Cuki, de csak látványprojekt az NMHH rajzkiállítása

2015. augusztus 04. 10:40 - Háhner Petra

„Én és a média” - A modern média gyermekszemmel címmel nyílt kiállítás a budapesti Deák 17 Galériában. A gyerekek rajzaiból kiderül, nem tartják veszélyesnek a médiát, ahogy az is, hogy a Google-alkalmazások logója egy életre beléjük égett. Mindezt érdekes látni, de valószínű, hogy nem ez lesz a hónap leglátogatottabb kiállítása.

A Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ áprilisban rajz- és fotópályázatot hirdetett 9-16 éves gyerekeknek „Én és a média” témában. A legjobb 50 rajzot július 21. - augusztus 31. között nézhetjük meg a Deák17 Galériában. Mit jelent a gyerekeknek a tévé, az internet, az okostelefon és a közösségi média? Kíváncsiak voltunk, ezért elmentünk megnézni a kiállítást.

A média eredendően jó

A kiállított ötven rajz alapján úgy tűnik, hogy a gyerekek pozitívan látják a média szerepét és hatásait az életükben. Eszközként tekintenek a modern médiára, amelyet tanulásra, információgyűjtésre és zenehallgatásra használnak, illetve amelyen keresztül barátaikkal beszélgetnek. Személyes kedvencem a Találkozás apával című rajz, amely tágabb társadalmi kontextusba helyezi a média működését: egymástól távol élő családtagok is napi kapcsolatban vannak a Skype-nak köszönhetően.

skype-os.jpg

Ledzényi Lea: Találkozás apával

Az egyik legszembetűnőbb dolog, hogy rengeteg ikon jelenik meg a rajzokon. A legtöbbször talán a Google és alkalmazásai tűnnek fel (az Android külön márkaként él a gyerekek fejében), de a Facebook, és az Apple is több alkotáson szerepel. Ez egyértelmű jel, hogy a fiatalabb generációk médiáról való gondolkodásában központi helyet foglalnak el azok a cégek és márkák, amelyek egyre erősebben monopolizálják a médiapiacot.

android.jpg

Szabolcs Natália

Függőség és magány

Azért akad néhány alkotás, amely az árnyoldalakra hívja fel a figyelmet, például a függőségre és az emberek elszigetelődésére. A Sokan egyedül című rajzon az látjuk, ahogy az emberek mind mobiloznak az utcán és a tömegközlekedési eszközökön, és így zárkóznak be a saját világukba a média segítségével a közösségi tereken is. Szintén elgondolkodtató a Hálóban című rajz, amelyen a médiát használó embert pókcsapdában ragadt árnyként jelenik meg.
sokan_egyedul.jpg

Horváth Katalin: Sokan egyedül

A pályázatra érkezett művek közül a Bűvösvölgy képviselői választották ki azt az ötvenet, amelyet kiállítottak a galériában. A szélesebb közönségnek is érdekes lehet a gyerekek szemszögéből látni a modern médiát, ezért sajnálatos, hogy csak hétköznaponként 10 és 18 óra között látogatható a kiállítás. Főleg, hogy elméletileg a Bűvösvölgy minden tevékenysége oktatási célt szolgál. A Bűvösvölgyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hozta létre, hogy megtanítsa a magyar gyerekeknek, hogyan használják tudatosabban és biztonságosabban a médiát. Nagy kár, hogy biztosan egy családnak sem lesz hétvégi program megnézni az amúgy ingyenes kiállítást.

Az összes alkotás ezen a linken érhető el.

A képek forrása: Facebook/Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://media20.blog.hu/api/trackback/id/tr567673274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása