Mostanában a Google egyre több időt és pénzt áldoz arra, hogy újságírókat támogasson. Ennek az egyik legfrissebb példája az a pályázati alap, amellyel több százezer eurót is elnyerhetnek az európai kiadók a digitális projektjeikre. Mindenki jól jár: a kiadók a finanszírozáson javíthatnak, a Google pedig az európai hírnevén.
Úgy tűnik, hogy a Google a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetne a médiakapcsolatai ápolására. Ezt jelzi a nyáron beindított Google News Lab nevű hírlabor, vagyis egy olyan együttműködés, amelyben adatokkal, eszközökkel és képzésekkel segíti az újságírók digitális munkáját a cég. Szintén a közös munka eredménye a New York Times-szal közösen beindított virtuálisvalóság-sorozat. Októberben pedig a Digital News Initiative nevű nagy projektje újabb állomásaként egész Európára kiható pályázatot hirdetett az online médiafelületeknek, 150 millió eurós pályázati kerettel. A jelentkezési határidő december 4. A meghirdetett projekt csak európai kiadóknak szól, amelyek közül már 120-an jelentkeztek, hogy bezsebeljék a támogatási összeget. De nézzük, mi is a program lényege?
Forrás: Techweek
A Google három megpályázható kategóriát hirdetett meg:
- Kis projekt: független médiaszervezeteknek -és munkásoknak szól, kezdeti fázisban tartó ötletekre. A Google 50 ezer euróig mindent fizet.
- Közepes projekt: olyan szervezeteknek szól, melyeknek nem több mint 300 ezer euróra van szüksége, és megfelelnek az előírásoknak. A Google a befektetett összeg 70 százalékát állja.
- Nagy projekt: azokat a médiacégeket támogatja, amelyeknek több mint 300 ezer euróra van szüksége. A Google szintén az összeg 70 százalékát pengeti le, ha az nem haladja meg az 1 millió eurót.
Miért jó a Google-nek ennyit költeni a médiára? Mert az utóbbi években rengeteg vitája volt az európai médiával és a törvényhozókkal is, akik azzal vádolják, hogy az internetes dominanciájával visszaélve igazságtalan versenyelőnyhöz jut, és többek között a médiapiacra is rátelepszik. A cég hírnevére tehát ráfér a javítás, és az ehhez hasonló akciókkal megmutathatják, hogy készen az együttműködésre és a helyi szereplők tiszteletére.
Egyébként a Google nem először ilyen nagyvonalú a sajtó képviselőivel. 2013-ban 60 millió eurót „adományozott” a francia médiatársaságok fejlesztésére. Az idei projektet épp az a Ludovic Blecher irányítja, aki a francia Liberation.fr korábbi főszerkesztője, az akkori projekt vezetője is volt. Mint elmondta, nem általános célokat akarnak támogatni, hanem konkrét projektötleteket várnak, a különleges és innovatív ötleteket díjazzák. Olyan kiadókat, kezdő vállalkozókat keresnek, akik saját erejükből nem képesek kreatív ötleteik megvalósítására. Nem vitás, hogy megéri pályázni, hisz a Google mindig a barátod – legalábbis most nagyon szeretné ezt a képet erősíteni magáról Európában.
A gasztronómia és a kommunikáció találkozik - Média 2.0 meetup decemberben!
A kommunikációszakosok sokszor nem tudják, mire lesz jó, amit tanulnak. A szakma egyelőre nem igazán segít a választásban egyetem után. Mi szeretnénk. Találkozó kommunikációszakosoknak, pr-osoknak, médiásoknak, marketingeseknek, egyetemistáknak, szakmabelieknek és érdeklődőknek. Egy sör mellett.
Előadóink:
Bart Dániel, az Élesztő tulajdonosa és Balázs Gábor, az Élesztő marketingese Kézművessör-marketing és sörforradalom címmel tartanak előadást.
Jancsa János, a Burger Blog szerzője, a Street Kitchen gasztromagazin videobloggere Burgerkommunikáció nullától külföldig címmel ad elő.
Időpont: 2015. december 2.
A helyszín: Közgárden - Budapest, Ráday u. 43-45.
A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, itt kell regisztrálni.