Csoda, hogy egyáltalán vannak magyar sorozatok

2016. április 04. 14:27 - Szentléleky Szabó Ágnes

Valamennyi szakmabeli igennel válaszolt, amikor Sixx az Index kultúra rovatának újságírója feltette a kérdést: mondhatjuk-e kész csodának, hogy készülnek magyar sorozatok. A hétvégi Friss Hús fesztivál kerekasztal-beszélgetésén résztvevő hazai döntéshozók szerint elképesztően drága itthon a sorozatok előállítása, de még így sem lehetetlen minőségi tartalmat alkotni. Az adaptáció a biztos út, vagy a kísérletezés és a bevállalás hozza meg a sikert?

Tovább
4 komment
Címkék: sorozat magyar

Tejopera is lehetett volna az Esmeralda és a Rosalinda

2016. április 02. 10:32 - Bacsárszki Ágnes

Az Amerikai Egyesült Állomokban már a huszadik század első felében nagyban játszottak a hirdetők. A nagy illatszer- és mosószergyártó vállalatok rádiós sorozatokat szponzoráltak a nyereség reményében, és még a történet folyásába is beleszóltak. Pontosan innen ered a szappanopera műfaj neve, és az egész nagyrészt a Protect & Gamble (P&G) nevű multinak köszönhető. A tejágazatból is voltak próbálkozások, így ez alapján akár tejoperává is válhattak volna az olyan népszerű sorozatok, mint az Esmeralda vagy a Rosalinda.

Tovább
Szólj hozzá!

Betiltották a szcientológusok reklámját a britek

2016. március 30. 09:48 - _Molnár_Andrea_

Az Egyesült Királyságban egyházi reklámot betiltották Szcientológia Egyház reklámját, mert nem tudták pontos adatokkal alátámasztani a reklámszöveget. A brit hatóság, az ASA (Advertising Standard Authority) megtévesztőnek találta a televíziós reklámjában elhangzott adatokat, miután több felháborodott néző is panaszt tett. Az eset több kérdést is felvet: reklámozhatják-e televízióban magukat az egyházak? Megfelelően járt-e el az ASA amikor betiltotta a Szcientológia Egyház 2015-ös reklámját?

Tovább
Szólj hozzá!

A sportoló igenis termék, bármilyen csúnyán hangzik

2016. március 29. 08:40 - Háhner Petra

Mi zajlik egy sportszerkesztőségben? Hogyan lesz valaki kommunikáció szakos egyetemistából az olimpia közvetítője? Miből áll a sportmenedzsment és hogyan segítik a hazai sportolókat a sajtósok? Ezekre a kérdésekre kaptunk választ a Sportkommunikáció címmel megrendezett márciusi Média 2.0 Meetupon a Kuplungban, ahol több mint százan hallgatták az este előadóit: Mohay Bencét, az M4 Sport műsorvezetőjét és dr. Borbély Zoltán sportjogászt, a DIGI Sport kommentátorát és a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) egykori sajtószóvivőjét.

Tovább
Szólj hozzá!

Tvrtko: attól még lehet valaki sztár, hogy vasalja a heréit

2016. március 25. 10:02 - Topolay Gábor

Vujity Tvrtkót, a Napló és a Mokka volt műsorvezetőjét, a Pokoli Történetek íróját halhatta a közönség március 24-én a Magyar Újságírók Országos Szövetségének (MÚOSZ) székházában egy pódiumbeszélgetésen. Szó volt a média felelősségéről, a tuningolt sajtóról, Tvrtko TV2-höz való hozzáállásáról. Hallottunk rengeteg vidám és fájdalmas történetet, amivel a karrierje során találkozott, és persze szó esett a herevasalás társadalmi jelentőségéről is.

Tovább
8 komment
süti beállítások módosítása