A magyar médiapiac rosszabb, mint egy óvoda

2016. január 26. 09:38 - Háhner Petra

Legutóbbi összefoglalónkban szürreálisnak neveztük az azelőtti hónapok magyar médiapiaci történéseit. Akkor még nem sejtettük, hogy mi következik 2015 utolsó hónapjaiban. Például hogy két nap alatt ketten vásárolják meg az ország egyik legnagyobb tévécsatornáját, vagy hogy Habony Árpád elindítja a 444.hu állami változatát. Úgy tűnik, hogy minden valamire való politikai szereplőnek kell egy médium, miközben pont úgy, mint az óvodában, gyerekes harcok dúlnak: nap mint nap új barátságok szövődnek és új ellentétek éleződnek ki.

Tovább
4 komment

Átvernek minket a natív hirdetésekkel

2016. január 21. 10:53 - Bödör András

Az úgynevezett natív hirdetéseket egyre gyakrabban használják a hirdetők és a médiumok. Számtalan izgalmas, érdekes példa született már itthon is, amellyel a tartalomfogyasztó is jól járt, mert szórakoztató tartalomhoz jutott. Sokan mégis azt állítják a natív hirdetésekről, hogy a médiumok újabb piszkos trükkjéről van szó, és a hirdetők csak átverik az olvasót, hogy mégiscsak lenyomják a kereskedelmi tartalmat a torkán. Egy új, amerikai kutatás alapján úgy tűnik, tényleg nem vesszük észre, hogy valójában fizetett reklámmal van dolgunk, amikor egy natív hirdetést olvasunk.

Tovább
1 komment

Kósa Lajos és a szexfüggő politikusok

2016. január 20. 07:44 - Topolay Gábor

Kósa Lajos beperelte a Vagy.hu online hírlap kiadóját, a Médiapart Alapítványt, amiért a portál közölt egy listát szexfüggő politikusokról. Maga a lista egy Mno24.hu nevű, már elérhetetlen oldalon jelent meg, a Vagy.hu viszont megtette azt a szívességet, hogy idézte a rajta szereplők névsorát, köztük Kósa Lajost is. Rövid jogi elemzéssel vizsgáljuk meg, hogy mit kell elviselnie a közszereplőnek, igazságérzetünkkel pedig azt, meddig tűrhető a bunkóság.

Tovább
18 komment

Már a bulvárlap is ránk csetel, ha friss hírei vannak

2016. január 19. 09:07 - Szentléleky Szabó Ágnes

Privát üzenetben tolja az olvasók szeme elé a cikkeit Németország legnépszerűbb bulvárlapja, a Bild. Úgy tűnik, hogy az Axel Springer tulajdonába tartozó lap munkatársai nem érik be a végtelen lehetőséget kínáló közösségi média nyilvános felületeivel, és gyorsabb utat választanak a hírek közlésére.

Tovább
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása