a reklámiparban. Mint a Piaci változások 2015-ben, NetFlix: a házban vagy a Kelet-európai televíziós körkép című előadás, amit John Rossiter tartott a Sony Picturestől. A beszélgetések  változatosak voltak, de a Baló György által vezetett Médiapiac 2016-os fórum kiemelkedően jó volt. Elképesztő, hogy Baló mennyire szellemes riposztokkal és milyen éleslátással világít rá az előadók esetleges pontatlanságaira, valamint kérdez relevánsat akár a bulvár napilapfogyasztással vagy a sharing economyval kapcsolatban.

Az úgynevezett kék teremben tartott előadások leginkább a szakembereknek szóltak. A legfontosabb témák  a Programmatic, a Google Display Networking, átalakuló ügyféligények, kampánytervezés, RTB-stratégiák voltak. A terem számos előadásnál zsúfolásig megtelt, de erre előre felkészültek a szervezők, kint kivetítették az előadókat. Így ha valaki nem fért be, de mindenképpen kíváncsi volt egy előadóra, akkor sem maradt le semmiről.

A celeb nem minden

A narancs terem volt a legpopulárisabb témáiban, ám minőségében a legingadozóbb. Több tehetséges fiatal tartott prezentációt a közösségi média felületeinek használatáról és lehetőségeiről. A sikeres márkaépítés a közösségi médiában című előadás Görög Ádámtól vagy Egy jó kép többet mond ezer szónál Korpai Dánieltől megmutatta hogyan lehet profin és összeszedetten újat mondani egy-egy ezerszer elnyűtt témáról. Emellett Kalocsai Lea előadását említeném meg, ami a nap egyik legösszeszedettebb előadása volt, rávilágított a hazai szakemberek hibáira a LinkedIn használatánál.

Sajnos nem volt azonban minden előadó ennyire összeszedett. A nap mélypontja a celebeket felvonultató Sztárok a Facebook által beszélgetés volt. Sarka Kata elsietett a fél órás beszélgetés felénél, Borzi Vivienn száját pedig elhagyta, hogy „nem tudok pontos szakszavakat”. Nem hiszem, hogy ez a színvonal megfelel egy edukációs workshopnak, de szerencsére ez volt az egyetlen kirívóan negatív élményem a nap folyamán.

12782561_10206061717318953_1444271120_n.jpg

Tartalom, minőség

A sárga szoba prezentációi a tartalom-marketingről szóltak. A nap legjobb előadását itt tartotta Sas István Érvek helyett inkább ríkass címmel. A közönség itt valóban sírt, nevetett és olyan szintű bevonodás történt, ami bármely előadásnál ritkaságszámba megy. Aki a személyesség erejéről, a sztorimesélésről, márkapozicionálásról vagy tartalom pszichológiájáról akart új ismereteket szerezni az itt megkapta, valamint a natív hirdetésekről, hogy hogyan erősíti vagy gyengíti a pozíciójukat vagy hogy inbound marketingesetében hogyan használjuk úgy az online eszközöket, hogy a meghatározott célközönség minőségi és testreszabott hirdetéseket kapjanak.

A holnapi napon két irány várja az érdeklődőket. A Keresőmarketing nap hívószavai a SEO, deskop vs. mobile valamint a remarketing. A Mobile Hungary konferencia előadásának témái pedig a teljesség igénye a mobilpiac számokban, a digatalizáció hatása a kereskedelemre és a gazdaságra, az orvoslás technólógiai jövője. A mai nap tükrében bizakodva várom a holnapi előadásokat is.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr988439656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása