VS.hu: az erkölcs győzött, a felelősök a helyükön maradtak

2016. április 25. 22:10 - Média 2.0

Hatalmas újságíró-exodust indított el, hogy kiderült: a Száraz István által vezetett Vs.hu rengeteg állami pénzt kapott az átláthatatlanul működő MNB-s alapítványoktól. A lap 600 millió forint közpénzt rakott el mindenféle projektekért. Ezután felmondott rengeteg újságíró, valahol a vége felé pedig a főszerkesztő is. Pedig a tartalom-előállítással foglalkozó munkatársak közül egyedül neki kellett volna felállnia, hiába nyomták Tumblr örök károgói (részben szintén újságírók) már tegnap, hogy miért nem tesz így az egész szerkesztőség.

Tovább
6 komment
Címkék: erkölcs vs.hu

Már több mint egy tucat szakember lépett le a habonyizálódó TV2-ből

2016. április 22. 09:53 - Sandor Krisztián

Hullanak az emberek Andy Vajna tévéjének új hírigazgatója körül, a Tényeknél beütött a kender és a szakma Mariana-árkát ostromolja, Dirk Gerkens pedig látványosan háttérbe szorult. Az Origo új kormányközeli tulajdonosa a kivárás után nekiesik az átalakításnak, de fél szemmel már a Figyelőre figyel. Ezenkívül egy ifjabb Simicska színre lépése és a színész Gesztesi Károly fiával erősítő ATV is szerepel az aktuális médiapiaci összefoglalónkban.

Tovább
17 komment

Egy Panama-botrányért muszáj félretenni a hírversenyt

2016. április 21. 10:50 - Karvaly Bence

Április 4-én robbant a Panama-iratok néven elhíresült offshore-botrány, melynek számos külföldi és hazai érintettje van. A világméretű tényfeltárás jól szervezett nemzetközi együttműködés és megfontolt előkészületek eredménye: 76 ország közel 400 újságírója dolgozott együtt. Több politikus és gazdasági szereplő széke és hitele rengett meg, de minek köszönhetően valósulhatott meg ez a világméretű tényfeltárás, és mi volt a szerepe ebben a Direkt36-nak?

Tovább
2 komment

Oknyomozó cikkel maxolják ki a fizetett hirdetés kategóriát

2016. április 20. 16:00 - Bacsárszki Ágnes

A reklámkerülés miatt a nagy cégek körében egyre népszerűbb szponzorált tartalmakkal hirdetni, illetve szponzorált tartalmat előállítani. Így tett a Guardian is nemrég, hiszen valódi bűnügyi történetet használt fel, hogy promotálja az Amazon új sorozatát. A négyrészes cikksorozat egy régi, megoldatlan ügy nyomozását írja le, ezzel készítve elő a Bosch című, hasonló témájú sorozat második évadát. Bár a tartalomról nem mondanánk meg, hogy szponzorált, az oldalak elején és végén levő feliratok ezt egyértelművé teszik.

Tovább
1 komment

Felfalja a magyar internetet a Facebook

2016. április 19. 13:26 - Sandor Krisztián

Már az egész világon elérhető a Facebook Instant Article, amivel azonnal, betöltési idő nélkül olvashatunk cikkeket mobilról. A New York Timestól a Buzzfeedig a legnagyobb lapok vettek részt a fejlesztésében, amivel már rá sem kell mennünk annak az újságnak az oldalára, amelyiknek az anyagát el akarjuk olvasni. Itthon a 24.hu vezette be a rendszert, megkérdeztük tőlük, miért vágtak bele és mi lesz a hirdetésekkel.

Tovább
2 komment
süti beállítások módosítása