Szappanoperákkal erősít Vajna: elindult az Izaura TV

2016. augusztus 18. 06:37 - Szuromi Dani

Vasárnap megkezdte működését az Andy Vajna által birtokolt TV2 Csoport legújabb dobása, az Izaura TV. A szappanoperák piacára betörő új csatorna romantikus sorozatokkal árasztja el a magyar nézőket. Felmerül a kérdés, hogy jó húzás-e ma elindítani egy ilyen csatornát, és milyen nézettséget hozhat a csöpögős latin romantika? Egy dolog biztos, hogy a szappanoperákat nem szabad leírni, nagyon is úgy néz ki, hogy meghatározó szerepük van a médiapiacon, főleg a reklámszórás terén, és széles rétegeknek adnak lehetőséget a mindennapi szórakozásra.

Tovább
6 komment

Mutyizás a rádiópiacon: mi jön a Class FM után?

2016. augusztus 15. 06:23 - Szuromi Dani

Novemberben lejár a Class FM üzemeltetésére vonatkozó szerződés, és könnyen lehet, hogy az országos kereskedelmi rádió adása ősztől véglegesen megszűnik, és helyét más veheti át. A csatorna politikai viharok közepette született, és úgy látszik, a megszűnésébe is beleszól a politika.

Tovább
12 komment

A sportoló nem politikus, de úgy kellene nyilatkoznia

2016. augusztus 13. 13:29 - Pintér Dániel Gergő

Olimpiai lázban ég az ország: győzelmek, meglepő teljesítmények, szórakoztató fordulatok és izgalmak az egyik oldalon, be nem tartott ígéretek, csalódások, kudarcok a másikon. Egy nemzetközi sportesemény kiemelt médiafigyelemre tart számot, így akár győz, akár veszít az adott sportág képviselője, szinte garantált, hogy azonnal szakértői kommentárok, interjúk, emberi történetek tucatjai látnak napvilágot. Az azonban, hogy egy olimpikontól mennyire várható el a tudatos kommunikáció, már egyáltalán nem evidens.  Közéleti szereplő-e a hazai színekben versenyző vívó? Mi a baj azzal, ha néhány másodperccel a futama után élő nyilatkozatra kötelezzük az éppen a medencéből kikászálódó úszót? Piacképes termék-e egy nemzetközi színvonalú sportoló? Körüljártuk.

Tovább
3 komment

Ha így megy tovább, az újságírás kicsinálja saját magát

2016. augusztus 09. 13:22 - Háhner Petra

John Oliver tévés-humorista vasárnapi esti talkshowjában (Last Week Tonight with John Oliver) az újságírás jövőjével foglalkozott, ijesztő jövőképet felvázolva, amin érdemes elgondolkodni újságíróként és olvasóként is. A kattintáshajhászat mellett előkerül a nyomtatott lapok szerepe és a minőségi oknyomozói újságírói munka eltűnése.

Tovább
11 komment

Brexit: a maradáspártiak mindent elrontottak a kampányukban

2016. július 11. 09:54 - Karvaly Bence

A június 23-i népszavazáson a britek az EU-ból való kilépés mellett döntöttek. A sajtó előzetes elemzése alapján ez nem is olyan meglepő, de felmerül a kérdés, hogy elég jól kampányoltak-e a bremain (maradás) pártiak. Sokan értetlenül állnak azelőtt, hogy a reklámszakmában dolgozók, akik munkájukban arról győzik meg a vásárlókat, hogy az ő termékeiket emeljék le a polcról, miért nem tudtak eladni egy nyilvánvalóan jó terméket, azaz az EU-ban maradást. Hogyan járultak hozzá a címlapok, a plakátok és a közösségi média az eredményhez?

Tovább
6 komment
Címkék: kampány Brexit
süti beállítások módosítása